Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 3 september 2010, 17:16   #101
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
NVA heeft blijkbaar ofwel weinig vertrouwen in zichzelf ofwel willen ze geen compromis sluiten. Als de Franstaligen hun belofte niet waren nagekomen om tegen begin volgend jaar een nieuwe financieringswet te sluiten dan hadden ze zonder problemen de regering kunnen verlaten en nieuwe wettige!!!!! verkiezingen uitgeschreven.

Zeer juist! Iedereen had er nog altijd kunnen uitstappen. En daarom rijst ook het ernstig vermoeden dat de NVA nooit van plan is geweest een akkoord te sluiten. Een zeer subtiele verrottingsstrategie werd uitgedokterd in het partijcenakel van de NVA door Intrieste Geert en zijn companen.

Nu, ze vergissen zich. Want Olijke Bart komt in dit verhaal er minder Olijk uit en eerder gehavend. Immers, Bart kan het niet én Bart wil het blijkbaar evenmin. Niettegenstaande zijn fluweel gepraat op de TV.

Maar helaas, veel kiezers stemden op Bart omdat ze dachten dat hij het wèl zou kunnen. En dat is dus niet het geval. Of die mensen nog op hem zullen stemmen is maar zeer , zéér twijfelachtig.

Laatst gewijzigd door system : 3 september 2010 om 17:18.
system is offline  
Oud 3 september 2010, 17:18   #102
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Zeer juist! Iedereen had er nog altijd kunnen uitstappen. En daarom rijst ook het ernstig vermoeden dat de NVA nooit van plan is geweest een akkoord te sluiten. Een zeer subtiele verrottingsstrategie werd uitgedokterd in het partijcenakel van de NVA door Intrieste Geert en zijn companen.

Nu ze vergissen zich. Want Olijke Bart komt in dit verhaal er minder Olijk uit en gehavend. Immers, Bart kan het niet én Bart wil het niet. Niettegenstaande zijn fluweel gepraat op de TV.

Maar helaas, veel kiezers stemden op Bart omdat ze dachten dat hij het wèl zou kunnen. En dat is dus niet het geval. Of die mensen nog op hem zullen stemmen is maar zeer , zéér twijfelachtig.
Ja, ik zou zelfs zeggen, zèèèèèèèèèèr twijfelachtig.
Oud 3 september 2010, 17:18   #103
bartje
Minister-President

Standaard

Vorige verkiezingen heb ik voor de eerste maal op een andere partij gestemd nl. N-VA omdat ik een héél groot vertrouw had in die partij wel nu zou ik met nog veel meer overtuiging stemmen.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 3 september 2010, 17:20   #104
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:

Nu, ze vergissen zich. Want Olijke Bart komt in dit verhaal er minder Olijk uit en eerder gehavend. Immers, Bart kan het niet én Bart wil het blijkbaar evenmin. Niettegenstaande zijn fluweel gepraat op de TV.

gij kunt dat vinden, voor mij heeft hij vanmiddag zijn vel gered, en voorlopig, zijn stem dus terugverdiend.

en volgens mij zit gij bij de 20% van de Vlamingen die hij toch niet kan bereiken

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 september 2010 om 17:24.
Anna List is offline  
Oud 3 september 2010, 17:21   #105
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

http://www.coveritlive.com/index2.ph...tID=1000529920

Persconferentie (nog niet begonnen).

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 3 september 2010 om 17:22.
Scarabaeida is offline  
Oud 3 september 2010, 17:23   #106
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeno! Bekijk bericht
En nu? Simpel: onderhandelen over de boedelscheiding.
volgens Moureaux :
Citaat:
Het komt er volgens de PS’er nu vooral op aan dat De Wever zijn verantwoordelijkheid opneemt. 'Dat is mijn persoonlijke mening', zegt Moureaux.

Zelf ziet hij de toekomst niet echt rooskleurig tegemoet. 'We zitten momenteel in een proces waarbij de staat uiteenvalt. Misschien komen we wel in een progressieve organisatie van de splitsing terecht', besluit hij.

Laatst gewijzigd door Anna List : 3 september 2010 om 17:23.
Anna List is offline  
Oud 3 september 2010, 17:25   #107
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
gij kunt dat vinden, voor mij heeft hij vanmiddag zijn vel gered, en voorlopig, zijn stem dus terugverdiend.
Je vergist je Anna, de Vlaming zal nu wel begrepen hebben dat zijn heil ligt in zijn totale onderwerping aan de Walen.

Er gaat niemand in Vlaanderen nog op de N-VA stemmen, zelfs de N-VA'ers zelf niet meer.
Oud 3 september 2010, 17:25   #108
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

De onderhandelingen gaan gelijk op met Nederland.... Coalitie VVD/CDA/N-VA?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 3 september 2010, 17:27   #109
Shadowke

Standaard

gewoon boedelscheiding beginnen te regelen en vanaf 1 januari 2011 twee staten: Vlaanderen (+ Brussel) en Wallonië.
de Duitstaligen mogen kiezen: bij Wallonië blijven of bij Duitsland gaan.
Shadowke is offline  
Oud 3 september 2010, 17:29   #110
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al vermoedde en hier al meermalen stelde: Dewever en de NVA willen in feite geen akkoord. Olijke Bart en Intrieste Geert hanteerden al vanaf het begin zeer subtiel de verrottingsstrategie. Zelfs Vlaamsgzinde elementen in de CD&V vond de inhaligheid van Dewever en Co te gortig.

