Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 19 augustus 2010, 16:44   #1361
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Redwasp ? Waarom test je het niet via de Koran ? Gij weet toch dat de Koran alleen maar waar kan zijn ? Juist ?

Lees een vers uit de Koran, en doe de test, valideer de Kinesiologie.

De Spiertest is heel eenvoudig :

Hier sé, de gebruiksaanwijzing:

http://www.planetlife.nl/Page202.htm

Kom aan. Doen. Waar wacht je op ?
de zogenaamde test die jij hier aanbiedt lijkt me toch wel opgesteld door iemand die nog nooit van dubbelblind-experimenten heeft gehoord.

trouwens, op de wikipagina over het onderwerp, vinden we onder http://nl.wikipedia.org/wiki/Toegepa...e_kinesiologie :

Citaat:
De Natural Standard heeft in samenwerking met het National Center for Complementary and Alternative Medicine en de medische faculteit van Harvard een onderzoek gepubliceerd waarin staat dat "toegepaste kinesiologie niet aangetoond heeft effectief te zijn voor het stellen van een diagnose of het behandelen van ziektes".

Ook is er onderzocht of er bij het herkennen van (in)tolerantie voor materialen in de mond gebruikgemaakt kon worden van toegepaste kinesiologie; maar er bleek dat dit niet beter werkte dan willekeurig gokken.

Beoefenaars van deze behandelwijze geven soms ook voedingadviezen. Op 9 Februari 1988 is er wetenschappelijk onderzoek gepubliceerd naar toegepaste kinesiologie als middel om voedselallergieën te detecteren en daaruit zijn geen bewijzen voor enige effectiviteit gekomen.
toegepaste kinesiologie is blijkbaar al verschillende malen objectief uitgetest door onafhankelijke onderzoekers, helaas leidde dit tot nu toe nooit tot resultaten die bevredigend waren voor de adepten van deze kwakzalverij.

vrede,

redwasp

vrede,

redwasp

Laatst gewijzigd door redwasp : 19 augustus 2010 om 16:49.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 17:02   #1362
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Ik denk dat jij jezelf als moslim ziet. En wikipedia kan onmogelijk een overdachte bron zijn voor een rechtgeaarde moslim. Het staat namelijk vol bevindingen die tegen de letterlijke koran ingaan. Vergeef mij mijn vooringenomenheid, ik ben namelijk niet gelovig, om dit etiket op een moslim te plakken. Maar dat is mijn menig. Het is maar raar dat jij iets staaft met wikipedia.

Uw conclusie daarentegen:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
toegepaste kinesiologie is blijkbaar al verschillende malen objectief uitgetest door onafhankelijke onderzoekers, helaas leidde dit tot nu toe nooit tot resultaten die bevredigend waren voor de adepten van deze kwakzalverij.
kwakzalverij dus, is wel correct. En als reactie een stuk nauwkeuriger dan je vorige onverschillige woorden.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 17:23   #1363
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InfiniteLoveIsAll Bekijk bericht
Oerknal is in mijn visie een rare theorie. .
Die visie waar je van dimensie naar dimensie huppelt of die waar je praat met interdimensionele shapeshifting lizards?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 augustus 2010, 17:39   #1364
InfiniteLoveIsAll
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Die visie waar je van dimensie naar dimensie huppelt of die waar je praat met interdimensionele shapeshifting lizards?
Het is een rare gedachtensprong die je maakt maar ok, wel , dat iets bizar klinkt wil nog niet zeggen dat het niet waar is. Ik kan je vertellen dat de realiteit raarder en bizarder is dan jij kan verzinnen.
InfiniteLoveIsAll is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 10:57   #1365
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Zelfkennis is toch een mooie zaak.
Zo is het.

Ons bewustzijn van de Geest is het zelfbewustzijn van de Geest.

Hegel.

Wij zijn zelf de God die wij denken.

Nog meer zijn wij in diepste wezen een microwezentje.

harriechristus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 11:21   #1366
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Ik denk dat jij jezelf als moslim ziet. En wikipedia kan onmogelijk een overdachte bron zijn voor een rechtgeaarde moslim. Het staat namelijk vol bevindingen die tegen de letterlijke koran ingaan. Vergeef mij mijn vooringenomenheid, ik ben namelijk niet gelovig, om dit etiket op een moslim te plakken. Maar dat is mijn menig. Het is maar raar dat jij iets staaft met wikipedia.
wetenschap en religie zijn total verschillende activiteiten. verwar ze niet met mekaar. in wetenschap gaan we op zoek naar een zo objectief mogelijk beeld van de feiten waaruit onze wereld bestaat. we zoeken exacte falsifieerbare kennis. wikipedia is een vrij groot project waar de collectieve controle door de duizenden gebruikers een efficiënte filter gebleken is die onzin vrij goed blijkt te elimineren.

