Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 september 2010, 16:35   #221
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Neen. Het bestaat niet. In deze en enkel in deze heeft system gelijk, maar dat is dan ook het enige.
Als je alle samengestelde werkwoorden in een gedrukt boek kwijt moet dan krijg je een boek van een kilometer dik. System heeft het mis, en flink ook.

Zo staat in de online-versie wel 'langsvarend' maar niet 'langsvaren'. Dat het er niet in staat wil niet zeggen dat het niet correct is.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 5 september 2010, 16:36   #222
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
En het is "sire", niet mijnheer.
Voor een Vlaamsnationalist is het gewoon "meneer", gesnopen?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 september 2010 om 16:36.
E. Gidius is offline  
Oud 5 september 2010, 16:37   #223
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Men kan met alle soorten woordenboeken komen aandraven.Straks komt u met een puzzelwoordenboek. Ik hou me aan van Dale en het Groene Boekje die mekaar bevestigen inzake 'langsvliegen'.En in die zin bevestigen ze dat dit woord niet bestaat want ze nemen het niet op. 'Langs vliegen' bestaat natuurlijk wel. Maar we gaat er niet over blijven leuteren.
Als het je uitkomt, houd je je opeens aan het Groene Boekje (opgesteld door de Nederlandse Taalunie die jij Quislings noemt). Langsvliegen bestaat wel degelijk. Het is overigens 'we gaan' en niet 'we gaat'.
Ik volg het Russisch narratief.
LiberaalNL is offline  
Oud 5 september 2010, 16:38   #224
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
En voila, als hij helemaal met zijn rug tegen de muur staat, dan komt het Belgicistisch racisme tegen den Ollander boven.
Geef toe dat dit gedoe met 'mijnheer System' en dan weer 'mevrouw System' en van die flauwiteiten overtrokken is. Typische Hollands gedoe. En wat blijkt nu? Gwylan ook een Hollander.
system is offline  
Oud 5 september 2010, 16:38   #225
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Men kan met alle soorten woordenboeken komen aandraven.Straks komt u met een puzzelwoordenboek. Ik hou me aan van Dale en het Groene Boekje die mekaar bevestigen inzake 'langsvliegen'.En in die zin bevestigen ze dat dit woord niet bestaat want ze nemen het niet op. 'Langs vliegen' bestaat natuurlijk wel. Maar we gaat er niet over blijven leuteren.
Natuurlijk niet, omdat u zichzelf belachelijk maakt.
Mijn woordenboek IS het Groene Boekje, de officiële versie.
Oud 5 september 2010, 16:43   #226
LiberaalNL
Europees Commissaris

LiberaalNL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geef toe dat dit gedoe met 'mijnheer System' en dan weer 'mevrouw System' en van die flauwiteiten overtrokken is. Typische Hollands gedoe. En wat blijkt nu? Gwylan ook een Hollander.
Tja, jij noemde de betreffende forummer ook mijnheer Gwylan, noemt Bart de Wever 'olijke Bart' of 'centurio Bart' en Geert Bourgois 'intrieste Geert'. Gevalletje pot/ketel. *Het moet trouwens 'typisch Hollands' gedoe zijn en niet 'typische Hollands' gedoe
Ik volg het Russisch narratief.

Laatst gewijzigd door LiberaalNL : 5 september 2010 om 16:47.
LiberaalNL is offline  
Oud 5 september 2010, 16:44   #227
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Als het je uitkomt, houd je je opeens aan het Groene Boekje (opgesteld door de Nederlandse Taalunie die jij Quislings noemt). Langsvliegen bestaat wel degelijk. Het is overigens 'we gaan' en niet 'we gaat'.
Uw post in een draad:

Citaat:
Een coalitie van VVD en CDA met gedoogsteun van de PVV was voor mij als VVD'er zeker niet mijn eerste keus, maar de hypocritie van enkele CDA-leden is lachwekkend. Hetzelfde CDA ging in 2002 in zee met de LPF. Bovendien heeft het CDA voornamelijk zetels verloren aan de VVD en de PVV, dus in de huidige coalitie zouden ze waarschijnlijk -zonder de huidige toestanden- geen zetels verloren hebben. Daarnaast zijn de VVD en de PVV de grote winnaars van de verkiezingen
Het is niet 'hypocritie', maar 'hypocrisie'.

Laatst gewijzigd door system : 5 september 2010 om 16:44.
system is offline  
Oud 5 september 2010, 16:44   #228
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nonssens. Niks te 'andere betekenis'. Het woord 'langsvliegen' (sic) bestaat niet.
Breng dan eens een begin van bewijs aan voor die stelling ipv urenlang te blijven janken.

