Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

Discussietools
Oud 30 mei 2004, 17:27   #1
zorroaster
Europees Commissaris

zorroaster's schermafbeelding

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Blok en FN: Nous menons le même combat 29/05/04

´Nous menons le même combat``. Dat zegt Assys Rolando, Brussels kandidaat voor het Blok, over de gelijkenissen tussen zijn partij en het Franse Front National. Op zijn folder prijkt hij naast Le Pen, op de achterkant naast Dewinter. Nog een aanwijzing dat het Blok in Brussel al lang niets meer te maken heeft met Vlaams-nationalisme en alles op het werven van Franstalige extreem-rechtse kiezers heeft gezet. Hier wordt consequent de lijn Dewinter-Demol gevolgd. Inclusief Franstalige campagnes.

Het Vlaams Blok dat sympatiseert met een notoir staatsnationalist, die geen geheim maakt van zijn schanddaden tegen de onafhankelijkheidsstrijders in Algerije.
Ze symphatiseren met de man die indertijd het franstalige imperialisme van Roger Nols kwam steunen in Schaarbeek en vissen met FN in hetzelfde vijvertje van unitaristische en exteem-francofiele kiezers.

Geloven ze nu écht zelf dat dit allemaal kadert in het "binnenhalen" van Brussel in een onafhankelijk Vlaanderen?
zorroaster is offline  
Oud 30 mei 2004, 17:34   #2
Guderian
Banneling

Guderian's schermafbeelding

Standaard

1. De NiVeA heeft zelf geen visie en zeker geen strategie omtrent de kwestie Brussel en hoe we onze hoofdstad terug in Vlaanderen kunnen verankeren. Kritiek geven is dan ook misplaatst als je zelf niks van alternatief hebt.

2. Het FN uit Frankrijk ziet natuurlijk graag dat het belgikske uit elkaar zou vallen, omdat Wallonië dan misschien aansluit bij Frankrijk.

3. Een verstandig Vlaams-nationalist zoekt naar macht en wegen om de machtshebbers te beïnvloeden of van de macht te verstoten. Als dat Franstalige campagnes vergt in Brussel om zo meer Vlaamse zetels in het Brusselse parlement te verwerven, dan zij het zo.
Vlaanderen is niet gebaat met sentimenteel gezwans over de Basken, de Bretoenen, de Occitanen,... en andere Kustfransen of Bergspanjaarden. Vlaanderen moet de machtige landen voor zich winnen en mee met de groten aan tafel zitten in Europa ipv bij achterlijke regiootjes, niettegenstaande de volksculturen belangrijk zijn en alle bescherming verdienen. Vanuit Vlaams-nationaal oogpunt zijn ze evenwel niet belangrijk genoeg, voorlopig...

Kortom, de NiVeA kleuters mogen blijven spelen in hun zandbak, maar laat de grote mensen hun werk doen.
Guderian is offline  
Oud 30 mei 2004, 19:20   #3
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zorroaster
Blok en FN: Nous menons le même combat 29/05/04

´Nous menons le même combat``. Dat zegt Assys Rolando, Brussels kandidaat voor het Blok, over de gelijkenissen tussen zijn partij en het Franse Front National. Op zijn folder prijkt hij naast Le Pen, op de achterkant naast Dewinter. Nog een aanwijzing dat het Blok in Brussel al lang niets meer te maken heeft met Vlaams-nationalisme en alles op het werven van Franstalige extreem-rechtse kiezers heeft gezet. Hier wordt consequent de lijn Dewinter-Demol gevolgd. Inclusief Franstalige campagnes.

Het Vlaams Blok dat sympatiseert met een notoir staatsnationalist, die geen geheim maakt van zijn schanddaden tegen de onafhankelijkheidsstrijders in Algerije.
Ze symphatiseren met de man die indertijd het franstalige imperialisme van Roger Nols kwam steunen in Schaarbeek en vissen met FN in hetzelfde vijvertje van unitaristische en exteem-francofiele kiezers.

Geloven ze nu écht zelf dat dit allemaal kadert in het "binnenhalen" van Brussel in een onafhankelijk Vlaanderen?
Je bedoelt dat het Vlaams kartel dat wél zal doen?

