Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2010, 17:49   #421
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

en het recht dat zogenamd opgeheven is, is nog altijd niet concreet bij naam genoemd.

maar ja, er is dan ook geen recht dat nu niet meer geldig is. Jullie spreken gewoon vanuit jullie darmen.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 18:03   #422
Carnivore
Staatssecretaris

Carnivore's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
er worden wel (vanbuiten geleerde)gebeden enzo gepreveld maar voor de rest praat men wel in hun eigen taal.

nogal een domme opmerking van iemand die goed genoeg moet weten dat de kerken stampvol waren in tijden dat men alles in het Latijn prevelde!

De leegloop begon nadat men in het Nederlands begon

Wat zou dat betekenen

raar dat de moskee nog niet leegloopt he?
Of zouden de moslims de volksverlakkerij nog niet doorhebben, zelf niet als men het in hun eigentaal zegt?

Of.... Beter nog!!! Ze hebben het bij het rechte eind! Alla bestaat! En creeerde deze wereld! Inshalla en halleluja!
yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES!

Carnivore is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 18:07   #423
styllo_ben
Minister-President

Standaard

En bovendien, heel veel dingen (om maar niet te moeten zeggen alles) dat jullie aanhalen zijn uitwassen van een scheef getrokken samenleving, sociaal-economische achterstelling, een economische malaise dat nu al 4 decennia duurt...

Slechts weinig heeft echt te maken met culturele achtergronden of de Islam.

zolang je de intellectuele eerlijkheid niet kunt opbrengen om baldadigheden van achtergestelde jongeren in hun context te beschouwen, en culturele zaken in hun context, kunnen we nooit op een constructieve manier discussieren.

Een jongere die iemand besteelt, of een groep jongeren die andere mensen lastigvallen, het laatste wat op dat moment door hun hoofd spookt is de Koran of de Islam.

In sommige islamtische landen wordt criminaliteit volgens de Islamitische Sharia zeer streng aangepakt (bv door handenafhakkingen) maar bij ons zou diezelfde Islam dan de bron van criminaliteit zijn???

komaan hé, beetje serieus blijven.
Oud 4 september 2010, 18:14   #424
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
En bovendien, heel veel dingen (om maar niet te moeten zeggen alles) dat jullie aanhalen zijn uitwassen van een scheef getrokken samenleving, sociaal-economische achterstelling, een economische malaise dat nu al 4 decennia duurt...

zolang je de intellectuele eerlijkheid niet kunt opbrengen om baldadigheden van achtergestelde jongeren in hun context te beschouwen, en culturele zaken in hun context, kunnen we nooit op een constructieve manier discussieren.

Een jongere die iemand besteelt, of een groep jongeren die andere mensen lastigvallen, het laatste wat op dat moment door hun hoofd spookt is de Koran of de Islam.

In sommige islamtische landen wordt criminaliteit volgens de Islamitische Sharia zeer streng aangepakt (bv door handenafhakkingen) maar bij ons zou diezelfde Islam dan de bron van criminaliteit zijn???

Natuurlijk vergeet u wel te zeggen dat wij, de autochtonen hier nog steeds volgens diezelfde islam de te bestrijden ongelovigen zijn.
Maw, die jongeren denken tijdens hun overval of wat dan ook misschien niet aan de koran, maar deze rechtvaardigt het voor hen achteraf wel. Maw hun gedrag, dat wij zo verafschuwen, is in hun optiek niet eens ongepast. HET STAAT ZELFS IN HUN HEILIGE BOEK. Dus eigenlijk, maakt die daad van hen net een evengoede moslim als deze die de ramadam doet of naar mekka gaat.

