Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 5 september 2010, 18:42   #501
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Dat vind ik niet. Eerder het omgekeerde. Het enige wat Artisjok altijd doet is ontkennen wat de ander zegt, door ofwel bij elk algemeen feit een bron te vragen, of door de waarheid te verdraaien.
Bedankt u bespaart me de moeite hier zelf op te wijzen.
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 18:57   #502
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Bedankt u bespaart me de moeite hier zelf op te wijzen.
Alice toch; steun jij nu ook al persoonlijke aanvallen. dat is toch beneden je niveau!

Help jij dan liberalist_NL om concreet te vertellen wat ik onterecht ontken; waar ik onterecht een bron vraag en vooral waar ik de waarheid verdraai.
http://forum.politics.be/showthread....22#post4964422
http://forum.politics.be/showthread....33#post4965033

Hij zal je dankbaar zijn; want hij kan het niet.

Laatst gewijzigd door artisjok : 5 september 2010 om 18:57.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 19:13   #503
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ach, je hebt de discussie gevolgd.

Vertel me dan concreet wat ik onterecht ontken; waar ik onterecht een bron vraag en vooral waar ik de waarheid verdraai.
Ik zie dat u hier een post van mij aanhaalt, ik heb mijn antwoord ivm cultuur aan u gegeven, u vondt het niet genoeg, stylo_ben ook niet. Omdat ik het overbodig vond al die posts aan te halen en mezelf 1.000 keer te herhalen, heb ik enkel die van stylo_ben gequote in de – nu blijkt, verkeerde – veronderstelling dat u zou begrijpen dat het ook een antwoord was op uw vraag. Dus hierbij herhaal ik mijn post #454.
#454 :
1) Kijk, voortdurend als het over cultuur gaat, vragen de “linksen” (ruim bedoeld, hoor) hier op het forum om ‘voorbeelden’ van de Vlaamse cultuur. Eender wat de tegenpartij – waartoe ik mezelf reken – aanhaalt, het is nooit goed en nooit genoeg.
Natuurlijk is cultuur veel meer dan een kunstwerk, het is de omgeving die een bepaald mens de mogelijkheid biedt zijn talenten te ontwikkelen zodat hij dat kunstwerk kan maken.
Natuurlijk is cultuur meer dan een boek, het is de gemeenschap waarin iemand leeft die hem de inspiratie bezorgt en weerom de mogelijkheid biedt om dat boek te schrijven.
Natuurlijk spitst cultuur zich niet enkel toe op kunst, hoe belangrijk net dat ook is omdat het de tastbare uiting van onze cultuur is.
Cultuur is ook de interactie tussen mensen in een samenleving. Als ik naar de plaatsen ga waar ik vrijwilligerswerk doe en ik voel de dankbaarheid van de mensen die ik help, dan weet ik dat de samenleving waarin ik leef deze interactie, dit gevoel van samenhorigheid, deze vriendschap mogelijk maakt en interactie, samenhorigheid, vriendschap zijn een goede basis voor een gemeenschappelijke cultuur.
Maar zoals gezegd, bepaalde mensen vragen hier maar steeds ‘voorbeelden’, ja, wat moet een mens dan nog zeggen? Als zij enkel tastbare voorbeelden wensen als bewijs van cultuur, dan zijn zij het wel die niet begrijpen wat cultuur naar de geest inhoudt en niet ik!

2) Wat het verdringen door de islam betreft : als een tekenaar niet meer mag tekenen wat hij wil, als eeuwenoude Boeddhabeelden (zoals Pericles hierboven aanhaalt) in naam van een godsdienst vernietigd worden, als schrijvers die kritiek leveren onder de dreiging van een fatwa (of hoe heet zo’n ding) moeten verder leven, dan zeg ik : ja, de islam is een bedreiging voor onze cultuur.
Oud 5 september 2010, 19:18   #504
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alice toch; steun jij nu ook al persoonlijke aanvallen. dat is toch beneden je niveau!

Help jij dan liberalist_NL om concreet te vertellen wat ik onterecht ontken; waar ik onterecht een bron vraag en vooral waar ik de waarheid verdraai.

