Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 september 2010, 22:16   #181
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
U kunt toch ook prima de Bijbel lezen zonder Aramees of Latijn te kunnen?
Volgens de mohammedaanse opvatting moet je wel Arabisch kennen om de koran te lezen. De vertalingen heten dan ook nooit "koran", maar altijd "vertaling van de koran". En dit bewijst hoe stug en wettisch de mohammedanerij kan zijn, hoezeer zij een boek in het middelpunt van het geloof plaatst en zich daardoor van ontwikkelingskansen en aanpassingsvermogen berooft.

En dit is in verband met de Roma wél relevant: ook zij klampen zich aan onaangepaste gebruiken vast, maar zij zijn christenen. Het christendom ontbeert soepelheid en aanpassingsvermogen wanneer een kerk erin slaagt, haar voorschriften op te leggen. Maar zelfs die kerk moet steeds weer de woorden van Jezus indachtig zijn dat de sabbat er voor de mens is, niet de mens voor de sabbat, en dus de geest boven de letter plaatsen. Terwijl het mohammedanendom nog niet eens aan het maken van dit onderscheid toe is, kunnen christenen, en dus ook Roma, een stap verder zetten, de stap naar het hart. Een wet heeft geen hart en het hart heeft geen starre, levenloze wetten. Levensbeschouwelijk bestaan er meer mogelijkheden om met Roma de dialoog aan te gaan en een vergelijk te vinden dat hun levenswijzen en de onze op elkaar afstemt in groter wederzijds respect. Maar ze zullen wel hun legende over de zigeuner die de spijkers voor Jezus' kruis gestolen had moeten opgeven, want daarop baseren ze een "goddelijke toestemming" om als enig volk van diefstal te leven (ik beweer niet dat ze die stelselmatig hanteren), en dat lijkt toch wat te sterk op Allahs toestemming en bevel om geen ongelovigen te vriend te nemen, maar hen te belasten, lastig te vallen, te beroven en verkrachten en desnoods om te brengen.
Oud 1 september 2010, 22:19   #182
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Lees jij dit boek maar.

Al dat Islamitische onderwijs, daar heb ik geen oren naar. Dat is bedoeld om het kromme recht te praten. Theologie is sofistiek voor schizofrenen.
Ik vraag niet naar een link of een boek. Ik vraag naar de studies die jij hebt uitgevoerd om tot die foute onzin te komen.. Moeilijke hé.
Oud 1 september 2010, 22:47   #183
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik hoef geen link. Vertel me liever wat u zelf allemaal heeft gedaan om tot die foute onzin te komen. Bent u onderwezen geweest in de fiqh, sierah en 'aqieda of raapt u gewoon wat citaatjes en komt u die hier even uitbraken?
Ik wil de koran en de islam niet bestuderen als religie. Wat ik wel doe, is de daden van de islamieten onder de loep nemen, de ten uitvoer brenging van hun geloof, zijn waarden, en hun ideeën. En dan kom ik tot de conclusie dat deze levenswijze onmogelijk met de mijne ( en die van miljarden andere mensen ) kan overeenkomen.
De islam is een gevaar, niet alleen voor de moslim zelf, maar voor de hele wereld.
Wat heb ik te verwachten van mensen die zulke zever posten ?

http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-838165.htm
Salaam Alikoem Beste Broeders/Zusters,
Ik heb dit zelf geschreven niet dat ik van internet haal maar ja.
De profeet SLHWS zei:''Je weet wanneer de Dag Des Oordeels aanbreek omdat er allemaal dingen gebeuren als volgt: Dat er vulkaanuitbarstingen gebeuren tornado's tsunami's orkanen aardbevingen modderbaden enzovoort dus kportom alle natuurrampen.
Ik zal eeen voorbeeld zeggen bijv indonesie wara de tsnumai is aangekomen niet alleen daar maar bijvoorbeeld de zon vraagt naar Allah SWT Ooooooh laat me wreken op de mensen die niet geloven de ongelovige Allah SWT is genedavol dus laat ons sparen maar zo gaat het door alles vraagt om wraak lucht wind grond ZEE!!
Dus de laatste druppel was het gewoon bij de tsunami.
Maar de Dag Des Oordeels komt niet alleen door natturrampen maar ook door ons!!!
Wij de gelovige zijn gelukkig uitverkoren stel je voor je had nederlandse ouders je was nooit moslim geworden zelden maar dus moslims dank Allah SWT aanbid hem zoals je .
Zijn slaaf bent is te gek voor woorden het is zo Hij is onze Heer Hij is genadevol Mensen ik kom maar om jullie te WAARSCHUWEN de Dag Des Oordeels is aangekomen dus bid ik wens jullie allemaal het beste !!!
ps: wie niet weet wat de Dag Des Oordeels is dat is een dag dat iedereen wordt bestraft echt iedereen voor alle daden en dan hevig wordt gemarteld door de ongelovige en Isa(Jezus) neerdaald naar de aarde en ook de mesih el dazel hij zal je overhalen om met je mee te gaan hij zegt :" ik ben je god Allah SWT bestaat helemaal niet ik bne het kom met me mee maar je moet niet meegaan wees gewaarschuwd en lees de doua op die je moet kennen .
ps: nou ben ik moe marab reageer hierop insaalah maakw at van je leven wees een goede moslim assalaam alikoem wa rahamatoe lah wa barakatoeho.:traan1:
Ik wou plaatjes laten zien van natturrampen weet niet hoe sorry.

