Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 11 september 2010, 00:48   #1
Moor
Gouverneur

Standaard Criminele allochtonen = lucratieve industrie

Beste mensen

Is het waar dat criminele allochtonen graag geziene mensen zijn in de rechtbanken en advocatenkantoren

De criminele jongeren brengen geld in het laatje van de glimlachende advocaten die grof geld verdienen op de rug van de criminelen zoals Jef Vermassen

De gevangenissen verdienen der geld bij

De ziekenhuizen met de kwetsuren die de verschillende schietpartijen en vechtpartijen teweegbrengen

De rechtbanken, griffiers, secretariaten, politie, bewakingsfirma's, stadswachten inspecteursn informanten, CRIMINELE ALLOCHTONEN ZIJN EEN GODSGESCHENK VOOR DEZE SECTOREN
Moor is offline  
Oud 11 september 2010, 00:50   #2
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
Beste mensen

Is het waar dat criminele allochtonen graag geziene mensen zijn in de rechtbanken en advocatenkantoren

De criminele jongeren brengen geld in het laatje van de glimlachende advocaten die grof geld verdienen op de rug van de criminelen zoals Jef Vermassen

De gevangenissen verdienen der geld bij

De ziekenhuizen met de kwetsuren die de verschillende schietpartijen en vechtpartijen teweegbrengen

De rechtbanken, griffiers, secretariaten, politie, bewakingsfirma's, stadswachten inspecteursn informanten, CRIMINELE ALLOCHTONEN ZIJN EEN GODSGESCHENK VOOR DEZE SECTOREN
Ik denk dat je geen jota begrijpt van sociale zekerheid, misschien toch je
school moeten afmaken!
alice is offline  
Oud 11 september 2010, 00:54   #3
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Ik denk dat je geen jota begrijpt van sociale zekerheid, misschien toch je
school moeten afmaken!

Jawel, ik begrijp het wel?

Kijk beste mevrouw indien de allochtonen schadelijk waren voor de staat dan hadden ze ons allang buitengesmeten, maar de mensen die cijfers kennen weten hoe en wat,

Er zijn zeer veel allochtonen die wel degelijk zeer veel geld brengen in de Sociale Zekerheid,

China is de machtigste land, hoe komt het? Omdat Chinezen zijn met veel
Moor is offline  
Oud 11 september 2010, 01:00   #4
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Kijk beste mevrouw indien de allochtonen schadelijk waren voor de staat dan hadden ze ons allang buitengesmeten, maar de mensen die cijfers kennen weten hoe en wat,

Er zijn zeer veel allochtonen die wel degelijk zeer veel geld brengen in de Sociale Zekerheid,

China heeft geen sociale zekerheid,evenmin als Marokko of Turkije, ook niet op school ergens wat over gehoord?
Je hele redenering rammelt, allochtonen zijn oververtegenwoordigd in werkloosheidsuitkeringen, bij het OCMW, in sociale woningbouw, die mensen kosten dus geld wat niet in verhouding staat tot de bijdragen want die komen van wie werkt.
Jongeren die met het gerecht in aanraking komen krijgen vaak een pro deo advocaat, die wordt niet betaald door zijn klant, en dus is die groep helemaal niet interessant voor advocaten,gevangenissen worden door de staat betaald dus door wie werkt,beetje mee nu?
Toch maar eens over denken terug naar school te gaan!
alice is offline  
Oud 11 september 2010, 01:04   #5
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
China heeft geen sociale zekerheid,evenmin als Marokko of Turkije, ook niet op school ergens wat over gehoord?
Je hele redenering rammelt, allochtonen zijn oververtegenwoordigd in werkloosheidsuitkeringen, bij het OCMW, in sociale woningbouw, die mensen kosten dus geld wat niet in verhouding staat tot de bijdragen want die komen van wie werkt.
Jongeren die met het gerecht in aanraking komen krijgen vaak een pro deo advocaat, die wordt niet betaald door zijn klant, en dus is die groep helemaal niet interessant voor advocaten,gevangenissen worden door de staat betaald dus door wie werkt,beetje mee nu?