Hij zal je dankbaar zijn; want hij kan het niet.
Ik kom op dit forum om te discussiëren, niet om uw administratieve huishouding te doen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 19:20   #505
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kom op dit forum om te discussiëren, niet om uw administratieve huishouding te doen.
Discussieer dan en laat je persoonlijke aanvallen achterwege!

Laatst gewijzigd door artisjok : 5 september 2010 om 19:29.
Oud 5 september 2010, 19:29   #506
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik zie dat u hier een post van mij aanhaalt, ik heb mijn antwoord ivm cultuur aan u gegeven, u vondt het niet genoeg, stylo_ben ook niet. Omdat ik het overbodig vond al die posts aan te halen en mezelf 1.000 keer te herhalen, heb ik enkel die van stylo_ben gequote in de – nu blijkt, verkeerde – veronderstelling dat u zou begrijpen dat het ook een antwoord was op uw vraag. Dus hierbij herhaal ik mijn post #454.
#454 :
1) Kijk, voortdurend als het over cultuur gaat, vragen de “linksen” (ruim bedoeld, hoor) hier op het forum om ‘voorbeelden’ van de Vlaamse cultuur. Eender wat de tegenpartij – waartoe ik mezelf reken – aanhaalt, het is nooit goed en nooit genoeg.
Natuurlijk is cultuur veel meer dan een kunstwerk, het is de omgeving die een bepaald mens de mogelijkheid biedt zijn talenten te ontwikkelen zodat hij dat kunstwerk kan maken.
Natuurlijk is cultuur meer dan een boek, het is de gemeenschap waarin iemand leeft die hem de inspiratie bezorgt en weerom de mogelijkheid biedt om dat boek te schrijven.
Natuurlijk spitst cultuur zich niet enkel toe op kunst, hoe belangrijk net dat ook is omdat het de tastbare uiting van onze cultuur is.
Cultuur is ook de interactie tussen mensen in een samenleving. Als ik naar de plaatsen ga waar ik vrijwilligerswerk doe en ik voel de dankbaarheid van de mensen die ik help, dan weet ik dat de samenleving waarin ik leef deze interactie, dit gevoel van samenhorigheid, deze vriendschap mogelijk maakt en interactie, samenhorigheid, vriendschap zijn een goede basis voor een gemeenschappelijke cultuur.
Maar zoals gezegd, bepaalde mensen vragen hier maar steeds ‘voorbeelden’, ja, wat moet een mens dan nog zeggen? Als zij enkel tastbare voorbeelden wensen als bewijs van cultuur, dan zijn zij het wel die niet begrijpen wat cultuur naar de geest inhoudt en niet ik!

2) Wat het verdringen door de islam betreft : als een tekenaar niet meer mag tekenen wat hij wil, als eeuwenoude Boeddhabeelden (zoals Pericles hierboven aanhaalt) in naam van een godsdienst vernietigd worden, als schrijvers die kritiek leveren onder de dreiging van een fatwa (of hoe heet zo’n ding) moeten verder leven, dan zeg ik : ja, de islam is een bedreiging voor onze cultuur.
Waar lees jij dat het niet genoeg is?

Inderdaad; er werd reeds vernoemd FC de kampioenen, discobitchen, het materialisme, de manier waarop vrouwen voorgesteld worden in publiciteit e.d.. Racisme, roddel en achterklap, fiscale fraude en zwartwerk, het "sociaal dienstbetoon" van de politici, het "ons kent ons" of een envelop om een bouwdossier in orde te krijgen,... zijn ook aspecten van de Vlaamse cultuur.
Ik ben niet onverdeeld gelukkig met alle aspecten van de Vlaamse cultuur. Niet alle aspecten zijn onderdeel van mijn cultuur.

Je vernoemt het koloniale tijdperk niet, de collaboratie tijden de 2de wereldoorlog,....
Je vernoemt Eddy Wally, Bart Kaël en consoorten niet.

