Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 4 september 2010, 09:55   #341
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
3) Zoals Bart D.W terecht aanhaalde in Terzake: België is een Siamese tweeling. Vlaanderen en Wallonië zijn bijna onlosmakelijk verstrengeld als een Gordiaanse knoop. Vlaamske mag dan wel het gezondste "lijf" hebben met de "ruggengraat", het gros van "de hersenen en het vitale zenuwstelsel" zitten bij Franske. Ze van elkaar scheiden vergt de chirurgische precisie van een laser. De kans dat de patiënten de operatie niet doorkomen is groter dan 50% en zenuwschade is onvermijdelijk. Zelfs al is de operatie geslaagd, dan blijven er altijd twee ernstig disfunctionele entiteiten over. De ene blaakt van de fysieke gezondheid maar is zwakbegaafd, terwijl de andere als Stephen Hawking in een karretje door het leven moet.
Een reden te meer om niet te beginnen aan die uiterst moeilijke splitsing maar gewoon de voor de hand liggende weg te nemen: de democratisering van België en de bijhorende omvorming ervan tot een état belgo-flamand.
Oud 4 september 2010, 09:59   #342
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Maar VB-light wél.

Volgens mij gaan er tussen nu en de volgende verkiezingen nog één of meerdere VB-lights bijkomen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 september 2010 om 09:59.
E. Gidius is offline  
Oud 4 september 2010, 10:01   #343
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Typisch links, de schaamte voorbij, zonder rood te worden. Ze zijn er haast fier op zou je denken, als je ze hoort.
Noch SP.A noch groen! zijn links.
Pelgrim is offline  
Oud 4 september 2010, 10:01   #344
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
La Meuse schrijft :
De Franstalige kranten La Capitale en La Meuse publiceren een verrassende oproep tot de Walen en de Brusselaars: "Osons!". Laten we durven onze eigen politieke toekomst in handen te nemen, ja zeggen tegen nieuwe bevoegdheden en bewijzen dat we het even goed doen als de Vlamingen.
[/url]
Een uiterst belangrijk document, hoewel het bljkbaar toch nog ontstaan is uit rancune en naijver ("Ensuite pour avoir le droit, demain, de se regarder droit dans la glace sans plus entendre ces donneurs de leçons venus du Nord").

Als daar echt iets van komt, lijkt me dat zeer goed nieuws. We zullen dan op dezelfde hoogte met de Walen kunnen gaan spreken.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 september 2010 om 10:09.
E. Gidius is offline  
Oud 4 september 2010, 10:01   #345
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Hij kent zijn klassiekers en de finesses van de Frans taal!

Vooral dezen staan mij aan:

- et je m'n fous comme de l'an quarante
- ce qui se passe derrière mon dos c'est de mon cul
- même aux Pays-Bas, qui est un pays normal...

Volgens mij is deze man nu ook populair aan 't worden in Wallonië...! Bij de volgende verkiezingen zou ik in zijn plaats een N-VA lijst indienen over de taalgrens.
Hij mag altijd met mij in kartel gaan.

Ik ga hier in Brussel "DIFF" ("Défense des Intérêts des Flamands Francophones") oprichten, en zoek medestanders.

Programmapunten:

- afschaffing van ondemocratische politieke spitstechnologie als daar zijn alarmtoeters en -bellen, dubbele meerderheden, gewaarborgde vertegenwoordigingen, pariteiten, ...

- oprichting van een Waarheids- en Verzoeningscommissie

- afschaffing van het elektronisch stemmen

- invoering van het BROV en het Althing

- uitbouw van een tweetalig FR-NL crèche-netwerk en dito kleuter- en lager onderwijs.

- bouw van een grote Médiathèque de la Flandre Polyglotte, met vestigingen in Brussel, Charleroi en Luik

- uitbouw van Télé Bruxelles Flandre tot een meertalige kwaliteitszender �* la Arte

en nog zo van die dingen die het de Franstalige minderheid gemakkelijker moeten maken zich met hun nieuwe Heilig Land der Vaad'ren te verzoenen, en er zich daadwerkelijk in in te burgeren.

Ik ga daar maandag al eens met een paar collega's over praten.

Er is er immers al één die gezegd heeft: "si ça pète, moi, je vais habiter chez les Flamands"

Ik hoop dat die meertalige persoon (Frans, Italiaans, Nederlands, Engels, Duits) de daad bij het woord voegt.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 4 september 2010 om 10:18.
djimi is offline  
Oud 4 september 2010, 10:04   #346
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja natuurlijk. Omdat ze goed bestuur en oplossingen in het vooruitzicht stellen.

