Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 12 september 2010, 12:02   #141
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, in Vlaanderen wordt je gestraft als werkloze als er geen werk te vinden is. Dat is alleen maar mogelijk met mensen die een slavenmentaliteit hebben.
Is dat zo? Me dunkt dat we zelfs in Vlaanderen nog heel tolerant zijn, vergeleken met onze buurlanden.

Mensen die bereid zijn halftijds te werken aan een bepaald (laag) loon, krijgen nog een deel werkloosheidsvergoeding bijgepast. In andere landen gaan mensen halftijds werken, net omdat ze geen werkloosheidsvergoeding meer krijgen.

Als natuurlijk iedereen pas aan het werk gaat als hij/zij z'n droomjob gevonden heeft, zullen er nog veel vergoedingen betaald moeten worden. Maar dan zou onze werkvloer er niet zo proper uitzien (om eens een heel lelijk voorbeeld te nemen).
Kawadude is offline  
Oud 12 september 2010, 12:07   #142
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Is dat zo? Me dunkt dat we zelfs in Vlaanderen nog heel tolerant zijn, vergeleken met onze buurlanden.

Mensen die bereid zijn halftijds te werken aan een bepaald (laag) loon, krijgen nog een deel werkloosheidsvergoeding bijgepast. In andere landen gaan mensen halftijds werken, net omdat ze geen werkloosheidsvergoeding meer krijgen.

Als natuurlijk iedereen pas aan het werk gaat als hij/zij z'n droomjob gevonden heeft, zullen er nog veel vergoedingen betaald moeten worden. Maar dan zou onze werkvloer er niet zo proper uitzien (om eens een heel lelijk voorbeeld te nemen).
Je vergeet dat we hier heel ons leven veel meer belasting betalen dan in de andere landen en er zo goed als niets voor terug krijgen.
Oud 12 september 2010, 12:15   #143
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Je vergeet dat we hier heel ons leven veel meer belasting betalen dan in de andere landen en er zo goed als niets voor terug krijgen.
Ik begrijp niet goed wat je hiermee bedoelt als antwoord op mijn argumentatie.

Gezien belasting betalen nog steeds federale materie is, moet je dat in z'n geheel zien.

We krijgen er zo goed als niets voor in de plaats is overdreven, dat het geïnde geld op een andere manier beheerd en besteed kan worden, is dan weer een waarheid als een koe.

Vergeleken met andere landen, krijgen sommigen wel heel veel voor de belastingen in de plaats, maar daarom niet degenen die bijdragen.

Dit kan en moet absoluut beter (en in mijn ogen dan ook op een beter niveau, maar ja, dan verarmen anderen natuurlijk).
Kawadude is offline  
Oud 12 september 2010, 12:29   #144
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

We krijgen er zo goed als niets voor in de plaats is overdreven...
Iemand die dan na een leven van werken een armoede pensioen krijgt en er niet mee toekomt die overdrijft?
Oud 12 september 2010, 12:47   #145
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Iemand die dan na een leven van werken een armoede pensioen krijgt en er niet mee toekomt die overdrijft?
Iemand die na een een leven van werken zich vastklampt aan een pensioen is een sukkel.
AyneRand is offline  
Oud 12 september 2010, 12:53   #146
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AyneRand Bekijk bericht
Iemand die na een een leven van werken zich vastklampt aan een pensioen is een sukkel.
Dat kan zijn, de mensen zijn niet allemaal zoals u. Zie eerst maar dat je op pensioenleeftijd finacieel onafhankelijk bent alvorens je roept.

Niettemin blijft het een schande.

Laatst gewijzigd door Xenophon : 12 september 2010 om 12:55.
Xenophon is offline  
Oud 12 september 2010, 12:59   #147
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat kan zijn, de mensen zijn niet allemaal zoals u. Zie eerst maar dat je op pensioenleeftijd finacieel onafhankelijk bent alvorens je roept.

Niettemin blijft het een schande.
Ik ben al lang financieel onafhankelijk. Als ik er goed over nadenk, al heel lang.
AyneRand is offline  
Oud 12 september 2010, 13:04   #148
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben al lang financieel onafhankelijk. Als ik er goed over nadenk, al heel lang.
Veel geërft ?
Pericles is offline  
Oud 12 september 2010, 13:09   #149
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Veel geërft ?
Afgunstig?
AyneRand is offline  
Oud 12 september 2010, 13:13   #150
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Er wordt wel iets meer gedaan met de belastingen dan pensioenen uit te betalen.

Vergelijk onze gezondheidszorg en onderwijs in het algemeen met dat van bvb. Groot-Brittannië (waar inderdaad een pak minder belastingen betaald worden). Er iets voor terugkrijgen is niet enkel cash geld van de overheid ontvangen, maar ook diensten die verzekerd worden, daar waar in andere landen de privé verantwoordelijk is (en dus ook betaald moeten worden, maar in de vorm van premies ipv belastingen).

Of dit al dan niet goede overheidskeuzes zijn, is een andere discussie. Spijtig genoeg kunnen de meeste van deze discussies in België niet correct plaatsvinden. Door de verplichte overeenstemming tussen Waals Links en Vlaams Rechts komt er meestal iets uit de bus waar beiden zich in kunnen vinden, maar daarom niet de meest efficiënte oplossingen vormen.
Kawadude is offline  
Oud 12 september 2010, 13:13   #151
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Rijk geboren of wa?
Kawadude is offline  
Oud 12 september 2010, 13:15   #152
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat wil ik allemaal wel aannemen, dat is op zich niets speciaals. Maar daar ging het niet over.

