Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 4 september 2010, 22:50   #441
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
En net dat is het bewijs dat de islam een barbaarse godsdienst is. Of vindt u het normaal dat een hand wordt afgehakt voor een diefstal? Als de overheid zulke onterende pijnlijke straffen uitvoert, hoe kan men dan van het volk verwachten dat het zachtaardig is?
Zitten ze hier bezig over het ontbreken van een cultuur in Vlaanderen maar anderzijds geven ze als voorbeeld het handafhakken als straf voor een diefstal - als d�*t een voorbeeld van cultuur en goede samenleving is dan zeg ik net als u : komaan hé, beetje serieus blijven!
iemand woorden in de mond leggen, moet je ook weer niet doen hé.

ik heb niet gezegd dat ik handen afhakken humaan vind. ik heb niet gezegd dat een islamitische samenleving een voorbeeld samenleving is.

ik heb gezegd dat criminaliteit niet kan voortkomen vanuit de koran omdat de Sharia criminaliteit en afvalligheid zeer streng bestraft. want sommigen hadden beweerd dat de jonge boefjes van bij ons hun inspiratie opdeden uit de Koran.

Dus je moet eerst leren begrijpend lezen vooraleer je op discussie fora wilt rondhangen...
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 september 2010, 22:59   #442
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Reeds verschillende malen werd hier door forummers het bestaan van diverse aspecten van de Vlaamse cultuur bovengehaald. Ik verwijs naar de Antwerpse Gouden Eeuw, die periode valt niet te ontkennen. Sommigen verwezen naar onze Bourgondische levensstijl, onze gevarieerde keuken, onze bieren en chocolade. Maar er is nog zoveel meer. Er is de indrukwekkende Vlaamse letterkunde, beginnend bij de Abele Spelen in de Middeleeuwen gaande over Guido Gezelle, Louis Paul Boon naar Hugo Claus. Er is Mercator, Vesalius, Dodoens, Jan Palfijn, Leo Baekeland en vele andere belangrijke wetenschappers. Er zijn onze schilders : van der Weyden, Breughel, Rubens, Van Dyck, meer recent Tuymans, Raveel enzovoort. De vele monumenten van prachtige bouwkunst. De beeldhouwkunst, wilt u recente voorbeelden :Arne Quinze, Panamarenko, Landuyt, Fabre … Onze modeontwerpers zijn op dit ogenblik toonaangevend, ik hoef ze toch niet op te noemen! Er is een levendig muzikaal cultuurleven maar misschien hebt u nog nooit van theater, opera en concerten gehoord … En waarom niet de stripverhalen of Technopolis vernoemen en de vele musea? Het is onmogelijk de hele cultuur van een volk als het onze in 5 lijntjes samen te vatten. Ik kan er uren over doorgaan.
Uw minachting voor uw eigen volk en cultuur is schrijnend.
Nog een chance dat u beseft dat Brel inderdaad uit Vlaanderen stamde.
2 bedenkingen:

1) je snapt totaal niet wat 'cultuur' wilt zeggen in een maatschappelijke discussie. Je vernauwt 'cultuur' tot slechts schone kunsten. Cultuur, oftewel menselijke natuur is veel (véééééél) meer dan dat. Onder cultuur versta ik de menselijke betrekkingen, omgang met elkaar, denkbeelden, gedragingen, normen en waarden... Als je denkt dat de vlaamse cultuur slechts enkele schilderijen tegen de muur zijn en een paar songs of modieuze kledingstukken... amai arm vlaanderen dan!

2) en hoe brengt de Islam al hetgeen je opsomde hierboven, in gevaar? Worden die dingen verstopt? Verbrand? Als je zegt, "de islam verdringt onze cultuur", wat bedoel je dan precies? Worden er dan opeens geen schilderijen meer gemaakt? of songs of kledingstukken? worden de musea dan allemaal gesloten???

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 4 september 2010 om 23:00.
Oud 4 september 2010, 23:07   #443
styllo_ben
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik heb het recht een ideologie te bekritiseren waarom de moordenaar van Theo Van Gogh zichzelf beroept om zijn daden te verklaren. Of mag dat niet, en verdedigt u de sensuur op het denken?

