Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 augustus 2010, 19:39   #681
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Degeen die denkt dat er geen slachtoffers zijn van belastingfraude is simpelweg oerdom.

Maar dat is het leuke van het klootjesvolk. Een tasje met 25 euri van een schouder aftrekken, dat snappen ze. Een gederfde belastinginkomst van ettelijke miljarden is heel moeilijk natuurlijk.

Daar is het dan ook klootjesvolk voor.
Dit is anders de quote hoor, lang moest ik niet zoeken, nu jij nog!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 19:42   #682
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Dit is anders de quote hoor, lang moest ik niet zoeken, nu jij nog!
Ik lees daar niet dat hij tasjes stelen goedkeurt. Ik lees wel dat hij schrijft dat vele burgers zich blindstaren op zulke criminaliteit en volstrekt blind zijn voor de effectieve gevolgen van witteboordencriminaliteit. En gelijk heeft hij.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2010, 19:48   #683
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik lees daar niet dat hij tasjes stelen goedkeurt. Ik lees wel dat hij schrijft dat vele burgers zich blindstaren op zulke criminaliteit en volstrekt blind zijn voor de effectieve gevolgen van witteboordencriminaliteit. En gelijk heeft hij.
Ik lees daar niet dat hij dit afkeurt of fout zou vinden, ik lees wat er staat, klootjesvolk verdient niet beter omdat "ze" niets anders snappen. Hij heeft helemaal geen gelijk, het is niet omdat er witte boordcriminaliteit bestaat dat het stelen van tasjes geen probleem zou zijn voor klootjesvolk wat volgens Eberhard niet meer dat enkel dit probleem snapt! Het is een kleinerende rotopmerking waarbij die vorm van criminaliteit even geminimaliseert wordt uit "bezorgdheid" over witte boordcriminaliteit door eigen klootjesvolk,dat vind ik een bekrompen mentaliteit en hypocriet.
Oud 16 augustus 2010, 19:58   #684
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik lees daar niet dat hij dit afkeurt of fout zou vinden, ik lees wat er staat, klootjesvolk verdient niet beter omdat "ze" niets anders snappen. Hij heeft helemaal geen gelijk, het is niet omdat er witte boordcriminaliteit bestaat dat het stelen van tasjes geen probleem zou zijn voor klootjesvolk wat volgens Eberhard niet meer dat enkel dit probleem snapt! Het is een kleinerende rotopmerking waarbij die vorm van criminaliteit even geminimaliseert wordt uit "bezorgdheid" over witte boordcriminaliteit door eigen klootjesvolk,dat vind ik een bekrompen mentaliteit en hypocriet.
Je leest van alles dat er niet staat. Ik heb Eberhard nog nooit horen zeggen dat hij handtaldiefstallen goedkeurt. Dit in tegenstelling tot de tientallen mensen die ik hier al heb horen beweren dat er eigenlijk geen slachtoffers zijn bij witteboordencriminaliteit.
Oud 16 augustus 2010, 19:58   #685
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik lees daar niet dat hij dit afkeurt of fout zou vinden
Maar ook niet dat hij dat goed zou vinden zoals ge onterecht stelt.
Hij maakt gewoon de vergelijking.
Maar don't take my word for it, vraag het hem gewoon
Oud 16 augustus 2010, 20:11   #686
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je leest van alles dat er niet staat. Ik heb Eberhard nog nooit horen zeggen dat hij handtaldiefstallen goedkeurt. Dit in tegenstelling tot de tientallen mensen die ik hier al heb horen beweren dat er eigenlijk geen slachtoffers zijn bij witteboordencriminaliteit.
Je zult Eberhard niet veel horen zeggen behalve dat het klootjesvolk te dom is om hooi te eten en dus alle ellende aan zichzelf te danken heeft, ik kan evengoed van u zeggen dat u leest wat er niet staat.
Ik heb juist al horen beweren dat mensen het probleem van witte boordcriminaliteit wel erkennen maar niet relevant vinden in deze discussie, blijkbaar blijven bij u andere zaken bij. Eberhard minacht mensen en noemt hen klootjesvolk die nog dom zijn ook, mocht iemand dit over pakweg "gelovigen" schrijven dan zou hij onmiddellijk aangesproken worden, nu niet...vind u dat niet vreemd?
Oud 16 augustus 2010, 20:13   #687
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Maar ook niet dat hij dat goed zou vinden zoals ge onterecht stelt.
Hij maakt gewoon de vergelijking.
Maar don't take my word for it, vraag het hem gewoon
Sorry maar jij stelde dat Eberhard het stelen van handtasjes fout zou vinden.
Moet ik je citaat even opzoeken? Maar laten we inderdaad Eberhard zelf zijn uitspraken laten toelichten!
Oud 16 augustus 2010, 20:15   #688
Alboreto

Standaard

Citaat:
Je zult Eberhard niet veel horen zeggen behalve dat het klootjesvolk te dom is om hooi te eten en dus alle ellende aan zichzelf te danken heeft
Ik ben het ook meestal niet eens met hem, maar ik laat mijn mening daardoor niet kleuren.
Ik sluit me aan bij Steve.
Ge leest van alles dat er niet staat.
Oud 16 augustus 2010, 20:16   #689
Steve_M

Standaard

Citaat:
Je zult Eberhard niet veel horen zeggen behalve dat het klootjesvolk te dom is om hooi te eten en dus alle ellende aan zichzelf te danken heeft, ik kan evengoed van u zeggen dat u leest wat er niet staat.
Ik heb juist al horen beweren dat mensen het probleem van witte boordcriminaliteit wel erkennen maar niet relevant vinden in deze discussie, blijkbaar blijven bij u andere zaken bij. Eberhard minacht mensen en noemt hen klootjesvolk die nog dom zijn ook, mocht iemand dit over pakweg "gelovigen" schrijven dan zou hij onmiddellijk aangesproken worden, nu niet...vind u dat niet vreemd?
Wie beweert dat witteboordencriminaliteit geen slachtoffers maakt, is niet al te snugger. Bovendien lijkt me het complete gedoogbeleid tegenover witteboordencriminaliteit wel degelijk relevant als het gaat over welke groepen het vaakst verdachte van een misdrijf zijn. Straatcriminelen worden immers wel vervolgd (veelal niet succesvol, maar dat maakt niet uit voor statistieken over verdachten), de gemiddelde fraudeur komt in geen enkele misdaadstatistiek terecht.
Oud 17 augustus 2010, 05:42   #690
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
ik lees dat hij tasjestrekken of andere gewelddadige criminaliteit nuanceert en zich blindstaart op de financiëele schade van criminaliteit..
Ik vind nu en tot in de eeuwigheid een mislukte homejacking die geen cent heeft opgebracht 100 maal traumatiserender is dan een miljoenenfraude met een btw-carrousel...
En dat een snotneus die bij mams woont en hopen joutuub tijd heeft ,bij gebrek aan eender welke verantwoordelijkheid, dat provinciaals vind moet hij weten..die puber heeft ongelijk..

Bovendien kan hij beter ophouden met het gebruik van racistische of zwaar beledigende termen tov de autochtone vlaming..ik ga niet nalaten van het driehoekje nog eens vanonder het stof te halen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 augustus 2010 om 05:52.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 05:46   #691
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Wie beweert dat witteboordencriminaliteit geen slachtoffers maakt, is niet al te snugger. Bovendien lijkt me het complete gedoogbeleid tegenover witteboordencriminaliteit wel degelijk relevant als het gaat over welke groepen het vaakst verdachte van een misdrijf zijn. Straatcriminelen worden immers wel vervolgd (veelal niet succesvol, maar dat maakt niet uit voor statistieken over verdachten), de gemiddelde fraudeur komt in geen enkele misdaadstatistiek terecht.
Wie er in de statistieken komt interesseert me niet, geen van beide komt in de gevangenis en dat is het probleem.

Er is een hemelsbreed verschil tussen slachtoffers van oplichting/inkomstenderving en gewelddelicten...een hemelsbreed verschil..

Net zoals er een hemelsbreed v(moreel) erschil is tussen een werknemer van bv. de carrefour die iets uit de rekken steelt of uit de tas van een collega..terwijl dat verschil niet te zien is in de statistieken..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 augustus 2010 om 05:54.
Oud 17 augustus 2010, 06:13   #692
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wie er in de statistieken komt interesseert me niet, geen van beide komt in de gevangenis en dat is het probleem.

Er is een hemelsbreed verschil tussen slachtoffers van oplichting/inkomstenderving en gewelddelicten...een hemelsbreed verschil..