Beste Alice, China heeft geen sociale zekerheid, maar China is wel een machtig en rijk land, en elk bedrijf probeert binnen te dringen in de Chinese markt? Omdat elke Chinees als een consument gezien wordt, iedereeen probeert naar de gunst van elke Chinees te dingen

Beste, ik ben een Marokkaan, en ik heb geleefd onder criminelen, en elke Marokkaan dat iets uitgespookt heeft en berecht wordt, zal sowieso BETALEN, pro-deo of geen pro-deo, van zodra hij begint te werken ==> LOONBESLAG enzo

Zijn bezittingen worden afgenomen, zijn wagen, zijn huis, of zelfs het huis van zijn ouders, dus ga jij maar terug naar school
Moor is offline  
Oud 11 september 2010, 02:37   #6
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Beste Alice, China heeft geen sociale zekerheid, maar China is wel een machtig en rijk land, en elk bedrijf probeert binnen te dringen in de Chinese markt? Omdat elke Chinees als een consument gezien wordt, iedereeen probeert naar de gunst van elke Chinees te dingen

Beste, ik ben een Marokkaan, en ik heb geleefd onder criminelen, en elke Marokkaan dat iets uitgespookt heeft en berecht wordt, zal sowieso BETALEN, pro-deo of geen pro-deo, van zodra hij begint te werken ==> LOONBESLAG enzo

Zijn bezittingen worden afgenomen, zijn wagen, zijn huis, of zelfs het huis van zijn ouders, dus ga jij maar terug naar school
LOOOOOL om loonbeslag te kunnen doen , dat zowiezo zéér beperkt is moet je wel eerst werken en een vast adres hebben. Wagen staat op een van de vele neven nichten of nonkels dus daar kunnen ze ook al niet aan, laat staan dat er boetes betaald worden.

In Ned werd de berekening al eens gemaakt. Jullie KOSTEN ONS MILJARDEN
Cdude is offline  
Oud 11 september 2010, 06:47   #7
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Allochtonen zijn inderdaad oververtegenwoordigd in werkloosheidsuitkeringen en bij het OCMW.
Of ze werkelijk meer kosten dan ze opbrengen zou je toch eerst eens moeten uitrekenen.
artisjok is offline  
Oud 11 september 2010, 09:01   #8
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
LOOOOOL om loonbeslag te kunnen doen , dat zowiezo zéér beperkt is moet je wel eerst werken en een vast adres hebben. Wagen staat op een van de vele neven nichten of nonkels dus daar kunnen ze ook al niet aan, laat staan dat er boetes betaald worden.

In Ned werd de berekening al eens gemaakt. Jullie KOSTEN ONS MILJARDEN
Beste, dat klopt allemaal niet, van zodra je een boete of schadevergoeding moet betalen dan ben je van de staat, je behoort toe aan de staat

Ineens maken ze van je gehakt, zoals aasgieren komen ze op je af, het stopt niet, intresten, gerechtsdeurwaarders, pesterijen, brieven, schuldbemiddelaars, van zodra je begint te werken, bam, er wordt eenzijdig een bedrag van je loon afgehaald,

Die onderzoeken met die cijfers dat moet je van een korreltje zout nemen, het is technologisch en cijfermatig onmogelijk om een exact, correcte en accurate beeld te geven van het kostenplaatje van de migranten, brengen zij iets op of het omgekeerde ?

En derbij nog, als je bij de OCMW bent, als je begint te werken, dan moet je dat geld dat je van de OCMW hebt gekregen je moet dat terugbetalen, een vriend van me zat bij de OCMW en hij heeft dat geld gekregen maar van zodra hij begon te werken moest hij ongeveer 100 euro's terug betalen per maand,

Bij de Belgen heb je ook van die soort mensen die zo zelfs erger zijn dan de ergste Kosovaar, ik noem ze "White Trash"-Belgen, ze zitten dagenlang op 't café met gans de familie, met hun kinderen en hun hondje, ze hebben allemaa incestueuze neigingen, ze zitten allen aan de den dop of ziekenkas, ze zijn allen niet gekwalificeerd, dus geen diploma of zo,
Moor is offline  
Oud 11 september 2010, 09:05   #9
Moor
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Allochtonen zijn inderdaad oververtegenwoordigd in werkloosheidsuitkeringen en bij het OCMW.
Of ze werkelijk meer kosten dan ze opbrengen zou je toch eerst eens moeten uitrekenen.
Ik heb een Bachelor, en om eerlijk te zijn, ik moet toegeven, dat

Vlamingen zeer moeilijke mensen zijn

Als jullie willen dat Allochtonen niet oververtegenwoordigd moeten worden in de Dop, enzo, dan NEEM HEN AAN, en denk niet "Eigen volk eerst"

