Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 september 2010, 16:24   #61
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Gaat de match deze avond nu nog door of niet ?
Alsof "Die Mansschaft" zal merken dat er een andere ploeg op het veld staat straks

Het wordt keepertraining..

Laatst gewijzigd door kelt : 3 september 2010 om 16:24.
kelt is offline  
Oud 3 september 2010, 16:25   #62
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Ik doe mee!
Ik hoop dat u het spel fair zult spelen. En dat, indien de NVA substantieel verliest (verlies vanaf 2 �* 3%) bij eventuele verkiezingen, dat u dan een geruime tijd als handtekening zult hebben:
Citaat:
System had gelijk!!

Laatst gewijzigd door system : 3 september 2010 om 16:27.
system is offline  
Oud 3 september 2010, 16:25   #63
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Calle Bekijk bericht
Gaat de match deze avond nu nog door of niet ?
een anachronisme !
Hollander is offline  
Oud 3 september 2010, 16:26   #64
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zoals ik al vermoedde en hier al meermalen stelde: Dewever en de NVA willen in feite geen akkoord. Olijke Bart en Intrieste Geert hanteerden al vanaf het begin zeer subtiel de verrottingsstrategie. Zelfs Vlaamsgzinde elementen in de CD&V vond de inhaligheid van Dewever en Co te gortig.

Maar niet getreurd, na Di Rupo en de PS nu is de NVA aan zet. En we zullen nu zien wat ze in hun marge hebben.
System, ik weet niet wat jij gesnoven hebt, maar je realiteitszin laat het wat afweten
Alle CD&V-tenoren hebben gezegd dat afspraken op papier moesten staan, en dat Brussel geen blanco cheque mocht krijgen. Zelfs oppositiepartij VLD gaf N-VA gelijk, net zoals commentatoren zoals Carl Devos. Zelfs Charles Picqué vond het voorstel van Bart (tijdelijke subsidie voor Brussel, en daarna via financieringswet) nog zo slecht niet.
Ik zou dus eerder zeggen: zelfs de Brusselse PS vond de inhaligheid van Di Rupo en Mme. Milquet te gortig.
gertc is offline  
Oud 3 september 2010, 16:26   #65
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, BA, het vergoelijkend Belgicistisch jargon heeft zijn beste tijd gehad. Je zal het niet zo vaak meer aantreffen, er is nu een nieuwe taal die meer aangepast is aan de realiteit.
Eerlijk gezegd, als ik, Brusselaar, zie dat meer dan 50% van mijn loon naar de Staat gaat, weet ik niet wie van wie steelt, hoor...
Oud 3 september 2010, 16:27   #66
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat u het spel fair zult spelen. En dat, indien de NVA substantieel ( verliest (vanaf 3% verlies) bij eventuele verkiezingen, dat u dan een geruime tijd als handtekening zult hebben
M'n beste system, stop met van E. Gidius zoiets als "fair" of wat dan ook te verwachten. Moraal interesseert me niet.

Voor u heb ik voorlopig maar één antwoord: VERKIEZINGEN NU!
Oud 3 september 2010, 16:29   #67
system
Banneling

Standaard

Citaat:
M'n beste system, stop met van E. Gidius zoiets als "fair" of wat dan ook te verwachten. Moraal interesseert me niet.

U durft dus de uitdaging niet aan te gaan. Net zoals uw Grote Leider, Stoere Bart.
system is offline  
Oud 3 september 2010, 16:31   #68
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U durft dus de uitdaging niet aan te gaan. Net zoals uw Grote Leider, Stoere Bart.
VERKIEZINGEN NU!
Oud 3 september 2010, 16:32   #69
Fetai
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat u het spel fair zult spelen. En dat, indien de NVA substantieel verliest (verlies vanaf 2 �* 3%) bij eventuele verkiezingen, dat u dan een geruime tijd als handtekening zult hebben:
Als de NVA stemmen verliest gaan die ongetwijfeld naar een nog meer uitgesproken Vlaamsgezinde partij.
Fetai is offline  
Oud 3 september 2010, 16:32   #70
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Denk je dan dat er nog opkomst zal zijn ?
Oud 3 september 2010, 16:32   #71
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
System, ik weet niet wat jij gesnoven hebt, maar je realiteitszin laat het wat afweten
Alle CD&V-tenoren hebben gezegd dat afspraken op papier moesten staan, en dat Brussel geen blanco cheque mocht krijgen. Zelfs oppositiepartij VLD gaf N-VA gelijk, net zoals commentatoren zoals Carl Devos. Zelfs Charles Picqué vond het voorstel van Bart (tijdelijke subsidie voor Brussel, en daarna via financieringswet) nog zo slecht niet.
Ik zou dus eerder zeggen: zelfs de Brusselse PS vond de inhaligheid van Di Rupo en Mme. Milquet te gortig.
Mensen die snuiven, moet u vooralsnog in deze tijd gaan zoeken bij de NVA.