Laatst gewijzigd door den dinges : 1 september 2010 om 22:52.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 00:25   #184
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
LOL. Je hebt het nog altijd niet begrepen. Zigeuners zijn nomaden, willen als nomaden
leven en zich ergens vast te moeten vestigen voelen ze als gevangenisstraf aan.
Onzin, ondertussen zijn ze al enkele generaties seden tair.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 00:35   #185
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik veronderstel dat je het over zigeuners uit de oostlanden hebt. Die hebben dus zo
ongeveer niks meer en daar is het kommunisme schuldig aan.
Voor het overige zijn er nooit veel problemen geweest met zigeuners uit Spanje, Portugal,
Frankrijk.Ik suggereer dat er voor die zigeuners uit de oostlanden iets serieus wordt
gedaan , misschien willen ze integreren, misschien ook niet. Maar het zijn mensen die
zwaar mishandeld werden door de nazi's en daarna door de kommunisten.
Ik had het over Sevilla, dat ligt dus in Spanje en niet in Oost-europa, en de zigeuners die daar wonen zingen vanaf hun verloederd balkan flamenco gezangen, veel authentiekere flamenco zul je niet vinden. Verschil tussen Oost-europa en Spanje is dat er in Oost-europa nog veel meer zigeuners wonen, zelfs tot verschillende miljoenen in Roemenië. De Roemeense cultuur is voor een deel beïnvloed door zigeuners (wat je heel sterk merkt in de manele muziek die populair is in Roemenië en Moldavië).

De communisten hebben net geprobeerd die zigeuners, die tot begin 20ste eeuw in Roemenië, Oekraïne en Rusland nog officieel in slavernij leefden, te integreren, hen jobs aan te bieden, fantsoenlijke huisvesting, etc. Die pogingen zijn grotendeels mislukt (behalve in de voormalige Sovjet-Unie waar zigeuners tegenwoordig tot de meer welgestelde bevolkingsgroepen behoren). Maar sinds de val van het communisme is de situatie van zigeuners (van de hele bevolking maar van zigeuners in het bijzonder als zwakste groep) er enorm op achteruit gegaan. Je moet mij niet geloven, er zijn voldoende studies van de UNDP, Unicef, de EU, en NGO's die aantonen dat de situatie van de zigeuners er in Oost-europa sterk op achteruit gegaan is.
Van iemand die de racistische apartheidspolitiek van Israel in de bezette gebieden steunt verwacht ik uiteraard niet veel begrip.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 05:11   #186
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ik wil de koran en de islam niet bestuderen als religie. Wat ik wel doe, is de daden van de islamieten onder de loep nemen, de ten uitvoer brenging van hun geloof, zijn waarden, en hun ideeën. En dan kom ik tot de conclusie dat deze levenswijze onmogelijk met de mijne ( en die van miljarden andere mensen ) kan overeenkomen.
De islam is een gevaar, niet alleen voor de moslim zelf, maar voor de hele wereld.
Wat heb ik te verwachten van mensen die zulke zever posten ?