Accepteer liever dat er blijkbaar een hoop Franstalige Brusselaars bestaan die minder moeite hebben met het Vlaams Blokse standpunt inzake criminaliteit dan met zijn onafhankelijkheidsthema. Blijkbaar zijn de Brusselaars er vast van overtuigd dat ze op dat vlak van GEEN ENKELE PARTIJ of kartel iets te duchten hebben.
Oud 30 mei 2004, 19:25   #4
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En intussen gaat de wederzijdse handreiking der Vlaams-nationalisten onverminderd door...
Oud 30 mei 2004, 21:54   #5
zorroaster
Europees Commissaris

Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel
En intussen gaat de wederzijdse handreiking der Vlaams-nationalisten onverminderd door...
Moet ik de hand reiken aan een partij die lui als Guderian in hun marge laten opereren? Waar de grote leider graag meeloopt in betogingen van extreem-rechtse studentenbewegingen waar staatsnationalisten en fascisten als Guderian de dienst uitmaken?

Dat zijn voor mij geen Vlaams-nationalisten. Alle broederliefde en strijdbaarheid ten spijt, maar daar zal ik nooit een uitgestoken hand van aanvaarden.
zorroaster is offline  
Oud 30 mei 2004, 21:56   #6
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Guderian
3. Een verstandig Vlaams-nationalist zoekt naar macht en wegen om de machtshebbers te beïnvloeden of van de macht te verstoten. Als dat Franstalige campagnes vergt in Brussel om zo meer Vlaamse zetels in het Brusselse parlement te verwerven, dan zij het zo.
Vlaanderen is niet gebaat met sentimenteel gezwans over de Basken, de Bretoenen, de Occitanen,... en andere Kustfransen of Bergspanjaarden. Vlaanderen moet de machtige landen voor zich winnen en mee met de groten aan tafel zitten in Europa ipv bij achterlijke regiootjes
Als iemand het verschil gedemonstreerd wil zien tussen volksnationalisme en extreem-rechts staatsnationalisme (waar Le Pen de ultieme incarnatie van is) moet hij maar eens dit soort dingen lezen.
zorroaster is offline  
Oud 30 mei 2004, 23:59   #7
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Zorroaster,

in tegenstelling tot alle voorgaande vlaams-nationalistische partijen (inclusief de N-VA) mag ik zeggen, is het VB erin geslaagd met veel nationalistische en rechtse europese partijen een goed contact te leggen.

Indien er ooit een vlaamse onafhankelijkheid komt, zal de houding van bvb Frankrijk terzake een grotere rol spelen dan jij je blijkbaar kan voorstellen.

Het is uitermate belangrijk voor het vlaams separatisme dat wij in het buitenland zoveel mogelijk partijen vinden die deze wens als gerechtvaardigd bekijken of er tenminste niet sterk tegen zijn.

Kijk toch eens wat verder dan je neus lang is
Rr00ttt is offline  
Oud 31 mei 2004, 00:06   #8
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Als iemand het verschil gedemonstreerd wil zien tussen volksnationalisme en extreem-rechts staatsnationalisme (waar Le Pen de ultieme incarnatie van is) moet hij maar eens dit soort dingen lezen.
Hoewel ik het met zijn formulering niet 100% eens ben, Guderian's visie hier is in grote lijnen imo wel de realiteit, ie dat hoe is de wereld nu eenmaal in elkaar zit. Betreur het als je wil, maar steek je kop niet in het zand...
Rr00ttt is offline  
Oud 31 mei 2004, 00:23   #9
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Moet ik de hand reiken aan een partij die lui als Guderian in hun marge laten opereren?
"in de marge"????
Is louter stemmen voor een partij nu ook al "opereren in de marge van een partij?!? Dan heeft het VB er zo 750000 rondlopen!!!

Citaat:
Waar de grote leider graag meeloopt in betogingen van extreem-rechtse studentenbewegingen waar staatsnationalisten en fascisten als Guderian de dienst uitmaken?
Sinds wanneer ben ik een staatsnationalist of een fascist?!?
Sinds wanneer zou ik de dienst uitmaken bij -ik vermoed dat u bedoelt- de NSV?!?

