![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#221 |
Banneling
|
![]() Als geloof dan toch een vrije keuze is waarom worden kinderen dan van kleins af gebrainwashed ???Religie is oa niet meer dan het hersenspoelen van kwetsbare kinderen. Laat ze over religie beslissen als ze volwassen zijn. Het zal ongetwijfeld leiden tot een daling van het aantal volgelingen van religies, maar als je zo'n zwak verhaal hebt dat je wereldbeeld alleen kan overleven als je het op kan dringen aan jonge kinderen dan is dit naar mijn gedacht een grote en vooral gevaarlijke secte . ??
|
![]() |
![]() |
![]() |
#222 |
Parlementslid
|
![]() Hetgeen mank loopt, ligt aan de basis.
Verkeerde en onvolledige opvoeding van een overgrote meerderheid, zorgt voor individuen die de kwaliteit van de algemene beschaving naar beneden trekken. Zolang dit niet is ingezien en aangepakt zal alles blijven verkeert lopen. Incluis het geloof. |
![]() |
![]() |
![]() |
#223 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#224 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je bent er dus mee eens dat men niet kan bewijzen dat het steeds zo zal zijn? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#225 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#226 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je weet niet beter. Het is je vergeven. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#227 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#228 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ik kan bewijzen dat onder dezelfde omstandigheden die steen zal vallen. Newton heeft me dat geleerd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#229 |
Parlementslid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#230 |
Europees Commissaris
|
![]() Het punt is dat jij zegt dat ik niet moet denken dat ik jouw denken moet bepalen. Dat moet ik inderdaad niet.
Als jij perse denkt sneller beneden te zijn als je door het raam van de 20ste verdieping springt ipv de lift te nemen dan heb ik ook geen recht van spreken als ik zeg dat je idioot bent. Maar het zou me wel sieren jou te wijzen op je denkfout. |
![]() |
![]() |
![]() |
#231 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Geen zin om erover te praten. Nu. Je kunt bewijzen dat de steen zal vallen. Je baseert je hierop op Newton. Enkele opmerkingen: Je neemt een fenomeen N keer waar. Telkens krijg je uitkomst A. Kan je op basis daarvan bewijzen dat fenomeen N steeds A voortbrengt? Newton heeft mij geleerd dat men een paal van 20 meter niet in een tuinhuisje van 10 meter kan krijgen (beide lengtes zijn eigenlengtes). Bovendien leerde Newton mij dat er geen limiet is voor maximale snelheden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#232 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Ik respecteer uw mening en heb geen nood om u te bekeren, u daarentegen kunt blijkbaar moeilijk overweg met iemand met een andere levensovertuiging. Is er bij een subjectief standpunt sprake van een objectieve denkfout als verklaring voor een meningsverschil? Neen, alleen als een subject zijn eigen denken als totalitair wilt zien (omdat hij het ook meestal als dusdanig ervaart). Laatst gewijzigd door Moslim! : 2 september 2010 om 12:33. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#233 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#234 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Travis66 : 2 september 2010 om 12:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#235 |
Banneling
|
![]() Wat ik hier doe?
Proberen uit te leggen dat "wetenschappelijk bewijs" een zinledige term is. Er bestaat niet zoiets als bewijs in de empirie. Het gesprekje gaat niet zoal jij het zou willen? Grappig. Dogmatische atheisten zijn vaak domme mensen. Weten ook niet al teveel van wetenschap. Hebben hier en daar zoiets opgepikt. Vaak een afkeer van de katholieken, gewoon. Hun moraal is nog wel door en door christelijk. Moest jij een vijftal eeuwen geleden leven, zou jij geen atheist zijn. Jij zou vurig en dogmatisch de kerk verdedigen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#236 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
u bent de dokter? en ik patient. zoals u leraar, ik uw leerling. u weet het, want u bent ongelovig... Kunt u dat bewijzen? Laatst gewijzigd door Moslim! : 2 september 2010 om 12:47. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#237 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Neen, het gesprek gaat helemaal niet zoals ik zou willen. Ik zou willen dat je mijn antwoorden begrijpend leest. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#238 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of "ga naar een natuurkundeforum, [hier bashen we reliwacko's]". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#239 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Te moeilijk? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#240 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nu. Je meningen die je eerder demonstreerde laten mij vrij veel invullen over je. Je bent vervuld van een vurig onbegrip en disrespect voor gelovigen, en een even vurige afkeer voor religie. |
|
![]() |
![]() |