Net zoals er een hemelsbreed v(moreel) erschil is tussen een werknemer van bv. de carrefour die iets uit de rekken steelt of uit de tas van een collega..terwijl dat verschil niet te zien is in de statistieken..
Natuurlijk, en dat betwist ik ook niet, er zijn inderdaad gradaties in misdaden.
Maar het is een feit dat men wel beseft dat die diefstal uit die tas van de collega fout is, maar dat men met het stelen uit de rekken meer moeite heeft om in te zien dat het even goed stelen is.

De winst van de winkel gaat er immers door omlaag waardoor men bv geen premies gaat geven op het einde van het jaar en de einduitkomst eigenlijk dezelfde is.

Vanuit het standpunt van de dief zijn beiden even goed stelen en het financieel resultaat voor het slachtoffer even erg.
Maar toch ziet men het niet altijd zo direct.
Oud 17 augustus 2010, 06:26   #693
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Natuurlijk, en dat betwist ik ook niet, er zijn inderdaad gradaties in misdaden.
De winst van de winkel gaat er immers door omlaag waardoor men bv geen premies gaat geven op het einde van het jaar en de einduitkomst eigenlijk dezelfde is.

Vanuit het standpunt van de dief zijn beiden even goed stelen en het financieel resultaat voor het slachtoffer even erg.
Maar toch ziet men het niet altijd zo direct.
De vergelijking met het stelen van een collega is in deze context niet echt correct..ik zou het moeten vergelijken met een diefstal waarbij geweld wordt gebruikt om het perceptieverschil aan te tonen...
Moet de rekkendiefstal bestraft worden..natuurlijk..gaat die diefstal evenveel angst en onveiligheidsgevoel creëren dan een gewelddadige variant op een persoon..no way..

en een winkeldiefstal van 25 euries levert gewoonlijk een boete op..een gewelddadige variant (tasjesdiefstal) wordt terecht véél zwaarder bestraft met een 'veroordeling

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 17 augustus 2010 om 06:36.
Oud 17 augustus 2010, 07:00   #694
Alboreto

Standaard

Citaat:
De vergelijking met het stelen van een collega is in deze context niet echt correct..ik zou het moeten vergelijken met een diefstal waarbij geweld wordt gebruikt om het perceptieverschil aan te tonen...
Moet de rekkendiefstal bestraft worden..natuurlijk..gaat die diefstal evenveel angst en onveiligheidsgevoel creëren dan een gewelddadige variant op een persoon..no way..
Ook volledig akkoord, maar daar ging het op dat moment niet over.
Het ging over, en ik zie dat ge er mee akkoord gaat, het feit dat stelen van de gemeenschap, en of het nu uit de rekken van een supermarkt of belastingsontduiking, even goed stelen is dan wat een tastjesdief doet.

Het is inderdaad dat perceptieverschil dat mensen doet geloven dat stelen geen stelen is zolang er geen fysisch geweld bij te pas komt.

Agreed?
Oud 17 augustus 2010, 07:19   #695
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ook volledig akkoord, maar daar ging het op dat moment niet over.
Het ging over, en ik zie dat ge er mee akkoord gaat, het feit dat stelen van de gemeenschap, en of het nu uit de rekken van een supermarkt of belastingsontduiking, even goed stelen is dan wat een tastjesdief doet.

Het is inderdaad dat perceptieverschil dat mensen doet geloven dat stelen geen stelen is zolang er geen fysisch geweld bij te pas komt.

Agreed
?
Nee ..niet akkoord..er is niet alleen een perceptieverschil ( ik heb nergens gezegd dat iedereen stelen geen stelen vindt zolang er geen geweld bij komt, verre van, er wordt wel een 'moreel' onderscheid gemaakt tussen 'stelen' uit een anonieme gemeenschappelijke 'pot' en stelen van een individu ) er is ook een strafrechterlijk verschil...
En Eberhart wou witteboordcriminaliteit' gelijkstellen met gewelddelicten omdat dat beter in zijn 'racistische' kraam past..nogmaals..deze persoon heeft zich nog NOOIT OPENLIJK negatief uitgelaten over deze vormen van geweldcriminaliteit...
Oud 17 augustus 2010, 09:42   #696
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie beweert dat enkel witteboordcriminaliteit van belang is lijkt mij dan weer niet al te snugger en wanneer dit steeds "het probleem van het klootjesvolk genoemd wordt omdat "ze" niet beter begrijpen" zelfs van kwaaie wil, maar goed, daarover kan u mening natuurlijk verschillen van de mijne.
Ik zie niet in waarom dit relevant zou zijn tegenover "groepen die het vaakst verdacht zijn van een misdrijf" omdat je het één ( stelen van tasjes) veel makkelijker kunt aantonen dan witte boordcriminaliteit.

