Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Discussie gesloten

Discussietools
Oud 13 september 2010, 18:45   #101
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rr00ttt Bekijk bericht
Aangezien firmabaas Hurricane waarschijnlijk niet over oneindige tijd en middelen beschikt om alle kandidaten zorgvuldig te screenen maakt hij een pre-selectie die voor een stuk geinspireerd is op eerdere ervaringen.

Ik vind daar niks racistisch aan, ik vind dit enkel logisch gedrag.
Iemand met dezelfde 'logische' gedachtegang concludeert inderdaad hetzelfde als hurricane.
Oud 13 september 2010, 18:53   #102
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Iemand met dezelfde 'logische' gedachtegang concludeert inderdaad hetzelfde als hurricane.
Het IS een logische gedachtengang, sugar.
Ik beweer niet dat het een ethisch verantwoorde manier van denken is.
Maar als je zaken doet, kan niemand je kwalijk nemen dat je voor de weg met de minste weerstand kiest.
Het gaat om geld. En in de huidige omstandigheden om leven of dood voor een zaak.
Schiet dus niet op de zaakvoerders. Ze wikken en wegen.
Ongetwijfeld zullen bij sommigen wel racistische overwegingen meespelen, daar twijfel ik niet aan.
Maar ervaring leert je dingen die je niet altijd graag wil horen.
Jammer, maar het is gewoon zo.
Maar er is ook een keerzijde aan de medaille.
Ik heb hier persoonlijk Polen in huis gehad. Ze kwamen een muur pleisteren.
Nooit vakmensen gezien die zo perfect en snel werken.
Ik heb inmiddels hun gegevens doorgegeven aan verschillende aspirant-verbouwers.
Het kan dus allemaal best wel hoor.

Laatst gewijzigd door hurricane : 13 september 2010 om 18:54.
hurricane is offline  
Oud 13 september 2010, 18:56   #103
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien het verschil schuilt hem in het feit dat Hurr & Co WEL leren van eerdere ervaringen?
Cdude is offline  
Oud 13 september 2010, 18:57   #104
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
Het IS een logische gedachtengang, sugar.
Ik beweer niet dat het een ethisch verantwoorde manier van denken is.
Maar als je zaken doet, kan niemand je kwalijk nemen dat je voor de weg met de minste weerstand kiest.
Het gaat om geld. En in de huidige omstandigheden om leven of dood voor een zaak.
Schiet dus niet op de zaakvoerders. Ze wikken en wegen.
Ongetwijfeld zullen bij sommigen wel racistische overwegingen meespelen, daar twijfel ik niet aan.
Maar ervaring leert je dingen die je niet altijd graag wil horen.
Jammer, maar het is gewoon zo.
Maar er is ook een keerzijde aan de medaille.
Ik heb hier persoonlijk Polen in huis gehad. Ze kwamen een muur pleisteren.
Nooit vakmensen gezien die zo perfect en snel werken.
Ik heb inmiddels hun gegevens doorgegeven aan verschillende aspirant-verbouwers.
Het kan dus allemaal best wel hoor.
Suqar ipv sugar.

Ik kan goed begrijpen dat uw geld de grootste rol speelt en dat u uw geld eert maar daar gaat het niet om.

Soit. U concludeert dat alle allochtonen dezelfde zijn nadat u welgeteld 3 allochtonen te werk hebt gesteld die blijkbaar hun werk niet goed deden. U oordeelt over een hele allochtonen gemeenschap op basis van 3 allochtonen. Mag ik concluderen dat u discrimineert op de werkvloer, mag dat van jou?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 13 september 2010 om 19:00.
suqar_7loe is offline  
Oud 13 september 2010, 18:58   #105
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
U houdt geen rekening met eerdere ervaringen in het leven in beslissingen die u maakt?