http://forums.marokko.nl/archive/index.php/t-838165.htm
Salaam Alikoem Beste Broeders/Zusters,
Ik heb dit zelf geschreven niet dat ik van internet haal maar ja.
De profeet SLHWS zei:''Je weet wanneer de Dag Des Oordeels aanbreek omdat er allemaal dingen gebeuren als volgt: Dat er vulkaanuitbarstingen gebeuren tornado's tsunami's orkanen aardbevingen modderbaden enzovoort dus kportom alle natuurrampen.
Ik zal eeen voorbeeld zeggen bijv indonesie wara de tsnumai is aangekomen niet alleen daar maar bijvoorbeeld de zon vraagt naar Allah SWT Ooooooh laat me wreken op de mensen die niet geloven de ongelovige Allah SWT is genedavol dus laat ons sparen maar zo gaat het door alles vraagt om wraak lucht wind grond ZEE!!
Dus de laatste druppel was het gewoon bij de tsunami.
Maar de Dag Des Oordeels komt niet alleen door natturrampen maar ook door ons!!!
Wij de gelovige zijn gelukkig uitverkoren stel je voor je had nederlandse ouders je was nooit moslim geworden zelden maar dus moslims dank Allah SWT aanbid hem zoals je .
Zijn slaaf bent is te gek voor woorden het is zo Hij is onze Heer Hij is genadevol Mensen ik kom maar om jullie te WAARSCHUWEN de Dag Des Oordeels is aangekomen dus bid ik wens jullie allemaal het beste !!!
ps: wie niet weet wat de Dag Des Oordeels is dat is een dag dat iedereen wordt bestraft echt iedereen voor alle daden en dan hevig wordt gemarteld door de ongelovige en Isa(Jezus) neerdaald naar de aarde en ook de mesih el dazel hij zal je overhalen om met je mee te gaan hij zegt :" ik ben je god Allah SWT bestaat helemaal niet ik bne het kom met me mee maar je moet niet meegaan wees gewaarschuwd en lees de doua op die je moet kennen .
ps: nou ben ik moe marab reageer hierop insaalah maakw at van je leven wees een goede moslim assalaam alikoem wa rahamatoe lah wa barakatoeho.:traan1:
Ik wou plaatjes laten zien van natturrampen weet niet hoe sorry.
Heerlijk, marokko.nl was voor mij een site waar ik ging onzinnen als puber.

Maw als ge het jodendom wilt bestuderen dan ga je maar af op de daden van de joden. Als ge het christendom wilt bestuderen, dan gaan we af op de daden van de christenen. Goed bezig zenne gij. Dus pedofilie is bij deze kosher verklaard en is een christelijk gebruik. Ik had u wel wat slimmer ingeschat ze vriend.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 september 2010 om 05:26.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 09:29   #187
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
Ik had het over Sevilla, dat ligt dus in Spanje en niet in Oost-europa, en de zigeuners die daar wonen zingen vanaf hun verloederd balkan flamenco gezangen, veel authentiekere flamenco zul je niet vinden. Verschil tussen Oost-europa en Spanje is dat er in Oost-europa nog veel meer zigeuners wonen, zelfs tot verschillende miljoenen in Roemenië. De Roemeense cultuur is voor een deel beïnvloed door zigeuners (wat je heel sterk merkt in de manele muziek die populair is in Roemenië en Moldavië).

De communisten hebben net geprobeerd die zigeuners, die tot begin 20ste eeuw in Roemenië, Oekraïne en Rusland nog officieel in slavernij leefden, te integreren, hen jobs aan te bieden, fantsoenlijke huisvesting, etc. Die pogingen zijn grotendeels mislukt (behalve in de voormalige Sovjet-Unie waar zigeuners tegenwoordig tot de meer welgestelde bevolkingsgroepen behoren). Maar sinds de val van het communisme is de situatie van zigeuners (van de hele bevolking maar van zigeuners in het bijzonder als zwakste groep) er enorm op achteruit gegaan. Je moet mij niet geloven, er zijn voldoende studies van de UNDP, Unicef, de EU, en NGO's die aantonen dat de situatie van de zigeuners er in Oost-europa sterk op achteruit gegaan is.
Van iemand die de racistische apartheidspolitiek van Israel in de bezette gebieden steunt verwacht ik uiteraard niet veel begrip.
Dat de situatie van de zigeuners net als die van de gepensioneerden er
sterk op achteruit is gegaan sinds de val van het kommunisme wil ik best
geloven en het is trouwens een van de redenen waarom ik tégen het
kommunisme ben. Want wie een land bestuurt heeft als plicht de toekomst
voor te bereiden . De kommunisten kozen voor een politiek van verbrande
aarde . Onvergeeflijk.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 20:30   #188
Tawhid
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Dat is altijd het verwijt wat mensen krijgen van moslims, wanneer een deel van hun religie wordt bekritiseerd d.m.v. voorbeelden en eigen passages, en ze dit niet kunnen verdragen.

