Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 6 september 2010, 18:23   #561
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Voor het eerst wordt er zelfs langs Waalse kant openlijk gedacht aan splitsen. Voor het eerst geeft Vlaanderen niet toe. Voor het eerst haalt de Waalse arrogantie haar slag niet thuis.

D�*t zijn de feiten. Dewever heeft dus meer bekomen dan generaties van onderhandelaars voor hem.
De maskers zijn gevallen: de Parti Séparatiste zegt nu hardop wat we altijd geweten hebben: Belgie eindigt van zodra de blanco cheques voor de Franstaligen opdrogen.
fonne is offline  
Oud 6 september 2010, 18:29   #562
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Wat u zegt, is pertinent onjuist.

Het is de RTBf in zijn beruchte fictie-documentaire, 'Bye Bye Belgium?', over Vlaamse onafhankelijkheid, die de Franstaligen daar hebben over doen nadenken.
Toen ging het over Waalse propaganda tegen de "dreiging" van Vlaamse onafhankelijkheid vanwege Vlaamse politici. Nu gaat het over de idee van Waalse onafhankelijkheid geopperd door Waalse politici.

Wat ik zeg is dus niet onjuist.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 september 2010, 18:30   #563
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ik begrijp niet waar u dit allemaal vandaan haalt.
Nederland is nog net zo stabiel als altijd. De percentages links/rechts, progressief/conservatief zijn net als altijd, kleine schommelingen daargelaten. De formaties in Nederland zijn altijd moeilijk geweest.

Er kan in Nederland perfect een regering gevormd worden. Sterker nog, er zijn meer dan drie mogelijkheden. Wat ze nu aan het doen zijn is onderhandelen.

Wij gaan in Nederland echt de kiesdrempel niet invoeren. Zoals het nu is wordt elke stem vertegenwoordigd naar verhouding. Ja, er zullen een paar partijen met de billen bloot moeten. Als dat nu alles is?

Rutte zal moeten beseffen dat een kabinet over rechts niet meer tot de mogelijkheden behoort en als hij het zelf niet beseft zullen anderen de beslissing wel voor hem nemen. Maar hij zit nog lang niet aan de 207 dagen formeren.
Natuurlijk kan er een regering bij u gevormd worden. Het zal overigens wel moeten. Maar het wordt stilletjes aan puzzelen. Straks moet u gaan regeren met 4 partijen. En we weten allemaal hoe stabiel zulke kabinetten zijn.

Enfin, om een lang verhaal kort te maken, u zit evenzeer in de puree als wij. Alhoewel u niet eens af te rekenen hebt met taalproblemen zoals wij. Tenminste, voorlopig toch niet.

Laatst gewijzigd door system : 6 september 2010 om 18:34.
system is offline  
Oud 6 september 2010, 18:38   #564
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Toen ging het over Waalse propaganda tegen de "dreiging" van Vlaamse onafhankelijkheid vanwege Vlaamse politici. Nu gaat het over de idee van Waalse onafhankelijkheid geopperd door Waalse politici.

Wat ik zeg is dus niet onjuist.
Tut tut. Het is na die documentaire dat de Franstaligen zijn beginnen na te denken over dit onderwerp. Deze docu veroorzaakte in Wallonië een schok. Niet Dewever. U hecht veel te veel belang aan uwen Dewever. Die herhaalt zelfs de hele tijd dat hij geen splitsing wil. Of dit laatste nu gemeend is of fake vanwege Dewever, dat laat ik aan uw appreciatie over. Want zoals u wellicht weet, Olijke Bart kan zeer goed comedie spelen. En niet alleen op TV.

Laatst gewijzigd door system : 6 september 2010 om 18:40.
system is offline  
Oud 6 september 2010, 18:40   #565
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De mensen zijn helemaal niet bezig met dat "gehakketak". Niemand mist de regering, niemand ligt ervan wakker dat de volgende horde dure en nutteloze ministers nog niet kan aantreden. Men heeft dan ook niet op Dewever gestemd omdat hij de klus zou kunnen klaren, maar omdat hij een gezonde Vlaamse kijk heeft op de situatie. Men wilt meer Vlaanderen en minder Waalse arrogantie, en daarin is Dewever het heel erg goed aan het doen.
Dat mag je wel zeggen.

Ik heb al van 3 enthousiaste collega's gehoord hoe goed ze die De Wever wel vonden, en dat ze hopen dat hij morgen op dieet gaat, zodat hij er nog lang mag zijn.

Ter verduidelijking: die collega's zijn 'Franstaligen', maar 'niet van hier'.

Niet alleen wensen zij de Vlamingen het allerbeste toe, ze willen zelf óók Vlaming worden.