Ik heb medelijden met u en vindt het een wonder dat u uberhaupt nog in leven bent.
Rr00ttt is offline  
Oud 13 september 2010, 18:59   #106
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moor Bekijk bericht
dat van die homo's da's verkeerd sommige homo's lokken dat echt uit

sommige homo's verleiden echt actief een marokkaan, tot die marokkaan die homo een trap verkoopt, en dan zit men te blijten, homofobie

Op mijn werk was er zo'n homo die dat riskeerde, hij deed zo raar, en hij wou zo'n avance maken naar mij, ik had hem bijna een "Bruce-lee-Kick" gegeven, ken je dat een Bruce Lee Kick? Dat is zo'n kick waar je 20 meters ver vliegt door één simpele Kick.

Jij bent anders ook heel goed bezig.
Steve_M is offline  
Oud 13 september 2010, 18:59   #107
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Misschien het verschil schuilt hem in het feit dat Hurr & Co WEL leren van eerdere ervaringen?
Ik leer ook uit mn ervaringen maar ik oordeel niet over een hele vlaamse gemeenschap vb nadat ik 3 vlamingen te werk heb gesteld die hun werk niet goed deden. Dat zou namelijk dom zijn.
Oud 13 september 2010, 19:00   #108
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik kan goed begrijpen dat uw geld de grootste rol speelt en dat u uw geld eert maar daar gaat het niet om.
Suqar ipv sugar.

Soit. U concludeert dat alle allochtonen dezelfde zijn nadat u welgeteld 3 allochtonen te werk hebt gesteld die blijkbaar hun werk niet goed deden. U oordeelt over een hele allochtonen gemeenschap op basis van 3 allochtonen. Mag ik concluderen dat u discrimineert op de werkvloer, mag dat van jou?
hoeveel moet hij er dan testen volgens jou om tot die conclusie te mogen komen?

Laatst gewijzigd door Cdude : 13 september 2010 om 19:00.
Cdude is offline  
Oud 13 september 2010, 19:00   #109
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Suqar ipv sugar.

Soit. U concludeert dat alle allochtonen dezelfde zijn nadat u welgeteld 3 allochtonen te werk hebt gesteld die blijkbaar hun werk niet goed deden. U oordeelt over een hele allochtonen gemeenschap op basis van 3 allochtonen. Mag ik concluderen dat u discrimineert op de werkvloer, mag dat van
jou?
Als u "selecteren op basis van ervaring' discrimineren wil noemen, mag u dat van mij.
Mag ik de vraag omkeren ?
Als u tot drie keer betaald voor een brood, en het blijken alle drie slechte broden te zijn. Gaat u dan nog een vierde kopen, tegen beter weten in ?
hurricane is offline  
Oud 13 september 2010, 19:01   #110
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat ze selectief leren van eerdere ervaringen.
Je gaat me toch niet wijsmaken dat slechte ervaringen met autochtonen onbestaande zijn. Maar uit die ervaringen wenst men niet te "leren".
artisjok is offline  
Oud 13 september 2010, 19:02   #111
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
U houdt geen rekening met eerdere ervaringen in het leven in beslissingen die u maakt?

Ik heb medelijden met u en vindt het een wonder dat u uberhaupt nog in leven bent.
Ik heb eerder medelijden met mensen die een ander individu geen kans geven en een gehele gemeenschap over eenzelfde kam scheren. Werkelijk, zielig.
Oud 13 september 2010, 19:03   #112
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Het is nogal dom te besluiten dat alle allochtonen voor problemen zorgen, als je ervaring hebt met 3 allochtonen.
artisjok is offline  
Oud 13 september 2010, 19:04   #113
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Allemaal uiteraard.
Jij bent IT-er?

Laatst gewijzigd door artisjok : 13 september 2010 om 19:04.
artisjok is offline  
Oud 13 september 2010, 19:04   #114
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Suqar ipv sugar.

