Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2010, 20:09   #1
Sunny
Banneling

Standaard Witte schoolvlucht

Citaat:
Basisschool Lokeren zet allochtone kinderen in aparte klas
donderdag 16 september 2010

In de basisschool van het Onze-Lieve-Vrouwcollege in Lokeren zijn sommige klassen zo ingedeeld dat de allochtone leerlingen apart zitten van hun autochtone leeftijdgenoten. Dat meldt de redactie van de Oost-Vlaamse regionale zender TV OOST.

De school doet dit naar eigen zeggen om de daling van het aantal autochtone leerlingen tegen te gaan. De lagere school van het Onze-Lieve-Vrouwcollege telt 70 procent allochtone leerlingen.

...
Almaar meer ouders van autochtone leerlingen halen hun kinderen weg van de school, aldus de regionale zender.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20100916_124
16 sep 2010

Hoe zou dat toch komen?

Zijn hier forummers die met volle overtuiging hun kinderen in concentratiescholen plaatsen? Wat is hun motivatie?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 20:23   #2
Wisord
Banneling

Standaard

Ik denk dat tegenwind heel belangrijk is. Negeren, wat de meeste mensen doen heeft enkel als doel dat dit apartheidbeleid zijn gelijk zal halen , en hun zelfverzekerdheid alleen maar versterken. Bovendien kunnen anderen gaan denken dat deze racisten gelijk hebben, omdat er niemand tegenwind geeft.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 22:07   #3
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

En dan is de Vlaming stomverbaasd dat ie overal in de wereld, te beginnen in Wallonie en Brussel wordt weggezet als racist...
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 22:27   #4
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
En dan is de Vlaming stomverbaasd dat ie overal in de wereld, te beginnen in Wallonie en Brussel wordt weggezet als racist...
95% van de wereld heeft nog nooit van België gehoord, laat staan van Vlaanderen.
Ook is het niet verwonderlijk dat buitenlandse journalisten en Walen zo over de Vlaming schrijven en denken : die lezen enkel de haatpraat in Le Swaaaaaar.

Laatst gewijzigd door Sunny : 16 september 2010 om 22:37.
Oud 17 september 2010, 10:22   #5
grimbergen
Banneling

Standaard

Helaba die turkse vrouw doet aan racistische uitspraken. Vervolgen wegens racisme. Ze beweert dat allochtone kinderen een taalachterstand krijgen omdat er geen autochtone kinderen zitten.

Yoehoe linkse dwaallichten niet de school moet worden aangepakt maar die turkse moeder. Wat een racistische uitspraak doet die nu.

Ik citeer haar : Een Turkse moeder is boos op de vrije basisschool OLV-Presentatie in Lokeren. Haar dochter zit in een klas met enkel allochtone kinderen en de moeder vreest dat dat tot een taalachterstand kan leiden. Ze deed haar verhaal op de regionale zender TV Oost.

Bron : http://www.gva.be/oost-vlaanderen/lo...n-lokeren.aspx

Laatst gewijzigd door grimbergen : 17 september 2010 om 10:23.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 10:25   #6
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
16 sep 2010

Hoe zou dat toch komen?

Zijn hier forummers die met volle overtuiging hun kinderen in concentratiescholen plaatsen? Wat is hun motivatie?
Ik heb dat gedaan. Omwille van mijn multiculturele levenswijze. Spijtig genoeg betekend concentratieschool dat de moslims alles overheersen. Er is geen respect voor de autochtone kinderen hun levenswijze. Het is aanpassen aan de barbaarse gebruiken van de islam. Ik raad ieder dan ook aan om niet met een meerderheid van moslims te onderhandelen. Hun barbaarse cultuur staat dwars op onze vriendelijke open samenleving.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 17 september 2010 om 10:25.
Oud 17 september 2010, 10:31   #7
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Ik ben er absoluut voorstander van om allochtone kinderen die de NL taal nog niet voldoende machtig zijn, in aparte klassen te steken waar er extra inspanningen worden gedaan om hun taalvaardigheid op een aanvaardbaar niveau te krikken zodat ze nadien in een 'normale' klas terecht kunnen. Dat zou het enige criterium mogen zijn. Huidskleur, afkomst en zelfs religie zouden dat niet mogen zijn. Desalniettemin zou de doorsnee school, zelfs al zitten er 90% moslims in de klas, geen enkele toegeving mogen doen aan de eisen die de moslimgemeenschap soms oplegt aan haar omgeving.
Oud 17 september 2010, 10:42   #8
Sus Iratus
Banneling

