![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#261 | |
|
Parlementslid
|
Citaat:
Laatst gewijzigd door Moslim! : 2 september 2010 om 17:31. |
|
|
|
|
|
|
#262 |
|
Minister-President
|
|
|
|
|
|
|
#263 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het recht om zonder bijgedachten te genieten van oude tradities en feesten van mijn eigen volk (kerstfeest, sinterklaas …) Het recht om smakelijk te lachen met cartoons waarin één of ander aspect van de islam humoristisch wordt voorgesteld.
|
|
|
|
#264 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#265 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
je gaat toch niet beweren dat zulke dinges niet meer, of verdoken, plaatsvinden hé. 1) je mening geven kan vandaag de dag veel meer dan ooit te voren. De tijden vergeten dat "jouw mening" uitsluitend bestond uit hetgeen je vader wist, de pastoor predikte en lokale politicus beweerde??? 2) ik woon hier in een (handels)straat boemvol allochtonen. En elk jaar organiseren de handelaars (velen autochtoon) een sinterklaas evenmenten. De allochtone kindjes zijn er ook altijd present. Ik zie geen probleem. waar zie jij een probleem? 3) dezelfde argumentatie als in punt 1. vandaag de dag kunnen de mensen veel meer zeggen dat ooit tevoren. conclusie: je doet gewoon onnozel. geen van de drie punten die je opsomde is nu verboden of wordt scheef bekeken. |
|
|
|
|
|
|
#266 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Hoeveel keren zijn er geen bezwaren geweest tegen christelijke symbolen? Hebt u gemist dat het kruis verwijderd moest worden van de kardinaalshoed van Sint Niklaas? Nog niet zolang geleden was er hier op het forum een discussie over kruisbeelden op kerkhoven en in hospitalen. Vroeger zou niemand bezwaar maken tegen een godsdienstig symbool op een kerkhof. Nu hebben de linksen dat niet graag meer want ze zijn bang de moslims op één of andere wijze voor het hoofd te stoten. Nochtans waren er hier vroeger ook andere godsdiensten behalve katholicisme of christendom in het algemeen. Wanneer zijn die cartoons met Mohammed weer verschenen in de Deense krant Jyllands-Posten? In 2006 toch? Misschien kunt u me even inlichten over de "verdraagzame, ruimdenkende" reactie van de moslims! Als vroeger de Strangers hun liedje “Kakakulleke” zongen, werd daarmee gelachen net zoals met het liedje over de broek van grootmoemoe of over de schoonmoeder die mee naar Tirol wou. Met die twee laatste mag men vandaag inderdaad nog lachen, met het eerste – amai, ik zou het niet durven! Ik weet niet hoe oud u bent maar ik heb in mijn jonge jaren nooit angst gehad om voor mijn mening uit te komen. Tegenwoordig echter moet men steeds meer opletten om niemand op de teentjes te trappen. Ik zou niet durven beweren dat de mensen vandaag de dag meer mogen zeggen dan vroeger.
|
|
|
|
#267 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
anders is dit gewoon maar stemmingmakerij |
|
|
|
|
|
|
#268 |
|
Minister-President
|
of nee, sorry, het was Grimbergen die dat zei;
Maar is niet erg. Jij mag er ook op antwoorden als je wilt Laatst gewijzigd door styllo_ben : 2 september 2010 om 18:47. |
|
|
|
|
|
#269 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Ik heb er op ingespeeld omdat ik het gevoel heb dat het recht om duidelijk en zonder omwegen te zeggen wat men denkt, te lachen met wat men wil, te genieten zoals men zelf wil op alle vlakken, sterk is aangetast. De persoonlijke vrijheid wordt hoe langer hoe beperkter omdat mensen steeds weer erop gewezen worden dat ze anderen beledigen of discrimineren bij zelfs de kleinste details. Die onophoudelijke terechtwijzigingen - erger dan van de strengste schoolmeesters in de oude tijd - veroorzaken steeds meer ongenoegen en frustratie. Dat dit ongenoegen zich gaat richten tegen de groep die zich op allerlei manieren opdringt als zijnde de steeds weer beledigde slachtoffergroep is logisch.
|
|
|
|
#270 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik "moet" helemaal niets.
|
|
|
|
|
#271 | |
|
|
Jep, het is nog steeds "Arm Vlaanderen".
|
|
|
|
|
#272 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
U moet inderdaad niets. Maar als u een verstandige en redelijke persoon bent, zult u rekening houden met het feit dat uw familie en uzelf hier mee genieten van alle voordelen die dit land en dit volk te bieden hebben. Indien u dit niet voldoende vindt, is het maar de vraag waarom u hier eigenlijk bent want dan moet ik begrijpen dat het volgens u elders veel beter is.
Een beetje goede wil van uw kant uit is dan ook niet veel gevraagd.
|
|
|
#273 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Nogmaals : als u Vlaanderen zo arm vindt, wat doet u hier dan? Is het zo moeilijk om een goed woord over te hebben voor onze samenleving en onze cultuur?
|
|
|
#274 | ||
|
|
Citaat:
Ik heb respect voor Vlamingen die mij in mn waarde laten en me bezien als een medemens in de eerste plaats en mij niet in een hokje plaatsen en mij verafschuwen omdat ik er voor heb gekozen om als moslima door het leven te gaan.
|
|
|
|
|
#275 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Een groep als geheel een negatief kenmerk toedichten is stigmatiseren. |
|
|
|
|
|
|
#276 | |
|
|
Citaat:
Ik heb er mijn (evidente) redenen voor en gelukkig leven we in een maatschappij waar iedereen dit voor zichzelf mag uitmaken. Ik hou zo niet van een Big-Brother cultuur waar anderen uitmaken hoe we moeten 'integreren'.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 2 september 2010 om 19:29. |
|
|
|
|
|
|
#277 | |
|
|
Citaat:
Net zoals het inzicht dat de Vlaamse zaak aanzet tot racisme en discriminatie. Vlaanderen is vanaf dag 1 één en al racisme.
|
|
|
|
#278 |
|
Burger
|
Ik herhaal mijn vraag: wat heeft nationalisme met neonazisme te maken?
Is NVA neonazistisch? Was de vroegere "volksunie" neonazistisch? Is U kan er blijkbaar geen antwoord op geven. Neonazisme is buiten de wet gesteld... nationalisme niet. |
|
|
|
|
|
#279 |
|
Minister-President
|
Nationalisme is iets natuurlijks.
|
|