Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub)
Ja 55 66,27%
Neen 28 33,73%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2010, 11:16   #601
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Heb je een dubbelnick die 'system' noemt ?
Even rustig, Eigenzinnig.
Anna List heeft het hier over compassie. Sikkeneurige system houdt zich bezig met roddel en achterklap. Een groot verschil.
Hertog van Gelre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:16   #602
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zou toch nog graag een fundamenteel verschil maken het in 'uitvoerende functie' zijn of niet hoor.

maar idd wat mij in heel deze affaire het meest stoort is het gebrek aan menselijkheid in de reactie.
Wat is er menselijk aan een politicus die aan iedereen het gebruik van drugs wil verbieden (en het is niet dat de politie een oogske gaat toeknijpen als een gewone burger betrapt wordt) maar dan zelf in Thailand betrapt wordt in een drugsverhaal én haar vriend, nota bene zelf een fervente anti-drugsman, drugsverslaafd is én door de eerste in dit verhaal drugs toegekregen heeft.

Dit is het verhaal van pedofiele pastoors all over again. En in dat verhaal moest nochtans Vangheluwe het bij iedereen ontgelden, behalve de echt fundamentele katholieken heb ik quasi niemand Vangheluwe horen verdedigen dat hij de ene dag in Leuven nog ging preken tegen pedofilie en de dag erop in zijn pedofilieschandaal terecht kwam.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:17   #603
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
De vader van Geybels gisteren in Het Laatste Nieuws:

"De partij (NVA) liegt", beweert haar vader Ludo Geybels. "Kim is onder druk opgestapt. Ze is er helemaal kapot van. Onze dochter is een hardwerkend meisje , dat leeft voor haar job en voor de partij".

Een hardvochtige, op macht beluste partij, die hele NVA. Zonder de minste consideratie voor personen. En die bovendien nog liegt om haar imago gaaf te houden.

Waarom doet me dat nu allemaal denken aan de kerk van Danneels?
Daar wil(de) men liever besproken personen met een belangrijke titel NIET tot een ontslag aanzetten..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:19   #604
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Even rustig, Eigenzinnig.
Anna List heeft het hier over compassie. Sikkeneurige system houdt zich bezig met roddel en achterklap. Een groot verschil.
Ik ben rustig..lees eens wat beter..
Anna List voelt zich persoonlijk aangesproken door mijn reactie op een 'system' uitlating..
Oud 2 september 2010, 11:22   #605
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Als je soms maar naar Belgie komt kun je gewoonweg geen gemeenteraadslid zijn. Punt.

En kwa verdienen van alle politici...als ze het zo druk hebben allemaal e, hoe komt het dan dat ze allemaal een hoop betaalde mandaten erbij nemen?
Dat politici hard werken is een fabeltje dat je nooit aan de gewone burger verkocht krijgt tegenwoordig.
Nee hoor politici werken relatief weinig. Elke gewone burger vergadert regelmatig tot later dan half 4 's nachts zoals de vergadering vorige week en werkt langer dan 16u per dag dan senior De Croo. Je hebt helemaal gelijk, ze proberen enkel de schijn hoog te houden dat er nog mensen overleven door maar 38u per week te werken.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 2 september 2010, 11:24   #606
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Ik heb het interview op deredactie.be bekeken. Ik vind niet dat ze een slecht interview afgegeven heeft.

Verder zijn 90% van de berichten in de pers hier over van het niveau "een partijbron meld dit of dat" zonder enige concrete aanwijzingen. En als we de pers kennen, de klucht met Woestijnvis is nog lang niet vergeten.

Wat de berichten betreft van dat ze joints zijn gaan kopen in Maastricht, wel dit moet dit nog altijd bewezen worden, bovendien wil dit niet zeggen dat Kim ze gekocht of gebruikt heeft.
Van het toedienen van een medicijn zou na raadpleging van een collega gebeurt zijn.
maw, wat weten wij van heel die affere? Niets

1 ding is zeker, ze had beter uit de buurt van Bas gebleven. Dat is volgens mij de enige fout die je haar kan aanwrijven. Naïviteit dus.

