Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Bekijk resultaten enquête: Is het terecht dat Kim Geybels is moeten opstappen als senator?(motivatie posten aub)
Ja 55 66,27%
Neen 28 33,73%
Aantal stemmers: 83. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 8 september 2010, 14:02   #1201
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Zo schaamteloos uw eigen boegbeeld afvallen, ...
Schiltz was toch gewoon ne mens met wsl goeie en slechte momenten, gelijk iedereen, niet ?

zijn redenering daar kwam neer op een intentieproces, niet meer, niet minder, zonder steekhoudende argumentatie

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 september 2010 om 14:03.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 14:18   #1202
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
De lijst BDW zal net als de lijst Dedecker en de lijst Pim fortuyn maar blijven bestaan zolang de leider niet is gebarsten. ook de lijst Wilders zal het niet lang trekken.
Gij en System, dat moet plezant zijn aan de toog.
Oud 8 september 2010, 16:52   #1203
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door plakker Bekijk bericht
Ja, terecht.
Motivatie?
Los van welke partij dan ook, vind ik dit geheel niet het goede voorbeeld van een persoon die een deel van de bevolking moet vertegenwoordigen.
Net zoals ook bijvoorbeeld Daerden of zo, e, 'k zeg 't eender wie als publiek figuur wenst te werken, maar zich zo niet kan gedragen.
Ik ben nog 'droger' in mijn visie:
een verkozene moet helemaal niet het goede voorbeeld geven.

Als hij met 'geen goed voorbeeld' te geven, denkt van zijn kiezers te dienen, dan moet hij dat maar doen. Ze zullen hem/haar dan wel herverkiezen. (en dat is trouwens zeer diskutabel: meedoen aan anti-royalistische initiatieven vb. ...)

Maar de kiezers weten wel waar de kandidaten van de nva voor staan. En als ze het nog niet goed wisten, dan weten ze het nu wel.
Andere partijen doen maar wat zij willen.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 16:57   #1204
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik heb den ouden Croo gehoord.

Grote tegenstelling met al die andere advocaten enz. die tot daarvoor in de pers te horen waren.

Samengevat: de ontslagbrief van een verkozene wordt pas een juridisch geldig document, op het ogenblik dat de voorzitter van de desbetreffende assemblee de brief heeft meegedeeld ter zitting; en niemand bezwaar maakt door er een stemming over te eisen.

Tot op dat ogenblik kan de ontslagbrief met een simpel briefje ingetrokken worden.

Het zal dus naar mijn opinie worden:
senator Geybels Kim, arts, onafhankelijke.

Voor deze nva-stemmer geen probleem. De mensen weten nu wat ze aan de nva hebben: ernstige misstappen (waardoor ge vb. in paniek vanuit het buitenland moet bellen om de coördinaten van de ambassade te krijgen, en holderdebolder op een vlieger gezet moet worden .... waarna dan blijkt dat de afspraken omtrent aannemen van politiek personeel met de voeten getreden wordt ...) en ge vliegt eruit, minstens voor een tijdje, uit uw mooibetaald postje.
Allez, dan kan ze nog vier jaar (hoewel?) haar envelop krijgen en vervolgens terug opkrassen uit politiek. Niemand wil daar zijn vingers nog aan verbranden. Ze kan dan maar hopen dat de nva haar niks kan maken, anders is ze haar job als spoedarts ook nog kwijt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 17:03   #1205
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Allez, dan kan ze nog vier jaar (hoewel?) haar envelop krijgen en vervolgens terug opkrassen uit politiek. Niemand wil daar zijn vingers nog aan verbranden. Ze kan dan maar hopen dat de nva haar niks kan maken, anders is ze haar job als spoedarts ook nog kwijt.
Wat een afgrijselijke gedachte.
Ik hoop dat de nva nooit zo pervert wordt, dat ze zo zou natrappen.

De overweging van het gebeurde ten opzichte van haar werk als arts, zou door de ziekenhuisdirectie (medische raad, weet ik veel ...) moeten gedaan worden, en door die instantie alleen. En dan in het belang van de patiënten, en met respect van de arbeidswetgeving.