Ik snap best dat je waarde hecht aan je religie, en dat je werkelijk de onzin gelooft waarmee je ouders je hebben gehersenspoeld, maar dat is nog geen reden om bij de rest daarvoor respect af te dwingen. Er is namelijk niets respectabel aan geloof. Integendeel, het is zeer schadelijk.
Niet alleen bent u onwetend, maar u hebt ook een onwil om bij te leren. Daarom heeft het ook geen zin om u te onderwijzen.

U bent een fundamentalist, een dogmaticus die meent de waarheid in pacht te hebben en geen enkel respect heeft voor andere meningen. Bijgevolg bent u ook in staat tot geweld tegen mensen met een andere mening en bestrijdt u hun vrijheden.

In schril contrast met u staan de moslims, die respect hebben voor ieders mening, die voortdurend "lakum dinukum wa liya din" reciteren en die zich slechts verzetten tegen de agressoren en onderdrukkers.

Laatst gewijzigd door Tawhid : 2 september 2010 om 20:49.
Tawhid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 21:38   #189
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Tawhid

De zin zou correct zijn als je dat ene komma'tje uit de laatste alinea weg laat.
In dat geval is dat een correcte opstelling.
In het andere geval klopt er van de alinea niets. En het verschil is maar een enkele komma.
Oud 2 september 2010, 22:41   #190
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Heerlijk, marokko.nl was voor mij een site waar ik ging onzinnen als puber.

Maw als ge het jodendom wilt bestuderen dan ga je maar af op de daden van de joden. Als ge het christendom wilt bestuderen, dan gaan we af op de daden van de christenen. Goed bezig zenne gij. Dus pedofilie is bij deze kosher verklaard en is een christelijk gebruik. Ik had u wel wat slimmer ingeschat ze vriend.
Ik heb geen tijd te verbeuzelen met de hele koran van buiten te leren, om mij een oordeel over moslims te maken, ga ik dus af op hun daden en uitspraken. Iets mis mee ?
Nu, ik heb hier bij mij thuis wel een koran liggen, waar ik eens in neus van tijd tot tijd, maar dat noem ik niet de " islam bestuderen " . Je weet nu dus dat ik daar geen behoefte aan heb, enkel wat de islam reeds uitgestoken heeft, en uitsteekt vandaag de dag telt voor mij.
Theologie is mijn tas thee niet.

Volledig onwetend ben ik echter niet, en daarom schrijf ik een paar stukjes af uit mijne koran die ik héél schoon vind.

De Oorlogsbuit.8/
12. Toen uw Heer aan de engelen openbaarde: "Ik ben met u; versterkt de gelovigen. Ik boezem ontzag in de harten der ongelovigen. Slaat daarom hun hoofd af en slaat alle toppen van hun vingers af."
22. Voorzeker, erger dan de beesten zijn in de ogen van God de doven en de stommen die niet willen begrijpen
Saad 38/
55. Dit is (voor de gelovigen). Maar voor de opstandigen zal er een slechte plaats van terugkeer zijn.

56. De hel! daarin zullen zij branden, het is een slechte rustplaats,

57. Deze! Laat hen daarom een kokende en een ijskoude drank proeven.

58. En meer dergelijke van verschillende soorten.

Berouw .9/
5. Wanneer de heilige maanden voorbij zijn, doodt dan de afgodendienaren waar je hen ook vindt en grijpt hen en belegert hen en loert op hen uit elke hinderlaag. Maar als zij berouw hebben en het gebed houden en de Zakaat betalen, laat hun weg dan vrij. Voorzeker, God is Vergevensgezind, Genadevol
23. O jij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders

Je ziet, ik ken wel een paar toffe stukskes uit het boekske. Maar wat ik nu niet weet is hoe dat ze "Amen " zeggen in het moslims ?

