![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Nog meer geld voor Brussel kan enkel mits afschaffing van het zgn. Brussels gewest.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#62 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Collabo's moeten nu eenmaal niet met handschoentjes aangepakt worden.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
![]() |
#63 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#64 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Aan de andere kant zijn de feiten dat de witte Vlamingen massaal Brussel hebben verlaten de laatste 50 jaar. De crux van mijn post was overigens dat de Vlamingen (ik generaliseer) vooral door hun eigen media psychologisch zijn voorbereid om Brussel los te laten. Daar kwam geen Franstalige aan te pas. Briljante overwinning voor de overkant dus. Buiten dat doet het altijd deugd om een 'witte Vlaming' te horen verkondigen dat deze Brussel een aangename stad vindt waar hij/zij graag komt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#65 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat het geregeerd wordt door omhooggevallen racisten die stilaan geen nagel meer hebben om hun gat te krabben, heeft daar niets mee te maken.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 10:24. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#66 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#67 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Iemand die geld vraagt is niet per definitie een bedelaar. Het minachtende toontje naar Brussel toe, is hooguit functioneel voor de relatieve saamhorigheid onder Brusselaars. De gemeenschappelijke vijand heeft zichzelf gedefinieerd. De negatieve grondhouding tov Vlamingen en hun taal is hiermee ook gelegitimeerd. Ofwel , hoe de Vlaming alles doet om van 'Brussel' af te komen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#68 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat er ook van zij, iemand die geld vraagt is niet in positie om een hoge toon aan te slaan. Deemoed, tegemoetkomendheid en dankbaarheid passen hem. De hysterische toon waarop ze dat geld eisen is ongepast. Als de Brusselse kaste dus de juiste toon gaat vinden, zal ik oren hebben naar hun eeuwige vraag om geld.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 10:32. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#69 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sterker nog, die verfransing van Vlamingen in Brussel (& de Rand) gaat tot op de dag van vandaag door. Op mijn kaart gaat het om jaarlijks tussen de 5.000 en 6.000 taaltransities (NL > FR). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#70 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het minachtende toontje is volledig terecht én een rechtstreeks gevolg van het structurele racisme van een bepaalde Brusselse kaste.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 10:33. |
![]() |
![]() |
![]() |
#71 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
'Ik wil geld van u, want ik ben uw hoofdstad' Waarin impliciet is opgenomen: 'Of ben ik soms uw hoofdstad niet meer?' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#72 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus eerst een toontje lager, wat meer vriendelijkheid (il faut que la Flandre se sente aimée, remember), en dan eens nadenken over vers geld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#73 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga over twee weken weer naar mijn hoofdstad om Nederlands te praten en mijn euro's te spenderen aan een bakkie koffie.
![]() |
#74 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#75 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De wittte Vlaming heeft zich nooit gedragen als een lid van de Nederlandse taalmeerderheid die de absolute wil had om Brussel in te palmen, en zodoende de franstaligheid in Brussel te degraderen tot een curiositeit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#76 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En wat geven ze in ruil?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 10:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#77 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er is dus absoluut geen reden om aan de Vlamingen nieuw geld te vragen. Tenzij men in ruil de afschaffing van het zgn. Brussels gewest zou aanbieden, plus cobeheer door Vlaanderen en Wallonië (60/40). Dan ben ik bereid te onderhandelen. Zie je: hoofdstad of région �* part entière, het wordt kiezen. Van de twee walletjes eten gaat niet meer.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 10:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#78 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#79 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Waarom denkt u dat? Ik ben er voorstander van om Brussel met beide voetjes weer in de Brabantse klei neer te zetten en te doen buigen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#80 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Nederlandstalig Onderwijs in Brussel (kleuters, de toekomst van Brussel) 1830: 0% 1890: 0% 1919: 0% 79-80: 4.347 85-86 : 6.106 95-96: 8.675 05-06 : 10.976 08-09 : 11.430 Laatst gewijzigd door Hollander : 6 september 2010 om 10:52. |
|
![]() |
![]() |