Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Bekijk resultaten enquête: Patka verbieden op school ?
ja 24 60,00%
nee 16 40,00%
Aantal stemmers: 40. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 10 september 2010, 09:14   #321
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat je het helemaal niet zo extreem hoeft te maken, denk maar aan het weigeren iemand een hand te geven, aparte zwem en sporturen, gescheiden klassen voor jongens en meisjes, weigeren een feestdag voor juffen bij te wonen, aparte ouderavonden voor moeders en vaders,artsen die geweigerd worden op basis van geslacht,studiekeuzes waar in de stages zaken gevraagd worden die niet "mogen van het geloof" de eis overal en steeds een hoofddoek te dragen,zoals het verzorgen van mannen, kortom een samenleving die zichzelf heeft aangepast aan Islam en daar bij het hele gelijkheidsbeginsel opblaast omdat sommigen toch zo graag "multicultureel" zitten te wezen!
Ik denk dat die islamitische apartheidshandelingen reeds sluipend zijn binnen gedrongen. Nu nog de rest : gezien die extreme dingen in de koran staan, zouden moslims kunnen eisen ze te 'belijden' onder het mom van vrijheid van godsdienst.
Beetje bij beetje worden de geesten bewerkt en gemanipuleerd. Vraag is : vanaf waar zal Weldenkend Links een grens stellen?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 09:19   #322
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Ik denk dat die islamitische apartheidshandelingen reeds sluipend zijn binnen gedrongen. Nu nog de rest : gezien die extreme dingen in de koran staan, zouden moslims kunnen eisen ze te 'belijden' onder het mom van vrijheid van godsdienst.
Beetje bij beetje worden de geesten bewerkt en gemanipuleerd. Vraag is : vanaf waar zal Weldenkend Links een grens stellen?
Links heeft als kwaliteit niet het stellen van grenzen, of het moet zijn tegenover wie dit opmerkt!
Wanneer je luistert naar moslims die over Islam binnen andere culturen wordt er steevast gekraaid" Islam past zich aan iedere cultuur aan" en dat proces van "aanpassing " zien we nu ook in het Westen, alleen is het andersom, culturen horen zich aan te passen aan Islam!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 10:18   #323
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Links heeft als kwaliteit niet het stellen van grenzen, of het moet zijn tegenover wie dit opmerkt!
Wanneer je luistert naar moslims die over Islam binnen andere culturen wordt er steevast gekraaid" Islam past zich aan iedere cultuur aan" en dat proces van "aanpassing " zien we nu ook in het Westen, alleen is het andersom, culturen horen zich aan te passen aan Islam!
Precies! Omdat er geen grenzen gesteld worden of mogen gesteld worden. En wie houdt dat tegen?
Oud 10 september 2010, 10:38   #324
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ver terug in de vorige eeuw was het geen probleem; maar ondertussen zijn zowat alle uniformen en schorten op school verdwenen. Er zijn geen scholen die een uniform terug ingevoerd hebben. Tijden veranderen. probeer eens om vandaag terug een uniform in te voeren op school..

Het verbod op de hoofddoek, is toch nog iets anders dan "kledingsvoorschriften".
Dat zou je toch ook moeten kunnen begrijpen.
http://images.volkskrant.com/weblog/...er-the-arm.jpg
Dit lijkt me toch een heel eigentijds uniform
Oud 10 september 2010, 10:46   #325
Allah1
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Ver terug in de vorige eeuw was het geen probleem; maar ondertussen zijn zowat alle uniformen en schorten op school verdwenen. Er zijn geen scholen die een uniform terug ingevoerd hebben. Tijden veranderen. probeer eens om vandaag terug een uniform in te voeren op school..

Het verbod op de hoofddoek, is toch nog iets anders dan "kledingsvoorschriften".
Dat zou je toch ook moeten kunnen begrijpen.

Alsjemenou. Is een hoofddoek geen kledingvoorschrift????????????????????

Allah1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 10:51   #326
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
dit ook
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 12:03   #327
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
dit ook
Zijn dat die geëmancipeerde, bevrijdde vrouwen die er zelf voor kiezen volgens artisjok? De dwangmatige conditionering druipt zo van het plaatje.
Oud 10 september 2010, 15:51   #328
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik weet niet wat Erdogan zei; en ik durf te betwijfelen dat Erdogan alle of de meerderheid van de Moslim's vertegenwoordigd.
Wens jij verantwoordelijk gesteld worden voor de uitspraken van je premier?

Ik begrijp niet hoe je met het dragen van een hoofddoek kan provoceren.
zie post 306. Dank U.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 15:54   #329
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dit is geen kwestie van geprovoceerd voelen.
Dit is opkomen voor hun rechten.
Mag een mens nu ook al niet meer opkomen voor zijn rechten?
Heb jij nog nooit gemanifesteerd?
En wanneer gaan al die arme moslima's eens opkomen voor hun recht om geen hoofddoeken, geen burka's enz te moeten dragen omdat anderen dat wilen? Of denk je dat er zo geen moslima's zijn? Ze doen het allemaal uit pure islam-overtuiging, uit liefde voor Allah!
Bvb diegenen die ze niet dragen als ze op verlof zijn in islamland en weer opzetten als ze hier uit het vliegtuig stappen? Al diegenen die ze bvb een paar jaar geleden niet droegen, maar nu ineens niet meer zonder op straat kunnen/durven?