Dat is helemaal niet " de ganse allochtone populatie en hun geloof door het slijk halen" tenzij dit allemaal potentiele moordende fanaten zouden zijn, een bewering die dan voor uw rekening is en niet de mijne, laat dat duidelijk zijn.
Je beseft toch dat je in de eerste alinea van je post precies doet waarmee je mij van beschuldigd in de tweede alinea van je post.

Of besef je dat niet.

Want als je na de moord op Van Gogh je pijlen richt op "de Islam", dan maak jij meteen ook alle islamieten tot potentiële moordenaars en fanatiekelingen.

Als je nu zou zeggen: "ik richt mijn pijlen niet op 'de Islam' maar op die éné of gene stroming of opvatting of groepering..." dan zou je gelijk hebben als je zou beweren dat je niet alle moslims als moordende fanaten ziet.
Oud 5 september 2010, 01:54   #444
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht
Je beseft toch dat je in de eerste alinea van je post precies doet waarmee je mij van beschuldigd in de tweede alinea van je post.

Of besef je dat niet.

Want als je na de moord op Van Gogh je pijlen richt op "de Islam", dan maak jij meteen ook alle islamieten tot potentiële moordenaars en fanatiekelingen.

Als je nu zou zeggen: "ik richt mijn pijlen niet op 'de Islam' maar op die éné of gene stroming of opvatting of groepering..." dan zou je gelijk hebben als je zou beweren dat je niet alle moslims als moordende fanaten ziet.
Wat van welke zin heb je nu eigenlijk niet begrepen??
Leer eens lezen wat er staat voor je commentaar levert?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 07:02   #445
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 bedenkingen:

1) je snapt totaal niet wat 'cultuur' wilt zeggen in een maatschappelijke discussie. Je vernauwt 'cultuur' tot slechts schone kunsten. Cultuur, oftewel menselijke natuur is veel (véééééél) meer dan dat. Onder cultuur versta ik de menselijke betrekkingen, omgang met elkaar, denkbeelden, gedragingen, normen en waarden... Als je denkt dat de vlaamse cultuur slechts enkele schilderijen tegen de muur zijn en een paar songs of modieuze kledingstukken... amai arm vlaanderen dan!

2) en hoe brengt de Islam al hetgeen je opsomde hierboven, in gevaar? Worden die dingen verstopt? Verbrand? Als je zegt, "de islam verdringt onze cultuur", wat bedoel je dan precies? Worden er dan opeens geen schilderijen meer gemaakt? of songs of kledingstukken? worden de musea dan allemaal gesloten???
Als de islam daarvoor de gelegenheid krijgt, bestaat daar inderdaad de mogelijkheid toe. In Afganistan hebben ze ook eeuwenoude Boedhabeelden opgeblazen. En als iemand iets tekent wat hen niet aanstaat (bijvoorbeeld Mohamed met een bom op zijne kop) moet de tekenaar geliquideerd worden.
In welke wereld leef jij in feite ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 07:31   #446
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Reeds verschillende malen werd hier door forummers het bestaan van diverse aspecten van de Vlaamse cultuur bovengehaald.
Inderdaad; er werd reeds vernoemd FC de kampioenen, discobitchen, het materialisme, de manier waarop vrouwen voorgesteld worden in publiciteit e.d.. Racisme, roddel en achterklap, fiscale fraude en zwartwerk, het "sociaal dienstbetoon" van de politici, het "ons kent ons" of een envelop om een bouwdossier in orde te krijgen,... zijn ook aspecten van de Vlaamse cultuur.
Ik ben niet onverdeeld gelukkig met alle aspecten van de Vlaamse cultuur. Niet alle aspecten zijn onderdeel van mijn cultuur.

