![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#462 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Walen die liever werkloos blijven dan 30 km verder een job te zoeken omdat daar Nederlands gesproken wordt zijn ook geen Brusselaars. De Walen zijn naar mijn mening echt wel even Nederlandsofoob als de Brusselaars. |
|
![]() |
![]() |
#463 |
Europees Commissaris
|
![]() Het is inderdaad een mythe te denken dat Walen Nederlandsvriendelijker zouden zijn. Ik bekijk niemand als individu als een 'vijand', godbetert, maar ik frons wel mijn wenkbrauwen bij de gedachte dat Walen een slachtoffer waren van de Belgische staat. Gezever!
Als ik sommigen hier mag geloven zijn Walen zodanig arm en tekortgedaan in hun rechten, dat hun kinderen in vuilniszakken rondlopen en niet eens potloden kunnen betalen om op school hun Waals dialect te kunnen leren. ![]() Ik ben absoluut geen Walenhater, maar het wensdenken stimuleert wel erg hard de fantasie van sommigen hier.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 september 2010 om 17:01. |
![]() |
![]() |
#464 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#465 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#466 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De situatie is simpel. Bart De wever bepaalt de agende. Hij is op het ogenblik incontournable. Veruit de meest populaire en bekwaamste politicus van dit apenland. Hij zal bepalen hoe dit land verder evolueert. Een confederatie of indien de Walen blijven dwarsliggen de boedelscheiding. De belgicisten hebben niks meer in de pap te brokken. Jullie staan er bij en kijken er naar. Onmachtig. De rollen zijn omgekeerd. Het is pay-back time. |
|
![]() |
![]() |
#467 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rekenkundig is het NVA niet eens nodig om Belgie te regeren.Met aan Vlaamse kant een "verantwoordelijkheid opnemend Cd&V",Groen! en SpA en aan de andere kant PS,CdH en Ecolo zou het waarschijnlijk wel lukken om aan een nipte meerderheid te komen....En als ze eens heel lief kijken kunnen zelfs de liberalen er bij..knus....
Komaan,doen,laat de "verantwoordelijke partijen" maar eens "regeren",nikske BHV splitsen,financieel goede afspraken maken,pffff....ammenooinie.,we zien wel hoe de wind er bij staat..... ![]() DAT is de boodschap die ik gekregen heb van aan Franstalige kant en van de SpA.....hier flamins;uw bevoegdheidjes mag je hebben,geef even uw geld,and shut up! Laatst gewijzigd door kelt : 4 september 2010 om 17:32. |
![]() |
![]() |
#468 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ook tijdens de Tachtigjarige Oorlog waren enkel Protestantse Walen Staatsgezind, terwijl talloze Walen hun kost verdienden in het Spaanse leger (dat terwijl er toch Katholieke Nederlanders waren die Staatsgezind waren). Lees eens onder relatie met Wallonië: http://nl.wikipedia.org/wiki/Unie_van_Atrecht Ook toen kon je spreken van een gedwongen verstrengeling. De vreedzaamheid in de tussentijd was gewoon een onverschilligheid en algemene menslievendheid in ondemocratische tijden en waarin de gewone man niet belet werd zijn brood te verdienen. Echter, het heeft al eens oorlog geweest tussen 'Wallonië' en 'Vlaanderen' en zo erg dat talloze Katholieke 'Vlamingen' zich aansloten tot een Protestantse Opstand (notabene een religie die verboden was in de Republiek, puur omdat men het moe was leeggeplunderd te worden en fiscaal uitgeknepen).
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 4 september 2010 om 17:53. |
|
![]() |
![]() |
#469 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik zeg allen dat de NVA bij een eventuele vekiezingen achteruit zal gaan. Dat is wat ik zeg. Niet meer noch minder. Natuurlijk kan ik me vergissen. En daarom ben ik voorstander van verkiezingen nu. Dan zullen we vlug zien of ik me vergist heb. |
|
![]() |
![]() |
#470 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#471 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat is de huidige stand van zaken. Punt uit. Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 18:17. |
|
![]() |
![]() |
#472 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat me opviel was dat deze spraken in termen van Vlamingen en Walen, Brussel werd helemaal niet vernoemd en ze hadden het ook niet over nederlandstaligen en franstaligen. |
|
![]() |
![]() |
#473 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Voorlopig staat BDW daar waar Leterme besloot in een minderheidsregering (aan Vlaamse kant) te stappen (namelijk de belofte dat er later gesproken zou worden, cfr. 'c'est reporté'), dus staat BDW al verder. Nu gaan we pas zien wat er gebeurd zou zijn indien CD&V in 2007 zijn kiesbelofte was nagekomen (nl. niet in een regering stappen zonder oplossing voor BHV en grondige staatshervorming). |
|
![]() |
![]() |
#474 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En nochtans was een garantie voor de uitvoering van een al gesloten akkoord het enige dat hij vroeg. Is dat 'meneerke nooit genoeg'? Wie wel nooit genoeg schijnt te hebben is de Brusselaar. Die krijgt vandaag al 1.000.000.000 Euro cadeau van België om zijn rol als hoofdstad op te nemen. Dat is dus 4.000€ per Brussels gezin. En daar willen ze nog eens 500.000.000€ bij, tot 6.000€ per Brussels gezin dus. Er zijn in Vlaanderen armen die van 6.000€ per jaar moeten leven!
|
![]() |
![]() |
#475 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() System de Octopus. Je begint meer en meer te gelijken op Paul de octopus in het Duitse Oberhausen. Die schakelde men ook in om voetbaluitslagen te voorspellen. Dus system, als jij ook gloriedagen wil beleven kruip dan in een aquarium.
#477 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#478 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daarom Querus: bezint eer dat ge begint. Laatst gewijzigd door system : 4 september 2010 om 19:02. |
|
![]() |
![]() |
#479 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#480 | |
|
![]() Citaat:
Beetje dom van Quercus om je te vergelijken met een octopus die correcte voorspellingen doet, dat ben ik helemaal met je eens.