Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 september 2010, 12:45   #441
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gezwicht? Hij werkte volgens het plan van zijn belgicistische machtsgroep.
²
Oud 6 september 2010, 12:47   #442
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
U bent er beter in thuis dan ik maar ik had niet die indruk. Voor wat ik kon zien heeft hij het oprecht geprobeerd.
Gij zijt te goed voor deze wereld. En in elk geval voor de Belgische politiek.

Citaat:
Ik zag ook vanaf het begin druk vanuit een bepaalde strekking binnen zijn partij, oude krokodillen uit zijn partij die vonden ''dat hij zijn verantwoordelijk moest nemen'', druk vanuit de koning, een mediahetze: ''hij kan het niet'', tot en met messen in de rug vanuit zijn eigen partij en andere ''Vlaamse'' partijen.

Je zou voor minder.
Als Leterme echt zo'n zielige sukkel was als jij hem hier afschildert, hoe had hij dan ooit een leider kunnen zijn? Waarom zou iemand dan ook maar overwegen voor hem te stemmen?
Oud 6 september 2010, 12:48   #443
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Neen. Hij wilde België redden, nadat hij eerst een campagne voerde waarin hij voorgaf met zijn machtspartij nieuwe machtsverhoudingen te zullen installeren. Hij heeft ons bedrogen op een manier zoals nog maar weinigen hem hebben voorgedaan.
Heb ik iets gemist?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 6 september 2010, 12:50   #444
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

dubbel

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 12:51.
E. Gidius is offline  
Oud 6 september 2010, 12:50   #445
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Heb ik iets gemist?
't Ziet er naar uit.

10 afschuwelijke VHS-jaren en dan de verkiezingscampagne van 2007, waarschijnlijk.
Oud 6 september 2010, 12:51   #446
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
Als Leterme echt zo'n zielige sukkel was als jij hem hier afschildert, hoe had hij dan ooit een leider kunnen zijn? Waarom zou iemand dan ook maar overwegen voor hem te stemmen?
Ik zie hem echt als een zielige sukkel.
Hij had een goede campagne, goede slogans en zijn boodschap was helder en duidelijk. Vandaar dat mensen op hem stemden. Ik denk dat hij gebruikt is.
Volgens mij heb ik de ondergang van Leterme zelfs voorspeld toen iedereen nog euforisch over hem was.

Heb jij de machinaties gezien die op hem zijn losgelaten? Het kostte hem zelfs zijn gezondheid.
Oud 6 september 2010, 12:51   #447
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
In concreto heeft Dewever tot nu toe niets klaargespeeld. Nougabollen. Juist zoals bij Leterme. Want als hij wel iets klaargespeeld had, dan zaten we nu in de formatie.
Nogmaals, Dewever is geen vragende partij voor een federale regering. Hij heeft zijn informatieronde met succes afgerond en nu heeft Elio de preformatie laten stranden. Dat kan je bezwaarlijk de fout van Bart noemen.

Bart heeft het zelfs al klaargespeeld om 3 Waalse kopstukken hardop over Waalse onafhankelijkheid te laten nadenken terwijl 3 maanden geleden "L'union fait la force" nog overal te horen was
fox is offline  
Oud 6 september 2010, 12:52   #448
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
't Ziet er naar uit.

10 afschuwelijke VHS-jaren en dan de verkiezingscampagne van 2007, waarschijnlijk.
Jaja, dat bedoel ik niet en dat weet je wel.

Ik bedoel: Welke aanwijzingen zijn er dat hij het allemaal met voorbedachte rade deed? Heb ik die aanwijzingen gemist?
Oud 6 september 2010, 12:54   #449
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij had een goede campagne, goede slogans en zijn boodschap was helder en duidelijk. Vandaar dat mensen op hem stemden. Ik denk dat hij gebruikt is.
En dus moeten we maar meevoelen met de arme man? Ondanks de catastrofe waar hij ons mee opgezadeld heeft (én vandaag nog mee opzadelt, niet vergeten). Ik moet dat uit mijn eigen zak betalen hoor.

Citaat:
Volgens mij heb ik de ondergang van Leterme zelfs voorspeld toen iedereen nog euforisch over hem was.

Heb jij de machinaties gezien die op hem zijn losgelaten? Het kostte hem zelfs zijn gezondheid.
Ik kan mijn tranen nauwelijks bedwingen.
Oud 6 september 2010, 12:57   #450
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kom kom, Leterme is enkel en alleen ten onder gegaan omdat hij persé premier wilde worden. De enige reden waarom BDW nog rechtstaat is omdat hij dat postje compleet onbelangrijk vindt.
fox is offline  
Oud 6 september 2010, 12:57   #451
Hertog van Gelre

Standaard

Citaat:
En dus moeten we maar meevoelen met de arme man? Ondanks de catastrofe waar hij ons mee opgezadeld heeft (én vandaag nog mee opzadelt, niet vergeten). Ik moet dat uit mijn eigen zak betalen hoor.
Ik kan mijn tranen nauwelijks bedwingen.
Natuurlijk moet je niet meevoelen met de arme man. Maar ik dacht hem hebben te zien zwoegen (en falen), terwijl ik nu van jou en van Xenophon de indruk krijg dat hij het allemaal expres deed.