Oud 4 september 2010, 18:24   #425
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
Natuurlijk vergeet u wel te zeggen dat wij, de autochtonen hier nog steeds volgens diezelfde islam de te bestrijden ongelovigen zijn.
Maw, die jongeren denken tijdens hun overval of wat dan ook misschien niet aan de koran, maar deze rechtvaardigt het voor hen achteraf wel. Maw hun gedrag, dat wij zo verafschuwen, is in hun optiek niet eens ongepast. HET STAAT ZELFS IN HUN HEILIGE BOEK. Dus eigenlijk, maakt die daad van hen net een evengoede moslim als deze die de ramadam doet of naar mekka gaat.
je reinste onzin.

Ik heb geen weet van ook maar 1 geval waarbij criminele allochtonen als "goede moslims" of als helden werden onthaald door hun eigen gemeenschap of families nadat ze iets mispeuterd hadden.

In hun eigen omgeving en gemeenschap zijn het evenzeer afvalligen.

Het tegendeel denken is gewoon een wensdenken, meer niet.
Oud 4 september 2010, 18:28   #426
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wanneer ik je logica doortrek zou dat betekenen dat iedere goede Moslim die de ramadan volgt ook de plicht heeft om anderen te overvallen. Het staat immers in hun Heilig Boek.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 18:41   #427
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Wanneer ik je logica doortrek zou dat betekenen dat iedere goede Moslim die de ramadan volgt ook de plicht heeft om anderen te overvallen. Het staat immers in hun Heilig Boek.
neen. Maar indien ze het wel doen, maakt het hen geen slechtere moslim.

Oud 4 september 2010, 19:05   #428
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
neen. Maar indien ze het wel doen, maakt het hen geen slechtere moslim.
Nu maakt het hen geen slechtere Moslim en daarnet beweerde je
"HET STAAT ZELFS IN HUN HEILIGE BOEK. Dus eigenlijk, maakt die daad van hen net een evengoede moslim als deze die de ramadam doet of naar mekka gaat."

Welke zever ga je nog uitvinden. Je bent blijkbaar een echte Islam-kenner.
Oud 4 september 2010, 19:34   #429
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Nu maakt het hen geen slechtere Moslim en daarnet beweerde je
"HET STAAT ZELFS IN HUN HEILIGE BOEK. Dus eigenlijk, maakt die daad van hen net een evengoede moslim als deze die de ramadam doet of naar mekka gaat."

Welke zever ga je nog uitvinden. Je bent blijkbaar een echte Islam-kenner.
zo u wil.

Oud 4 september 2010, 19:47   #430
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"Wij Vlamingen" zijn het zelf het niet eens zijn/ kunnen uitleggen wat de Vlaamse cultuur is.
Je herinnert je ongetwijfeld de discussie daarover in deze draad
http://forum.politics.be/showthread.php?t=142184

"Wij Vlamingen" zijn het evenmin eens wat "onze elementaire regels, zeden, normen en waarden" zijn.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=141559

Verder zou ik je graag horen uitleggen hoe iemand iets onbestaand zou kunnen minachten.
Iets onbestaands? U bent Vlaamse, Artisjok, u ontkent dat u tot een volk met cultuur behoort. Waartoe behoort u dan wel? Tot een troep onbeschaafden? Vlaanderen heeft wel degelijk een cultuur, het heeft dikwijls een grote uitstraling gehad naar andere landen (vb de Gouden Eeuw in Antwerpen). Bewijs mij anders dat Vlaanderen geen cultuur heeft.
Het zou u sieren als u een beetje fierheid aan de dag legde voor uw land en volk.
Oud 4 september 2010, 19:51   #431
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

En net dat is het bewijs dat de islam een barbaarse godsdienst is. Of vindt u het normaal dat een hand wordt afgehakt voor een diefstal? Als de overheid zulke onterende pijnlijke straffen uitvoert, hoe kan men dan van het volk verwachten dat het zachtaardig is?
Zitten ze hier bezig over het ontbreken van een cultuur in Vlaanderen maar anderzijds geven ze als voorbeeld het handafhakken als straf voor een diefstal - als d�*t een voorbeeld van cultuur en goede samenleving is dan zeg ik net als u : komaan hé, beetje serieus blijven!
Oud 4 september 2010, 19:52   #432
Discobitch
Banneling

Standaard

FC De Kampioenen is Vlaamse cultuur.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 20:01   #433
Carnivore
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
en dit http://www.suite101.com/content/anci...bamyan-a192399

islamitische

Oud 4 september 2010, 20:02   #434
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Nee.