Bij menig door de bons Belges de souche verachte en tot in het diepst van zijn/haar wezen vernederde étranger is "Vlaanderen" een niet meer kapot te krijgen 'sterk merk' geworden.
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline  
Oud 6 september 2010, 18:40   #566
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk kan er een regering bij u gevormd worden. Het zal overigens wel moeten. Maar het wordt stilletjes aan puzzelen. Straks moet u gaan regeren met 4 partijen. En we weten allemaal hoe stabiel zulke kabinetten zijn.
Ja, heel stabiel. Pas vanaf 1981 hebben wij kabinetten met twee of drie partijen. Tot aan die tijd hebben de kabinetten altijd bestaan uit vier of zelfs vijf partijen. En deze waren zeer stabiel. Angst aanjagen helpt niet als men over de feiten beschikt...

Citaat:
Enfin, om een lang verhaal kort te maken, u zit evenzeer in de puree als wij. Alhoewel u niet eens af te rekenen hebt met taalproblemen zoals wij. Tenminste, voorlopig toch niet.
Wij zitten helemaal niet in de puree. Als de ene coalitie niet lukt wordt het de andere. Mogelijkheden te over. Ik heb mijn voorkeuren en ik hoop dat deze worden verwezenlijkt maar als het een andere coalitie wordt dan mijn voorkeur heb ik in ieder geval de zekerheid dat dáár ook een democratische meerderheid voor te vinden is, gezien er bij ons via evenredige vertegenwoordiging wordt gestemd.

Eigenlijk gun ik het u ook, weet u dat? Bij ons zijn heftige discussies over de te voeren politieke koers maar die worden gelukkig niet getroubleerd door communautaire perikelen.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 6 september 2010, 18:43   #567
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Toch zeker niet bij die fascisten die massaal zigeuners deporteren? En die a-socialen waar ze na één jaar je werkloosheidsvergoeding afpakken. En die zomaar kerncentrales bijbouwen zonder respect voor moeder aarde. En waar vreemdelingen die de Franse nationaliteit willen bekomen een integratieproef moeten afleggen. Gaan de Walen dan echt AL hun principes overboord gooien om bij Frankrijk te mogen aansluiten? Of golden die principes alleen maar wanneer ze de Vlamingen er voor konden laten opdraaien?
Ja, maar nu voerden ze en masse vreemdelingen in die Frans praatten om de Vlamingen mettertijd schaakmat te zetten. Wie mocht betalen en opdraaien voor die meestal nutteloze en kostelijke vreemdelingen, dat was hun zorg niet. Ze zijn/waren gewoon dat er wel "iemand" de rekening ging betalen...
Eens in Frankrijk hoeven ze dat spelletje niet meer te spelen, ze zijn daar allemaal franstalig.... en ze zullen daar zelf de rol kunnen spelen van franstalige vreemdelingen die enkel geld kosten en last veroorzaken!
Hun praatjes over hun "onafhankelijkheid" invoeren heeft precies niet veel langer dan één dag geduurd...
Responsabilité, zelf verantwoordelijk voor inkomsten en uitgaven als "onafhankelijken"??? Wat had je gedacht...
andev is offline  
Oud 6 september 2010, 18:44   #568
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
De maskers zijn gevallen: de Parti Séparatiste zegt nu hardop wat we altijd geweten hebben: Belgie eindigt van zodra de blanco cheques voor de Franstaligen opdrogen.
Had diezelfde partij niet ooit een voorzitter die beweerde dat het invoeren van de democratie het einde van België zou betekenen?
-> "Fight The Power!" (Public Enemy)
-> "Facts don't care about your feelings" (Ben Shapiro)
djimi is offline  
Oud 6 september 2010, 18:45   #569
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tut tut. Het is na die documentaire dat de Franstaligen zijn beginnen na te denken over dit onderwerp. Deze docu veroorzaakte in Wallonië een schok. Niet Dewever. U hecht veel te veel belang aan uwen Dewever. Die herhaalt zelfs de hele tijd dat hij geen splitsing wil. Of dit laatste nu gemeend is of fake vanwege Dewever, dat laat ik aan uw appreciatie over. Want zoals u wellicht weet, Olijke Bart kan zeer goed comedie spelen. En niet alleen op TV.
Dat Waalse politici nu zelf de idee van een splitsing opperen, heeft geen knijt te maken met die docu. Die diende enkel om de bevolking schrik aan te jagen. Het splitsingsthema bestaat dan ook al veel langer dan dat in het zuiden van het land. De recente uitspraken omtrent splitsen hebben we te danken aan het feit dat Vlaanderen - met BDW op kop - zich niet meer laat doen.
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline  
Oud 6 september 2010, 18:55   #570
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Ja, maar nu voerden ze en masse vreemdelingen in die Frans praatten om de Vlamingen mettertijd schaakmat te zetten. Wie mocht betalen en opdraaien voor die meestal nutteloze en kostelijke vreemdelingen, dat was hun zorg niet. Ze zijn/waren gewoon dat er wel "iemand" de rekening ging betalen...
Eens in Frankrijk hoeven ze dat spelletje niet meer te spelen, ze zijn daar allemaal franstalig.... en ze zullen daar zelf de rol kunnen spelen van franstalige vreemdelingen die enkel geld kosten en last veroorzaken!
Hun praatjes over hun "onafhankelijkheid" invoeren heeft precies niet veel langer dan één dag geduurd...
Responsabilité, zelf verantwoordelijk voor inkomsten en uitgaven als "onafhankelijken"??? Wat had je gedacht...
Wat een larie. U vertelt zo maar wat. In het begin werden er Polen 'ingevoerd', toen Spanjaarden , toen Italianen (en wij kunnen hier in Limburg daarover meepraten), toen Turken en toen pas Marokkanen.

En let wel, al die mensen werden 'ingevoerd' omdat de doorsnee Waal,de doorsnee Vlaming en de doorsnee Brussselaar het zogenaamde 'vuile' werk niet meer wilden doen. Net zoals bij ons hier in Limburg de 'plukkers' in onze Limburgse fruitteelt. Dat waren (tot voor kort) bijna uitsluitend hindoestanen, Indiërs en Sikhs.

Eigenlijk wordt er op dit forum toch ontieglijk veel onzin verteld.

Laatst gewijzigd door system : 6 september 2010 om 19:05.
system is offline  
Oud 6 september 2010, 19:08   #571
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Eigenlijk wordt er op dit forum toch ontieglijk veel onzin verteld.
is er iemand die u verplicht?
born2bewild is offline  
Oud 6 september 2010, 19:09   #572
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
is er iemand die u verplicht?
Gewoon een vaststelling. Meer niet. Het intellectueel niveau van dit forum is van een eerder kleinburgerlijk en twijfelachtig Vlaamsnationalistisch gehalte met soms enkele geestelijke hoogvliegers. Van de andere kant is het er best gezellig, ik geef het toe.

Laatst gewijzigd door system : 6 september 2010 om 19:14.
system is offline  
Oud 6 september 2010, 19:10   #573
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Gewoon een vaststelling. Meer niet.
dat was de vraag niet.
born2bewild is offline  
Oud 6 september 2010, 19:12   #574
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
dat was de vraag niet.
Maar dat is wel mijn antwoord.
system is offline  
Oud 6 september 2010, 19:13   #575
born2bewild
Banneling

Standaard

ok jongen

Laatst gewijzigd door born2bewild : 6 september 2010 om 19:13.
born2bewild is offline  
Oud 6 september 2010, 19:46   #576
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
Ja, heel stabiel. Pas vanaf 1981 hebben wij kabinetten met twee of drie partijen. Tot aan die tijd hebben de kabinetten altijd bestaan uit vier of zelfs vijf partijen. En deze waren zeer stabiel. Angst aanjagen helpt niet als men over de feiten beschikt...

Wij zitten helemaal niet in de puree. Als de ene coalitie niet lukt wordt het de andere. Mogelijkheden te over. Ik heb mijn voorkeuren en ik hoop dat deze worden verwezenlijkt maar als het een andere coalitie wordt dan mijn voorkeur heb ik in ieder geval de zekerheid dat dáár ook een democratische meerderheid voor te vinden is, gezien er bij ons via evenredige vertegenwoordiging wordt gestemd.

Eigenlijk gun ik het u ook, weet u dat? Bij ons zijn heftige discussies over de te voeren politieke koers maar die worden gelukkig niet getroubleerd door communautaire perikelen.
Wel, we zullen de koe met de horens vatten en... aftellen. Vanaf dag 1 van uw nieuw kabinet zullen we dus beginnen te tellen, dag op dag, tot op de dag de val het nieuwe kabinet. En dan zullen we zien hoe lang het stand gehouden heeft. Vermoedelijk niet meer dan 2 jaar.

Laatst gewijzigd door system : 6 september 2010 om 19:49.
system is offline  
Oud 6 september 2010, 19:48   #577
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U maakt nooit tikfouten, dat weten we.
belachelijke post van u. Is dit alles ???? foei foei foei
MORPHEUS is offline  
Oud 6 september 2010, 19:49   #578
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
Pikt het? Waarheid pikt soms. Ik kan er ook niets aan doen.
system is offline  
Oud 6 september 2010, 19:49   #579
MORPHEUS
Minister-President

MORPHEUS's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat dacht u dan maar. Want ook ongewilde fouten maakt u wel degelijk.

Eén voorbeeld maar (want ik kan zonder al te veel moeite er een paar opzoeken).

Uw zin in een draad:

Niet 'langsvloog', maar 'langs vloog'.

Dus opletten met al te betweterig te willen doen, Mijnheer Gwylan.
u blijft maar doorgaan hé ......... foei foei foei
MORPHEUS is offline  
Oud 6 september 2010, 19:50   #580
Shadowke
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MORPHEUS Bekijk bericht
ik zou graag uw mening weten over mijn volgende post beste Morpheus.
http://forum.politics.be/showpost.ph...&postcount=551
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:23.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be