religie heeft te maken met onze niet feitelijke ervaring van deze wereld. het is het geheel van handelingen en uitspraken die we doen om met dan niet-feitelijke (datgeen wat de feiten transcendeert) om te gaan. wikipedia kan hier eigenlijk niets bij helpen. zo'n encyclopedie kan ons hoogstens iets vertellen OVER deze of die religie, hij kan echter nooit BINNEN die religieuze beleving spreken.

vrede,

redwasp
Oud 20 augustus 2010, 16:27   #1367
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
wetenschap en religie zijn total verschillende activiteiten.
Dat klinkt schoon. Maar dat is het niet. Die stelling gaat tegen alle logica in. De stelling is niet conform de geschreven geschiedenis. Niet conform de overgedragen godsdienstige informatie. Niet conform de wetenschappelijk geschreven geschiedenis.

Derhalve kan ik uw belerend vingertje:

Citaat:
verwar ze niet met mekaar.
Niet volgen. Het is namelijk uw eigenste zeer persoonlijke interpretatie. Die universeel geen enkele inhoud heeft.

Ik hoef niet terug te gaan in de tijd om dat aan te tonen. Ik kan dat ook aan de hand van wat er zich vandaag afspeelt. Maar teruggaan in de geschiedenis is het gemakkelijkste omdat ik dan simpel (lokaal) bij het westen kan blijven (zonder in een Islam discussie te vallen).

De mensheid had gisteren minder kennis dan vandaag. Kennis evolueert. Van weinig naar meer en meer.

Als we ver genoeg terug gaan, dan komen we op een punt waarin kennis niet verkregen werd via de wetenschappelijke methode. Op dat punt zijn godsdienst en wetenschap waarneembaar een aantoonbaar hetzelfde. Namelijk een methode om kennis ter vergaren,een methode om kennis op te slaan en een methode om kennis te verspreiden. De wetenschappelijk methode zette zijn eerste kinder-stapjes pas rond 1550. Daarvoor hadden we nog de scholastiek, een onweerlegbaar bewijs dat godsdienst en wetenschap een vorm van de zelfde bouwstenen zijn.

Elk volk kende wel haar godsdienst. Al hebben ze niet allemaal de tand des tijd overleeft. Elk volk verwierf een methode om kennis ter vergaren (meten) en een methode om die kennis op te slaan. En die methode was tegelijk wetenschap en godsdienst. Beiden een andere gedaante van het zelfde.

Elk volk keek naar de hemel. Elk volk is die hemel beginnen te meten. Elk volk is op een gegeven moment tot de vaststelling gekomen dat wij rond de dingen draaien. En niet de dingen rondom ons: ooit de meest voor de hand liggende conclusie uit een eenvoudige waarneming.

Op het moment van die vaststelling viel elk volk in het paradigma van Thomas Kuhn. Bij het toepassen van de wetenschappelijke methode, komen steeds opnieuw waarnemingen naar boven die niet in de bestaande modellen passen.

Nieuwe modellen moest men ontwikkelen. Het ging en het gaat niet anders. Zo was het steeds astronomie dat aan de wieg van de carrousel van het paradigma van Thomas Kuhn lag. Of te wel de stuwmotor voor wetenschap.

Godsdienst is nog steeds van dezelfde 'substantie' als dat wetenschap 'gemaakt' is. Alleen voegt godsdienst geen nieuwe bevindingen meer toe aan haar canon. Godsdienst probeert daarmee het paradigma van Thomas Kuhn te omzeilen. Het spreekt voor zich dat dit een illusie is.

Maar in de grond is alles een illusie.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 16:43   #1368
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
vrede,

wetenschap en religie zijn total verschillende activiteiten.
Fout: sinds de filosofie van Hegel en de atoomtheorie behoort ook de religie tot de wetenschap.