Ik kies "mijn volk" en "mijn cultuur" liever zelf.

Waarom is dat nog een chance?
Oud 5 september 2010, 19:29   #507
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Discussieer dan en laat je persoonlijke aanvallen achterwegen!
Ik heb u toch enkel op uw gezeur aangevallen, niet u persoonlijk.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 19:31   #508
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Hij begint zijn zinnen alvast met een hoofdletter. Dat is toch al een belangrijke aanwijzing ...

Verder dan een poging tot persoonlijke aanval komen jullie ook niet.... Waar zijn de argumeneten tegen zijn stelling ?
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 19:34   #509
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Discussieer dan en laat je persoonlijke aanvallen achterwege!

Als ze in het nauw gedreven worden beginnen ze te schelden
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 19:45   #510
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb u toch enkel op uw gezeur aangevallen, niet u persoonlijk.
Terwijl je beweert "Ik kom op dit forum om te discussiëren,"

Dit vind ik toch tamelijk persoonlijk.
Het enige wat Artisjok altijd doet is ontkennen wat de ander zegt, door ofwel bij elk algemeen feit een bron te vragen, of door de waarheid te verdraaien
Nu, gelukkig voor jou mag je naar hartelust liegen, je riskeert daarvoor geen banpunten.
Oud 5 september 2010, 19:55   #511
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Waar lees jij dat het niet genoeg is?

Inderdaad; er werd reeds vernoemd FC de kampioenen, discobitchen, het materialisme, de manier waarop vrouwen voorgesteld worden in publiciteit e.d.. Racisme, roddel en achterklap, fiscale fraude en zwartwerk, het "sociaal dienstbetoon" van de politici, het "ons kent ons" of een envelop om een bouwdossier in orde te krijgen,... zijn ook aspecten van de Vlaamse cultuur.
Ik ben niet onverdeeld gelukkig met alle aspecten van de Vlaamse cultuur. Niet alle aspecten zijn onderdeel van mijn cultuur.

Je vernoemt het koloniale tijdperk niet, de collaboratie tijden de 2de wereldoorlog,....
Je vernoemt Eddy Wally, Bart Kaël en consoorten niet.

Ik kies "mijn volk" en "mijn cultuur" liever zelf.

Waarom is dat nog een chance?
Waar ik lees dat het niet genoeg is? In de posts van stylo_ben, van uzelf, van al die anderen die om de haverklap voorbeelden van de Vlaamse cultuur vragen - iets wat ik wel een bijzonder belachelijke vraag vindt in de context van dit forum "Immigratie en integratie" dus een forum waar voor 99 % gepraat wordt over de problemen veroorzaakt door mensen die hun eigen land en hun eigen "cultuur" om diverse redenen ontvlucht zijn en daarmee duidelijk te kennen geven dat ze de voorkeur geven aan ons land en onze cultuur.
Onze cultuur heeft zovele aspecten, al die ik en anderen hierboven reeds aangehaald hebben en die u gewoon negeert, maar ook dingen die u aanhaalt maken er onderdeel vanuit :
- FC de Kampioenen
- discobitchen (al heb ik geen flauw idee wat voor stroming dat is)
- het materialisme waarschijnlijk ook - maar durf nu eens eerlijk zijn, Artisjok, kent u één plaats in onze moderne wereld waar de mens niet materialistisch is, met mogelijke uitzondering van Papoea Nieuw-Guinea of zo
- de manier waarop vrouwen worden voorgesteld in de publiciteit, niet erg verheven maar ze is me liever dan het beeld van de islamitische vrouw met hoofddoek en burka, zeker wanneer in een aantal plaatsen op onze aarde de vrouwen op onmenselijke wijze gestraft worden als ze zich niet aan de kledingsregels houden. Overigens is dit een slecht voorbeeld van u, Artisjok, hoe de publiciteit vrouwen voorstelt is niet bepaald typisch voor Vlaanderen, het fenomeen is overgewaaid uit de VS en door �*lle moderne landen overgenomen.
- racisme? Ik heb inderdaad al racisme aan den lijve ondervonden, het werkt nl niet enkel van blank gericht naar anderen maar ook andersom!
- roddel, fiscale fraude, achterklap : wat een belachelijke opsomming om te trachten te bewijzen dat onze cultuur niet goed genoeg is naar uw zin. Zelfs in die achterlijke gebieden in Nieuw-Guinea wordt geroddeld en bedriegen sommige mensen anderen. We zijn geen heiligen. En voor u me weer misverstaat : nee, ik keur dat niet goed, maar durft u met de hand op het hart te zweren dat u nooit een kwetsend woord over iemand anders sprak?
- Enzovoort, enzovoort, gezien u de moeite niet doet om mijn posts volledig te beantwoorden, ga ik me niet verder vermoeien met al uw puntjes aan te halen enkel en alleen omdat u weer bezig bent met uw methode om anderen te bestoken met detail-vraagjes maar zelf nooit een antwoord te geven op een volledige post!

Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 5 september 2010 om 19:56.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 20:07   #512
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Waar ik lees dat het niet genoeg is? In de posts van stylo_ben, van uzelf, van al die anderen die om de haverklap voorbeelden van de Vlaamse cultuur vragen - iets wat ik wel een bijzonder belachelijke vraag vindt in de context van dit forum "Immigratie en integratie" dus een forum waar voor 99 % gepraat wordt over de problemen veroorzaakt door mensen die hun eigen land en hun eigen "cultuur" om diverse redenen ontvlucht zijn en daarmee duidelijk te kennen geven dat ze de voorkeur geven aan ons land en onze cultuur.
Onze cultuur heeft zovele aspecten, al die ik en anderen hierboven reeds aangehaald hebben en die u gewoon negeert, maar ook dingen die u aanhaalt maken er onderdeel vanuit :
- FC de Kampioenen
- discobitchen (al heb ik geen flauw idee wat voor stroming dat is)
- het materialisme waarschijnlijk ook - maar durf nu eens eerlijk zijn, Artisjok, kent u één plaats in onze moderne wereld waar de mens niet materialistisch is, met mogelijke uitzondering van Papoea Nieuw-Guinea of zo
- de manier waarop vrouwen worden voorgesteld in de publiciteit, niet erg verheven maar ze is me liever dan het beeld van de islamitische vrouw met hoofddoek en burka, zeker wanneer in een aantal plaatsen op onze aarde de vrouwen op onmenselijke wijze gestraft worden als ze zich niet aan de kledingsregels houden. Overigens is dit een slecht voorbeeld van u, Artisjok, hoe de publiciteit vrouwen voorstelt is niet bepaald typisch voor Vlaanderen, het fenomeen is overgewaaid uit de VS en door �*lle moderne landen overgenomen.
- racisme? Ik heb inderdaad al racisme aan den lijve ondervonden, het werkt nl niet enkel van blank gericht naar anderen maar ook andersom!
- roddel, fiscale fraude, achterklap : wat een belachelijke opsomming om te trachten te bewijzen dat onze cultuur niet goed genoeg is naar uw zin. Zelfs in die achterlijke gebieden in Nieuw-Guinea wordt geroddeld en bedriegen sommige mensen anderen. We zijn geen heiligen. En voor u me weer misverstaat : nee, ik keur dat niet goed, maar durft u met de hand op het hart te zweren dat u nooit een kwetsend woord over iemand anders sprak?
- Enzovoort, enzovoort, gezien u de moeite niet doet om mijn posts volledig te beantwoorden, ga ik me niet verder vermoeien met al uw puntjes aan te halen enkel en alleen omdat u weer bezig bent met uw methode om anderen te bestoken met detail-vraagjes maar zelf nooit een antwoord te geven op een volledige post!
Je weet best hoe we in deze draad bij "DE Vlaamse cultuur" gearriveerd zijn.

