Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 augustus 2010, 18:03   #701
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alboreto Bekijk bericht
Toch wel, niet alleen dat, maar het was zelfs de start van de hele discussie.

De cijfers zeggen het: 20 miljard op 10 miljoen mensen, dat is 2000€ gestolen per inwoner, dat is 8000€ voor een gemiddeld gezin.

Daarmee kan je al veel tasjes met inhoud kopen hoor.
Wat heeft dit te maken met bejaarden die op straat worden beroofd??? Ga jij hen even vertellen dat die handtas met vaak het weinige geld wat mensen hebben geen probleem is omdat er witteboordcriminelen bestaan?
Dat is het punt en dus je redenering onzin, het beroven van mensen op straat is het ene probleem en witteboordcriminaliteit een ander!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 18:03   #702
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:

De cijfers zeggen het: 20 miljard op 10 miljoen mensen, dat is 2000€ gestolen per inwoner, dat is 8000€ voor een gemiddeld gezin.

Tja, het trauma, de emoties van de slachtoffers tellen niet mee.
Oud 17 augustus 2010, 18:14   #703
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat heeft dit te maken met bejaarden die op straat worden beroofd???
Begrijpt ge het echt niet of zijt ge maar wat aan het trollen?

Nog 1 keer:
Het heeft er mee te maken doordat mensen wel begrijpen dat een tasje stelen met pakweg 80€ wel aanzien wordt als stelen en het meewerken aan diefstal van 8000€ van een gezin blijkbaar niet.
Dat was het punt, al de rest fantaseert ge er zelf bij.
Oud 17 augustus 2010, 18:15   #704
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Tja, het trauma, de emoties van de slachtoffers tellen niet mee.
Tja, als gij er niet van wakker ligt dat ge 8000€ per jaar extra moet ophoesten omwille van diegenen die vinden dat belastingontduiking een plicht is, wilt ge dan meteen mijn 8000€ er bij nemen, dan zijn we alle twee content.
Oud 17 augustus 2010, 18:18   #705
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Wat heeft dit te maken met bejaarden die op straat worden beroofd??? Ga jij hen even vertellen dat die handtas met vaak het weinige geld wat mensen hebben geen probleem is omdat er witteboordcriminelen bestaan?
Dat is het punt en dus je redenering onzin, het beroven van mensen op straat is het ene probleem en witteboordcriminaliteit een ander!
Met "bejaarden die op straat worden beroofd" heeft dit niets te maken.
Belastingsfraude heeft wel te maken met misdaad/criminaliteit.
Misdaad/criminaliteit heeft te maken met misdadigers en verdachten van misdaden.

Indien je het leuk vindt poneer ik nog iets van jip en janneke.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 18:24   #706
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, als gij er niet van wakker ligt dat ge 8000€ per jaar extra moet ophoesten omwille van diegenen die vinden dat belastingontduiking een plicht is, wilt ge dan meteen mijn 8000€ er bij nemen, dan zijn we alle twee content.
Dat is 8000 € minder dat de staat kan verkwisten. Nee daar lig ik niet van wakker.
Oud 17 augustus 2010, 18:26   #707
Alboreto

Standaard

Citaat:
Dat is 8000 € minder dat de staat kan verkwisten. Nee daar lig ik niet van wakker.
Nee, dat is 8000€ die we extra moeten betalen.
Ik zal u mijn rekeningnummer doorsturen, ge moogt de 8000€ elke 1e januari storten. Bedankt alvast.
Oud 17 augustus 2010, 18:33   #708
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, dat is 8000€ die we extra moeten betalen.
Ik zal u mijn rekeningnummer doorsturen, ge moogt de 8000€ elke 1e januari storten. Bedankt alvast.
Visakaartnummer is gemakkelijker.
Oud 17 augustus 2010, 18:46   #709
Alboreto

Standaard

Citaat:
Visakaartnummer is gemakkelijker.
Nice try.
Oud 17 augustus 2010, 19:45   #710
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Nee, dat geld is nooit rechtstreeks bestemd geweest voor het gezin...u hebt het over belastingfraude cijfers..juridisch gezien is dit criminaliteit maar geen diefstal..
De staat kan best voor zichzelf zorgen, zou ze toch moeten..ik en andere individuen zullen nooit of te nimmer slachtoffer worden van belastingsfraude..dus ja ik maak mij daar als individu minder zorgen over..logisch niet ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 19:58   #711
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Nee, dat geld is nooit rechtstreeks bestemd geweest voor het gezin...
Nee, maar het is wel het gezin dat die extra 8000€ moet ophoesten ipv de belastingontduikers.

Dat het juridisch gezien geen diefstal is, kan best zijn, maar het is geld dat uit onze zakken komt en naar die van de belastingontduikers.
En dat maakt hen dieven in mijn ogen.
Oud 17 augustus 2010, 20:12   #712
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee, maar het is wel het gezin dat die extra 8000€ moet ophoesten ipv de belastingontduikers.

Dat het juridisch gezien geen diefstal is, kan best zijn, maar het is geld dat uit onze zakken komt en naar die van de belastingontduikers.
Als u liever de oogkleppenkaart trekt mij goed...

Mischien kan u dan ook beter psychologische begeleiding, een paar maanden werkonbekwaamheid en een jaartje aan de antidepressiva gaan als dit even traumatiserend vind dan een persoonlijke geweldpleging op u of uw gezin..nogmaals den draad ging over straatcriminaliteit..als iemand op een ernstige manier over fraude een draad wil openen en niet uit pure frustratie zal ik daar ook bijdragen aan leveren...helaas zijn totaalcijfertjes zonder koppeling met uitvoerders moeilijk bespreekbaar..