Gemakkelijk te begrijpen als je weet dat Gods Geest ( de logica ) de grondslag is van alle bestaan.
Oud 20 augustus 2010, 16:46   #1369
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door InfiniteLoveIsAll Bekijk bericht
Het is een rare gedachtensprong die je maakt maar ok, wel , dat iets bizar klinkt wil nog niet zeggen dat het niet waar is. Ik kan je vertellen dat de realiteit raarder en bizarder is dan jij kan verzinnen.
Dat geloof ik best.
Jij vbent daat het levend bewijs van
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 augustus 2010, 16:56   #1370
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Godsdienst is nog steeds van dezelfde 'substantie' als dat wetenschap 'gemaakt' is.
Beiden zijn van de Geest "gemaakt". Alleen de godsdienst weet dat ook, maar de wetenschap niet.
Deze meent dat alles uit de natuur is, zonder deze natuur geestelijk te kunnen verklaren.
Citaat:
Alleen voegt godsdienst geen nieuwe bevindingen meer toe aan haar canon.
Maar wel is er een nieuwe openbaring van Gods eeuwig Rijk in de microkosmos.

Tijd om je daarin te verdiepen.
Oud 20 augustus 2010, 16:57   #1371
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Dat geloof ik best.
Jij vbent daat het levend bewijs van
gedraag je....
Oud 20 augustus 2010, 21:12   #1372
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
vrede,

wetenschap en religie zijn total verschillende activiteiten. verwar ze niet met mekaar. in wetenschap gaan we op zoek naar een zo objectief mogelijk beeld van de feiten waaruit onze wereld bestaat. we zoeken exacte falsifieerbare kennis. wikipedia is een vrij groot project waar de collectieve controle door de duizenden gebruikers een efficiënte filter gebleken is die onzin vrij goed blijkt te elimineren.

religie heeft te maken met onze niet feitelijke ervaring van deze wereld. het is het geheel van handelingen en uitspraken die we doen om met dan niet-feitelijke (datgeen wat de feiten transcendeert) om te gaan. wikipedia kan hier eigenlijk niets bij helpen. zo'n encyclopedie kan ons hoogstens iets vertellen OVER deze of die religie, hij kan echter nooit BINNEN die religieuze beleving spreken.

vrede,

redwasp
Religie is de verre voorvader van de wetenschap. De link tussen dier en rationele mens.
Oud 21 augustus 2010, 08:35   #1373
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Religie is de hoogste vorm van wetenschap: het bewustzijn van de oneindige en eeuwige Geest, geopenbaard in de filosofie van Hegel en in de atoomtheorie.
Oud 21 augustus 2010, 08:58   #1374
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Religie is de hoogste vorm van wetenschap: het bewustzijn van de oneindige en eeuwige Geest, geopenbaard in de filosofie van Hegel en in de atoomtheorie.
Ooit 1 persoon hiervan kunnen overtuigen?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 10:53   #1375
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door harriechristus Bekijk bericht
Jouw hoogste vorm van wetenschap, denk ik.
Oud 21 augustus 2010, 14:35   #1376
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Religie is de verre voorvader van de wetenschap. De link tussen dier en rationele mens.
religie en wetenschap hebben eenzelfde verre voorvader, net als mens en bonobo zijn ze dus verwant. verwar echter het een niet met het ander.

vrede,

redwasp
Oud 21 augustus 2010, 15:48   #1377
Visjnu
Minister

Visjnu's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als we ver genoeg terug gaan, dan komen we op een punt waarin kennis niet verkregen werd via de wetenschappelijke methode. Op dat punt zijn godsdienst en wetenschap waarneembaar een aantoonbaar hetzelfde. Namelijk een methode om kennis ter vergaren,een methode om kennis op te slaan en een methode om kennis te verspreiden.
Ga ik niet mee akkoord. We kunnen wel zeggen dat in die periode godsdienst en het verwerven van kennis onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, maar niet dat ze hetzelfde zijn. Men zou een zelfde redenering kunnen opstellen voor "staatmansschap" in plaats van het verwerven van kennis, maar ik neem aan dat niemand staatmanschap en godsdienst als gelijkaardige activiteiten ziet?

Laatst gewijzigd door Visjnu : 21 augustus 2010 om 15:49.
Visjnu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 16:11   #1378
bruggeman
Parlementslid

Standaard

1
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 augustus 2010, 16:21   #1379
rikbe
Europees Commissaris

rikbe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Visjnu Bekijk bericht
Ga ik niet mee akkoord. We kunnen wel zeggen dat in die periode godsdienst en het verwerven van kennis onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn, maar niet dat ze hetzelfde zijn. Men zou een zelfde redenering kunnen opstellen voor "staatmansschap" in plaats van het verwerven van kennis, maar ik neem aan dat niemand staatmanschap en godsdienst als gelijkaardige activiteiten ziet?
Toch wel. Beiden hebben tot doel het verwerven van macht.
Oud 22 augustus 2010, 17:10   #1380
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Ik denk dat in deze topic een paar individuen rondlopen die geen bal snappen wat wetenschap is.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be