Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 augustus 2010, 21:57   #1421
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

De romeinen bouwden hun bruggen reeds op basis van enige wetenschappelijke methode (waarnemingen, metingen, voorspellingen en experimenten...).
We noemen het daarom nog niet de 'moderne wetenschap' die met Galilei begon, maar alles VOOR Galileo was daarom niet niet-wetenschappelijk...
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 16:37   #1422
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nworemover Bekijk bericht
Beetje raar he? Hij jat zaken van anderen en DAAROm noem ik hem idioot.
Of ik wel of geen betere beschrijving kan geven is hier irrelevant, want
het gaat er hier om dat ie de zaken gejat heeft, dus.
hoe goed ken jij de wetenschappelijke wereld van begin twintigste eeuw? waarop baseer jij je beschuldigingen? net als iedere wetenschapper gebruikte einstein de resultaten van zijn voorgangers als puzzelstukken aan de hand waarvan hij een nieuwe theorie ontwierp. wetenschap is constante recyclage.

dat jij helemaal niet weet waar het in die tijd om ging binnen de natuurwetenschappen is hier helemaal niet irrelevant. het verklaart waarom je klakkeloos beschuldigingen overneemt als ze maar een beetje exotisch en spannend klinken.

vrede,

redwasp
Oud 31 augustus 2010, 16:57   #1423
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door myopicornot Bekijk bericht
wat je hier beweert is aperte nonsens. en verklaart het mischien voor jou.
meer niet.. als jij er mee tevreden bent dan, mij best.

Tsja je bent gewoon voor het officiele sprookje gevallen!

geeft niks, opstaan en weer verdergaan!
jij bent dus nworemover? waarom die maskerade? waarom jezelf verbergen?

anyway. wat je zegt klopt niet. er zijn duizenden mensen die, in tegenstelling tot wat jij constant doet, wel de dingen onderzoeken voor ze er een mening over hebben. ik ken het begin van de twintigste eeuw echt vrij goed, dit gaat niet om officiële sprookjes. jij komt alleen met beweringen en niet met bewijs af. je bewijst alleen dat je niet weet waar je over spreekt. dat is pijnlijk.

vrede,

redwasp
Oud 31 augustus 2010, 17:17   #1424
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
dat is jouw mening , meer is het niet waard
Jij bent een eenzaam man. Jij hebt weinig vrienden, jij wordt vaak misbegrepen. Jij wordt vaak geridiculiseerd.

Jij zou doodgraag willen dat iemand eens zou luisteren naar je zei, en het goed vinden. Maar dat krijg je niet. En tot dan is het denken dat je de enige bent die gelijk hebt, voldoende om je leven zin te geven.

Stop nu eens even met het schelden, en denk na: hoe graag zou jij iemand hebben die om je geeft?
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 17:18   #1425
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
dat is jouw mening , meer is het niet waard
niet alle meningen zijn evenwaardig. wetenschappelijke kennis staat boven meningen. mensen die te lui zijn om de dingen te onderzoeken, hebben eigenlijk niet echt het recht om op basis van hun gebrek aan informatie toch een mening te vormen.

trouwens, waarom antwoord je niet op mijn vraag? waarom al die maskerade?

vrede,

redwasp
Oud 31 augustus 2010, 17:32   #1426
Discobitch
Banneling

Standaard

Heb je een werkend model van een vrije energie-motor?
Oud 31 augustus 2010, 17:35   #1427
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
pffff wat een aannames zeg! die dus niet kloppen!

Te lui om dingen te onderzoeken? HOE weet je dat? ik kan net zo goed zeggen dat jij maar wat intikt. je kent me niet en doet toch vergaande uitspraken!

Ik snap best dat je het officiele verhaaltje een beetje moet beschermen door af te wijzen wat ik zeg en dat is je goed recht en moet je helemaal zelf weten. maar ga maar door.

Einstein was a) een leugenaar b) een plagiarist en c) werd hij gebruikt door het establishment en nee dat heb ik noet zomaar even over getikt.
het lijkt me eerlijk dat wie iets beweert dat afwijkt van wat de experts op een bepaald terrein zeggen, de bewijslast naar zich toe trekt. bewijs jij dus alstublieft je beschuldigingen.

het feit dat je einstein op die knullige manier van plagiaat beschuldigt, de manier waarop je die beschuldiging verwoordt, toont dat je totaal geen idee hebt van hoe de wetenschappelijke wereld in mekaar zit. noch in het algemeen, noch specifiek in het begin van de twintigste eeuw. je bewijst met jouw beschuldigingen dat je geen idee hebt over hoe er aan natuurkunde wordt gedaan. als dat toch zo is, bewijs dan even het tegendeel. leg einsteins theorie uit en wijs en passant even aan wat hij precies gestolen heeft en van wie en hoe hij dat dan precies gedaan heeft.

vrede,

redwasp
Oud 31 augustus 2010, 17:35   #1428
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
ik zelf niet een vriend van mij in amerika zeker.