Dit: http://en.wikipedia.org/wiki/Rumi
Oud 4 september 2010, 20:03   #435
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Discobitchen zijn in ieder geval geen Vlaamse cultuur
Oud 4 september 2010, 20:05   #436
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Discobitchen zijn in ieder geval geen Vlaamse cultuur
Jawel.

Het is een nieuw element, waar u als bejaard vrouwtje al geen vat op hebt.
Maar de Vlaamse onderklassejeugd bestaat juist uit Discobitchen.
Oud 4 september 2010, 20:23   #437
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Iets onbestaands?
Heb je gelezen waarop ik reageerde?

Citaat:
U bent Vlaamse, Artisjok, u ontkent dat u tot een volk met cultuur behoort. Waartoe behoort u dan wel? Tot een troep onbeschaafden?
Ik voel me toch niet zo overdreven Vlaams. Ik ontken nergens dat de Vlamingen enige culturele ontwikkeling doormaakten. Ik beweer nergens dat ze onbeschaafden zijn.
Citaat:
Vlaanderen heeft wel degelijk een cultuur, het heeft dikwijls een grote uitstraling gehad naar andere landen (vb de Gouden Eeuw in Antwerpen).
Het is wel triestig dat jij moet terugkeren dat de gouden 17de eeuw om grote uitstraling te vinden. (mede mogelijk door het gebruik van hennep om zeilen te maken)
Citaat:
Bewijs mij anders dat Vlaanderen geen cultuur heeft.
Wat moet ik me voorstellen bij DE Vlaamse cultuur?
Citaat:
Het zou u sieren als u een beetje fierheid aan de dag legde voor uw land en volk.
Ik wil wel fier zijn dat de uitvinder van de saxofoon een Belg is; of dat Vlaanderen een zanger als Jacques Brel voorbracht; ik ben fier dat Toots Tielemans en Zap Mama tot de wereldartiesten behoren; dat België een voortrekkersrol speelde in de strijd tegen de anti-persoonsmijn. Maar eigenlijk is het een beetje onnozel want ik heb daaraan geen verdienste. Ik ben enkel toevallig in hetzelfde land geboren.
Oud 4 september 2010, 21:29   #438
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb je gelezen waarop ik reageerde?

Ik voel me toch niet zo overdreven Vlaams. Ik ontken nergens dat de Vlamingen enige culturele ontwikkeling doormaakten. Ik beweer nergens dat ze onbeschaafden zijn.

Het is wel triestig dat jij moet terugkeren dat de gouden 17de eeuw om grote uitstraling te vinden. (mede mogelijk door het gebruik van hennep om zeilen te maken)

Wat moet ik me voorstellen bij DE Vlaamse cultuur?