Standaard

In die televisiereportage is te zien dat het op het schoolplein sterft van de kopvodden, maar de enige allochtone moeder die voor de camera mag verschijnen en haar zegje mag doen, is er eentje (de enige wellicht, of één van de zeer weinigen) die wél vloeiend Nederlands spreekt en géén kopvod op heeft. Die met andere woorden wel aangepast en geïntegreerd is.
Mooi staaltje van verscholen propaganda door de redactie van het nieuwsprogramma in de trant van "één zwaluw maakt wel degelijk zomer, zolang de multiculturele droom daarmee gepropageerd kan worden".
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 10:42   #9
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
16 sep 2010

Hoe zou dat toch komen?

ik heb dat gedaan in 2005-2007
gewoon omdat het nog altijd één van de beste scholen van Antwerpen was
en omdat de samenstelling mij niet deerde

maar een beetje teveel geweld en de grote afstand heeft ons doen veranderen

daarna 2 jaar voor een saai wit college gekozen, maar die lopen op menselijk vlak gewoon achter, nu terug een gemengde school, goeie start gemaakt, de sfeer is er al direct veel beter
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 11:23   #10
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
In die televisiereportage is te zien dat het op het schoolplein sterft van de kopvodden, maar de enige allochtone moeder die voor de camera mag verschijnen en haar zegje mag doen, is er eentje (de enige wellicht, of één van de zeer weinigen) die wél vloeiend Nederlands spreekt en géén kopvod op heeft. Die met andere woorden wel aangepast en geïntegreerd is.
Mooi staaltje van verscholen propaganda door de redactie van het nieuwsprogramma in de trant van "één zwaluw maakt wel degelijk zomer, zolang de multiculturele droom daarmee gepropageerd kan worden".

Op welke zender was dat?
Oud 17 september 2010, 11:56   #11
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Op welke zender was dat?
Grimbergen gaf de link al:

http://www.gva.be/oost-vlaanderen/lo...n-lokeren.aspx

Daar op het 'play'-knopje klikken.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 12:03   #12
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Gelukkig hebben de meesten op deze knikker al lang door wie de echte rascisten/homo-haters/anders-gelovigen haters/... zijn.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 12:40   #13
grimbergen
Banneling

Standaard

Eigenlijk zegt deze turkse dame nog meer omgekeerd racisme. En zegt dat autochtone kinderen in contact met te veel allochtone een taalachterstand kunnen oplopen. Ondertussen krijgt de school het centrum van ongelijkheid op zijn dak. Dik schandaal. Niet toegeven aan die grillen van die linkse dwaallichten !

Laatst gewijzigd door grimbergen : 17 september 2010 om 12:40.
Oud 17 september 2010, 13:17   #14
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ha ha ha. Ik ben zéér zéér goed vertrouwd met het onderwijsniveau in klassen die door mohammedaantjes bevolkt worden. Als ik mijn kinderen iets beters gun ben ik een racist zeker? Noem me dan toch liever om andere redenen een racist, dan kun je, afhankelijk van je definitie, gelijk of ongelijk hebben. Ongelijk zou je zeker hebben als je denkt dat ik één of andere groep mensen minder geluk gun dan mijzelf.
Oud 17 september 2010, 13:25   #15
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Ik citeer haar : Een Turkse moeder is boos op de vrije basisschool OLV-Presentatie in Lokeren. Haar dochter zit in een klas met enkel allochtone kinderen en de moeder vreest dat dat tot een taalachterstand kan leiden. Ze deed haar verhaal op de regionale zender TV Oost.