Laatst gewijzigd door den dinges : 2 september 2010 om 23:10.
Oud 2 september 2010, 22:48   #191
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Ik heb geen tijd te verbeuzelen met de hele koran van buiten te leren, om mij een oordeel over moslims te maken, ga ik dus af op hun daden en uitspraken. Iets mis mee ?
Nu, ik heb hier bij mij thuis wel een koran liggen, waar ik eens in neus van tijd tot tijd, maar dat noem ik niet de " islam bestuderen " . Je weet nu dus dat ik daar geen behoefte aan heb, enkel wat de islam reeds uitgestoken heeft, en uitsteekt vandaag de dag telt voor mij.
Als theologie u niet boeit dan vraag ik me af waar u mee bezig bent? Beseft u dat zelf eigenlijk wel?

Ow, dus u weigert iets te bestuderen? Maar ondertussen oordeelt u er maar op los en doet u alsof u de gehele moslimgemeenschap kent. Nu had ik u wel een tikkeltje wijzer ingeschat dan onze forumjochie die zich maar al te graag verlaagt tot het niveau van een bitch. Ik heb me dus duidelijk vergist.

En het verschil tussen een 'gelovige' en een 'religie' is u duidelijk ontgaan. Hopeloos dit.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 september 2010 om 22:50.
Oud 2 september 2010, 23:00   #192
Sodomis
Gouverneur

Sodomis's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het is dan toch vreemd dat je dan de Joden, Christenen & Protestanten niet over dezelfde kam scheert op dit forum, want de daden van hen zijn geen haar beter...
Maar die staan aan onze kant zeker?
Hoe kan je wereldbeeld nu zo zwart/wit zijn?
Oud 2 september 2010, 23:03   #193
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Het is dan toch vreemd dat je dan de Joden, Christenen & Protestanten niet over dezelfde kam scheert op dit forum, want de daden van hen zijn geen haar beter...
Alles kan Sodomis. Zelfs een priester kan.
Oud 2 september 2010, 23:19   #194
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Als theologie u niet boeit dan vraag ik me af waar u mee bezig bent? Beseft u dat zelf eigenlijk wel?

Ow, dus u weigert iets te bestuderen? Maar ondertussen oordeelt u er maar op los en doet u alsof u de gehele moslimgemeenschap kent. Nu had ik u wel een tikkeltje wijzer ingeschat dan onze forumjochie die zich maar al te graag verlaagt tot het niveau van een bitch. Ik heb me dus duidelijk vergist.

En het verschil tussen een 'gelovige' en een 'religie' is u duidelijk ontgaan. Hopeloos dit.
Wat valt er te bestuderen aan de koran ? Je doet dat boek open, leest wat er in staat, het is heel gemakkellijk te begrijpen, zonder moeite, zonder te studeren...
Ik moet wel zeggen dat ik niet begrijp waarom ze daar nu zo hoog mee oplopen ? Want dat getuigd wel van enige intolerantie, nietwaar ? Veel strenge regeltjes, veel wrede straffen enzo...
Maar iets in mijn betoog doet je alweer je kalmte verliezen en tot beledigingen overgaan precies ? Wie is dat juist dat je voor hoer uitscheit ?
Ik moet er wel aan toevoegen dat beledigingen uit jouw mond zoete complimenten zijn voor mij

Laatst gewijzigd door den dinges : 2 september 2010 om 23:22.
Oud 2 september 2010, 23:24   #195
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sodomis Bekijk bericht
Wat kappen ze hier nu weer binnen ??? Waar heb je het in hemelsnaam over, vent ?
Oud 2 september 2010, 23:27   #196
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Wat valt er te bestuderen aan de koran ? Je doet dat boek open, leest wat er in staat, het is heel gemakkellijk te begrijpen, zonder moeite, zonder te studeren...
Ik moet wel zeggen dat ik niet begrijp waarom ze daar nu zo hoog mee oplopen ? Want dat getuigd wel van enige intolerantie, nietwaar ? Veel wrede straffen enzo...
De koran leest men met de tafsier ernaast. En trouwens u hebt helemaal geen koran, u hebt slechts een "interpretatie van de betekenis van de Koran door een vertaler".
U begrijpt er duidelijk niets van en weet niet waarover u spreekt mijn beste. Stop toch met oordelen en kom terug als ge de moeite hebt gedaan het boek te begrijpen. Op deze manier zet ge uzelf alleen maar voor schut. Van mij mag u de religie verafschuwen maar ik vind het enorm hypocriet dat U zich zo verheft tot de status van een moeftie terwijl u niet eens de link kan leggen tussen de woordjes: koran, dhikr en al foerqaan.