Het enige punt dat ik in mijn vorige post aanhaalde (en daarnet in vet zette) is :
M.a.w. Een deel van die cultuur aanvaard ik; neem ik tot de mijne, een ander deel verwerp ik.
Is het gepermitteerd?
Oud 5 september 2010, 20:12   #513
Alboreto
Perm. Vertegenwoordiger VN

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
M.a.w. Een deel van die cultuur aanvaard ik; neem ik tot de mijne, een ander deel verwerp ik.
Is het gepermitteerd?
Same here.
Het xenofobe trekje van de Vlaming laat ik met veel plezier achter mij, en ook het kleinburgerlijke van sommigen verwerp ik.

Uiteindelijk heeft iedereen nog altijd de vrijheid om van de cultuur over te nemen wat hem of haar het beste ligt en te verwerpen wat hij of zij wenst.

Muntthee is bv niet iets typisch vlaams, maar ik vind het wel lekker.
Hopelijk is dat toegelaten van de cultuurknuffelende vlaming en wordt dat niet aanzien als een verdringen van voorgenoemde cultuur door die van de Islam.
Oud 5 september 2010, 20:56   #514
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Je weet best hoe we in deze draad bij "DE Vlaamse cultuur" gearriveerd zijn.

Het enige punt dat ik in mijn vorige post aanhaalde (en daarnet in vet zette) is :
Is het gepermitteerd?
En dat is alles wat u op mijn post te antwoorden hebt? Terwijl u voortdurend van anderen EIST dat ze rekening houden met ieder detail van uw opmerkingen? En u vindt het raar dat mensen het beu worden met u te discussiëren?
U hebt gezegd (# 446) dat u uw volk en cultuur liever zelf kiest.
Dan kan u minstens duidelijk zeggen waarom door o.a. een volledig antwoord op mijn posts te geven en u er niet met algemeenheden vanaf te maken.
Oud 5 september 2010, 22:07   #515
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ratatosk Bekijk bericht
Teveel naar mijn goesting.
a ha. nu zijn we er!

het probleem ligt dus niet aan het aantal moslims die er zijn, maar wel aan uw 'goesting'.

Je hebt blijkbaar een zeer bekrompen en enge 'goesting' vermits je zo onverdraagzaam zijt. Je 'goesting' verdraagt blijkbaar niets of zeer weinig.

Het probleem zit dus bij jou.

Laatst gewijzigd door styllo_ben : 5 september 2010 om 22:08.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 22:12   #516
styllo_ben
Minister-President

styllo_ben's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Carnivore Bekijk bericht
en dat doen ze tegen beter weten in met verve. Ook al is al lang gebleken dat de underdog een venijnige pitbull is die de hand die hem voedt keer op keer bijt.

eindelijk een uitspraak van mijn 'opponenten' waar ik enigzins akkoord mee kan gaan. Helaas eigenlijk. Want als de linksen echt werk zouden maken van hun historische taak, de mensen emanciperen, dan zou die uitspraak hierboven niet meer waar zijn. Maar nu is het dat een beetje wel.
styllo_ben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 september 2010, 22:47   #517
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door styllo_ben Bekijk bericht

eindelijk een uitspraak van mijn 'opponenten' waar ik enigzins akkoord mee kan gaan. Helaas eigenlijk. Want als de linksen echt werk zouden maken van hun historische taak, de mensen emanciperen, dan zou die uitspraak hierboven niet meer waar zijn. Maar nu is het dat een beetje wel.
En wat moet er dan gebeuren om die mensen te emanciperen? Wie zijn die mensen, nieuwkomers, mensen die hier geboren zijn van tweede en derde generatie, of alle sociaal zwakkeren in het algemeen?