Bent u ertegen ?
Dan kom ik tot verheugende vaststelling dat je, net zoals la Meuse in haar editie van deze morgen, de visie van N-VA- CD&V eigenlijk nog zo slecht niet vindt.
Oud 4 september 2010, 10:08   #347
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De Vlamingen kunnen niet gedwongen worden tegen hun zin verder te leven in een staat die uitsluitend werkt volgens het concept van de francofonie. Gedurende 180 jaar is dit zo geweest, maar het wordt met de dag duidelijker dat daar een eind aan komt.
De kern van de zaak!

Citaat:
We zijn opnieuw een stap dichter bij het stadium van het voldongen feit. Dat voldongen feit kan zich ontpoppen ofwel in een Senelle-scenario, ofwel in een radicale onafhankelijkheid die zal gepaard gaan met zéér langdurige onderhandelingen over boedelscheiding en het statuut van Brussel.
... of de democratisering van België en de omvorming ervan tot een état belgo-flamand. We zullen dan de Belgisch-Brusselse bourgeoisie buitenspel zetten, op een andere manier met de Walen gaan praten, en in liefde maar met vaste hand Wallonië heropbouwen.
Oud 4 september 2010, 10:15   #348
Den Ardennees
Perm. Vertegenwoordiger VN

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Volgens mij gaan er tussen nu en de volgende verkiezingen nog één of meerdere VB-lights bijkomen.
de droom zou een alliantie Vlaams Belang - NVA zijn.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 4 september 2010, 10:15   #349
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus geef je toe dat hetgeen Boeman Bart voorstelt uiteindelijk steek houdt, ja? Vermits er nu plots een krant uit je bloedeigen Liège uitroept "Bah oui, pourquoi pas?".

Nu kom je natuurlijk aandraven met een argument in de aard van: "Ik heb dat toch óók altijd gezegd!?" Maar kom, ik ben hoe dan ook verheugd over dat lichtje dat vanop de oever van de maas is beginnen schijnen.
Henri beseft nog niet dat Walen die hun lot in eigen handen nemen het einde betekent van de Belgisch-Brusselse staat.
Oud 4 september 2010, 10:18   #350
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eindelijk een goed plan.
Proficiat !
Hé, ik zit vol met dat soort goede plannen. Alleen begin jij het nu pas te zien.

Kunnen we op jou rekenen als N-VA Liège moet worden uitgebouwd?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 4 september 2010 om 10:19.
E. Gidius is offline  
Oud 4 september 2010, 10:22   #351
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onzin en gezwam.

NVA heeft de hete patat en de zwarte Piet.
U moet de realiteit inzien en niet andere medeschuldigen gaan zoeken voor het NVA débacle.
Er zijn er hier maar een paar die de realiteit niet inzin en jij bent daar 1 van. NVA heeft geen enkele schuld aan dit debacle. NVA kan er niets aan doen dat het max voor de franstaligen ver onder het minimum van de vlamingen ligt. Zolang de franstaligen niet akkoord gaan met de resoluties van het vlaams parlement komt er niks in huis van een akkoord. Dat u natuurlijk de zwarte piet wil doorschuiven naar NVA is natuurlijk algemeen geweten. Dat daar geen enkele objectieve reden voor bestaat, is natuurlijk ook geweten. U doet maar, uw irrationeel gezwets is echt aandoenelijk, maar dat pakt al lang niet meer. Nogmaals, het is buigen of barsten voor de franstaligen. Ongelooflijk dit we dit moeten blijven herhalen. Het dringt nog altijd niet door hé? Ik zal het nog 1 keer zeggen: "De vlamingen zijn het beu"
fox is nu online  
Oud 4 september 2010, 10:26   #352
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Een reden te meer om niet te beginnen aan die uiterst moeilijke splitsing maar gewoon de voor de hand liggende weg te nemen: de democratisering van België en de bijhorende omvorming ervan tot een état belgo-flamand.
Inderdaad.

"Vrijheid, Gelijkheid, Broederlijkheid", ook voor ons.

djimi is offline  
Oud 4 september 2010, 10:27   #353
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hé, ik zit vol met dat soort goede plannen. Alleen begin jij het nu pas te zien.

Kunnen we op jou rekenen als N-VA Liège moet worden uitgebouwd?
U bent welkom in Liège.
Henri1 is offline  
Oud 4 september 2010, 10:32   #354
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pelgrim Bekijk bericht
Noch SP.A noch groen! zijn links.
Dat klopt ook.