Ik wil wel fier zijn dat de uitvinder van de saxofoon een Belg is; of dat Vlaanderen een zanger als Jacques Brel voorbracht; ik ben fier dat Toots Tielemans en Zap Mama tot de wereldartiesten behoren; dat België een voortrekkersrol speelde in de strijd tegen de anti-persoonsmijn. Maar eigenlijk is het een beetje onnozel want ik heb daaraan geen verdienste. Ik ben enkel toevallig in hetzelfde land geboren.
Reeds verschillende malen werd hier door forummers het bestaan van diverse aspecten van de Vlaamse cultuur bovengehaald. Ik verwijs naar de Antwerpse Gouden Eeuw, die periode valt niet te ontkennen. Sommigen verwezen naar onze Bourgondische levensstijl, onze gevarieerde keuken, onze bieren en chocolade. Maar er is nog zoveel meer. Er is de indrukwekkende Vlaamse letterkunde, beginnend bij de Abele Spelen in de Middeleeuwen gaande over Guido Gezelle, Louis Paul Boon naar Hugo Claus. Er is Mercator, Vesalius, Dodoens, Jan Palfijn, Leo Baekeland en vele andere belangrijke wetenschappers. Er zijn onze schilders : van der Weyden, Breughel, Rubens, Van Dyck, meer recent Tuymans, Raveel enzovoort. De vele monumenten van prachtige bouwkunst. De beeldhouwkunst, wilt u recente voorbeelden :Arne Quinze, Panamarenko, Landuyt, Fabre … Onze modeontwerpers zijn op dit ogenblik toonaangevend, ik hoef ze toch niet op te noemen! Er is een levendig muzikaal cultuurleven maar misschien hebt u nog nooit van theater, opera en concerten gehoord … En waarom niet de stripverhalen of Technopolis vernoemen en de vele musea? Het is onmogelijk de hele cultuur van een volk als het onze in 5 lijntjes samen te vatten. Ik kan er uren over doorgaan.
Uw minachting voor uw eigen volk en cultuur is schrijnend.
Nog een chance dat u beseft dat Brel inderdaad uit Vlaanderen stamde.
Oud 4 september 2010, 21:32   #439
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
je blijft hervallen in veralgemeningen...

Het is niet omdat 1 persoon 1 ander persoon vermoord heeft, dat u het recht hebt direct de ganse allochtone populatie en hun geloof door het slijk te halen.
Ik heb het recht een ideologie te bekritiseren waarom de moordenaar van Theo Van Gogh zichzelf beroept om zijn daden te verklaren. Of mag dat niet, en verdedigt u de sensuur op het denken?

Dat is helemaal niet " de ganse allochtone populatie en hun geloof door het slijk halen" tenzij dit allemaal potentiele moordende fanaten zouden zijn, een bewering die dan voor uw rekening is en niet de mijne, laat dat duidelijk zijn.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 22:03   #440
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Reeds verschillende malen werd hier door forummers het bestaan van diverse aspecten van de Vlaamse cultuur bovengehaald. Ik verwijs naar de Antwerpse Gouden Eeuw, die periode valt niet te ontkennen. Sommigen verwezen naar onze Bourgondische levensstijl, onze gevarieerde keuken, onze bieren en chocolade. Maar er is nog zoveel meer. Er is de indrukwekkende Vlaamse letterkunde, beginnend bij de Abele Spelen in de Middeleeuwen gaande over Guido Gezelle, Louis Paul Boon naar Hugo Claus. Er is Mercator, Vesalius, Dodoens, Jan Palfijn, Leo Baekeland en vele andere belangrijke wetenschappers. Er zijn onze schilders : van der Weyden, Breughel, Rubens, Van Dyck, meer recent Tuymans, Raveel enzovoort. De vele monumenten van prachtige bouwkunst. De beeldhouwkunst, wilt u recente voorbeelden :Arne Quinze, Panamarenko, Landuyt, Fabre … Onze modeontwerpers zijn op dit ogenblik toonaangevend, ik hoef ze toch niet op te noemen! Er is een levendig muzikaal cultuurleven maar misschien hebt u nog nooit van theater, opera en concerten gehoord … En waarom niet de stripverhalen of Technopolis vernoemen en de vele musea? Het is onmogelijk de hele cultuur van een volk als het onze in 5 lijntjes samen te vatten. Ik kan er uren over doorgaan.
Uw minachting voor uw eigen volk en cultuur is schrijnend.
Nog een chance dat u beseft dat Brel inderdaad uit Vlaanderen stamde.
communisten haten cultuur.
Overal waar ze de macht grijpen worden culturele uitingen zoveel als mogelijk verboden, tenzij ze bruibaar zijn ter verspreiding van hun achterlijk gedachtengoed.

Laatst gewijzigd door Pericles : 4 september 2010 om 22:10.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:18.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be