Bovendien mogen we niet vergeten dat ze meer dan 40.000 voorkeurstemmen heeft gehaald.
In het artikel van hbvl: http://www.hbvl.be/limburg/lummen/ge...n-met-bas.aspx

"Binnen N-VA rijst steeds sterker de vraag of de ontslagen senator Kim Geybels de medische deontologie wel heeft gerespecteerd. De 28-jarige vrouw geeft toe dat ze haar geheime liefde Bas Luyten opiaten heeft toegediend én dat ze samen gingen drugsshoppen in Maastricht."

Het lijkt mij vreemd dat ze dat zelf zegt als het niet waar is?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 2 september 2010, 11:27   #607
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard Senator Geybels nva: sex drugs en rock&roll

Naar het belang van limburg:

Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?
Ja (72,57%)
Neen (27,43%)

http://asp.hbvl.be/poll41/xlaapmview...msg=already&z=

Het is niet de bedoeling de discussie naar hier over te hevelen, gewoon stemmen en eventueel een kleine motivatie posten is goed. Als je er op wil reageren (op een motivatie), doe dat (als je wil) in de andere thread, anders gaan er twee parallelle discussies ontstaan.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 2 september 2010, 11:28   #608
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Dit is het verhaal van pedofiele pastoors all over again. En in dat verhaal moest nochtans Vangheluwe het bij iedereen ontgelden, behalve de echt fundamentele katholieken heb ik quasi niemand Vangheluwe horen verdedigen dat hij de ene dag in Leuven nog ging preken tegen pedofilie en de dag erop in zijn pedofilieschandaal terecht kwam.
Daar waar drugsgebruikende schuinsmarcheerders enkel bij ietwat zielige lullen als mezelf op geen greintje sympathie kunnen rekenen, kunnen pedofielen bij niemand (behalve dan bij hun soortgenoten) op sympathie rekenen.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:29   #609
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ja..omdat ze zelf inzag dat aanblijven de partij ging schaden..het siert haar..

Haar jonge leeftijd en prille politieke ervaring heeft ook meegespeeld, een oude rot in het vak zou niet zo snel zijn postjes hebben ingeleverd..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 september 2010 om 11:40.
Oud 2 september 2010, 11:31   #610
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Ik stem:

Ja, omdat:

1. We nog steeds niet alles weten (zie het artikel van DSO)
2. De houding zeer hypocriet is, beiden zijn voor een repressieve aanpak van drugs en dan gaan ze gewoonweg zonder straf zowel in Thailand als in Nederland naar drugs op zoek (of het nu enkel Luyten of ook Geybels was in Thailand, in NL gaf ze in ieder geval toe zelf mee te gaan)
3. Aan politiek doe je in groepsverband, zij ging soloslim Luyten als medewerker aannemen. Dit is niet enkel vriendjespolitiek, dit verstoort ook de sfeer om aan politiek te doen.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 2 september 2010, 11:32   #611
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Neen.
Fredo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:33   #612
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andres21 Bekijk bericht
Daar waar drugsgebruikende schuinsmarcheerders enkel bij ietwat zielige lullen als mezelf op geen greintje sympathie kunnen rekenen, kunnen pedofielen bij niemand (behalve dan bij hun soortgenoten) op sympathie rekenen.
Strafrechterlijk is de pedofiliezaak verjaard, de zaak in Thailand (waar men naar het schijnt zelfs doodstraf kan geven voor drugsgebruik) niet. Men heeft zelfs de procedure niet afgewacht.

Ik zou ook niet graag in die situatie zitten maar net zoals Vangheluwe zijn straf heeft ontlopen door te zwijgen, heeft Geybels (en/of Luyten) hun straf ontlopen door te vluchten. Beiden vind ik onethisch.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Oud 2 september 2010, 11:35   #613
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Geybels zelf is tot nu toe niet verdacht van het aankopen noch gebruiken van drugs in Thailand..
Oud 2 september 2010, 11:35   #614
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Ja,

1. als senator geef je getrouwde junkies waar je een affaire mee hebt geen job.

