Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 augustus 2010, 16:30   #101
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Armand Zunder dus..
Frankenstein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 16:45   #102
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Maar terzake nu:
Als een land kiest voor een drugsmokkelaar om hen te vertegenwoordigen, is dat hun goed recht.
Het zegt misschien ook iets over de mensen die pro-Bouterse zijn.
In het parlement zijn er een aantal parlementariers omgekocht voor forse bedragen om voor Bouterse te stemmen. Dat haalt het nieuws natuurlijk niet, echter in dit land kan werkelijk alles. Zeker op politiek terrein..

Let wel, 20% van de kiezers heeft op de persoon Bouterse gestemd. Met dat overweldigende pro-Bouterse valt het allemaal wel mee.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 augustus 2010 om 16:46.
Oud 18 augustus 2010, 17:41   #103
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Bouterse kreeg op diverse Nederlandse websites (links én rechts, en niet alleen op Mamjo.com) nogal wat steun. Bemoedigend teken dat in ieder geval (dankzij internet) de publieke opinie zich niet meer beperkt tot het ultradomme 'Bouterse bashing'.

Want uiteindelijk is de band tussen Vlaanderen, Nederland en Suriname onbreekbaar.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 augustus 2010 om 17:42.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 18:40   #104
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Bouterse kreeg op diverse Nederlandse websites (links én rechts, en niet alleen op Mamjo.com) nogal wat steun. Bemoedigend teken dat in ieder geval (dankzij internet) de publieke opinie zich niet meer beperkt tot het ultradomme 'Bouterse bashing'.

Want uiteindelijk is de band tussen Vlaanderen, Nederland en Suriname onbreekbaar.
Is hij dan niet het typevoorbeeld van een witteboordcrimineel??

Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 augustus 2010 om 18:45.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 augustus 2010, 18:40   #105
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:

Ik woon in Suriname en geef enkel de opinie weer, jammergenoeg maken Suries niet veel gebruik van internet.

Hoezo is tegen Bouterse zijn, ultradom ??

Verklaar ?
Oud 18 augustus 2010, 23:05   #106
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Frankenstein Bekijk bericht

Hoezo is tegen Bouterse zijn, ultradom ??

Verklaar ?

Op deze wijze wordt het belang geschaad van de Nederlandse Gemeenschap in de ruimste zin van het woord.
Onze familie heeft liefde nodig, geen oude wijven-ruzie.

Buiten dat dunkt me dat de Hollandse elite voor wat betreft criminaliteit, wegpoetsen, afdekken, en straffeloos graaien, anderen niet de maat hoeft te nemen.
Laat ik als voorbeeld de term 'bouwfraude' coinen.

Ook had de Nederlandse democratuur een verantwoordelijkheid mbt de moord op één van haar meest vooraanstaande politici.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 augustus 2010 om 23:07.
Oud 18 augustus 2010, 23:40   #107
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Wie is ons ?

Hou toch op met dat gel&#l over WIJ / ONS en meer van die dergelijke onzin. Praat namens jezelf, ik ben ben jou niet !

Surinamers met een Hollandse aardappel in de keel en tevens lijden aan nostalgie ? Spreken zij namens ONS ??!!

Dit betreft voor mij een vraag..

Oud 18 augustus 2010, 23:50   #108
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wie is ons ?
De Nederlandse Gemeenschap in de ruimste zin van het woord.

Of u daartoe behoort is vooral uw zaak.

In Vlaanderen is er ruime ervaring met zelfhaters uit diezelfde Nederlandse Gemeenschap.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 augustus 2010 om 23:51.
Oud 19 augustus 2010, 00:10   #109
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De Nederlandse Gemeenschap in de ruimste zin van het woord.

Of u daartoe behoort is vooral uw zaak.

In Vlaanderen is er ruime ervaring met zelfhaters uit diezelfde Nederlandse Gemeenschap.
Suriname is een onafhankelijk land. Een ieder die namens wij en ons spreekt gaat ervan uit dat hun groep uit blinde kleuters bestaat en enkel zij als spreekbuis mogen dienen.

Jij behoort jouw zaak toe en ik behoor mijn zaak toe en geen dient onze zaak toe.

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 augustus 2010 om 00:11.
Oud 19 augustus 2010, 11:33   #110
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Een ieder die namens wij en ons spreekt gaat ervan uit dat hun groep uit blinde kleuters bestaat en enkel zij als spreekbuis mogen dienen.
Je zit ernaast.

Als je goed leest dan zie je dat ik een bepaalde mening ventileer over 'ons' (en dus niet namens 'ons' spreek).
Oud 19 augustus 2010, 14:15   #111
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Je zit ernaast.

