![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#101 |
Europees Commissaris
|
![]() Armand Zunder dus..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#102 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Let wel, 20% van de kiezers heeft op de persoon Bouterse gestemd. Met dat overweldigende pro-Bouterse valt het allemaal wel mee. Laatst gewijzigd door Frankenstein : 18 augustus 2010 om 16:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#103 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bouterse kreeg op diverse Nederlandse websites (links én rechts, en niet alleen op Mamjo.com) nogal wat steun. Bemoedigend teken dat in ieder geval (dankzij internet) de publieke opinie zich niet meer beperkt tot het ultradomme 'Bouterse bashing'.
Want uiteindelijk is de band tussen Vlaanderen, Nederland en Suriname onbreekbaar. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 augustus 2010 om 17:42. |
![]() |
![]() |
![]() |
#104 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Another Jack : 18 augustus 2010 om 18:45. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#105 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hoezo is tegen Bouterse zijn, ultradom ?? Verklaar ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#106 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op deze wijze wordt het belang geschaad van de Nederlandse Gemeenschap in de ruimste zin van het woord. Onze familie heeft liefde nodig, geen oude wijven-ruzie. Buiten dat dunkt me dat de Hollandse elite voor wat betreft criminaliteit, wegpoetsen, afdekken, en straffeloos graaien, anderen niet de maat hoeft te nemen. Laat ik als voorbeeld de term 'bouwfraude' coinen. Ook had de Nederlandse democratuur een verantwoordelijkheid mbt de moord op één van haar meest vooraanstaande politici. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 augustus 2010 om 23:07. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#107 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hou toch op met dat gel&#l over WIJ / ONS en meer van die dergelijke onzin. Praat namens jezelf, ik ben ben jou niet ! Surinamers met een Hollandse aardappel in de keel en tevens lijden aan nostalgie ? Spreken zij namens ONS ??!! Dit betreft voor mij een vraag.. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#108 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Nederlandse Gemeenschap in de ruimste zin van het woord.
Of u daartoe behoort is vooral uw zaak. In Vlaanderen is er ruime ervaring met zelfhaters uit diezelfde Nederlandse Gemeenschap. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 18 augustus 2010 om 23:51. |
![]() |
![]() |
![]() |
#109 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Jij behoort jouw zaak toe en ik behoor mijn zaak toe en geen dient onze zaak toe. ![]() Laatst gewijzigd door Frankenstein : 19 augustus 2010 om 00:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#110 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als je goed leest dan zie je dat ik een bepaalde mening ventileer over 'ons' (en dus niet namens 'ons' spreek). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#111 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#112 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#113 |
Europees Commissaris
|
![]() Sterker Bouterse is in Nederland al veroordeeld en door zijn bij de staatsgreep en trouwens wat bij de decembermoorden is gebeurd is ook niet geheel 'duidelijk', kortom ook in Suriname zou hij zomaar veroordeeld kunnen worden. Wat betreft Nederland, als staatshoofd is hij diplomatiek onschendbaar, maar als burger wordt hij, als drugsbaron (daarom is hij veroordeeld), in principe nog steeds gezocht om zijn straf uit te zitten.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 22 augustus 2010 om 00:19. |
![]() |
![]() |
![]() |
#114 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Verder meen ik te begrijpen, dat je het over Pim Fortuyn hebt; hij was weliswaar populair maar ook berucht, maar bij vooraanstaand, denk ik (persoonlijk) toch aan Lubbers, Kok, Wiegel, Van Mierlo, Van Agt, Den Uyl, maar allicht wanneer die groene terrorist Van der G hem niet had vermoord, dan had hij ook een impact kunnen hebben.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#115 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() ![]() Hoewel we anderzijds dan ook wel weer weten dat ze een relatief goede overlevingskans hadden en het schijnbaar nog meer een Zeeuwse dan een (graafschap) Hollandse bezigheid. Over de situatie in Suriname is mij in het Brabantse nu niet echt veel verteld ![]() Wat me wel intrigeert is hoe Zunder aan dat bedrag komt, is dat inclusief de infrastructuur al door Nederland aangelegd? Hoe dan ook ik besef, dat Nederland in deze niet zonder zonde is, maar voor fouten na 1975 moet men in Suriname bij zichzelf te rade gaan. Hoewel deze onafhankelijkheid (leren we in NL) niet onomstreden was indertijd, zoals later wel meer zaken in Nederland uit de periode Den Uyl... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#116 | |
Europees Commissaris
|
![]() Nederland moet niet luisteren naar mensen die zich trachten een autoriteit aan te meten als een EC of Zunder. Suriname is een verliesgevende kolonie geweest. Het suikergehalte in suikerriet ligt in Saint Dominique, Cuba en Sumatra veel hoger. Dit vanwege het kleine verschil tussen temperatuur in dag en nacht in Suriname. De Portugezen en Spanjaarden lieten de Guyana's voor wat het was en daar hadden ze hun terechte redenen voor.
Enkel in Suriname konden Joden (uit Brazilie) in Latijns Amerika grond verkrijgen, wellicht dat men daardoor suikerriet en koffie in dit bloedhete en vochte oord is gaan verbouwen. Het Saramaccaans een marrontaal in Suriname, dat ik overigens gebrekkig spreek, is rijk aan Portugese woorden evenals het Papiaments op de Antillen. Waarom zijn in deze talen enkel Nederlandse woorden in te vinden als grasmaaier, dierentuin, autosloperij endergelijke ? Omdat Nederlanders minder in contact zijn geweest met slaven dan de (Braziliaanse) Joden, tenminste lijkt mij.. Maargoed dat is een veronderstelling... Uit Nederlands Indie kwam het geld, de rest stelde niet veel voor. Ik denk dat Zunder, bij nadruk op denk, heeft berekend 250 miljoen opbrengst * 200 jaar kolonie, iets in die trand. Het blijft een fantast die kerel.. Citaat:
Laatst gewijzigd door Frankenstein : 22 augustus 2010 om 01:57. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#117 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Vrijheid_van_meningsuiting Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#118 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zelf opzoeken. Niet zo moeilijk de dag van vandaag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#119 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#120 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat is waar, maar ik beantwoordde de vraag, wat een gemiddelde blanke Nederlander hierover weet. En in dat geval is het gewoon niet zo, dat iedereen dit soort zaken zelf op gaat zoeken; en dit is waarschijnlijk ook nog zo ongeacht wat voor achtergrond iemand heeft.
Laatst gewijzigd door Adam Smith : 24 augustus 2010 om 22:25. |
![]() |
![]() |