Laatst gewijzigd door andev : 10 september 2010 om 15:56.
Oud 10 september 2010, 15:57   #330
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
dit ook
Tuttut..daar droomt ieder kind van..

De ganse dag in je pyjama rondlopen..

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 10 september 2010 om 15:57.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 15:59   #331
Specksnyder
Lokaal Raadslid

Specksnyder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De dwangmatige conditionering druipt zo van het plaatje.
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  School_uniforms_GBR.jpg
Bekeken: 1077
Grootte:  649,1 KB
ID: 72665

Ja. Walgelijk, is het niet?
Oud 10 september 2010, 15:59   #332
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door praha Bekijk bericht
En ... dat wens jij dan te importeren ?
Té gek ... van net alle zaken die we net niet van die 'kwasten' zouden moeten importeren
Wat maak jij er nu van??? Ik wens die zaken te importeren??? Waar staat dat?
Oud 10 september 2010, 16:03   #333
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Specksnyder Bekijk bericht
Bijlage 72665

Ja. Walgelijk, is het niet?
Nee, haren wapperen vrij in de wind, fris rokje , geen lange gewaden die ze verstikken , ....

Zie de 10 verschillen.
Oud 10 september 2010, 16:09   #334
andev
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Wanneer "weldenkend links" ook wegens andere redenen via het stemhokje helemaal zijn macht zou kwijtspelen. Dringend tijd trouwens vooraleer ze de kans krijgen onze maatschappij voor 3/4 te laten vollopen met lieden aan wie ze leeflonen, kindergeld enz enz enz beloven. Er was weer interessante informatie vandaag over het aantal illegalen, zogezegde asielzoekers enz voor wie alweer geen plaats meer is... en waarvan er dank zij hen steeds meer van op komst zijn!

Laatst gewijzigd door andev : 10 september 2010 om 16:17.
Oud 10 september 2010, 17:45   #335
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
De islam is een fascistische ideologie : ze draagt er minstens alle kenmerken van. Je slooft je uit voor die fascistische ideologie, zo veel is duidelijk.

Valse beschudliging? Nee dus : als ik alle bladzijden moet tellen waarop jij die fasco-religie zit te verdedigen, dan ben ik overmorgen nog bezig.

Jij gelijk hebben? Nee dus : je staat moederziel alleen in je betoog.
Geef me dan een citaat waar ik de Islam verdedig.
Dat kan niet moeilijk zijn als ik er bladzijden mee vol schrijf.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2010, 17:46   #336
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent de enige die het niet begrijpt en niet wil begrijpen.
Je zal je moeten neerleggen bij het hoofddoekverbod in de meeste scholen.
Een beetje respect graag voor de beslissing van de schooldirecties.
Geef dan dat citaat.
Velen beweren het citaat te kennen maar niemand wil het geven.
Oud 10 september 2010, 17:49   #337
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ja, en dan?
Heb ik ergens geschreven dat er geen uniform-scholen meer zijn? Of geen school-uniformen?
Oud 10 september 2010, 17:51   #338
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
En wanneer gaan al die arme moslima's eens opkomen voor hun recht om geen hoofddoeken, geen burka's enz te moeten dragen omdat anderen dat wilen? Of denk je dat er zo geen moslima's zijn? Ze doen het allemaal uit pure islam-overtuiging, uit liefde voor Allah!
Bvb diegenen die ze niet dragen als ze op verlof zijn in islamland en weer opzetten als ze hier uit het vliegtuig stappen? Al diegenen die ze bvb een paar jaar geleden niet droegen, maar nu ineens niet meer zonder op straat kunnen/durven?
Natuurlijk zijn er zo'n Moslima's.
Wil je mijn antwoord goed lezen en in je geheugen prenten? Dan hoef je morgen niet opnieuw hetzelfde te vragen.

Laatst gewijzigd door artisjok : 10 september 2010 om 17:52.
Oud 10 september 2010, 17:59   #339
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ephialtes Bekijk bericht
Een hoofddoek behoort tot de kledij en kan dus perfect door kledingvoorschriften worden geregeld. Wat is er volgens u zo "anders" aan? Graag een woordje uitleg, want neen ik begrijp het niet.
Op de site van het GO staat dat nochtans onder het hoofdstuk "levensbeschouwelijke kentekens"
http://www.g-o.be/sites/portaal_nieu...s/default.aspx

Citaat:
Schooluniformen worden nog op erg veel plaatsen gedragen... in Gent bijvoorbeeld zijn de scholen Sint Bavo en Sint Pieters ervoor gekend.
Ja, inderdaad. dat schreef ik ook.
Citaat:
Er gaan ook meer en meer stemmen op de kledingvoorschriften op meer plaatsen in te voeren. Uw bewering dat het uit de tijd is, is dan ook volstrekt onjuist.