Hoeveel dappere Marokkaanse jongeren ken ik, die een diploma hebben, en die gestudeerd hebben en wat voor een job doen zij? Klantendienstmedewerker bij Telenet, die gast ocharme, die heeft gans zijn leven gestudeerd in zijn donkere kamertje om dan te eindigen in de Klantendienst van Base hahaha loll

Een bekende gezegde:

Wanneer een vreemdeling werkt PAKT HIJ ONZE JOBS AF

En wanneer hij niet werkt dan zit hij aan den dop

Dus hoe jet het ook keert of draait ze hebben altijd commentaar
Moor is offline  
Oud 11 september 2010, 09:14   #10
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Als jullie willen dat Allochtonen niet oververtegenwoordigd moeten worden in de Dop, enzo, dan NEEM HEN AAN, en denk niet "Eigen volk eerst"

Hoeveel dappere Marokkaanse jongeren ken ik, die een diploma hebben, en die gestudeerd hebben en wat voor een job doen zij? Klantendienstmedewerker bij Telenet, die gast ocharme, die heeft gans zijn leven gestudeerd in zijn donkere kamertje om dan te eindigen in de Klantendienst van Base hahaha loll
Het is correct dat; zelfs met een diploma; het voor allochtonen moeilijker is om aan een job te geraken en zij dikwijls onder hun diploma moeten werken.
Het ergste vind ik dat dit a.d.h.v. de klassieke vooroordelen nog eens goedgepraat wordt.
(Ik onderstreep enkele woorden voor de forum-deelnemers die zouden durven lezen "onmogelijk" i.p.v. "moeilijker" of "altijd" i.p.v. "dikwijls" en dan reageren met "dus je bedoelt dat ... gevolgd door stropoppen".)
Citaat:
Een bekende gezegde:

Dat is ook juist. Sommige Vlamingen zullen altijd commentaar hebben.
artisjok is offline  
Oud 11 september 2010, 12:15   #11
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een bekende gezegde:

Goh je hebt uiteraard een punt maar het is beetje complexer als dat, dat zie je zelf toch wel in denk ik.
Normaal gezien zal iemand die goed gestudeerd heeft en zich weet te gedragen (ik spreek dan als moslim of anders in het algemeen) zeker aan de bak komen.
Maar kijk eens hoe sommigen zich presenteren bij een solicitatie gesprek; de houding die ze aannemen, de arrogantie waarmee ze soms spreken, de 'eisen' die ze stellen of hoe ze iets vragen. Dat is vaak de reden waarom ze niet hoog raken of aan een vaste baan.
Het ligt niet altijd aan ons maar vaak ook aan de persoon van vreemde afkomst zelf. Meer nog afkomst, nog zoiets dat vaak misbruikt is en wordt: mensen die hier geboren worden en leven meten zich toch een buitenlands jasje aan en plaatsen zich in de slachtoffer rol.

Men zorgt dus aan beiden zijden voor de in standhouding van de vicieuze cirkel, meer is het niet.
Diegene die de durf en de intelligentie hebben die te doorbreken komen ver.

Maar niet die idioot die van marokaanse ouders is, hier heel zijn schooljeugd en verder de westerse maatschappij loopt te veroordelen maar toch met zijn dure GSM en kledij aan, het klakske 1 meter boven zijn hoofd zwevende, de mensen (soms) loopt af te dreigen en op het voorsorteer vlak naar links of rechts vliegt om bij groen licht de andere hun pas af te snijden in het rechtdoor rijden,...
Pas op zelfde geldt voor de zogenoemde autochtoon he
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 11 september 2010, 12:24   #12
Moor
Gouverneur

Standaard

Ik heb een Bachelor, en men heeft er alles aan gedaan om mijn Diploma gewoon kapot te maken

Ik pleit ervoor om de interims en recruteringskantoren hard aan te pakken, men waant zich in Laos of Thailand,

En ik pleit om HR grondig te hervormen, je waant je in Venezuela, sollicitanten krijgen niet eens een antwoord, Er is veel werk aan de winkel

Ik heb zelfs ooit meegemaakt dat een Personeelsmanager aan me vroeg "heb je die echt die diploma"

En een andere sollicitant zei "Wat voor een wagen heb je"?

