Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2010, 15:49   #61
redwasp
Staatssecretaris

redwasp's schermafbeelding

Standaard

vrede,

ik heb een paar freaky ervaringen gehad met mantra-meditatie en heb daar de les uit getrokken dat ik het best niet opnieuw doe zonder een betrouwbare guru die me kan gidsen.

vrede,

redwasp
Oud 8 september 2010, 15:52   #62
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
vrede,

ik heb een paar freaky ervaringen gehad met mantra-meditatie en heb daar de les uit getrokken dat ik het best niet opnieuw doe zonder een betrouwbare guru die me kan gidsen.

vrede,

redwasp
Vertel.

Mijn freaky ervaringen waren met visuele technieken. Ik werd als het ware opgeslorpt.
Discobitch is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:53   #63
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
vrede,

leuk dat je, wonder me oit ontmoet te hebben, weet dat ik letterjes op papier vereer.

als jij een lied heel mooi vindt, beluister je het dan ook maar 1 keer om het daarna nooit meer te horen omdat het slechts het draagmedium van de boodschap is?

als je een gedicht mooi vindt, laat je het dan bij een eerste lezing om het daarna nooit meer opnieuw ter hand te nemen?

ik heb een behoorlijke verzameling bewijzen van de stelling van pythagoras bij me thuis. vooral omwille van de ongeziene schoonheid van een aantal van die bewijzen. heel regelmatig blader ik die nog eens door om opnieuw van die schoonheid te genieten.

vrede,

redwasp
Muziek is niet te vergelijken met een idee, en zelfs de beste song ever wil ik geen 952 keer horen...gedichten zeggen me niks, maar goede boeken lees ik pas jaren later nog eens terug als de 'story' vervaagd is in mijn geheugen..

Mensen die een film zo fantastisch vinden dat ze hem 7 maal achter elkaar gaan bekijken hebben een abnormaal grote fantasie en hebben meestal moeite met een normaal realistisch leven..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 15:59   #64
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Muziek is niet te vergelijken met een idee, en zelfs de beste song ever wil ik geen 952 keer horen...gedichten zeggen me niks, maar goede boeken lees ik pas jaren later nog eens terug als de 'story' vervaagd is in mijn geheugen..

Mensen die een film zo fantastisch vinden dat ze hem 7 maal achter elkaar gaan bekijken hebben een abnormaal grote fantasie en hebben meestal moeite met een normaal realistisch leven..
Je lijkt mij een vrij grijsmuizig mens. Eentje met een normaal realistisch huis, normaal realistische auto, normaal realistische vrouw, normaal realistische kleding, normaal realistische hobby's, normaal realistische dromen, normaal realistische bezigheden en een normaal realistische boekenkast.
Oud 8 september 2010, 16:01   #65
Discobitch
Banneling

Standaard

De tirannie van de zielloze, fantasieloze mens over hen die wel met eentje begiftigd zijn.
Wanneer normaal realistische ouders tegen hun abnormaal fantaserende kinderen zeggen dat ze normaal realistisch moeten doen, en de fantasie en de dromen van hun kinderen wegpesten in naam van normaal realistische idealen.

Ik vind het eng, eng en onbehaaglijk. Ik word er niet goed van.
Het feit dat Eigenzinnig kinderen zou kunnen hebben maakt mij bang. Ik weet nog hoe ik was als kind. Als er toen normaal realistische mensen tegen mij zouden zeggen dat ik moet stoppen met "dat abnormaal gefantaseer"...
Oud 8 september 2010, 16:01   #66
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Discobitch Bekijk bericht
Vertel.

Mijn freaky ervaringen waren met visuele technieken. Ik werd als het ware opgeslorpt.
heel de ruimte begon mee te trillen en het zalige gevoel van rust en van upeksha veranderde ineens in een vrij onbehaaglijk gevoel van angst en afstoting. het gevoel werd fysiek tot ik het in mijn maag en ingewanden gewaar werd en de trilling verdween niet meteen na het chanten.

ik heb wo ook ooit een inleiding van iemand gekregen in qigong. die persoon was ook gee ngekwalificeerde meester (maar wel een heel lieve mens die zijn schitterende ervaringen met mij wilde delen) en heb tijdens die sessie het bewustzijn verloren.

spirituele oefening is niet iets waar je zo maar even mee moet spelen.

vrede,

redwasp
Oud 8 september 2010, 16:01   #67
Discobitch
Banneling

Standaard

Eigenzinnige mensen hebben vaak een goede fantasie. Misschien moet je je forumnaam veranderen in Normaal Realistisch.
Oud 8 september 2010, 16:05   #68
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:

als ik mijn vriendje echt graag zie, en ik geniet diep van ons samenzijn, dan wil ik die ervaring keer op keer herhalen.

jij fixeert je te veel op de zogenaamde inhoud van iets, op een zogenaamde boodschap. lezen, luisteren, kijken, proeven... iedere zintuiglijke indruk heeft vaak ook te maken met genieten van schoonheid.

vrede,

redwasp
Oud 8 september 2010, 16:05   #69
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
vrede,

heel de ruimte begon mee te trillen en het zalige gevoel van rust en van upeksha veranderde ineens in een vrij onbehaaglijk gevoel van angst en afstoting. het gevoel werd fysiek tot ik het in mijn maag en ingewanden gewaar werd en de trilling verdween niet meteen na het chanten.