Maar als ik er 1 van jullie achter zet kunnen jullie het toch niet geloven.

want het is een mind-game.

wat een gedoe zeg.
Zou je blauwdrukken kunnen doorgeven? Ik wil zo'n ding wel eens uittesten. Lijkt mij handig, niet?
Oud 31 augustus 2010, 17:45   #1429
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
zou ik kunnen opvragen maar je bent volgens mij aan het raaskalen gezien
je vorige postings

btw heb je zo'n hekel aan mannen? ivm het achterlijke plaatje bij ja naam?
De vastgebonden persoon op het plaatje is een vrouw.

Ik zou de blauwdrukken graag willen zien. Het lijkt mij een goede manier om te ontsnappen aan de afhankelijkheid van de monopolie op energie door corporaties en overheden.
Ze vragen er immers veel geld voor.
Oud 31 augustus 2010, 17:46   #1430
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
ik zelf niet een vriend van mij in amerika zeker.

Maar als ik er 1 van jullie achter zet kunnen jullie het toch niet geloven.

want het is een mind-game.

wat een gedoe zeg.
http://en.wikipedia.org/wiki/Second_...thermodynamics

(ja ik weet het, wiskundige vergelijkingen zijn een complot dat tot doel heeft om jouw geniale inzichten voor de goegemeente verborgen te houden)

vrede,

redwasp
Oud 31 augustus 2010, 18:06   #1431
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
niet alle meningen zijn evenwaardig. wetenschappelijke kennis staat boven meningen. mensen die te lui zijn om de dingen te onderzoeken, hebben eigenlijk niet echt het recht om op basis van hun gebrek aan informatie toch een mening te vormen.
Wat een onnozele uitspraak voor iemand die De Tractatus Logico-Philosophicus citeert om iemand anders (de schrijver) een punt te laten maken. Voor iemand die reeds luiheid getoond heeft. U schreef:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
wittgenstein schreef:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wittgenstein tractatus logico philosophicus
6.52
Wir fühlen, daß selbst, wenn alle möglichen wissenschaftlichen Fragen beantwortet sind, unsere Lebensprobleme noch gar nicht berührt sind. Freilich bleibt dann eben keine Frage mehr; und eben dies ist die Antwort.
6.521
Die Lösung des Problems des Lebens merkt man am Verschwinden dieses Problems.
6.522
Es gibt allerdings Unaussprechliches. Dies zeigt sich, es ist das Mystische.
zelf heb ik daar niet zo veel aan toe te voegen.
Gij gebruikte een boek dat de filosofie tot overbodig en zinloos verklaart om een filosofisch punt te maken.

Wittgenstein zelf vergeleek het lezen van de Tractatus met het beklimmen van een ladder. Eens boven (wat staat voor eens het boek gelezen) kan je de ladder (en dus het boek) weggooien. Want op dat moment weet je alles.

Je dient het boek dus volledig te citeren om ergens een beetje zin te maken. Een paar zinnen uit het boek citeren is totaal zinloos en gaat voorbij aan het doel van het boek. Door een paar zinnen te citeren vernielt u de intellectuele eigendom van Wittgenstein.

Het is bovendien totale onzin om je als moslim van het boek te bedienen. Het boek concludeert namelijk: 'Waar men niet over spreken kan, daarover moet men zwijgen.'

En dat 'waar men niet over kan spreken' is in het boek duidelijk afgebakend, dat dekt alle tekst binnen de islamitische godsdienst. Feitelijk binnen alle godsdiensten.

Ik vond het toen de moeite niet om u van repliek te dienen. Maar nu ge zo hovaardig zijt om een medemens het recht op een mening te ontzeggen, zoals het een moslim extremist betaamt, nu stelt ge u ontvankelijk voor hoon.

Het mogen hebben van een mening is essentieel in onze samenleving. Zelfs al is die mening aantoonbaar fout. Of gestoeld op onvolledige informatie.

Het is onmogelijk om over 'iets' voor 100%, volledig en waarheidsgetrouw geïnformeerd te zijn. Het tegendeel beweren is ook hovaardig. Maar ge zijt welkom om het tegendeel aan te tonen.
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 18:09   #1432
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Wat een onnozele uitspraak voor iemand die De Tractatus Logico-Philosophicus citeert om iemand anders (de schrijver) een punt te laten maken. Voor iemand die reeds luiheid getoond heeft. U schreef:

Gij gebruikte een boek dat de filosofie tot overbodig en zinloos verklaart om een filosofisch punt te maken.

Wittgenstein zelf vergeleek het lezen van de Tractatus met het beklimmen van een ladder. Eens boven (wat staat voor eens het boek gelezen) kan je de ladder (en dus het boek) weggooien. Want op dat moment weet je alles.