Dan denk ik bij mezelf "Is dit relevant"

Ik klaag de totaal willekeur, ik klaag de mentale afslachting van de Allochtoonse afgestudeerden die rechtsreeks naar een slachthuis gaan wanneer zij solliciteren,
Moor is offline  
Oud 11 september 2010, 14:17   #13
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb een Bachelor, en men heeft er alles aan gedaan om mijn Diploma gewoon kapot te maken

Ik pleit ervoor om de interims en recruteringskantoren hard aan te pakken, men waant zich in Laos of Thailand,

En ik pleit om HR grondig te hervormen, je waant je in Venezuela, sollicitanten krijgen niet eens een antwoord, Er is veel werk aan de winkel

Ik heb zelfs ooit meegemaakt dat een Personeelsmanager aan me vroeg "heb je die echt die diploma"

Ik klaag de totaal willekeur, ik klaag de mentale afslachting van de Allochtoonse afgestudeerden die rechtsreeks naar een slachthuis gaan wanneer zij solliciteren,

Ik denk dat als allochtoon uw kansen het hoogst zijn wanneer je solliciteert bij grote, bij voorkeur internationale bedrijven. Mijn indruk is toch dat die bedrijven het meer gewoon zijn om met allerlei mensen te werken, van alle kleuren, religies en achtergronden, en er daardoor ook minder bevooroordeeld tegenover staan.

Nadeel als bachelor bij grote bedrijven is dat je vaak in een systeem terechtkomt waar er een vrij stricte scheiding tussen bachelors en masters is.
Fredo is offline  
Oud 11 september 2010, 17:18   #14
Nexer
Parlementslid

Nexer's schermafbeelding

Standaard

Me dunkt hebben we hier te maken met een trol.

"For all those upper/middle class academics, harassment means all those loud ordinary people, who smell bad, who talk dirty."
Nexer is offline  
Oud 11 september 2010, 17:30   #15
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nexer Bekijk bericht
Me dunkt hebben we hier te maken met een trol.
Waarom?
Acht je het onmogelijk dat een allochtoon een bachelor diploma heeft?
artisjok is offline  
Oud 11 september 2010, 20:23   #16
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Uiteraard betaal je wanneer je schade hebt veroorzaakt,en uiteraard kunnen je bezittingen worden angeslagen en indien minderjarig die van je ouders,lijkt je dit niet normaal? Mij wel!
Dat maakt criminaliteit nog niet tot een lucratieve industie,integendeel!
China is helemaal geen rijk land, op de platte land heerst nog veel armoede en vaak moeten jongeren in fabrieken wonen om hun ouders en zusjes en broers te onderhouden, er is dus verschil tussen toegankelijke welvaart en snelle economische groei.
U wordt trouwens ook als consument gezien hoor, dat hoort bij een vrije markt.
alice is offline  
Oud 11 september 2010, 20:25   #17
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Doe niet zo onnozel...ik ken genoeg allochtonen met een bachelor die allemaal aan het werk zijn, dus mogelijk ligt het gewoon aan jou en je manier van solliciteren? Waar heb je een bachelor in?
alice is offline  
Oud 11 september 2010, 21:15   #18
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Een bekende gezegde:

Een ander bekend gezegde: “ge haalde ons naar hier om uw vuile werk te doen”.
Nu stellen we vast dat dit werk nog steeds niet gedaan wordt en nu Polen dit werk komen doen.
Wat is daarvan de oorzaak volgens u ?
Bobke is offline  
Oud 11 september 2010, 21:15   #19
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Waarom zouden ze 'ons' moeten buiten gooien? Het was u misschien ontgaan maar er lopen ook allochtonen rond in het Belgenland die wel wat van hun leven maken. Mensen die wel studeren en een diploma behalen, mensen die doorbijten om een job te bemachtigen en het woord 'opgeven' niet kennen. Het is maar hoe je het bekijkt. Ge bent veel te pessimistische bro.
Oud 11 september 2010, 21:18   #20
Svennies
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Ik denk dat als allochtoon uw kansen het hoogst zijn wanneer je solliciteert bij grote, bij voorkeur internationale bedrijven. Mijn indruk is toch dat die bedrijven het meer gewoon zijn om met allerlei mensen te werken, van alle kleuren, religies en achtergronden, en er daardoor ook minder bevooroordeeld tegenover staan.
Nadeel als bachelor bij grote bedrijven is dat je vaak in een systeem terechtkomt waar er een vrij stricte scheiding tussen bachelors en masters is.
Dat klopt volledig...

Die gaan in eerste instantie voor de bekwaamheid van de sollicitant...

Afkomst is totaal onbelangrijk...
Svennies is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be