![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#381 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Uit wat jij citeerde : die bij de wet zijn voorzien en die in een democratische samenleving noodzakelijk (proportioneel en subsidiair) zijn in het belang van de nationale veiligheid, territoriale integriteit of openbare veiligheid, het voorkomen van wanordelijkheden en strafbare feiten, de bescherming van de gezondheid of de goede zeden, de bescherming van de goede naam of de rechten van anderen, om de verspreiding van vertrouwelijke mededelingen te voorkomen of om het gezag en de onpartijdigheid van de rechterlijke macht te waarborgen. Laatst gewijzigd door artisjok : 4 september 2010 om 11:57. |
|
|
|
|
|
|
#382 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#383 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#384 |
|
|
Zoals ik schreef (omdat ik wist dat dit ging komen): het EVRM is wel degelijk bindend. Werkgevers mogen geen arbeidsreglementen hebben die strijdig zijn met de wet, overheden mogen geen wetten stemmen die strijdig zijn met het EVRM en individuen moeten zich al helemaal aan de wet houden (die dus niet in strijd mogen zijn met het EVRM).
|
|
|
|
|
|
#385 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#386 |
|
|
Nee, "men" interpreteert niet, de rechters interpreteren.
|
|
|
|
|
|
#387 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Niet geleerd op school??? Onze grondwaarden zijn daarop gebaseerd, zoals een rechtvaardige behandeling voor arbeiders( arbeidersstrijd!) gelijkheid voor man en vrouw( emancipatiestrijd) scheiding kerk en staat ( gevolg van o.a de verlichting) vrijheid van religie, vrijheid van mening, en meer recent holebirechten. Het is wel veelzeggend dat jij, geboren en getogen in Vlaanderen daar niets over weet? Dat kan ik me nauwelijks voorstellen, en aangezien jij evengoed deel uitmaakt van deze samenleving als anderen dit doen vraag ik me af hoe je onze cultuur "onbestaand" kunt noemen en waarom je daar zoveel minachting voor hebt! Misschien moet en eens wat meer met je ouders en grootouders praten die mogelijk hier niet geboren zijn, en uit een cultuur komen waar lang niet iedereen gelijke rechten heeft! |
|
|
|
|
|
|
#388 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Citaat:
In de voedingssector zal dit een haarnetje en in de verpleegkunde korte mouwen. Beide zijn verschillende interpretaties op hetzelfde stukje tekst "de bescherming van de gezondheid". Nadien kan een persoon of partij klacht indienen en kan de rechter zijn interpretatie geven. Maar beide gevallen zijn interpretaties. |
||
|
|
|
|
|
#389 | |
|
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#390 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#391 |
|
|
Nee, de conclusie is dat dat geval per geval bekeken moet worden en dat het gerechtshof zulke verboden zonder meer kan vernietigen.
|
|
|
|
|
|
#392 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#393 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#394 |
|
Europees Commissaris
|
|
|
|
|
|
|
#395 | |
|
|
Citaat:
Ik raad je overigens aan om mijn bijdragen in de draden over de hoofddoekenkwestie in het Antwerpse onderwijs even op te zoeken voor je me dwaasheden in de mond probeert te leggen. |
|
|
|
|
|
|
#396 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Je herinnert je ongetwijfeld de discussie daarover in deze draad http://forum.politics.be/showthread.php?t=142184 "Wij Vlamingen" zijn het evenmin eens wat "onze elementaire regels, zeden, normen en waarden" zijn. http://forum.politics.be/showthread.php?t=141559 Verder zou ik je graag horen uitleggen hoe iemand iets onbestaand zou kunnen minachten. |
|
|
|
|
|
|
#397 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
ten tweede, je sprak over rechten die niet meer zouden gelden sinds de moslims. herhaaldelijk heb ik gevraagd om welke rechten het ging maar je hebt nog altijd niet geantwoord. |
|
|
|
|
|
|
#398 | |
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
Mijn algemene conclusie is dat er een beperking is op de godsdienstvrijheid. U antwoordde duidelijk "NEE". |
|
|
|
|
|
|
#399 | |
|
Minister-President
|
Citaat:
een simpele zoekopdracht in google bracht me naar deze foto met allochtone kinderen op de schoot van de goede Sint. Wat is dat daar op die mijter van die Sint? |
|
|
|
|
|
|
#400 |
|
Minister-President
|
![]() hier nog één! |
|