ik heb wo ook ooit een inleiding van iemand gekregen in qigong. die persoon was ook gee ngekwalificeerde meester (maar wel een heel lieve mens die zijn schitterende ervaringen met mij wilde delen) en heb tijdens die sessie het bewustzijn verloren.

spirituele oefening is niet iets waar je zo maar even mee moet spelen.

vrede,

redwasp
Zoiets heb ik met mantratechnieken nooit meegemaakt.
Ik had wel ooit dat ik, met mijn ogen dicht,de beelden die dan voor je ogen verschijnen probeerde te manipuleren totdat ik een realistisch uitziend beeld verkreeg.
Tot ik mij plots in dat beeld bevond, en dat besefte. Meestal als men beseft dat men goed geconcentreerd is, gebeurt hetzelfde als wanneer een klein jongetje beseft dat hij zonder wieltjes fietst. De jongen valt, en men verliest concentratie en keert terug.
Toen gebeurde dat niet. Ik kon enkel heen en weer bewegen binnen de ruimte, ookal gaf ik bevelen aan mijn spieren om mijzelf wakker te schudden. Wat mensen beschrijven dat ze ervaren onder invloed van ketamine leek er een beetje op.
Oud 8 september 2010, 16:07   #70
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
vrede,

als ik mijn vriendje echt graag zie, en ik geniet diep van ons samenzijn, dan wil ik die ervaring keer op keer herhalen.

jij fixeert je te veel op de zogenaamde inhoud van iets, op een zogenaamde boodschap. lezen, luisteren, kijken, proeven... iedere zintuiglijke indruk heeft vaak ook te maken met genieten van schoonheid.

vrede,

redwasp
Jij lacht met het begrip kaste.

Maar wat ik deels zeg is dat bepaalde mensen simpelweg bepaalde ervaringen niet kunnen ervaren, net zoals een mens geen laterale lijn heeft en niet kan weten hoe het is om wisselende waterdruk aan te voelen.
Oud 8 september 2010, 16:10   #71
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Je lijkt mij een vrij grijsmuizig mens. Eentje met een normaal realistisch huis, normaal realistische auto, normaal realistische vrouw, normaal realistische kleding, normaal realistische hobby's, normaal realistische dromen, normaal realistische bezigheden en een normaal realistische boekenkast.
en jij bent jong , naief en denkt origineel te zijn met een petje

Studeerde je geen "rechten" ? Hoe realistisch kan je zijn?

Laatst gewijzigd door Cdude : 8 september 2010 om 16:11.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 16:12   #72
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht

Studeerde je geen "rechten" ? Hoe realistisch kan je zijn?
Ik? Rechten?

Meen je dat nu?
Oud 8 september 2010, 16:13   #73
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik? Rechten?

Meen je dat nu?
Je eigen woorden, hier op het forum bij je wiskunde vraag.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 16:18   #74
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
Je eigen woorden, hier op het forum bij je wiskunde vraag.
Ik was forummer gehuigert vanalles aan het wijsmaken. Ik heb het daarna weer ontkend.
Oud 8 september 2010, 16:20   #75
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Jij lacht met het begrip kaste.

Maar wat ik deels zeg is dat bepaalde mensen simpelweg bepaalde ervaringen niet kunnen ervaren, net zoals een mens geen laterale lijn heeft en niet kan weten hoe het is om wisselende waterdruk aan te voelen.
en nu vraag ik me heel erg diep af hoe het komt dat jij weet dat ik lach met het begrip kaste. toch iets als telepathie of zit crowley er voor iets tussen?

vrede,

redwasp
Oud 8 september 2010, 16:22   #76
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
De tirannie van de zielloze, fantasieloze mens over hen die wel met eentje begiftigd zijn.
Wanneer normaal realistische ouders tegen hun abnormaal fantaserende kinderen zeggen dat ze normaal realistisch moeten doen, en de fantasie en de dromen van hun kinderen wegpesten in naam van normaal realistische idealen.

Ik vind het eng, eng en onbehaaglijk. Ik word er niet goed van.
Het feit dat Eigenzinnig kinderen zou kunnen hebben maakt mij bang. Ik weet nog hoe ik was als kind. Als er toen normaal realistische mensen tegen mij zouden zeggen dat ik moet stoppen met "dat abnormaal gefantaseer"...
Troost u..met het ouder worden wordt bijna iedereen fantasieloos..

Fantasie is gelijk alcohol : gebruik het met mate
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 16:22   #77
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
vrede,

en nu vraag ik me heel erg diep af hoe het komt dat jij weet dat ik lach met het begrip kaste. toch iets als telepathie of zit crowley er voor iets tussen?

vrede,

redwasp
Er waren zo van die telltale traces.
Oud 8 september 2010, 16:27   #78
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
moest dat petje nu nog origineel zijn...

vrede,

redwasp
Oud 8 september 2010, 16:28   #79
Discobitch
Banneling

Standaard

Citaat:
vrede,

moest dat petje nu nog origineel zijn...

vrede,

redwasp
Die van u durf je niet meer te dragen.
Oud 8 september 2010, 16:35   #80
redwasp
Staatssecretaris

Standaard

vrede,

Citaat:
Troost u..met het ouder worden wordt bijna iedereen fantasieloos..

Fantasie is gelijk alcohol : gebruik het met mate
als wiskundige is een goed ontwikkelde fantasie onontbeerlijk. ik probeer die dus te cultiveren.

vrede,

redwasp

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:26.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be