Citaat:
Ik verwijs naar de Antwerpse Gouden Eeuw, die periode valt niet te ontkennen. Sommigen verwezen naar onze Bourgondische levensstijl, onze gevarieerde keuken, onze bieren en chocolade. Maar er is nog zoveel meer. Er is de indrukwekkende Vlaamse letterkunde, beginnend bij de Abele Spelen in de Middeleeuwen gaande over Guido Gezelle, Louis Paul Boon naar Hugo Claus. Er is Mercator, Vesalius, Dodoens, Jan Palfijn, Leo Baekeland en vele andere belangrijke wetenschappers. Er zijn onze schilders : van der Weyden, Breughel, Rubens, Van Dyck, meer recent Tuymans, Raveel enzovoort. De vele monumenten van prachtige bouwkunst. De beeldhouwkunst, wilt u recente voorbeelden :Arne Quinze, Panamarenko, Landuyt, Fabre … Onze modeontwerpers zijn op dit ogenblik toonaangevend, ik hoef ze toch niet op te noemen! Er is een levendig muzikaal cultuurleven maar misschien hebt u nog nooit van theater, opera en concerten gehoord … En waarom niet de stripverhalen of Technopolis vernoemen en de vele musea? Het is onmogelijk de hele cultuur van een volk als het onze in 5 lijntjes samen te vatten. Ik kan er uren over doorgaan.
Je vernoemt het koloniale tijdperk niet, de collaboratie tijden de 2de wereldoorlog,....
Je vernoemt Eddy Wally, Bart Kaël en consoorten niet.

Citaat:
Uw minachting voor uw eigen volk en cultuur is schrijnend.
Ik kies "mijn volk" en "mijn cultuur" liever zelf.

Citaat:
Nog een chance dat u beseft dat Brel inderdaad uit Vlaanderen stamde.
Waarom is dat nog een chance?
Doe zo minachtend niet tegenover ieder die kritiek heeft.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 07:41   #447
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb het recht een ideologie te bekritiseren waarom de moordenaar van Theo Van Gogh zichzelf beroept om zijn daden te verklaren. Of mag dat niet, en verdedigt u de sensuur op het denken?
Natuurlijk heb je het recht om een ideologie te bekritiseren.
Wanneer werd dat recht afgeschaft?

Citaat:
Dat is helemaal niet " de ganse allochtone populatie en hun geloof door het slijk halen" tenzij dit allemaal potentiele moordende fanaten zouden zijn, een bewering die dan voor uw rekening is en niet de mijne, laat dat duidelijk zijn.
Dat is wel wat Wilders doet.
Hier op het forum zijn er ook wel die dit doen.
Oud 5 september 2010, 08:52   #448
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat van welke zin heb je nu eigenlijk niet begrepen??
Leer eens lezen wat er staat voor je commentaar levert?
Oud 5 september 2010, 08:54   #449
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Als de islam daarvoor de gelegenheid krijgt, bestaat daar inderdaad de mogelijkheid toe.
Dat is voor elke groep zo.
Cultuur is niet statisch, maar wijzigt elke dag.

Onze cultuur vandaag is niet dezelfde als die van pakweg 50 jaar geleden.
Dit onder invloed van interne en externe factoren.

Dit tegenhouden is zinloos.

Waarmee ik (voor de slechte verstaanders onder jullie) niet wil zeggen dat we zomaar de cultuur van anderen moeten overnemen.
Oud 5 september 2010, 09:03   #450
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
je reinste onzin.

Ik heb geen weet van ook maar 1 geval waarbij criminele allochtonen als "goede moslims" of als helden werden onthaald door hun eigen gemeenschap of families nadat ze iets mispeuterd hadden.

In hun eigen omgeving en gemeenschap zijn het evenzeer afvalligen.

Het tegendeel denken is gewoon een wensdenken, meer niet.
Hier doet u de waarheid toch geweld aan. Het is wel degelijk zo dat in sommige wijken het groepsgevoel onder bepaalde allochtone gemeenschappen zo groot is dat zij wel degelijk actief criminele groepsgenoten in bescherming nemen en zelfs als helden beschouwen. Ik zeg niet dat dit overal en altijd gebeurt, maar het fenomeen ontkennen is belachelijk.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 09:04   #451
Jozef Ostyn