En verder, vind ik dat ze gerust lid van de nva mag blijven, en zich bij volgende verkiezingen terug mag presenteren. Welke plaats op de lijst: te bepalen, op basis van haar verdere inzet voor de partij.
Ze heeft toch niemand vermoord zeg !!

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 17:07   #1206
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
Schiltz was toch gewoon ne mens met wsl goeie en slechte momenten, gelijk iedereen, niet ?

zijn redenering daar kwam neer op een intentieproces, niet meer, niet minder, zonder steekhoudende argumentatie
Den Hugo heeft gelijk.
Hij wist waar hij over sprak.
Hij reed zijn partij (mijn partij) op de meest totalitaire wijze met de ogen open in het Belgische ravijn.

En toen kwam hij BDW tegen.
Daar hij het intellectueel en debat-technisch niet kon halen van deze junge Bursche verweet hij hem publiekelijk een hemeltergende sofist te zijn.

Dit interview is een staaltje van dierlijke naijver, afgunst en rancune.

Shame on you Hugo (God bless his soul)
Oud 8 september 2010, 17:07   #1207
Steve_M

Standaard

Citaat:

De overweging van het gebeurde ten opzichte van haar werk als arts, zou door de ziekenhuisdirectie (medische raad, weet ik veel ...) moeten gedaan worden, en door die instantie alleen. En dan in het belang van de patiënten, en met respect van de arbeidswetgeving.

En verder, vind ik dat ze gerust lid van de nva mag blijven, en zich bij volgende verkiezingen terug mag presenteren. Welke plaats op de lijst: te bepalen, op basis van haar verdere inzet voor de partij.
Mij moet je niet overtuigen, hoor. Toch wat de drugs betreft (hoewel je natuurlijk wel vraagtekens kan zetten bij een druggebruikend of -faciliterend lid van een partij die tegen drugs is). Het nepotisme is wat anders. Dat stinkt naar corruptie.
Oud 9 september 2010, 00:54   #1208
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Procederen tegen je eigen partij, laster en eerroof (sic) tegen de partijbonzen, ... Ik denk dat haar toekomst bij NVA niet meer bestaat

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 11:01   #1209
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik denk niet dat de N-VA zal natrapen, ik denk wel dat er iets gebroken is tussen Kim en de N-VA top, iets dat zeer moeilijk terug te lijmen valt, dit ongeacht het feit of Kim haar postje al dan niet terugkrijgt.
Oud 9 september 2010, 11:02   #1210
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Procederen tegen je eigen partij, laster en eerroof (sic) tegen de partijbonzen, ... Ik denk dat haar toekomst bij NVA niet meer bestaat
Ik vrees er ook voor.
Oud 9 september 2010, 11:04   #1211
Steve_M

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Meer nog, haar toekomst bestaat bij geen enkele partij meer. Accidents de parcours worden wel vergeven, nestbevuilers zijn nergens welkom.
Oud 9 september 2010, 11:07   #1212
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik denk niet dat de N-VA zal natrapen, ik denk wel dat er iets gebroken is tussen Kim en de N-VA top, iets dat zeer moeilijk terug te lijmen valt, dit ongeacht het feit of Kim haar postje al dan niet terugkrijgt.

Verdomme dat gaat ze stemmen kosten

Laatst gewijzigd door Wisord : 9 september 2010 om 11:07.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 11:11   #1213
Gremlin
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Meer nog, haar toekomst bestaat bij geen enkele partij meer. Accidents de parcours worden wel vergeven, nestbevuilers zijn nergens welkom.

Mss heeft ze nog verborgen talenten ... . Ze heeft in ieder geval al naam gemaakt , hoeveel bekende NVAers zijn er eigenlijk ??
Gremlin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 11:33   #1214
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weimar all over again...
Meestal ben jij niet zo'n drama-queen.
Oud 9 september 2010, 11:35   #1215
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De man kent zijn pappenheimers
Als er iemand totalitaire gedachten had, dan was het wel Hugo Schiltz. Dat heb ik in de periode 1977-1980 in de VU aan den lijve meegemaakt. Zelden zo'n paternalistisch en autoritair figuur gezien. Die man paste niet meer in de tweede helft van de 20ste eeuw.
Oud 9 september 2010, 11:36   #1216
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Als er iemand totalitaire gedachten had, dan was het wel Hugo Schiltz. Dat heb ik in de periode 1977-1980 in de VU aan den lijve meegemaakt. Zelden zo'n paternalistisch en autoritair figuur gezien. Die man paste niet meer in de tweede helft van de 20ste eeuw.
Was dat om zijn ministerpostje veilig te stellen?
Oud 9 september 2010, 15:36   #1217
system
Banneling

Standaard

'Wat is dat toch met de NVA de laatste tijd'?? zou men kunnen vragen.
Eerst Geybels, nu weer de NVA senator Inge Faes, wiens website bulkt van negationistische teksten.