Maar niet getreurd, na Di Rupo en de PS nu is de NVA aan zet. En we zullen nu zien wat ze in hun marge hebben.
andev is offline  
Oud 3 september 2010, 17:29   #111
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
gewoon boedelscheiding beginnen te regelen en vanaf 1 januari 2011 twee staten: Vlaanderen (+ Brussel) en Wallonië.
de Duitstaligen mogen kiezen: bij Wallonië blijven of bij Duitsland gaan.
Als ze toch mogen kiezen, waarom dan niet Klein-Duitsland waarin franstaligen meer rechten hebben dan de Duitsen zelf?
Oud 3 september 2010, 17:31   #112
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ik vraag me ook af hoe ze daar bij komen. U gaat echter binnen 5 jaar niet lachen met het sociaal economische kerkhof dat Belgie geworden is.
Dat zal mij nu eens een rotzorg zijn. Ik heb geen cent nodig van de overheid.
speurneus is offline  
Oud 3 september 2010, 17:33   #113
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

We moeten constateren dat Di Rupo het niet kán.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 3 september 2010, 17:33   #114
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Als ze toch mogen kiezen, waarom dan niet Klein-Duitsland waarin franstaligen meer rechten hebben dan de Duitsen zelf?
ik denk ni dat de oostkantons op zich leefbaar zijn.
ze worden ook in twee gesplitst door een Waalse gemeente trouwens.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 3 september 2010 om 17:34.
Shadowke is offline  
Oud 3 september 2010, 17:34   #115
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
iemand anders zal het ook niet kunnen tenzij de Vlamingen weer zware toegevingen doet.
laat de boedelscheiding maar beginnen vanaf maandag!
Shadowke is offline  
Oud 3 september 2010, 17:35   #116
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

De NVA moet gewoon hetzelfde eisen als wat ze nu heeft geëist... en misschien eens duidelijk uit de doeken doen wat er zoal afgesproken was met inbegrip van het gemanipuleer van de francofonen om eigenlijk toch zo goed als niets te veranderen, om het hele zootje in handen te geven van "werkgroepen" wiens taak het weer zou zijn jaaaren er over te zeveren zonder iets effectiefs te doen...
Als Brussel maar meteen zijn centen krijgt en d�*t op papier staat!
Wie een beetje Vlaming is stemt straks opnieuw voor BDW en laat de kazakkendraaiende SPa met Gennez nog wat meer bloeden... Te vervangen door de liberalen misschien.
Wie als Vlaming de chantage, de arrogantie en het profitariaat van de hangmatstaat beu is... doet hetzelfde.
Hoe onwezenlijk het mag lijken, beter de boel splitsen dan nog jaren verder doen zoals we bezig waren want we gingen toch de dieperik in! Slechter kan het niet worden...

Laatst gewijzigd door andev : 3 september 2010 om 17:36.
andev is offline  
Oud 3 september 2010, 17:41   #117
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En hoe was het rond het jaar 2007?
Iedereen geloofde Ives en gaf hem liefde en duizend namen of 800.000 stemmen?
Ives zou het ook "even" doen
Tejokus is offline  
Oud 3 september 2010, 17:41   #118
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zoals ik al vermoedde en hier al meermalen stelde: Dewever en de NVA willen in feite geen akkoord. Olijke Bart en Intrieste Geert hanteerden al vanaf het begin zeer subtiel de verrottingsstrategie. Zelfs Vlaamsgzinde elementen in de CD&V vond de inhaligheid van Dewever en Co te gortig.

Maar niet getreurd, na Di Rupo en de PS nu is de NVA aan zet. En we zullen nu zien wat ze in hun marge hebben.
Willen niet meer het zoveelste "akkoord" waar enkel de franstaligen winst uit halen en aan de rest van de afspraken hun voeten vegen en naar "werkgroepen" versluizen die als taak hebben het voor jaren voor zich uit te schuiven! Goed gedaan BDW!
Geen "responsabilisering"? Geen centen.
De francofonen weten waarschijnlijk niet wat hen nu overkomt: de Vlamingen die zich niet zomaar meer in de luren laten leggen???
andev is offline  
Oud 3 september 2010, 17:43   #119
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

NVA is niet aan zet wanneer het dat niet wil. Ik zou het ze zelfs ten stelligste aanraden om een eventuele vraag van de koning af te wijzen;

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline  
Oud 3 september 2010, 17:47   #120
Tejokus
Minister-President

Tejokus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Niemand zal het kunnen, geen enkel individu....
Het zijn de partijen en hun standpunten.
En die zijn niet te verzoenen
Ze geraken het nog niet eens over de kleur van het wc-papier

En België splitsen?
Wie gaat dat wettelijk in orde krijgen??
BHV geraakt nog niet in orde als het over splitsen gaat.

Straf is dat veel mensen "De Gordel" gaan opgeven...
Tejokus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be