Standaard

Citaat:
Jullie spreken gewoon vanuit jullie darmen.
Dat kan niet gezond zijn.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 09:13   #452
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Hier doet u de waarheid toch geweld aan. Het is wel degelijk zo dat in sommige wijken het groepsgevoel onder bepaalde allochtone gemeenschappen zo groot is dat zij wel degelijk actief criminele groepsgenoten in bescherming nemen en zelfs als helden beschouwen. Ik zeg niet dat dit overal en altijd gebeurt, maar het fenomeen ontkennen is belachelijk.
Dit fenomeen aan de Islam linken is ook belachelijk.
http://nos.nl/artikel/159948-dodenta...-loopt-op.html
Oud 5 september 2010, 09:18   #453
Alboreto

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Dat is inderdaad een gekend fenomeen, zowel bij allochtonen als autochtonen.
Zowel in achtergestelde buurten als bij gegoede burgers.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 5 september 2010 om 09:19.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 09:34   #454
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
2 bedenkingen:

1) Kijk, voortdurend als het over cultuur gaat, vragen de “linksen” (ruim bedoeld, hoor) hier op het forum om ‘voorbeelden’ van de Vlaamse cultuur. Eender wat de tegenpartij – waartoe ik mezelf reken – aanhaalt, het is nooit goed en nooit genoeg.
Natuurlijk is cultuur veel meer dan een kunstwerk, het is de omgeving die een bepaald mens de mogelijkheid biedt zijn talenten te ontwikkelen zodat hij dat kunstwerk kan maken.
Natuurlijk is cultuur meer dan een boek, het is de gemeenschap waarin iemand leeft die hem de inspiratie bezorgt en weerom de mogelijkheid biedt om dat boek te schrijven.
Natuurlijk spitst cultuur zich niet enkel toe op kunst, hoe belangrijk net dat ook is omdat het de tastbare uiting van onze cultuur is.
Cultuur is ook de interactie tussen mensen in een samenleving. Als ik naar de plaatsen ga waar ik vrijwilligerswerk doe en ik voel de dankbaarheid van de mensen die ik help, dan weet ik dat de samenleving waarin ik leef deze interactie, dit gevoel van samenhorigheid, deze vriendschap mogelijk maakt en interactie, samenhorigheid, vriendschap zijn een goede basis voor een gemeenschappelijke cultuur.
Maar zoals gezegd, bepaalde mensen vragen hier maar steeds ‘voorbeelden’, ja, wat moet een mens dan nog zeggen? Als zij enkel tastbare voorbeelden wensen als bewijs van cultuur, dan zijn zij het wel die niet begrijpen wat cultuur naar de geest inhoudt en niet ik!

2) Wat het verdringen door de islam betreft : als een tekenaar niet meer mag tekenen wat hij wil, als eeuwenoude Boeddhabeelden (zoals Pericles hierboven aanhaalt) in naam van een godsdienst vernietigd worden, als schrijvers die kritiek leveren onder de dreiging van een fatwa (of hoe heet zo’n ding) moeten verder leven, dan zeg ik : ja, de islam is een bedreiging voor onze cultuur.

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 5 september 2010 om 09:37.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 09:38   #455
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Inderdaad; er werd reeds vernoemd FC de kampioenen, discobitchen, het materialisme, de manier waarop vrouwen voorgesteld worden in publiciteit e.d.. Racisme, roddel en achterklap, fiscale fraude en zwartwerk, het "sociaal dienstbetoon" van de politici, het "ons kent ons" of een envelop om een bouwdossier in orde te krijgen,... zijn ook aspecten van de Vlaamse cultuur.
Ik ben niet onverdeeld gelukkig met alle aspecten van de Vlaamse cultuur. Niet alle aspecten zijn onderdeel van mijn cultuur.

Je vernoemt het koloniale tijdperk niet, de collaboratie tijden de 2de wereldoorlog,....
Je vernoemt Eddy Wally, Bart Kaël en consoorten niet.

Ik kies "mijn volk" en "mijn cultuur" liever zelf.

Waarom is dat nog een chance?
Doe zo minachtend niet tegenover ieder die kritiek heeft.
En welk volk en welke cultuur hebt u gekozen?
Oud 5 september 2010, 10:51   #456
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En welk volk en welke cultuur hebt u gekozen?
Dit uitleggen zou ons toch ver naast de kwestie leiden.