Ik vind het zelfs totale onzin om zulke beweringen te maken, het is niet omdat de ene vorm van criminaliteit minder vervolgd zou worden ( niemand kan aantonen dat dit werkelijk zo is omdat niemand de statestieken kent)dat daarom de andere vorm van criminaliteit verwaarloosbaar zou zijn en dat is uiteindelijk de kern van het betoog van Eberhard, omdat "ze" niet beter snappen?
U mag het daarmee eens zijn, ik ben dat niet.
Oud 17 augustus 2010, 09:43   #697
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee ..niet akkoord..er is niet alleen een perceptieverschil ( ik heb nergens gezegd dat iedereen stelen geen stelen vindt zolang er geen geweld bij komt, verre van, er wordt wel een 'moreel' onderscheid gemaakt tussen 'stelen' uit een anonieme gemeenschappelijke 'pot' en stelen van een individu ) er is ook een strafrechterlijk verschil...
En Eberhart wou witteboordcriminaliteit' gelijkstellen met gewelddelicten omdat dat beter in zijn 'racistische' kraam past..nogmaals..deze persoon heeft zich nog NOOIT OPENLIJK negatief uitgelaten over deze vormen van geweldcriminaliteit...
Klopt, eerder dat "ze" niet beter verdienen omdat " ze" niet al te snugger zijn als klootjesvolk!
Oud 17 augustus 2010, 10:01   #698
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wie beweert dat enkel witteboordcriminaliteit van belang is lijkt mij dan weer niet al te snugger en wanneer dit steeds "het probleem van het klootjesvolk genoemd wordt omdat "ze" niet beter begrijpen" zelfs van kwaaie wil, maar goed, daarover kan u mening natuurlijk verschillen van de mijne.
Ik zie niet in waarom dit relevant zou zijn tegenover "groepen die het vaakst verdacht zijn van een misdrijf" omdat je het één ( stelen van tasjes) veel makkelijker kunt aantonen dan witte boordcriminaliteit.

Ik vind het zelfs totale onzin om zulke beweringen te maken, het is niet omdat de ene vorm van criminaliteit minder vervolgd zou worden ( niemand kan aantonen dat dit werkelijk zo is omdat niemand de statestieken kent)dat daarom de andere vorm van criminaliteit verwaarloosbaar zou zijn en dat is uiteindelijk de kern van het betoog van Eberhard, omdat "ze" niet beter snappen?
U mag het daarmee eens zijn, ik ben dat niet.
Oh nee? Gederfde inkomsten door fiscale fraude (en dan hebben we het alleen daarover): ca. 21 miljard
Tekort op de begroting: ca. 20 miljard

Resultaat: ik en mijn generatiegenoten mogen een paar jaar langer gaan werken en we kunnen ongetwijfeld een pensioen op onze buik schrijven tenzij we er zelf voor zorgen.
Oud 17 augustus 2010, 10:40   #699
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oh nee? Gederfde inkomsten door fiscale fraude (en dan hebben we het alleen daarover): ca. 21 miljard
Tekort op de begroting: ca. 20 miljard

Resultaat: ik en mijn generatiegenoten mogen een paar jaar langer gaan werken en we kunnen ongetwijfeld een pensioen op onze buik schrijven tenzij we er zelf voor zorgen.
Dat is inderdaad een probleem en ik denk niet dat iemand dit hier ontkent.
Maar het heeft geen jota te maken met straatcriminaliteit waarbij vooral burgers het rechtstreekse slachtoffer zijn van agressie en geweld,ervaringen die een rechtstreekse impact op hun leven hebben. Je kunt witte boordcriminaliteit dus niet aanhalen om dit te minimaliseren, en volgens mij bent u en Eberhard daar snugger genoeg voor!
Oud 17 augustus 2010, 17:59   #700
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat is inderdaad een probleem en ik denk niet dat iemand dit hier ontkent.
Toch wel, niet alleen dat, maar het was zelfs de start van de hele discussie.

De cijfers zeggen het: 20 miljard op 10 miljoen mensen, dat is 2000€ gestolen per inwoner, dat is 8000€ voor een gemiddeld gezin.

Daarmee kan je al veel tasjes met inhoud kopen hoor.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 17 augustus 2010 om 18:01.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be