Citaat:
Dat zijn voor mij geen Vlaams-nationalisten. Alle broederliefde en strijdbaarheid ten spijt, maar daar zal ik nooit een uitgestoken hand van aanvaarden.
U doet maar, de Europese etnische karavaan trekt verder en de afvallers blijven achter. Ik persoonlijk heb nooit van die godsvrede moeten weten, het Vlaams Blok daarentegen streeft dat wel na. Vandaar dat ik reageer op die leugens en zever vanuit NiVeA-hoek. Vraag mij niet om samen te werken op politiek vlak met personen die er op de meeste vlakken een tegengestelde maatschappijvisie op nahouden.
Guderian is offline  
Oud 31 mei 2004, 00:24   #10
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Moet ik de hand reiken aan een partij die lui als Guderian in hun marge laten opereren?
"in de marge"????
Is louter stemmen voor een partij nu ook al "opereren in de marge van een partij?!? Dan heeft het VB er zo 750000 rondlopen!!!

Citaat:
Waar de grote leider graag meeloopt in betogingen van extreem-rechtse studentenbewegingen waar staatsnationalisten en fascisten als Guderian de dienst uitmaken?
Sinds wanneer ben ik een staatsnationalist of een fascist?!?
Sinds wanneer zou ik de dienst uitmaken bij -ik vermoed dat u bedoelt- de NSV?!?

Citaat:
U doet maar, de Europese etnische karavaan trekt verder en de afvallers blijven achter. Ik persoonlijk heb nooit van die godsvrede moeten weten, het Vlaams Blok daarentegen streeft dat wel na. Vandaar dat ik reageer op die leugens en zever vanuit NiVeA-hoek. Vraag mij niet om samen te werken op politiek vlak met personen die er op de meeste vlakken een tegengestelde maatschappijvisie op nahouden.

Guderian,

U bent het prototype van een fascist. En een grote mond achter je virtuele anonimiteit.
NVG is offline  
Oud 31 mei 2004, 00:36   #11
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Vlaanderen is niet gebaat met sentimenteel gezwans over de Basken, de Bretoenen, de Occitanen,... en andere Kustfransen of Bergspanjaarden. Vlaanderen moet de machtige landen voor zich winnen en mee met de groten aan tafel zitten in Europa ipv bij achterlijke regiootjes

Kijk, als jij echt wil strijden voor een onafhankelijk Vlaanderen, dan ga je dat NIET doen door Bretoense pannekoeken te gaan eten in Plouhinec of te verbroederen op Baskisch muziekfestivalletje in Bilbao. Dat kan je wel doen door diegenen die de macht in handen hebben ofwel te beïnvloeden ofwel van die macht te verdrijven of bang te maken. Het is hoog tijd dat sommigen in de Vlaamse Beweging (ahum ) eens politiek volwassen worden in plaats van sentimentaliteit achterna te blijven lopen. De macht in Europa zit in Frankfurt, Berlijn, Parijs, Rome,... en niet in San Sebastian of Brest. Wil dat zeggen dat ik akkoord ga met die jacobijnse staten, met hun staatsnationalisme, met hun centralisme,... ? NEEN, bijlange niet!

Waarom is de belgische staat bang van het compromisloze Vlaams-nationalisme zoals van het Vlaams Blok (en hebben ze die partij veroordeeld)?!? Omdat men invloed kreeg en krijgt in leidinggevende economische, academische,... kringen (de Antwerpse haven, het VEV,...) en niet omdat men op het folkfestival van Gooik met een Vlaamse leeuw staat te zwaaien.
Guderian is offline  
Oud 31 mei 2004, 00:37   #12
Guderian
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door NVG
Guderian,

U bent het prototype van een fascist. En een grote mond achter je virtuele anonimiteit.
Buiten het feit dat u als zoveelste in de rij niet weet wat fascisme is, heb ik de indruk dat uw negatieve en inhoudsloze reactie vooral gestoeld is op angst. Angst dat hetgeen ik hierboven zei, wel eens zeer dicht bij de waarheid zou kunnen liggen.
Guderian is offline  
Oud 31 mei 2004, 00:40   #13
NVG
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Citaat:
Guderian,