In de plaats van te schieten op de zaakvoerder zou u beter schieten op die allochtonen die de kansen van andere allochtonen verprutsen. Dat zou pas een verschil maken. Spijtig genoeg is dat een geluid dat we maar uiterst zelden horen.
Rr00ttt is offline  
Oud 13 september 2010, 19:06   #115
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Iedereen verdient een kans.
Oud 13 september 2010, 19:07   #116
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Het is nogal dom te besluiten dat alle allochtonen voor problemen zorgen, als je ervaring hebt met 3 allochtonen.
Ik heb hem dat nergens horen zeggen. En zelf zeg ik dat ook helemaal niet. U begrijpt er simpelweg niets van (of wilt u het niet begrijpen?).

Wat u rascisme noemt is vaak niets anders dan logisch gedrag, i.e. in een wereld van beperkte tijd risico's minimaliseren. Het is in mijn ogen crimineel dat men mensen probeert te dwingen om irrationeel te gaan handelen.
Rr00ttt is offline  
Oud 13 september 2010, 19:09   #117
Rr00ttt
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Klinkt mooi op papier. In de realiteit is dat niet werkbaar. Wat moet hij doen? Elke sollicitant uitnodigen voor een gesprek en een batterij testen? Daar zijn simpelweg de middelen niet voor.

Dus baseert men zich op ervaringen, zowel positieve als negatieve. Een poolse loodgieter heeft hier in een handomdraai werk. Nochthans herinner ik me héél goed dat zij in het begin zeker niet als welkome gasten werden gezien.

Hetzelfde geld overigens voor bvb de indische IT'er. (Ingeval u in de waan zou verkeren dat het Polen wél lukt omdat zij 'ook wit' zijn en het dus iets met racisme te maken heeft).

Laatst gewijzigd door Rr00ttt : 13 september 2010 om 19:14.
Rr00ttt is offline  
Oud 13 september 2010, 19:09   #118
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het probleem is dat ze selectief leren van eerdere ervaringen.
Je gaat me toch niet wijsmaken dat slechte ervaringen met autochtonen onbestaande zijn. Maar uit die ervaringen wenst men niet te "leren".
Ja hoor. Ook in het verleden wel slechte ervaringen gehad met autochtonen.
Maar die begonnen geen bedreigingen te uiten als ik hen vriendelijk vertelde dat ze niet voldeden.
Dit gebeurde wél met de allochtonen.
Maar als het u gelukkig kan maken : de gingen de deur uit.
Tegenwoordig rekruteren we op een betere manier.
Een dagje meedraaien op proef is de beste test.
Onze mensen komen met onze klanten in contact. Dus ze moeten perfect Nederlands kunnen spreken.
En vooral niet beginnen schelden als ze al eens een opmerking krijgen.
En daar wringt het schoentje nog wel eens....
hurricane is offline  
Oud 13 september 2010, 19:10   #119
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
²

Citaat:
In de plaats van te schieten op de zaakvoerder zou u beter schieten op die allochtonen die de kansen van andere allochtonen verprutsen. Dat zou pas een verschil maken. Spijtig genoeg is dat een geluid dat we maar uiterst zelden horen.
Neen, ik schiet op niemand. Ik zeg wat ik vind. Firmabazen als Hurricane en jij discrimineren op de werkvloer. Uw conclusie slaat nergens op maar dat weet u zelf ook wel.
Oud 13 september 2010, 19:16   #120
hurricane
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Volmondig inderdaad !
Maar dan moeten ze de kans benutten. En niet alle dagen steevast te laat op de werkvloer komen.
Zo werkt het hier niet.
Werknemers kosten veel geld. Ik kan gewoon de toekomst van de goede krachten niet in de weegschaal leggen voor nog méér experimenten die in het verleden mislukten.
Het gaat om geld, Suqar. En neen, ik adoreer het niet en stel het niet boven alles. Maar er zijn grenzen.
Als een bedrijf failliet gaat door verkeerde beslissingen staan er heel wat meer banen in gevaar.
Dat is nu eenmaal de verantwoordelijkheid die je soms moet nemen.
hurricane is offline  
Discussie gesloten

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be