Als bijkomende programmapunten voor mijn initiatief "DIFF" (zie hoger) mag ik zeker:

- gemeenschappelijk beheer van onze natuurlijke rijkdommen/hulpbronnen

- eerlijke herverdeling van de opbrengsten dáárvan

- uitbouw van een netwerk van weggeef-winkels

en

- permacultuur, autoloze dagen en degelijk, goedkoop én vlot beschikbaar openbaar vervoer in combinatie met witte fietsen, ook in het grondig te saneren Hoofdstedelijk Gewest

niet vergeten.

Bedankt om mij daaraan te herinneren.

djimi is offline  
Oud 4 september 2010, 10:40   #355
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De kern van de zaak!

... of de democratisering van België en de omvorming ervan tot een état belgo-flamand. We zullen dan de Belgisch-Brusselse bourgeoisie buitenspel zetten, op een andere manier met de Walen gaan praten, en in liefde maar met vaste hand Wallonië heropbouwen.
Ik verkies de "état belgo-flamand" boven een onafhankelijk Klein-Vlaanderen, dat is zeker.

Wat de heropbouw van Wallonië betreft: aan liefde mijnerzijds alvast geen gebrek

Ik hoop dat we veel enthousiaste werklustige Walen bereid zullen vinden een handje toe te steken, al was het maar door niet in de weg te lopen.

Maar ik zou er uiteraard de voorkeur aan geven dat ze werkelijk méé doen, en de handen uit de mouwen steken.

Dan kunnen we 's avonds samen onder een boom (daar zijn er in Wallonië wel meer van) van een streekbier en het landschap zitten genieten, tevreden terugblikkend op de resultaten van een dag lekker doorwerken.

En dat élke dag opnieuw

djimi is offline  
Oud 4 september 2010, 10:41   #356
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ik verkies de "état belgo-flamand" boven een onafhankelijk Klein-Vlaanderen, dat is zeker.

Wat de heropbouw van Wallonië betreft: aan liefde mijnerzijds alvast geen gebrek

Ik hoop dat we veel enthousiaste werklustige Walen bereid zullen vinden een handje toe te steken, al was het maar door niet in de weg te lopen.

Maar ik zou er uiteraard de voorkeur aan geven dat ze werkelijk méé doen, en de handen uit de mouwen steken.

Dan kunnen we 's avonds samen onder een boom (daar zijn er in Wallonië wel meer van) van een streekbier en het landschap zitten genieten, tevreden terugblikkend op de resultaten van een dag lekker doorwerken.

En dat élke dag opnieuw
Waar haal je die termen allemaal djimi?
Oud 4 september 2010, 10:45   #357
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En dat élke dag opnieuw
Er springen me plots ydillische taferelen voor de geest uit de (Zuid-Nederlandse) Gouw van de Hobbits.
Pelgrim is offline  
Oud 4 september 2010, 10:45   #358
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat klopt ook.

Als bijkomende programmapunten voor mijn initiatief "DIFF" (zie hoger) mag ik zeker:

- gemeenschappelijk beheer van onze natuurlijke rijkdommen/hulpbronnen

- eerlijke herverdeling van de opbrengsten dáárvan

- uitbouw van een netwerk van weggeef-winkels

en

- permacultuur, autoloze dagen en degelijk, goedkoop én vlot beschikbaar openbaar vervoer in combinatie met witte fietsen, ook in het grondig te saneren Hoofdstedelijk Gewest

niet vergeten.

Bedankt om mij daaraan te herinneren.
Perfect, kan ik lid worden?
Pelgrim is offline  
Oud 4 september 2010, 10:53   #359
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Ik zag graag je lijstje van Vlaamse bedrijven in Brussel met hun omzet en multinationale bedrijven met hun omzet in de andere kolom. We kunnen beginnen met Audi. Welk Vlaams industrieel bedrijf in Brussel met gelijkaardige omzet kan je daar tegenover plaatsen?
Waarom zou Audi après Belgique nog in Bruxelles blijven?
Cunning linguist is offline  
Oud 4 september 2010, 10:53   #360
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dan kom ik tot verheugende vaststelling dat je, net zoals la Meuse in haar editie van deze morgen, de visie van N-VA- CD&V eigenlijk nog zo slecht niet vindt.
Ik heb nergens beweerd dat het zo slecht is.

Maar het moet evenwichtig zijn voor zowel vlamingen en walen.
Geen éénrichtingsverkeer en ik vrees dat Stoere Bart het een beetje te éénzijdig heeft willen hebben.
Henri1 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be