Als je goed leest dan zie je dat ik een bepaalde mening ventileer over 'ons' (en dus niet namens 'ons' spreek).

ok fijn te vernemen, een 'ons' gehakt om een 'ons' ham dus !
Oud 19 augustus 2010, 14:28   #112
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, een typische wittteboordencrimineeel wordt immers nooit vervolgd. In Vlaanderen dan toch.
Oud 22 augustus 2010, 00:19   #113
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, een typische wittteboordencrimineeel wordt immers nooit vervolgd. In Vlaanderen dan toch.
Sterker Bouterse is in Nederland al veroordeeld en door zijn bij de staatsgreep en trouwens wat bij de decembermoorden is gebeurd is ook niet geheel 'duidelijk', kortom ook in Suriname zou hij zomaar veroordeeld kunnen worden. Wat betreft Nederland, als staatshoofd is hij diplomatiek onschendbaar, maar als burger wordt hij, als drugsbaron (daarom is hij veroordeeld), in principe nog steeds gezocht om zijn straf uit te zitten.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 22 augustus 2010 om 00:19.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 22 augustus 2010, 00:26   #114
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Op deze wijze wordt het belang geschaad van de Nederlandse Gemeenschap in de ruimste zin van het woord.

Buiten dat dunkt me dat de Hollandse elite voor wat betreft criminaliteit, wegpoetsen, afdekken, en straffeloos graaien, anderen niet de maat hoeft te nemen.
Laat ik als voorbeeld de term 'bouwfraude' coinen.

Ook had de Nederlandse democratuur een verantwoordelijkheid mbt de moord op één van haar meest vooraanstaande politici.
Deze lieden die deze fraude zijn begaan, hebben uiteindelijk de deksel op de neus gehad, dat hoort bij drugshandel ook te gebeuren.
Verder meen ik te begrijpen, dat je het over Pim Fortuyn hebt; hij was weliswaar populair maar ook berucht, maar bij vooraanstaand, denk ik (persoonlijk) toch aan Lubbers, Kok, Wiegel, Van Mierlo, Van Agt, Den Uyl, maar allicht wanneer die groene terrorist Van der G hem niet had vermoord, dan had hij ook een impact kunnen hebben....
Oud 22 augustus 2010, 00:46   #115
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het probleem bij veel Creolen is dat ze de weg van de minste weerstand kiezen. Van Hindoestanen, Inheemsen en Javanen hoor ik dit gezeur niet. Daar hoort ook dus dat gezeur van compensatie endergelijke bij. Nu is er een Surinamer die uitgerekend heeft dat Nederland 40 miljard US dollar herstelbetalingen moet betalen. Hij is geregeld op de radio te horen, ik kan even niet op zijn naam komen. Zelf denk ik dat hij de gelukkigste man ter wereld is, ik zie hem er nog voor aan dat hij elke dag met smart op de postbode wacht in de hoop op die grote envellop...

Overigens, als de Afrikanen hun eigen mensen niet hadden verkocht dan zouden zwarte mensen in de Amerika's een zeldzaamheid zijn, dat zijn de feiten.
Toen de Nederlanderrs de slavernij afschaften gingen de marron's in het binnenland nog door met slavernij...Weggelopen slaven werden door marrons gevangen en vaak als slaaf te werk gezet.. Ook dat zijn de feiten..

Weet een gemiddelde blanke Nederlander dit ??

EC heeft mij geband omdat hij de waarheid als een belediging opvat. Lekker makkelijke instelling nietwaar ? Weglopen als het niet in je straatje past. Typisch gedrag !

Overigens mijn vrouw is een marron, mijn leefomgeving is voornamelijk Creools. Wellicht dat ik daarom zo makkelijk over dit onderwerp kan praten. Trouwens wat hierboven beweer, beweer ik ook in Suriname, niets hypocriets aan mij !
De gemiddelde Nederlander zou moeten weten (dat ligt eraan of ze opletten op school), dat Nederland langer dan gemiddeld door is gegaan met slavenhandel. (Jawel system en henri, dit komt ter sprake, maar ik neem aan dat dit in Belgie nu ook voor de Kongo geldt?)
Hoewel we anderzijds dan ook wel weer weten dat ze een relatief goede overlevingskans hadden en het schijnbaar nog meer een Zeeuwse dan een (graafschap) Hollandse bezigheid.
Over de situatie in Suriname is mij in het Brabantse nu niet echt veel verteld.

Wat me wel intrigeert is hoe Zunder aan dat bedrag komt, is dat inclusief de infrastructuur al door Nederland aangelegd? Hoe dan ook ik besef, dat Nederland in deze niet zonder zonde is, maar voor fouten na 1975 moet men in Suriname bij zichzelf te rade gaan. Hoewel deze onafhankelijkheid (leren we in NL) niet onomstreden was indertijd, zoals later wel meer zaken in Nederland uit de periode Den Uyl...
Oud 22 augustus 2010, 01:32   #116
Frankenstein
Europees Commissaris