En ik ben met je eens dat hij vertrok vanuit Belgisch perspectief. Wat dat betreft ben je met de huidige lichting politici (Dewever voorop) beter af.
Oud 6 september 2010, 12:58   #452
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kom kom, Leterme is enkel en alleen ten onder gegaan omdat hij persé premier wilde worden. De enige reden waarom BDW nog rechtstaat is omdat hij dat postje compleet onbelangrijk vindt.
vergeet het maar!
Oud 6 september 2010, 13:01   #453
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, dat bedoel ik niet en dat weet je wel.
Ik dacht echt dat je dat bedoelde hoor.

Citaat:
Ik bedoel: Welke aanwijzingen zijn er dat hij het allemaal met voorbedachte rade deed? Heb ik die aanwijzingen gemist?
Tja, aanwijzingen voor zoiets zijn altijd circumstantial evidence:
  • Hij is een Vlaamse christendemocraat; voor wie de geschiedenis van de voorbije twee eeuwen kent, is dat hetzelfde als per definitie onbetrouwbaar. We hebben heel even gedacht dat hij anders was (ik ook, zoals je weet), maar dat was een misrekening waar ik liefst niet meer aan terugdenk.
  • De resultaten van zijn inspanningen zijn geen versterking van Vlaanderen maar een versterking van België. Over de hele lijn, ik daag u uit een voorbeeld te vinden dat dit tegenspreekt.
  • Op het moment dat het nodig was om zijn Belgische machtspositie te behouden, heeft hij eigenhandig het kartel met de N-VA verbroken. Dat versterkt het vermoeden dat dat kartel in zijn ogen niet meer was dan een vehikel om Belgisch premier te kunnen worden.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 13:04.
E. Gidius is offline  
Oud 6 september 2010, 13:03   #454
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
vergeet het maar!
Ah, u hebt een andere preformatie gezien waarbij Bart persé Premier wil worden? Bron?
fox is offline  
Oud 6 september 2010, 13:07   #455
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Natuurlijk moet je niet meevoelen met de arme man. Maar ik dacht hem hebben te zien zwoegen (en falen), terwijl ik nu van jou en van Xenophon de indruk krijg dat hij het allemaal expres deed.
Iemand die nog liever ziek wordt, dan zijn kiesbelofte waar te maken, is in mijn ogen een verderfelijk personage. Geen slachtoffer.

Citaat:
En ik ben met je eens dat hij vertrok vanuit Belgisch perspectief. Wat dat betreft ben je met de huidige lichting politici (Dewever voorop) beter af.
Leterme vertrok vooral vanuit zijn persoonlijke Belgische machtspositie.
Oud 6 september 2010, 13:09   #456
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iemand die nog liever ziek wordt, dan zijn kiesbelofte waar te maken, is in mijn ogen een verderfelijk personage. Geen slachtoffer.

Leterme vertrok vooral vanuit zijn persoonlijke Belgische machtspositie.
Leterme is een boekhouder wat haaks staat tegenover een leiderfiguur
Oud 6 september 2010, 13:10   #457
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Een tragi-komische figuur die ons ontieglijk veel geld en tijd gekost heeft, zou je Leterme ook kunnen noemen. Wat De Wever nu doet had hij ook kunnen doen, hij beschikte persoonlijk en als kartel over een gelijkaardig stemmenpercentage.

Maar hij werd liever ziek.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 6 september 2010 om 13:12.
E. Gidius is offline  
Oud 6 september 2010, 13:10   #458
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het uiteindelijk resultaat van Dewever is (tot nu toe) toch maar erg pover. Eigenlijk en feitelijk is het nihil. We moeten een kat een kat durven noemen. En daarom zeg ik: Leterme deed het niet beter dan Dewever, maar omgekeerd, tot nu toe, heeft Dewever het niet beter gedaan dan Leterme.
Door zijn broek niet af te trekken voor de Waalse arrogantie, en door diezelfde Waalse arrogantie grondig bang te maken, heeft Dewever op enkele weken meer bereikt dan hele generaties van vlaamse politici voor hem.

Blijf jij maar roepen dat BDW een 0 op zijn rapport krijgt. Het aantal mensen dat je daarin nog bijtreedt, wordt alleen maar kleiner.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 september 2010, 13:12   #459
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Het Hugo Shiltz-syndroom.
Oud 6 september 2010, 13:12   #460
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Walen hebben hun 'madame non', de Vlamingen hun 'meneer neen'. Drie keer raden wie die laatste wel mag zijn.
We hebben een lange reeks van "meneer neen"s achter de rug.

"Neen, ik neem het niet op voor Vlaanderen."
"Neen, ik heb geen ruggegraat."

Aan die reeks lijkt nu een einde te zijn gekomen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be