2. Als je samen met een junkie enkele wildvreemden uitnodigt op je kamer zou er toch een belletje moeten rinkelen. Als senator mag verwacht worden dat je toch een minimum aan gezond verstand hebt
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:38   #615
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Geybels zelf is tot nu toe niet verdacht van het aankopen noch gebruiken van drugs in Thailand..
Vangheluwe is op dit moment ook niet verdacht van pedofilie. Meer zelfs, de afgelopen x aantal jaar is hij het nooit geweest. Er is een verschil tussen 'geen aanleiding tot een procedure' (aka niets misdoen) en vluchten voordat er een procedure is (aka een procedure ontlopen)

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[

Laatst gewijzigd door gehuigert : 2 september 2010 om 11:40.
Oud 2 september 2010, 11:41   #616
Sammael
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Strafrechterlijk is de pedofiliezaak verjaard, de zaak in Thailand (waar men naar het schijnt zelfs doodstraf kan geven voor drugsgebruik) niet. Men heeft zelfs de procedure niet afgewacht.

Ik zou ook niet graag in die situatie zitten maar net zoals Vangheluwe zijn straf heeft ontlopen door te zwijgen, heeft Geybels (en/of Luyten) hun straf ontlopen door te vluchten. Beiden vind ik onethisch.
Beiden mogen dan wel onetisch zijn, maar ik denk dat uwe piemel in kindjes teken net een tikkeltje onethischer is dan pakweg in een hotelkamer een lijntje snuiven en op andermans vent kruipen. Het tweede is ook niet netjes, daar niet van, maar pedofilie staat toch wel vrij hoog gerangschikt in de categorie "niet netjes". Eerder "hors catégorie" zelfs.

Ik zou zelfs durven zeggen dat Vangheluwe en Geybels vergelijken hetzelfde is als appelen met oranje gekleurde vleugelpiano's uit China vergelijken.

Laatst gewijzigd door Sammael : 2 september 2010 om 11:44.
Sammael is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:41   #617
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Dju gij kunt de bal soms toch ernstig misslaan.

Er is wel een klein verschil, zelfs in Thailand mogen we hopen, tussen drugshandel en -gebruik.

Voorts lijkt vluchten naar je eigen land, in de meeste omstandigheden, niet onetisch.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:44   #618
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Vangheluwe is op dit moment ook niet verdacht van pedofilie. Meer zelfs, de afgelopen x aantal jaar is hij het nooit geweest. Er is een verschil tussen 'geen aanleiding tot een procedure' (aka niets misdoen) en vluchten voordat er een procedure is (aka een procedure ontlopen)
Vangheluwe heeft de pedofilie bekend..dat dit helaas pas is geopenbaard na de verjaringstermijn heeft hem het gevang bespaard..
Wat Geybels beweerd is natuurlijk haar woord, als er geen onderzoek omt, zullen we het daar mee moeten doen..
Oud 2 september 2010, 11:44   #619
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Dit staat er.
Mijn citaat is een letterlijk citaat uit het HLN van woensdag 1 september.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 11:46   #620
gehuigert
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Dju gij kunt de bal soms toch ernstig misslaan.

Er is wel een klein verschil, zelfs in Thailand mogen we hopen, tussen drugshandel en -gebruik.

Voorts lijkt vluchten naar je eigen land, in de meeste omstandigheden, niet onetisch.
http://www.minbuza.nl/nl/Reizen_en_L...sch/T/Thailand

Drugsbezit kan leiden tot zeer lange gevangenisstraffen (tot levenslang en zelfs de doodstraf).

Ge kunt nu zeggen wat ge wilt maar dat drugsgebruik niet samengaat met drugsbezit?

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be