Het is trouwens nonsens en niet nonssens.
Oud 5 september 2010, 16:44   #229
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nu hij begint door te krijgen dat Van Dale geen zaligmakende bron is, trekt hij zijn staart in en moet Google al opdraven als De Waarheid Over De Nederlandse Taal.
Maar je kan natuurlijk langsvliegen tussen aanhalingstekens ingeven in Google.
"langsvliegen".
Als we het woord hier dikwijls genoeg blijven citeren dan komt het wel vanzelf in Van Dale terecht.
fonne is offline  
Oud 5 september 2010, 16:47   #230
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar ik wel weet, is dat Bart Dewever de belangen van de Vlamingen goed heeft geschaad door zo'n pakket verworven princiepsakkoorden te laten liggen.
Onzin. In wat op tafel lag zat helemaal niets van de Vlaamse verzuchtingen. Wel veel om het kwakkelende België nog wat op te kalefateren. Dat is gelukkig voorkomen.
Oud 5 september 2010, 16:48   #231
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Uw post in een draad:

Een jij-bak van een slechte verliezer. Ik zou er maar mee stoppen als ik u was, u heeft duidelijk uw week niet. Begrijpelijk, gezien wat er allemaal in België gebeurt.
Oud 5 september 2010, 16:53   #232
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Onzin. In wat op tafel lag zat helemaal niets van de Vlaamse verzuchtingen. Wel veel om het kwakkelende België nog wat op te kalefateren. Dat is gelukkig voorkomen.
En als het dat niet is, maakt u ons wat anders wijs. Akkoord, het was geen perfecte deal maar een degelijke deal. Een verdedigbare deal. U probeert nu allerlei drogargumenten aan te voeren om het mislukken van Bart Dewever en de NVA te verdoezelen.

En hoe u het ook draait en keert, men kan niet anders dan tot het besluit komen dat, in de huidige stand van zaken, de eindbeoordeling van Stoere Bart minder stoer uitvalt: een dikke 0 / 10.
system is offline  
Oud 5 september 2010, 16:53   #233
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Correct.

Echter, onderstaande is geen volledige zin.

Citaat:
Gwylan ook een Hollander.
Hollander is offline  
Oud 5 september 2010, 16:54   #234
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En als het dat niet is, maakt u ons wat anders wijs. Akkoord, het was geen perfecte deal maar een degelijke deal. Een verdedigbare deal. U probeert nu allerlei drogargumenten aan te voeren om het mislukken van Bart Dewever en de NVA te verdoezelen.

En hoe u het ook draait en keert, men kan niet anders dan tot het besluit komen dat, in de huidige stand van zaken, de eindbeoordeling van Stoere Bart minder stoer uitvalt: een dikke 0 / 10.
Niettemin, om het land tot aan de rand van de afgrond te brengen krijgt hij dan weer wel 10/10.
Oud 5 september 2010, 16:55   #235
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Concreet resultaat in heel uw epistel:

Leterme:0 / 10
Dewever:0 / 10
Di Rupo: 0 / 10
Voor uw oubollig Belgicistisch standpunt is het inderdaad 0/10.

Voor Vlaanderen daarentegen is op vrijdag 3 september 2010 een reusachtige stap voorwaarts gezet. Ik zou overwegen om 11 juli te vervangen door 3 september.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 september 2010 om 16:56.
E. Gidius is offline  
Oud 5 september 2010, 16:56   #236
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Een jij-bak van een slechte verliezer. Ik zou er maar mee stoppen als ik u was, u heeft duidelijk uw week niet. Begrijpelijk, gezien wat er allemaal in België gebeurt.
Helemaal niet. Als iemand mij op mijn fouten wijs, mag ik hem toch ook op zijn fouten wijzen. Dus wanneer iemand een opmerking maakt over een taalfout ( hetgeen toch niet het doel, noch het onderwerp van deze draad is! ), dan moet hij wel eerst zelf zonder fouten leren schrijven.

Dus, mocht u in de verleiding komen om hetzelfde te doen , dan vrees dat het ook erg link zal worden voor u.

Laatst gewijzigd door system : 5 september 2010 om 16:58.
system is offline  
Oud 5 september 2010, 16:58   #237
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor u wel, voor Vlaanderen niet.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 5 september 2010, 16:58   #238
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Als iemand mij op mijn fouten wijs, mag ik hem toch ook op zijn fouten wijzen. Dus wanneer iemand een opmerking maakt over een taalfout (wat toch niet het doel noch het onderwerp van deze draad is!), dan moet hij wel eerst zelf zonder fouten leren schrijven.
En als u dat lukt is België gered?
Oud 5 september 2010, 16:58   #239
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Is "opdoeken" voor U geen werkwoord soms?

En zo ja, hoe vervoegt ge opdoeken?

Ik opdoek?
Nieuwe Systemse grammatica:

Stofzuigen
ik zuig stof
jij zuigt stof
...
Oud 5 september 2010, 16:59   #240
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Helemaal niet. Als iemand mij op mijn fouten wijs, mag ik hem toch ook op zijn fouten wijzen. Dus wanneer iemand een opmerking maakt over een taalfout (wat toch niet het doel noch het onderwerp van deze draad is!), dan moet hij wel eerst zelf zonder fouten leren schrijven.
wijst*

het is 'het doel noch het onderwerp'.
Hollander is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be