![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1421 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() De romeinen bouwden hun bruggen reeds op basis van enige wetenschappelijke methode (waarnemingen, metingen, voorspellingen en experimenten...).
We noemen het daarom nog niet de 'moderne wetenschap' die met Galilei begon, maar alles VOOR Galileo was daarom niet niet-wetenschappelijk... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1422 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
dat jij helemaal niet weet waar het in die tijd om ging binnen de natuurwetenschappen is hier helemaal niet irrelevant. het verklaart waarom je klakkeloos beschuldigingen overneemt als ze maar een beetje exotisch en spannend klinken. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#1423 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
anyway. wat je zegt klopt niet. er zijn duizenden mensen die, in tegenstelling tot wat jij constant doet, wel de dingen onderzoeken voor ze er een mening over hebben. ik ken het begin van de twintigste eeuw echt vrij goed, dit gaat niet om officiële sprookjes. jij komt alleen met beweringen en niet met bewijs af. je bewijst alleen dat je niet weet waar je over spreekt. dat is pijnlijk. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#1424 |
Banneling
|
![]() Jij bent een eenzaam man. Jij hebt weinig vrienden, jij wordt vaak misbegrepen. Jij wordt vaak geridiculiseerd.
Jij zou doodgraag willen dat iemand eens zou luisteren naar je zei, en het goed vinden. Maar dat krijg je niet. En tot dan is het denken dat je de enige bent die gelijk hebt, voldoende om je leven zin te geven. Stop nu eens even met het schelden, en denk na: hoe graag zou jij iemand hebben die om je geeft? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1425 |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
niet alle meningen zijn evenwaardig. wetenschappelijke kennis staat boven meningen. mensen die te lui zijn om de dingen te onderzoeken, hebben eigenlijk niet echt het recht om op basis van hun gebrek aan informatie toch een mening te vormen. trouwens, waarom antwoord je niet op mijn vraag? waarom al die maskerade? vrede, redwasp
![]() |
#1426 |
Banneling
|
![]() Heb je een werkend model van een vrije energie-motor?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1427 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
het feit dat je einstein op die knullige manier van plagiaat beschuldigt, de manier waarop je die beschuldiging verwoordt, toont dat je totaal geen idee hebt van hoe de wetenschappelijke wereld in mekaar zit. noch in het algemeen, noch specifiek in het begin van de twintigste eeuw. je bewijst met jouw beschuldigingen dat je geen idee hebt over hoe er aan natuurkunde wordt gedaan. als dat toch zo is, bewijs dan even het tegendeel. leg einsteins theorie uit en wijs en passant even aan wat hij precies gestolen heeft en van wie en hoe hij dat dan precies gedaan heeft. vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#1428 |
Banneling
|
![]() Zou je blauwdrukken kunnen doorgeven? Ik wil zo'n ding wel eens uittesten. Lijkt mij handig, niet?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1429 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zou de blauwdrukken graag willen zien. Het lijkt mij een goede manier om te ontsnappen aan de afhankelijkheid van de monopolie op energie door corporaties en overheden. Ze vragen er immers veel geld voor. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1430 | |
Staatssecretaris
|
![]() vrede,
Citaat:
(ja ik weet het, wiskundige vergelijkingen zijn een complot dat tot doel heeft om jouw geniale inzichten voor de goegemeente verborgen te houden) vrede, redwasp
![]() |
![]() |
#1431 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wittgenstein zelf vergeleek het lezen van de Tractatus met het beklimmen van een ladder. Eens boven (wat staat voor eens het boek gelezen) kan je de ladder (en dus het boek) weggooien. Want op dat moment weet je alles. Je dient het boek dus volledig te citeren om ergens een beetje zin te maken. Een paar zinnen uit het boek citeren is totaal zinloos en gaat voorbij aan het doel van het boek. Door een paar zinnen te citeren vernielt u de intellectuele eigendom van Wittgenstein. Het is bovendien totale onzin om je als moslim van het boek te bedienen. Het boek concludeert namelijk: 'Waar men niet over spreken kan, daarover moet men zwijgen.' En dat 'waar men niet over kan spreken' is in het boek duidelijk afgebakend, dat dekt alle tekst binnen de islamitische godsdienst. Feitelijk binnen alle godsdiensten. Ik vond het toen de moeite niet om u van repliek te dienen. Maar nu ge zo hovaardig zijt om een medemens het recht op een mening te ontzeggen, zoals het een moslim extremist betaamt, nu stelt ge u ontvankelijk voor hoon. Het mogen hebben van een mening is essentieel in onze samenleving. Zelfs al is die mening aantoonbaar fout. Of gestoeld op onvolledige informatie. Het is onmogelijk om over 'iets' voor 100%, volledig en waarheidsgetrouw geïnformeerd te zijn. Het tegendeel beweren is ook hovaardig. Maar ge zijt welkom om het tegendeel aan te tonen. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#1432 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Hm. Mijdunkt krijgen we binnen 40-50 jaar een soort van Atheistische Politie die te vergelijken is met de Saoedische religieuze politie. Zou je, als Groot Licht van dienst, kunnen uitleggen waarom je de religie van de man in kwestie aanvalt? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1433 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1434 |
Banneling
|
![]() Het stoort atheist Spiegelschrift dat een moslim zich van wetenschap en filosofie bedient.
Dat past immers niet in het denkkadertje van atheist Spiegelschrift. De gemakkelijke oplossing is om het storend signaal te corrigeren. Door ervoor te zorgen dat er geen moslims bestaan die zich van wetenschap bedienen, is het denkkader van atheist Spiegelschrift gered. |
![]() |
![]() |
![]() |
#1435 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#1436 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En heb jemeer details over zulke dingen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#1437 |
Banneling
|
![]() Kan je uitleggen hoe het werkt misschien?
Ik vind er niet zo veel over. En waarom zo behandelen? Nuja... |
![]() |
![]() |
![]() |
#1438 |
Banneling
|
![]() Aha. Zal dat boek eens onderzoeken. Kan jij de basisprincipes misschien kort schetsen? Ik hou van enthousiaste mensen die praten over zaken en dingen.
En dan lijkt een boek vaak minder droog ![]() Wel. Waarom denk je? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1439 |
Banneling
|
![]() Ach. Iedereen maakt fouten.
Magische vierkanten ken ik inderdaad. En hoe werken die apparaten juist? Nemen ze een bepaalde geometrisch-symbolische vorm aan waarbij ze die energie kunnen aantrekken? Of is er een ander principe? Waarom denk je dat ik die afbeelding nam? |
![]() |
![]() |
![]() |
#1440 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Je kan altijd een stok vinden om een hond te slaan. En wetenschap beoefenen lijkt mij toch nog steeds het beste op aarde om een vleigtuig in de lucht te houden. |
|
![]() |
![]() |