Buiten het feit dat u als zoveelste in de rij niet weet wat fascisme is, heb ik de indruk dat uw negatieve en inhoudsloze reactie vooral gestoeld is op angst. Angst dat hetgeen ik hierboven zei, wel eens zeer dicht bij de waarheid zou kunnen liggen.
Man toch, hoe zou ik nu angste hebben van uw onafhankelijkheid-utopie. U bent wel degelijk een fascist omdat u telkenmale opnieuw de basispeilers van onze democratie miskent, ontkent en negeert. En geloof het of niet ...maar dat is de betekenis van een fascist.
NVG is offline  
Oud 31 mei 2004, 00:44   #14
Chucky
Provinciaal Statenlid

Chucky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:
Guderian,

Na een blik, op je site van vjm, wordt me nog duidelijker hoe fascistisch jullie wel zijn. Om te braken !!
Chucky is offline  
Oud 31 mei 2004, 00:49   #15
Alvader
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Kijk, als jij echt wil strijden voor een onafhankelijk Vlaanderen, dan ga je dat NIET doen door Bretoense pannekoeken te gaan eten in Plouhinec of te verbroederen op Baskisch muziekfestivalletje in Bilbao. Dat kan je wel doen door diegenen die de macht in handen hebben ofwel te beïnvloeden ofwel van die macht te verdrijven of bang te maken. Het is hoog tijd dat sommigen in de Vlaamse Beweging (ahum ) eens politiek volwassen worden in plaats van sentimentaliteit achterna te blijven lopen. De macht in Europa zit in Frankfurt, Berlijn, Parijs, Rome,... en niet in San Sebastian of Brest. Wil dat zeggen dat ik akkoord ga met die jacobijnse staten, met hun staatsnationalisme, met hun centralisme,... ? NEEN, bijlange niet!

Waarom is de belgische staat bang van het compromisloze Vlaams-nationalisme zoals van het Vlaams Blok (en hebben ze die partij veroordeeld)?!? Omdat men invloed kreeg en krijgt in leidinggevende economische, academische,... kringen (de Antwerpse haven, het VEV,...) en niet omdat men op het folkfestival van Gooik met een Vlaamse leeuw staat te zwaaien.
Knap en raak gezegd !!!!
Geef toe dat het toch wel vreemd is dat er een éénmalige som van 10 miljard volstaat om de gevolgen van een uitzonderlijk zware natuurramp te verhelpen, terwijl met een jarenlange donatie van dezelfde som, nog geen bal vooruitgegaan werd geboekt in een streekje dat, vergeleken bij de rampgebieden in Azië, maar een speldekopje groot is....
Alvader is offline  
Oud 31 mei 2004, 07:40   #16
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Citaat:
Moet ik de hand reiken aan een partij die lui als Guderian in hun marge laten opereren? Waar de grote leider graag meeloopt in betogingen van extreem-rechtse studentenbewegingen waar staatsnationalisten en fascisten als Guderian de dienst uitmaken?

Misschien moet je er niet persé Guderian tussenuit halen om de hele partij mee te vereenzelvigen maar Morelleke?
Oud 31 mei 2004, 08:23   #17
Hans1
Banneling

Hans1's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Maar, man, de NVA is zelf extreem-rechts met hun visie over de "Walen".
Hans1 is offline  
Oud 31 mei 2004, 14:11   #18
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans1
Citaat:

Maar, man, de NVA is zelf extreem-rechts met hun visie over de "Walen".
Van u beschouw ik dit soort uitlatingen als een compliment hoor...
zorroaster is offline  
Oud 31 mei 2004, 14:13   #19
zorroaster
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt
Zorroaster,

in tegenstelling tot alle voorgaande vlaams-nationalistische partijen (inclusief de N-VA) mag ik zeggen, is het VB erin geslaagd met veel nationalistische en rechtse europese partijen een goed contact te leggen.

Indien er ooit een vlaamse onafhankelijkheid komt, zal de houding van bvb Frankrijk terzake een grotere rol spelen dan jij je blijkbaar kan voorstellen.

Het is uitermate belangrijk voor het vlaams separatisme dat wij in het buitenland zoveel mogelijk partijen vinden die deze wens als gerechtvaardigd bekijken of er tenminste niet sterk tegen zijn.

Kijk toch eens wat verder dan je neus lang is
Bent u nu écht zo naïef om te denken dat het Blok door Le Pen op te vrijen onze zaak propageert in Frankrijk?
zorroaster is offline  
Oud 31 mei 2004, 14:20   #20
Knuppel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Jullie zaak is nu in handen van de CD&V.
Over and out.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be