Standaard

Nederland moet niet luisteren naar mensen die zich trachten een autoriteit aan te meten als een EC of Zunder. Suriname is een verliesgevende kolonie geweest. Het suikergehalte in suikerriet ligt in Saint Dominique, Cuba en Sumatra veel hoger. Dit vanwege het kleine verschil tussen temperatuur in dag en nacht in Suriname. De Portugezen en Spanjaarden lieten de Guyana's voor wat het was en daar hadden ze hun terechte redenen voor.
Enkel in Suriname konden Joden (uit Brazilie) in Latijns Amerika grond verkrijgen, wellicht dat men daardoor suikerriet en koffie in dit bloedhete en vochte oord is gaan verbouwen. Het Saramaccaans een marrontaal in Suriname, dat ik overigens gebrekkig spreek, is rijk aan Portugese woorden evenals het Papiaments op de Antillen. Waarom zijn in deze talen enkel Nederlandse woorden in te vinden als grasmaaier, dierentuin, autosloperij endergelijke ? Omdat Nederlanders minder in contact zijn geweest met slaven dan de (Braziliaanse) Joden, tenminste lijkt mij.. Maargoed dat is een veronderstelling...

Uit Nederlands Indie kwam het geld, de rest stelde niet veel voor.
Ik denk dat Zunder, bij nadruk op denk, heeft berekend 250 miljoen opbrengst * 200 jaar kolonie, iets in die trand. Het blijft een fantast die kerel..
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
De gemiddelde Nederlander zou moeten weten (dat ligt eraan of ze opletten op school), dat Nederland langer dan gemiddeld door is gegaan met slavenhandel. (Jawel system en henri, dit komt ter sprake, maar ik neem aan dat dit in Belgie nu ook voor de Kongo geldt?)
Hoewel we anderzijds dan ook wel weer weten dat ze een relatief goede overlevingskans hadden en het schijnbaar nog meer een Zeeuwse dan een (graafschap) Hollandse bezigheid.

Wat me wel intrigeert is hoe Zunder aan dat bedrag komt, is dat inclusief de infrastructuur al door Nederland aangelegd? Hoe dan ook ik besef, dat Nederland in deze niet zonder zonde is, maar voor fouten na 1975 moet men in Suriname bij zichzelf te rade gaan. Hoewel deze onafhankelijkheid (leren we in NL) niet onomstreden was indertijd, zoals later wel meer zaken in Nederland uit de periode Den Uyl...

Laatst gewijzigd door Frankenstein : 22 augustus 2010 om 01:57.
Oud 23 augustus 2010, 13:30   #117
Egmond Codfried
Banneling

Standaard

Citaat:
Vrijheid van meningsuiting is de vrijheid van burgers om hun overtuigingen kenbaar te maken, zonder voor vervolging door de staat te hoeven vrezen.

Vrijheid van meningsuiting wordt vaak beschouwd als een integraal concept in democratieën. De vrijheid om zonder angst voor vervolging je mening te kunnen uiten staat expliciet vermeld in de Universele Verklaring van de Rechten van de Mens.

De wettelijke beperkingen op meningsuiting kunnen per rechtsstaat verschillen. Het Nederlandse strafrecht richt zich tegen smalend taalgebruik en aanzetten tot haat, belediging van gezagsdragers en het verspreiden van leugens (laster en smaad), maar minder of niet tegen obsceniteit of schendingen van goede smaak.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_meningsuiting

Citaat:
In de inventariserende studie "Godslastering, discriminerende uitingen wegens godsdienst en haatuitingen" van Bas van Stokkom e.a.[1] wordt onderscheid gemaakt tussen belediging en haat zaaien:

Beledigende uitlatingen hebben een andere logica dan haat zaaiende uitlatingen. De belediging is in eerste instantie afgestemd op het neerhalen van de status van de opponent (zijn of haar goede naam, reputatie, rang of stand). In het geval van haat zaaien daarentegen is niet de status van de tegenstrever in het geding, maar zijn bestaansrecht. Op haatsites wordt de tegenpartij dan ook geen meningsvrijheid gegund. Zij is niet alleen ‘minder’ of ‘onder’ maar verdient überhaupt geen respect. Haat is dan ook niet ontvankelijk voor informatie die de tegenpartij van ‘schuld’ ontlast.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hatespeech
Egmond Codfried is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 14:16   #118
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Zelf opzoeken. Niet zo moeilijk de dag van vandaag.
Oud 24 augustus 2010, 16:52   #119
Bertie
Parlementslid

Bertie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bouterse is geen milimeter meer 'crimineler' dan minister president Jan Peter Balkellende
Bertie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2010, 22:25   #120
Adam Smith
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Zelf opzoeken. Niet zo moeilijk de dag van vandaag.
Dat is waar, maar ik beantwoordde de vraag, wat een gemiddelde blanke Nederlander hierover weet. En in dat geval is het gewoon niet zo, dat iedereen dit soort zaken zelf op gaat zoeken; en dit is waarschijnlijk ook nog zo ongeacht wat voor achtergrond iemand heeft.

Laatst gewijzigd door Adam Smith : 24 augustus 2010 om 22:25.
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be