![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#641 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kunnen ze niet terug betalen...dan kan dat als verlies geboekt worden. Als dat over aanzienlijke bedragen gaan kan dat bedrijf in kwestie beter meteen over gaan tot zijnde boekingen in verlies dan zich nutteloos bezig te houden te proberen te ontvangen bij iemand die toch geen geld heeft.
![]() |
![]() |
#642 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bij ons is dat onmiddellijk de corectionele rechtbank. Ik vermoed dat de strafbepaling door de corectionele rechtbank afhankelijk is van het misdrijf. Stel dat je bij ons betrapt wordt met "iets" in je zakken of in je tas. Je wordt aangemaand om binnen te blijven. Enkele bewakers komen je afhalen. De politie wordt verwittigd. Er volgt een huiszoeking (ondertussen blijf je onder bewaking). Je wordt ontslagen. De gerechterlijke procedure loopt.
![]() |
![]() |
#643 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Is het verstandig iemand zijn werk af te pakken, zonder werklozenuitkering, vermits stelen een ernstige fout is , voor een kruimeldiefstal ? Men zou hem intern een " boete " -afgetrokken van zijn salaris - kunnen opleggen bvb. Ik zeg niet, als er éne met de kassa gaat lopen, dat is al wat serieuzer, maar kleinigheidjes meepakken... Ik persoonlijk ken iemand die in een supermarkt werkt, die elke week grote hoeveelheden voedsel weggooit,omdat de datum gaat passeren. Hij vertelde mij, dat als hij daarvan iets mee naar huis neemt, inplaats van het weg te gooien, en ze hem pakken, hij dan zijn werk kwijt is...Wat een vreselijke misdaad, voedsel redden van de vuilbak ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#644 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een auto bevat zeer veel dure onderdelen die gegeerd worden op de zwarte markt. Los daarvan, ons bedrijf heeft een nultolerantie op het gebied van diefstal. Iemand die een kleinigheid steelt is het vertrouwen van de baas kwijt. Je moest eens weten welke maatregelen allemaal getroffen moeten worden om diefstallen tegen te gaan. Vooral de autoradio's waren een gegeerd goedje. Daarbij hebben wij in ons bedrijf ook nog onderhoudsafdelingen waar je de gekste dingen kan aantreffen, dingen die vaak gegeerd zijn in de privé.
![]() |
![]() |
#645 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Das dan het vergelijk met nen Dafalgan in de zorg
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#646 |
Banneling
|
![]() Wie een Dafalgan steelt, breekt ook in de apotheek binnen om de kassa en alle verboden drugs te pikken, hé Duveltje ! Volgens de theorie van de drempel toch : eens je de drempel over bent, is er geen halt meer toe te roepen, dan lap je alle verboden aan je ( gestolen ? ) laarzen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#647 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |