![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Waar kan Wallonie Vlaanderen pijn doen?
Toegeven, ik ben een Vlaams nationalist. Niet vanuit romantiek maar vanuit realiteit. Het Belgisch systeem is een slecht systeem. Meer Vlaamse bevoegdheid neem ik momenteel op kort termijn voor op onafhankelijkheid. Teveel veranderen op kort termijn is nooit goed. Maar in mijn denkpiste ben ik deze week een andere zijstraat ingeslagen. Waar kan Walloniê Vlaanderen pijn? Ik weet er al twee. 1) In één woord : Brussel 2) KMO’s. Mocht Walloniê alleen komen te staan. Dan krijgt het ongetwijfeld veel steun vanuit Europa als “rampgebied”. Met deze steun kan Wallonïe een economisch beleid voeren die erop gericht is de KMO’s uit Vlaanderen weg te trekken. Er zijn wellicht nog zakens waar Walloniê Vlaanderen kan pijn doen. Ik denk domweg aan drinkwater. Kent u er nog? Ik zou graag bijleren van u |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
2) zonder wallonie kan vlaanderen de vennootschapsbelasting ed laten dalen 3) in vlaanderen zijn er duidelijk afgebakende drinkwaterwinningsgebieden. voor drinkwater is vlaanderen niet afhankelijk van wallonie |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Minister-President
|
![]() Door het Nederlands te schrappen in het onderwijs.
Publieke aanbestedingen. Door ons te richten op landen die meer marktpotentieel hebben. Laatst gewijzigd door AyneRand : 7 september 2010 om 20:32. |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Walloniê kan ook met eventuele steun van de EU de venootschapbtw zakken. Ze hebben nog veel plaats en minder strakke regels. Op één jaar moet ik , even tellen, …… zes audits voorbereiden in het bedrijf die te maken hebben met de Vlaamse gemeenschap. En die mannen vragen er niet alleen doelgericht op los, ze moeten ook cijfers , bewijzen en preventie plannen zien. Ik weet dat dat niet zo is in Wallonië. Als kleine KMO kan dat keuze bepalend zijn. |
|
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Wij hebben ruimte zat, Vlaanderen niet, daar zullen we op inspelen.
|
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hadden ze dat al niet gedaan in Wallonië? Waarom zijn 200.000 Brusselaars werkloos terwijl er 250.000 pendelaars zijn? Ik denk dat ze vooral zichzelf in de voet schieten. Kijk naar de export-cijfers van Wallonië en Vlaanderen, en dan weet je dat Wallonië zonder zijn afzetmarkt in Vlaanderen economisch dood is. Niemand anders op de wereld koopt Waalse producten. Ik vermoed dat de privé-cursussen Nederlands wel eens een heel groot success zouden krijgen.
De corruptie-praktijken in openbare aanbestedingen van Waalse overheden zijn mij niet onbekend. Maar veel erger dan het al is kan het niet worden. Moet je natuurlijk eerst competitieve producten hebben die op de wereldmarkt gevraagd zijn. De export-successen van Wallonië spreken voor zichzelf. |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Alhoewel, Kocher bouwt nu Europa rond nieuwe gebouwen voor Ikea. Daar blijven Vlaamse bedrijven van genieten. En Kocher ( tussen ons ssssstt) staat hoog op de lijst voor een eventuele lange wapper of een iets dergelijks te bouwen. Maar u heeft een punt. Bepaalde Vlaamsebedrijven ( wegenbouw) kan Wallonië pijn doen |
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Vlaamse bedrijven zijn nu eenmaal erg competitief. En hebben er geen problemen mee een dossier in het Frans in te dienen.
|
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() klopt, één remmende factor. Wallonië stemt links en Ecolo staat er sterk. Die zien uiteraard graag die open natuur ruimtes. Met Reynders zou deze remmeing wegvallen.
Laatst gewijzigd door MORPHEUS : 7 september 2010 om 20:47. |
![]() |
![]() |
#20 |
Parlementslid
|
![]() Mmmm...ja ja, zonder Wallonië wordt Vlaanderen een economisch rampgebied! We zullen een nieuw Marshallplan op moeten zetten.
|
![]() |