Ben je op pensioen en finacieel onafhankelijk, daar ging het over?
Oud 12 september 2010, 13:15   #153
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Rijk geboren of wa?
Is dat een ziekte?
AyneRand is offline  
Oud 12 september 2010, 13:15   #154
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Er wordt wel iets meer gedaan met de belastingen dan pensioenen uit te betalen.

Vergelijk onze gezondheidszorg en onderwijs in het algemeen met dat van bvb. Groot-Brittannië (waar inderdaad een pak minder belastingen betaald worden). Er iets voor terugkrijgen is niet enkel cash geld van de overheid ontvangen, maar ook diensten die verzekerd worden, daar waar in andere landen de privé verantwoordelijk is (en dus ook betaald moeten worden, maar in de vorm van premies ipv belastingen).

Of dit al dan niet goede overheidskeuzes zijn, is een andere discussie. Spijtig genoeg kunnen de meeste van deze discussies in België niet correct plaatsvinden. Door de verplichte overeenstemming tussen Waals Links en Vlaams Rechts komt er meestal iets uit de bus waar beiden zich in kunnen vinden, maar daarom niet de meest efficiënte oplossingen vormen.
Daar zullen de mensen met een armoede pensioen zeer tevreden over zijn.
Oud 12 september 2010, 13:17   #155
AyneRand
Minister-President

Standaard

Citaat:
Dat wil ik allemaal wel aannemen, dat is op zich niets speciaals. Maar daar ging het niet over.

Ben je op pensioen en finacieel onafhankelijk, daar ging het over?
Ik ga nooit op pensioen. Ik werk graag. En nee, ik ben niet op pensioen, maar al heel lang financieel onafhankelijk.
AyneRand is offline  
Oud 12 september 2010, 13:17   #156
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgunstig?
Helemaal niet.
Ik dacht al dat ge ging zeggen dat het door uw capaciteiten kwam.
Pericles is offline  
Oud 12 september 2010, 13:24   #157
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
Blijkbaar is dit een forum enkel voor NV.A en VB. Er zijn in ons land geen problemen blijkbaar, enkel wat betreft vlaams, waals, brussels, onafhankelijkheid, 180 jaar geschiedenis, verdrukking, haat enz...i
Dit forum is er vooral voor een aantal reactionair-belgicistische trollen die met de meest waanzinnige argumenten proberen te bewijzen dat er een land België zou bestaan waar Vlamingen baat bij zouden kunnen hebben of ooit in een ver vervlogen verleden gehad zouden hebben, of waar ze tenminste toch niet van mogen weglopen omdat ze toch zo'n kleine, onbetekenende, boerse, achterlijke, bekrompen, egoïstische, racistische, patois-sprekende collaborateurs en kultuurbarbaren van onder de kerktoren zijn. Dat alles in tegenstelling natuurlijk met het superieure Waalse ras van Jules Destrée en Léon Degrelle.

Aan de andere kant kan je natuurlijk moeilijk ontkennen dat de communautaire discussies zo dominant zijn in onze huidige politieke context dat ze al de rest overheersen. Er is geen enkel probleem in dit on-land dat niet communautair geladen is, geen enkel probleem waar de doorsnee Vlaming en de doorsnee Waal nog dezelfde mening of oplossing zouden over hebben.

Laatst gewijzigd door fonne : 12 september 2010 om 13:24.
fonne is offline  
Oud 12 september 2010, 13:29   #158
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Vlaanderen en Wallonië zullen ONMIDDELIJK worden toegelaten. Het excuus zal zijn dat ze dit erven van België, en dat onze economie volledig in overeenstemming draait met de EU. Ik denk dat je vergeet hoe graag men zieltjes wint in de EU, en dat de EU gezinden niet graag een splitsing zien komen, en die hangt er zeker in de lucht als men de erfgenamen van België niet toelaat. Verscheidene Vlamingen hebben een nogal hoge functie binnen de EU...
Daar is zelfs geen excuus voor nodig, wel het principe "res transit cum suo onere" uit het internationaal recht. Noch Vlaanderen, noch Wallonië hebben het recht de verplichtingen uit internationale verdragen als EMU, Schengen, Navo, ... plots niet meer na te komen. Maar dat impliceert tegelijk dat ze er niet zomaar uitgebonjourd kunnen worden.
fonne is offline  
Oud 12 september 2010, 13:29   #159
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Is dat een ziekte?
Neen, maar indien u rijk geboren bent, gelieve geen uitspraken te doen over sukkels die maar voor hun eigen pensioen moeten gezorgd hebben en maar niet op de overheid had moeten rekenen.

Van iemand die al lang financieel onafhankelijk is, is dit niet echt een geloofwaardige uitspraak.

Je kan even goed zeggen 'ze hadden maar op de Lotto moeten spelen'.

Ongeveer van hetzelfde niveau, quoi.
Kawadude is offline  
Oud 12 september 2010, 13:31   #160
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Daar zullen de mensen met een armoede pensioen zeer tevreden over zijn.
Ik voel met iedereen mee, maar als ik het goed begrepen heb, wenst de PS een minimumpensioen in te voeren van 1.500€, dus het ziet er zo slecht nog niet uit voor onze gepensioneerden.
Kawadude is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be