Je dient het boek dus volledig te citeren om ergens een beetje zin te maken. Een paar zinnen uit het boek citeren is totaal zinloos en gaat voorbij aan het doel van het boek. Door een paar zinnen te citeren vernielt u de intellectuele eigendom van Wittgenstein.

Het is bovendien totale onzin om je als moslim van het boek te bedienen. Het boek concludeert namelijk: 'Waar men niet over spreken kan, daarover moet men zwijgen.'

En dat 'waar men niet over kan spreken' is in het boek duidelijk afgebakend, dat dekt alle tekst binnen de islamitische godsdienst. Feitelijk binnen alle godsdiensten.

Ik vond het toen de moeite niet om u van repliek te dienen. Maar nu ge zo hovaardig zijt om een medemens het recht op een mening te ontzeggen, zoals het een moslim extremist betaamt, nu stelt ge u ontvankelijk voor hoon.

Het mogen hebben van een mening is essentieel in onze samenleving. Zelfs al is die mening aantoonbaar fout. Of gestoeld op onvolledige informatie.

Het is onmogelijk om over 'iets' voor 100%, volledig en waarheidsgetrouw geïnformeerd te zijn. Het tegendeel beweren is ook hovaardig. Maar ge zijt welkom om het tegendeel aan te tonen.

Hm.

Mijdunkt krijgen we binnen 40-50 jaar een soort van Atheistische Politie die te vergelijken is met de Saoedische religieuze politie.

Zou je, als Groot Licht van dienst, kunnen uitleggen waarom je de religie van de man in kwestie aanvalt?
Oud 31 augustus 2010, 18:11   #1433
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Zou je, als Groot Licht van dienst, kunnen uitleggen waarom je de religie van de man in kwestie aanvalt?
Zoudt ge als klein licht kunnen aanduiden waar ik de 'religie van de man in kwestie' aanval ?
ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 augustus 2010, 18:12   #1434
Discobitch
Banneling

Standaard

Het stoort atheist Spiegelschrift dat een moslim zich van wetenschap en filosofie bedient.
Dat past immers niet in het denkkadertje van atheist Spiegelschrift.

De gemakkelijke oplossing is om het storend signaal te corrigeren.

Door ervoor te zorgen dat er geen moslims bestaan die zich van wetenschap bedienen, is het denkkader van atheist Spiegelschrift gered.
Oud 31 augustus 2010, 18:13   #1435
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ʇɟıɹɥɔsןǝƃǝıds Bekijk bericht
Zoudt ge als klein licht kunnen aanduiden waar ik de 'religie van de man in kwestie' aanval ?
Niet gaan detailneuken, Richard.
Oud 31 augustus 2010, 20:50   #1436
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
wel heb je een hekel aan vrouwen dan?

Helemaal met je eens en ik weet dat er overal op de wereld, buiten de kerkelijke (lees academische) instituten hard aan gewerkt wordt,

Ik heb het hier niet een twee drie liggen maar ik heb begrepen dat men in Japan, ivm de luchtvervuiling daar de regering langzaam maar zeker 'vrije energie' ofwel 'overunity' system aan het ontwikkelen is.
De vrouw met de zweep is ook een vrouw.

En heb jemeer details over zulke dingen?
Oud 31 augustus 2010, 20:53   #1437
Discobitch
Banneling

Standaard

Kan je uitleggen hoe het werkt misschien?
Ik vind er niet zo veel over.

En waarom zo behandelen? Nuja...
Oud 31 augustus 2010, 21:10   #1438
Discobitch
Banneling

Standaard

Aha. Zal dat boek eens onderzoeken. Kan jij de basisprincipes misschien kort schetsen? Ik hou van enthousiaste mensen die praten over zaken en dingen.
En dan lijkt een boek vaak minder droog

Wel. Waarom denk je?
Oud 31 augustus 2010, 21:16   #1439
Discobitch
Banneling

Standaard

Ach. Iedereen maakt fouten.
Magische vierkanten ken ik inderdaad.
En hoe werken die apparaten juist? Nemen ze een bepaalde geometrisch-symbolische vorm aan waarbij ze die energie kunnen aantrekken? Of is er een ander principe?

Waarom denk je dat ik die afbeelding nam?
Oud 31 augustus 2010, 21:43   #1440
kwantum
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Einstein was een leugenaar en een plagiaat. En als je dat niet kan accepteren is dat mijn probleem toch echt niet. Bovendien sla je de wetenschap veel te hoog aan.
Zucht. Ik heb al wel een paar boeken gelezen waarin ze Einstein willen zwart maken. Geeuw geeuw.
Je kan altijd een stok vinden om een hond te slaan.

En wetenschap beoefenen lijkt mij toch nog steeds het beste op aarde om een vleigtuig in de lucht te houden.
kwantum is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be