(Het Belang van Limburg, vandaag)

'Webstek' N-VA-senator bulkt van radicale slogans'.

" Daarop zijn allerlei radicale slogans te vinden en meerdere negationistische teksten te raadplegen. De politica gaat na op welke manier de site van het internet gehaald kan worden.

De site werd in elkaar gestoken door ene Herbert Verbeke. "Ik heb hier niets mee te maken en distantieer mij er volledig van", aldus Inge Faes in een reactie.

Woensdagavond schreven de kranten van de Sud Presse over het bestaan van de webstek en dat er "verontrustendeisaties als RSF (Révisionnistes Sans Frontières) en negationistische informatie."

De NVA zit verveeld met de zaak en NVA-senator Faes ontkent. Ja, dat zou ik nu ook maar doen in haar plaats. Toch raar dat die negationistische en radicale, extreme racistische praat altijd opnieuw en opnieuw weer opduikt in sommige Vlaams-nationalistische milieus. Maar dat zal wel je reinste toeval zijn.

Of toch niet helemaal misschien, en zijn sommigen in de NVA, (NVA = VB-light) wellicht 'minder-light' maar eerder zwaarder 'VB-achtig' dan men dacht. Dat zou ook kunnen natuurlijk.

Laatst gewijzigd door system : 9 september 2010 om 15:54.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 17:05   #1218
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
[i][color="Indigo"]Of toch niet helemaal misschien, en zijn sommigen in de NVA, (NVA = VB-light) wellicht 'minder-light' maar eerder zwaarder 'VB-achtig' dan men dacht. Dat zou ook kunnen natuurlijk.
Who cares...
Oud 9 september 2010, 17:20   #1219
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
'Wat is dat toch met de NVA de laatste tijd'?? zou men kunnen vragen.
Eerst Geybels, nu weer de NVA senator Inge Faes, wiens website bulkt van negationistische teksten.

(Het Belang van Limburg, vandaag)

'Webstek' N-VA-senator bulkt van radicale slogans'.

" Daarop zijn allerlei radicale slogans te vinden en meerdere negationistische teksten te raadplegen. De politica gaat na op welke manier de site van het internet gehaald kan worden.

De site werd in elkaar gestoken door ene Herbert Verbeke. "Ik heb hier niets mee te maken en distantieer mij er volledig van", aldus Inge Faes in een reactie.

Woensdagavond schreven de kranten van de Sud Presse over het bestaan van de webstek en dat er "verontrustendeisaties als RSF (Révisionnistes Sans Frontières) en negationistische informatie."

De NVA zit verveeld met de zaak en NVA-senator Faes ontkent. Ja, dat zou ik nu ook maar doen in haar plaats. Toch raar dat die negationistische en radicale, extreme racistische praat altijd opnieuw en opnieuw weer opduikt in sommige Vlaams-nationalistische milieus. Maar dat zal wel je reinste toeval zijn.

Of toch niet helemaal misschien, en zijn sommigen in de NVA, (NVA = VB-light) wellicht 'minder-light' maar eerder zwaarder 'VB-achtig' dan men dacht. Dat zou ook kunnen natuurlijk.
De site is niet van haar en staat niet op haar naam.
Wat voor debiel ben jij eigenlijk?

Laatst gewijzigd door giserke : 9 september 2010 om 17:21.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 17:40   #1220
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
De site is niet van haar en staat niet op haar naam.
Wat voor debiel ben jij eigenlijk?
Dan heeft de NVA geen enkele reden om zich ongerust te maken.

Alhoewel, men weet maar nooit met al die vreemde vogels die op het succes van de NVA binnengewaaid zijn in die partij.

Laatst gewijzigd door system : 9 september 2010 om 17:40.
system is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:31.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be