Als ik mag kiezen tussen een onpersoonlijke fraude van 8.000 euries (die nooit mijn persoonlijk bezit waren noch gingen worden of een inbraak/overval/gewelddadige beroving op mijn persoon van een paar honderd euro, dan is het vrij gemakkelijk...typisch voor 'klootjesvolk' zeker ?
Oud 17 augustus 2010, 20:19   #713
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Als u liever de oogkleppenkaart trekt mij goed...

Mischien kan u dan ook beter psychologische begeleiding, een paar maanden werkonbekwaamheid en een jaartje aan de antidepressiva gaan als dit even traumatiserend vind dan een persoonlijke geweldpleging op u of uw gezin..nogmaals den draad ging over straatcriminaliteit..als iemand op een ernstige manier over fraude een draad wil openen en niet uit pure frustratie zal ik daar ook bijdragen aan leveren...helaas zijn totaalcijfertjes zonder koppeling met uitvoerders moeilijk bespreekbaar..

Als ik mag kiezen tussen een onpersoonlijke fraude van 8.000 euries (die nooit mijn persoonlijk bezit waren noch gingen worden of een inbraak/overval/gewelddadige beroving op mijn persoon van een paar honderd euro, dan is het vrij gemakkelijk...typisch voor 'klootjesvolk' zeker ?
Je bent daar precies zeer goed in; in het weerleggen van zelf-gebrouwen argumenten.

Kan je nu ook de argumenten weerleggen die Alboreto wel neerschreef?
Oud 17 augustus 2010, 20:29   #714
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Je bent daar precies zeer goed in; in het weerleggen van zelf-gebrouwen argumenten.

Kan je nu ook de argumenten weerleggen die Alboreto wel neerschreef?
Er valt niks te weerleggen, fraude is criminaliteit..wie betwist dat ?..ik wil alleen dat dit niet een debat over straatcriminaliteit verziekt..

Ken jij de oorzaken/uitvoerders van de belastingfraude, open dan maar met alle plezier een nieuwe draad..

Wat is dat eigenlijk een zelf gebrouwen argument ? een teken van onafhankelijke redenatievermogen ?
Oud 17 augustus 2010, 20:40   #715
Alboreto

Standaard

Citaat:
Er valt niks te weerleggen, fraude is criminaliteit..wie betwist dat ?
LiberaalNL betwist dat, de start van deze hele discussie waar ik de argumenten tegen gaf en gij tegenin ging.

Maar ik merk dat ge het met me eens bent dus verder discussieren is naast mekaar praten.
Oud 17 augustus 2010, 20:50   #716
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Er valt niks te weerleggen, fraude is criminaliteit..wie betwist dat ?..ik wil alleen dat dit niet een debat over straatcriminaliteit verziekt..

Ken jij de oorzaken/uitvoerders van de belastingfraude, open dan maar met alle plezier een nieuwe draad..
Deze draad gaat niet over straatcriminaliteit.
Lees de titel.
Er wordt beweerd dat 1 bepaalde bevolkingsgroep vaker verdacht is.
Wat het punt is dat de starter van de draad wil maken is niet echt duidelijk.
En uitleg geeft hij niet.
http://forum.politics.be/showthread....01#post4759401

Citaat:
Wat is dat eigenlijk een zelf gebrouwen argument ? een teken van onafhankelijke redenatievermogen ?
Eerder een teken van niet te antwoorden door naast de kwestie te antwoorden.

Op deze argumentatie

antwoord je met een redenering over hoe erg het is om het slachtoffer te zijn van geweld.
Natuurlijk is dat zeer erg (en geweldpleging en stelen zijn niet ok); maar dat ontkracht niet de argumentatie waarop je antwoordde.
Oud 17 augustus 2010, 22:44   #717
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Begrijpt ge het echt niet of zijt ge maar wat aan het trollen?

Nog 1 keer:
Het heeft er mee te maken doordat mensen wel begrijpen dat een tasje stelen met pakweg 80€ wel aanzien wordt als stelen en het meewerken aan diefstal van 8000€ van een gezin blijkbaar niet.
Dat was het punt, al de rest fantaseert ge er zelf bij.
Daar heeft het geen bal, geen jota mee te maken,wel met de impact op iemand leven, daarbij is het stelen van een tas waar mogelijk de laatste centen van een slachtoffer inzitten een veel grotere ramp dan " de diefstal van 8000 euro per gezin door witteboordcriminaliteit" dat betekent niet dat dit niet evengoed een probleem is, wel dat het voor het slachtoffer veel minder belangrijk is dan de handtas met laatste centen die verdwijnen, wanneer u dat niet begrijpt scheelt er toch wat aan u.
Oud 17 augustus 2010, 22:46   #718
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Dat is een leuke!
Oud 17 augustus 2010, 23:26   #719
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nee, 8.000€ die de staat dan wel op een andere manier bij jou int. Ook bij dat hypothetisch oudje-met-haar-laatste-80€-in-haar-handtasje.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2010, 23:54   #720
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met mijn armzalig pensioentje waar ik 40 jaar voor gewerkt heb en dat grotendeels verkwist werd aan mensen die er nooit hebben toe bijgedragen, kan ik dat niet. Maar als ik eens de Lotto zou winnen, zal ik dat zeker doen.
Anoniem, vanuit een bank op de Kaaimaneilanden. En gij maar uitleggen aan de belastingen hoe dat geld er gekomen is.

Vraagje: betaal je belastingen omdat dat de wet is of om morele redenen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be