Laatst gewijzigd door system : 3 september 2010 om 16:36.
system is offline  
Oud 3 september 2010, 16:33   #72
Bierke
Minister-President

Bierke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mensen die snuiven, moet u vooralsnog in deze tijd in de NVA gaan zoeken.
Alleen NVA ? Whoahahaha dat is wel een tikkeltje naïef
Oud 3 september 2010, 16:36   #73
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
2 a 3 zou ik niet substantiëel noemen, realistisch gezien zal de Nv-A deze score niet snel evenaren (tenzij buitengewone omstandigheden), maar het zou me verbazen moesten ze onder de 20% duiken bij de volgende verkiezingen.
Gwyndion is offline  
Oud 3 september 2010, 16:37   #74
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
2 a 3 zou ik niet substantiëel noemen, realistisch gezien zal de Nv-A deze score niet snel evenaren (tenzij buitengewone omstandigheden), maar het zou me verbazen moesten ze onder de 20% duiken bij de volgende verkiezingen.

Dit zijn toch buitengewone omstandigheden. Ze kunnen maar moelijker nog buitengewoner zijn.

Laatst gewijzigd door system : 3 september 2010 om 16:37.
system is offline  
Oud 3 september 2010, 16:37   #75
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
ik zou in het licht van de huidige situatie het verliezen van 1 stem (één) al substantieel noemen.
Hollander is offline  
Oud 3 september 2010, 16:39   #76
Shadowke

Standaard

Citaat:
VERKIEZINGEN NU!
liever directe boedelscheiding.

ik denk wel dat de Franstalige partijen beseffen dat nieuwe verkiezingen niet helpen.
Shadowke is offline  
Oud 3 september 2010, 16:40   #77
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit zijn toch buitengewone omstandigheden. Ze kunnen maar moelijker nog buitengewoner zijn.
Of de N-VA wint of verliest is irrelevant. Een partij is niet meer dan een instrument. Wat telt is of de B-partijen in Vlaanderen hun nipte meerderheid behouden of onder de 50 pct gaan. Op dat laatste zet ik mjin kaarten in. Daarom: VERKIEZINGEN NU!

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 september 2010 om 16:41.
E. Gidius is offline  
Oud 3 september 2010, 16:42   #78
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ooh maar N-va zal bij de volgende verkiezingen stranden op iets van een 20% misschien nog 25%, ongeveer even veel als het Vlaams belang dan zal hebben. Een deel van de kiezers dat de N-va heeft afgesnoept van het VB zijn ze kwijt door de vele toegevingen die Bart wilde doen, maar aan de andere kant ken ik wel wat mensen die deze keer wel op de N-va zullen stemmen omdat ze heel redelijk zijn met hun eisen aan de onderhandelingstafel.
leuri is offline  
Oud 3 september 2010, 16:42   #79
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Of de N-VA wint of verliest is irrelevant. Een partij is niet meer dan een instrument. Wat telt is of de B-partijen in Vlaanderen hun nipte meerderheid behouden of onder de 50 pct gaan. Op dat laatste zet ik mjin kaarten in. Daarom: VERKIEZINGEN NU!
Mag ik u doen opmerken dat ik nieuwe verkiezingen gesuggereerd heb. Niet u.
system is offline  
Oud 3 september 2010, 16:42   #80
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
liever directe boedelscheiding.

ik denk wel dat de Franstalige partijen beseffen dat nieuwe verkiezingen niet helpen.
De verkiezingscampagne zelf lijkt me als buitengewoon propaganda-instrument nog net iets belangrijker dan de uitslagen van deze of gene partij. Een campagne in de huidige omstandigheden zal diep in het Belgische vel snijden.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be