Op welke vlakken moet dit gebeuren en wie moet daarvoor zorgen?
Betekent emancipatie wel hetzelfde voor iedereen, en welke visie wordt dan de doelstelling?
Oud 6 september 2010, 05:50   #518
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
En dat is alles wat u op mijn post te antwoorden hebt? Terwijl u voortdurend van anderen EIST dat ze rekening houden met ieder detail van uw opmerkingen? En u vindt het raar dat mensen het beu worden met u te discussiëren?
U hebt gezegd (# 446) dat u uw volk en cultuur liever zelf kiest.
Dan kan u minstens duidelijk zeggen waarom door o.a. een volledig antwoord op mijn posts te geven en u er niet met algemeenheden vanaf te maken.
Ja, dat is alles. Ik voel me niet verplicht om te antwoorden naast de kwestie. Wat had je verwacht? Dat ik zou discussiëren; tot een frank effen; in hoeverre FC de kampioenen, discobitchen, het materialisme, de manier waarop vrouwen voorgesteld worden in publiciteit e.d.. Racisme, roddel en achterklap, fiscale fraude en zwartwerk, het "sociaal dienstbetoon" van de politici, het "ons kent ons" of een envelop om een bouwdossier in orde te krijgen, ook aspecten zijn van "De Vlaamse cultuur"?

Mijn punt is
"Ik ben niet onverdeeld gelukkig met alle aspecten van de Vlaamse cultuur. Niet alle aspecten zijn onderdeel van mijn cultuur."
Is het gepermitteerd?
Maar dat is waarschijnlijk te lastig om op te antwoorden.

Wat wil je nog weten? Waarom ik "mijn volk" en "mijn cultuur" zelf kies.
Voor "mijn cultuur" is dit onderwijl wel duidelijk zeker?

Ik voel me bijvoorbeeld meer verbonden met de collega's op het werk (voor zover ze geld niet als het hoogste goed beschouwen) dan met een De Winter.
En dan heeft het geen belang of die collega Vlaming, Brusselaar of Waal is. Of van Marokkaanse, Rwandese, Vietnamese, Chileense, Congelese, Turkse, Italiaanse,... afkomst is. Dan heeft het geen belang of hij/zij Katholiek, Boedist, Jood, Moslim of atheïst is.
Oud 6 september 2010, 07:04   #519
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, dat is alles. Ik voel me niet verplicht om te antwoorden naast de kwestie. Wat had je verwacht? Dat ik zou discussiëren; tot een frank effen; in hoeverre FC de kampioenen, discobitchen, het materialisme, de manier waarop vrouwen voorgesteld worden in publiciteit e.d.. Racisme, roddel en achterklap, fiscale fraude en zwartwerk, het "sociaal dienstbetoon" van de politici, het "ons kent ons" of een envelop om een bouwdossier in orde te krijgen, ook aspecten zijn van "De Vlaamse cultuur"?

Mijn punt is
"Ik ben niet onverdeeld gelukkig met alle aspecten van de Vlaamse cultuur. Niet alle aspecten zijn onderdeel van mijn cultuur."
Is het gepermitteerd?
Maar dat is waarschijnlijk te lastig om op te antwoorden.

Wat wil je nog weten? Waarom ik "mijn volk" en "mijn cultuur" zelf kies.
Voor "mijn cultuur" is dit onderwijl wel duidelijk zeker?

Ik voel me bijvoorbeeld meer verbonden met de collega's op het werk (voor zover ze geld niet als het hoogste goed beschouwen) dan met een De Winter.
En dan heeft het geen belang of die collega Vlaming, Brusselaar of Waal is. Of van Marokkaanse, Rwandese, Vietnamese, Chileense, Congelese, Turkse, Italiaanse,... afkomst is. Dan heeft het geen belang of hij/zij Katholiek, Boedist, Jood, Moslim of atheïst is.
Uiteraard mag dat maar acceptatie van cultuur heeft dan ook niets te maken met FC De kampioenen, wel het het aanvaarden van bijvoorbeeld gelijkheid man en vrouw, heeft u daar ook problemen mee?
Oud 6 september 2010, 09:18   #520
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Uiteraard mag dat maar acceptatie van cultuur heeft dan ook niets te maken met FC De kampioenen, wel het het aanvaarden van bijvoorbeeld gelijkheid man en vrouw, heeft u daar ook problemen mee?
Als grote verdedigster van de islam, kan ze niet anders dan daarmee een probleem hebben. In de islam zijn vrouw en man nu eenmaal niet gelijk. Is Artisjok een bekeerling dat ze zo fanatiek door het stof kruipt voor de islam?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be