Bron : http://www.gva.be/oost-vlaanderen/lo...n-lokeren.aspx
De rechten en belangen van het begaafde kind moeten worden opgeofferd aan de kansen van het (in dit geval wat de gelegenheid tot aanleren van de NL taal betreft) minder fortuinlijke kind. Dit betreft meer dan alleen maar de kansen van allochtonen en autochtonen. Het betreft een algemene tendens in onze maatschappij om alles wat beter presteert af te remmen en neer te halen, zodat iedereen zich op den duur zal hebben aangepast aan het niveau van de domsten en achterlijksten. Laatstgenoemden zullen de eerste slachtoffers van de daaruit voortvloeiende algemene verarming zijn.
Oud 17 september 2010, 13:33   #16
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
De rechten en belangen van het begaafde kind moeten worden opgeofferd aan de kansen van het (in dit geval wat de gelegenheid tot aanleren van de NL taal betreft) minder fortuinlijke kind. Dit betreft meer dan alleen maar de kansen van allochtonen en autochtonen. Het betreft een algemene tendens in onze maatschappij om alles wat beter presteert af te remmen en neer te halen, zodat iedereen zich op den duur zal hebben aangepast aan het niveau van de domsten en achterlijksten. Laatstgenoemden zullen de eerste slachtoffers van de daaruit voortvloeiende algemene verarming zijn.
Begreep Pascal Smet en die andere domme linkse politici dat maar. Het lijkt erop dat ze zelf al (moedwillig) slachtoffer geworden zijn van hun 'gelijke kansen, iedereen even dom' visie.
Oud 17 september 2010, 13:36   #17
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als het gewoon over Vlaanderen gaat dan is er niemand in de wereld die ooit zelfs maar van de naam heeft gehoord.

Als het over de rascistische Vlaming gaat dan weet de hele wereld wie we zijn.

Als je sommigen gelooft dan is het spreekwoord in de hele wereld, "zo rascistisch zijn als een Vlaming."
Oud 17 september 2010, 14:05   #18
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha ha ha. Ik ben zéér zéér goed vertrouwd met het onderwijsniveau in klassen die door mohammedaantjes bevolkt worden. Als ik mijn kinderen iets beters gun ben ik een racist zeker? Noem me dan toch liever om andere redenen een racist, dan kun je, afhankelijk van je definitie, gelijk of ongelijk hebben. Ongelijk zou je zeker hebben als je denkt dat ik één of andere groep mensen minder geluk gun dan mijzelf.
Volgens mij gaat het in onderhavig geval om de politiek van de school zelf. En niet om de keuze van de individuele burger.
Die school schijnt een scheiding op basis van afkomst door te voeren. Apartheid in de praktijk dus.

Niet verbaasd zijn als dat wordt gepercipieerd in de rest van de wereld als het zoveelste voorbeeld van Vlaams racisme.
Oud 17 september 2010, 14:08   #19
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Volgens mij gaat het in onderhavig geval om de politiek van de school zelf. En niet om de keuze van de individuele burger.
Die school schijnt een scheiding op basis van afkomst door te voeren. Apartheid in de praktijk dus.

Niet verbaasd zijn als dat wordt gepercipieerd in de rest van de wereld als het zoveelste voorbeeld van Vlaams racisme.
²
Oud 17 september 2010, 14:11   #20
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Op zich al een interessante discussie.

Dus een paar punten...

- Hoeveel genieen heeft die witte school eigenlijk opgeleverd? Link graag.

- Zelf zie ik voornamelijk hele angstige mensen van die witte scholen afkomen. Ja , daar gaat Vlaanderen nog veel plezier aan beleven.

- Is het misschien mogelijk om maximale zelfontplooiing te verwezenlijken op een gemengde school?

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 september 2010 om 14:12.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be