En neen, ik heb jou nergens beledigd. Maar u voelt zich duidelijk aangesproken

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 september 2010 om 23:30.
Oud 2 september 2010, 23:50   #197
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
Ieder zijn taak; voor het sorteren hebben ze God nog.
"Tuez les tous, Dieu reconnaitra les siens", Arnaud Amaury (Amalrik), abt van Citeax en legaat van de paus, bij het beleg van Béziers (1209, Kruistocht tegen de Albigenzen)
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 23:51   #198
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
De koran leest men met de tafsier ernaast. En trouwens u hebt helemaal geen koran, u hebt slechts een "interpretatie van de betekenis van de Koran door een vertaler".
U begrijpt er duidelijk niets van en weet niet waarover u spreekt mijn beste. Stop toch met oordelen en kom terug als ge de moeite hebt gedaan het boek te begrijpen. Op deze manier zet ge uzelf alleen maar voor schut. Van mij mag u de religie verafschuwen maar ik vind het enorm hypocriet dat U zich zo verheft tot de status van een moeftie terwijl u niet eens de link kan leggen tussen de woordjes: koran, dhikr en al foerqaan.

En neen, ik heb jou nergens beledigd. Maar u voelt zich duidelijk aangesproken
jaja, ik ken die zever wel dat je het arabisch onmogelijk juist kunt vertalen. Wel, dan moet je je maar verzetten tegen die volgens jou misleidende vertalingen, want wat daar te lezen staat is lang niet schoon meer.
Duidelijk is het anders meer dan genoeg, en ik verhef mij tot niet anders dan een doodgewone lezer. Maar als ik mij nu zelfs niet mag verlaten op wat daar wel duidelijk zwart op wit te lezen staat, waarop worden zulke boekskes dan wel gedrukt ? Is dat niet gevaarlijk ? Als de mensen dat verkeerd gaan interpreteren ?
En als je mij niet aan het beledigen was, wie dan wel ? Het stond wel in een atwoord naar mij toe ? Onder je hooghartige en pretentieuze toon, die heel belangrijk doend zijn " heilige geschriften " commenteert, schuilt wel een doodgewone allochtoon die naar iedereen " hoer " roept als hij ontevreden is precies...
Oud 2 september 2010, 23:53   #199
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Geneer jullie niet, hoor. Links en rechts (extreem van beide zijden inbegrepen) die ge-
zellig elkaars polletjes drukken om de Roms de das om te doen.
Ik heb eigenlijk niets voor of tegen Roms. Net zoals zij waarschijnlijk niets voor of tegen
mij hebben. Voor zover ik weet leggen ze geen bommen links en rechts, nemen ze geen
gijzelaars, onthoofden ze niemand en brengen ze hun tijd niet door met op Joden of Amerikanen of op wie hun niet bevalt te schieten.
Maar vast zijn het profiteurs. Ik krijg krampen als ik dit hoor uit de mond van links en
propalestijns.
Dubbel
Oud 2 september 2010, 23:54   #200
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat kappen ze hier nu weer binnen ???
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door politics.be
Sodomis, Geregistreerd: 3 March 2006
Sodomis is hier al wel een stuk langer dan jij.

Citaat:
jaja, ik ken die zever wel dat je het arabisch onmogelijk juist kunt vertalen. Wel, dan moet je je maar verzetten tegen die volgens jou misleidende vertalingen, want wat daar te lezen staat is lang niet schoon meer.
Duidelijk is het anders meer dan genoeg, en ik verhef mij tot niet anders dan een doodgewone lezer. Maar als ik mij nu zelfs niet mag verlaten op wat daar wel duidelijk zwart op wit te lezen staat, waarop worden zulke boekskes dan wel gedrukt ? Is dat niet gevaarlijk ? Als de mensen dat verkeerd gaan interpreteren ?
En als je mij niet aan het beledigen was, wie dan wel ? Het stond wel in een atwoord naar mij toe ? Onder je hooghartige en pretentieuze toon, die heel belangrijk doend zijn " heilige geschriften " commenteert, schuilt wel een doodgewone allochtoon die naar iedereen " hoer " roept als hij ontevreden is precies...
Je bent wild om je heen aan 't slaan naar wie je tegenspreekt.
Problemen met tegenspraak, precies?

Laatst gewijzigd door filosoof : 2 september 2010 om 23:58.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be