Hiermee in verband is er enkele jaren terug nog een artikel verschenen in het nieuwsblad:

"Vlaamse scholen waar strenge kledingvoorschriften gelden, slaan opnieuw aan en noteren zelfs een stijging van het aantal inschrijvingen. 'Een school met een uniform is een school waar structuur, discipline en traditie heersen', luidt het.

In landen als Groot-Brittannië en Ierland is een schooluniform de normaalste zaak van de wereld, maar bij ons droeg het de jongste jaren vooral het etiket 'oubollig'. Dat lijkt dit jaar totaal anders te zijn. Lange zwarte plooirokken, donkerblauwe getailleerde jasjes en witte hemdjes voorzien van een klein kraagje: steeds meer ouders sturen hun kind liever naar een school met een strikte dresscode.

'Het valt echt op', zegt Hilde Coeck, directrice van het lager onderwijs van het Antwerpse Sint-Jan Berchmanscollege. 'Scholen waar de leerlingen verplicht worden om een uniform te dragen -of waar de dresscode behoorlijk streng is- zijn de jongste tijd zeer gegeerd.'

Echt onlogisch is dat niet, klinkt het. 'Speelplaatsen hebben steeds vaker iets weg van een catwalk. De populaire jongens en meisjes dragen dure merken, de anderen vallen uit de boot. Dat zorgt natuurlijk voor heel wat jaloezie en frustraties. Het passende antwoord daarop is het schooluniform. Kinderen worden niet meer gepest omdat ze geen merkkledij dragen en de ouders sparen op lange termijn wat geld uit.'

Oubollig of stijlvol, feit is dat een schooluniform symbool staat voor discipline en gezag. En laat het net dat zijn waar heel wat ouders tegenwoordig naar op zoek zijn. 'Er is opmerkelijk meer vraag naar regels en wetten', stelt directrice Ann Cleemput van de Antwerpse hotelschool Piva. 'Wij zijn de afgelopen jaren opmerkelijk strenger geworden. Zo hebben we onder meer opnieuw het uniform ingevoerd, twee jaar geleden. Die maatregel heeft de sfeer echt veranderd. Hij bevordert de gelijkheid tussen leerlingen. En ja, ze gedragen zich ook anders, zeg maar beter met een uniform.'

Minder keuze, minder discussie

In heel wat gevallen hebben strenge kledingvoorschriften ook hun weerslag op het aantal inschrijvingen. 'Sinds we opnieuw met schooluniformen werken, is het aantal leerlingen gestegen', weet Cleemput. 'Ouders willen meer regels en sturen hun kinderen graag naar een strengere school. Het uniform draagt dat uit, straalt een strenger imago uit.'

Dit schooljaar schroeft de Antwerpse hotelschool haar dresscode zelfs nog bij, onder meer op vraag van de ouders. 'Minder keuzemogelijkheden zorgen voor minder discussie. Zo simpel is het.'

In lyceum Hemelsdaele in Brugge behoort het uniform tot een eeuwenoude traditie. 'In tegenstelling tot enkele jaren geleden zien we dat die strenge kledingvoorschriften nu veel beter gesmaakt worden. Niet alleen door de ouders, ook door de leerlingen', vertelt leerkracht Michel Deleye. 'Mensen, en vooral jongeren, hebben nood aan iemand die hen richting geeft.'

'De regels die bij ons gelden, zijn daarom ook behoorlijk gedetailleerd neergeschreven. Uit pure noodzaak, want als je niet oppast, zouden sommige leerlingen er een spelletje van maken. Ze tasten graag hun grenzen af, maar bij ons krijgen ze daar eenvoudigweg niet de kans toe.'

Ook verkoopster Patricia Cludts spreekt van een opvallende modetrend. Al tweeëntwintig jaar verkoopt ze in haar winkel in Mechelen schooluniformen. 'Zeker niet alle scholen voeren opnieuw een uniform in, maar het valt wel op dat heel wat scholen hun beleid verstrengen. In sommige scholen voeren ze het uniform af, om het dan enkele jaren later weer in te voeren.'

Een schooluniform biedt volgens Cludts heel wat voordelen. 'Ouders hoeven op die manier maar een of twee keer per jaar kleding voor hun kinderen te kopen en de leerlingen verliezen 'smorgens geen uren met het zoeken naar de juiste outfit. Modebewust leerlingen moeten trouwens niet bang zijn: een uniform hoeft helemaal niet stijf te zijn.' "
Die stemmen om uniformen terug in te voeren zijn toch niet vré luid.
Uit je artikel blijkt eerder een keuze voor "structuur, discipline en traditie"
Ik heb toch geen weet van een school die het terug invoerde.
Oud 10 september 2010, 18:10   #340
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Geef me dan een citaat waar ik de Islam verdedig.
Dat kan niet moeilijk zijn als ik er bladzijden mee vol schrijf.
Durf jij nu te beweren dat je de islam NIET verdedigt?
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be