We hadden het toch over DE Vlaamse cultuur.
Misschien kan je alsnog repliceren op mijn post.
http://forum.politics.be/showthread....22#post4964422
Oud 5 september 2010, 11:43   #457
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
2 bedenkingen:

Misschien 's gaan werken in een Islamitisch land. Gaan werken hé, niet het westers verwend rottoeristje uit te hangen, ook al ga je op bedevaart. Dan zal je snappen waarom geen Chinees, Rus, Amerikaan, Europeaan of Afrikaan in een dergelijk land wil leven. Want er is inderdaad weinig cultuur, enkel wat antropologische fenomenen. Dan zie je ook dat de Islam dit alles in gevaar brengt, met zijn uitzichtsloze bestaan dat ze aanbieden aan hun bevolking.
En kom me niet mekkeren dat jij de echte islamiet bent, in Teheran, waar ik vaak werk, hangen ze jou op.
BTW, je definitie van cultuur is gestolen van die van de NSDAP.

Laatst gewijzigd door Conscience : 5 september 2010 om 11:45.
Conscience is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 12:30   #458
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Neen hoor, ik heb geen goed woord over voor een verdorven haatdragende samenleving en ook niet voor een onbestaande cultuur.

Ik heb respect voor Vlamingen die mij in mn waarde laten en me bezien als een medemens in de eerste plaats en mij niet in een hokje plaatsen en mij verafschuwen omdat ik er voor heb gekozen om als moslima door het leven te gaan.
Zo leg je de grondslag voor een verdorven haatdragende samenleving zonder cultuur.

Toen een arrogante Engelse Mahatma Gandhi vroeg: "wat denkt u van de Westerse beschaving?" antwoordde hij: "Ik denk dat het een goed idee zou zijn". In de context waarin hij sprak, had hij volgens mij gelijk. Dat er zoiets is als een "klootjesvolk" dat zich graag dik en rond vreet en geen hogere ambities heeft dan "driemaal per jaar met vakantie" te gaan, tja, we hoeven niet op alles wat "Vlaams" is trots te zijn. En dat onze cultuur vage grenzen heeft en overlappingen vertoont met alle andere culturen op deze aardkloot: natuurlijk maken wij deel uit van het algehele aardklootjesvolk. Maar als je ons wil voorhouden dat zulks onvoldoende wordt beseft, denk ik aan zo'n spreekwoord dat toevallig deel uitmaakt van onze, en niet alleen onze cultuur: wie in een glazen huis woont, moet niet met stenen werpen.
Oud 5 september 2010, 12:43   #459
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Zo leg je de grondslag voor een verdorven haatdragende samenleving zonder cultuur.

Toen een arrogante Engelse Mahatma Gandhi vroeg: "wat denkt u van de Westerse beschaving?" antwoordde hij: "Ik denk dat het een goed idee zou zijn". In de context waarin hij sprak, had hij volgens mij gelijk. Dat er zoiets is als een "klootjesvolk" dat zich graag dik en rond vreet en geen hogere ambities heeft dan "driemaal per jaar met vakantie" te gaan, tja, we hoeven niet op alles wat "Vlaams" is trots te zijn. En dat onze cultuur vage grenzen heeft en overlappingen vertoont met alle andere culturen op deze aardkloot: natuurlijk maken wij deel uit van het algehele aardklootjesvolk. Maar als je ons wil voorhouden dat zulks onvoldoende wordt beseft, denk ik aan zo'n spreekwoord dat toevallig deel uitmaakt van onze, en niet alleen onze cultuur: wie in een glazen huis woont, moet niet met stenen werpen.
Door kritiek te uiten op sommige aspecten van onze cultuur, leg je de grondslag voor een verdorven haatdragende samenleving zonder cultuur?

Die logica begrijp ik toch niet. Mogen we dan geen kritiek meer uiten?
Oud 5 september 2010, 12:45   #460
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Moeilijk te begrijpen, hè Artisjok? Hoe zou dat toch komen?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be