Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 16 september 2010, 23:08   #201
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Hier mag je niet zeggen dat ge tegen een samen voegen van Vlaanderen bij Nederland bent hoor, want dan bent ge direct een Belgicist en een Racist en wat nog allemaal. Hoe ze die twee aaneen rijgen, ik weet het niet.
Er is niets mis met ergens tegen zijn, maar de redenen, die jij en je Vlaamse medeparticularisten aan de dag leggen, hebben alles met het belgicisme te maken. Zo te zien heeft mijnheer de pastoor uit de prille jaren van de Belgische staat zo goed zijn kudde bewerkt dat heel wat schaapjes in de 19de eeuw met hun hersenen zijn blijven steken.
Cunning linguist is offline  
Oud 16 september 2010, 23:12   #202
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Wat had je gedacht dat je ging oogsten als je arrogantie zaait?
Daar heb je vast ook wat voorbeelden van.
Oud 16 september 2010, 23:14   #203
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Vlaming? Ja zeker. Dat is zowat de enige rede waarvoor ik VB stem. Omdat dat de enige partij is die ongezouten uit komt voor een boedelscheiding. Niet zoiets zoals het N-VA dat voor de verkiezing luidkeels roept," Met België als het kan, en zonder als het moet", maar die na de verkiezingen in hun broek zitten te krabben van," we zullen moeten zien tot een akkoord te komen", wat zo veel wil zeggen als, " Beste kiezers , verwacht jullie er aan dat de grote vis in de pan erg klein zal uitvallen.

Sommige grijpen als verschoning aan dat BDW geen mandaat gekregen heeft van de kiezer om een splitsing van België. Waarom hebben ze dan gestemd op iemand die zei," Met België als het kan, en zonder als het moet"? Welk mandaat is dat dan dat hij gekregen heeft. Eentje van foefel er maar op los zolang het staatje België maar onaangeroerd blijft?
Je reactie slaat op mijn opmerking als een tang op een varken.
Oud 16 september 2010, 23:16   #204
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cunning linguist Bekijk bericht
Er is niets mis met ergens tegen zijn, maar de redenen, die jij en je Vlaamse medeparticularisten aan de dag leggen, hebben alles met het belgicisme te maken. Zo te zien heeft mijnheer de pastoor uit de prille jaren van de Belgische staat zo goed zijn kudde bewerkt dat heel wat schaapjes in de 19de eeuw met hun hersenen zijn blijven steken.
Meneer pastoor die heeft op mij dan toch niet veel invloed gehad want ik ben zowat de hevigste atheïst die ergens kunt tegen komen. Ook hiel dat nestje geloofsfanaten verfoei ik mateloos.
Garry is offline  
Oud 16 september 2010, 23:25   #205
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Tja, kunstmatig probeert men de culturele banden "levendig" te houden, maar in de praktijk is er cultureel een enorm verschil tussen de Nederlanders en de Vlamingen. Zelfs bij een vereniging zal het onderscheid blijven bestaan en voor onvrede zorgen. Vlaanderen is stevig genoeg om het alleen te maken, dus...
Ik als buitenstaander bespeur geen enorm verschil tussen "de Nederlander" en "de Vlaming". Verder zijn de Nederlanders en de Vlamingen elk als groep ook niet zo homogeen. Maar jullie passen steeds dezelfde truc van intellectueel oneerlijke mensen voor dombo's toe: de verschillen tussen deze twee groepen uitvergroten en die binnen de groepen verzwijgen.

Laatst gewijzigd door Cunning linguist : 16 september 2010 om 23:29.
Oud 16 september 2010, 23:27   #206
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Meneer pastoor die heeft op mij dan toch niet veel invloed gehad want ik ben zowat de hevigste atheïst die ergens kunt tegen komen. Ook hiel dat nestje geloofsfanaten verfoei ik mateloos.
Ik zei dan ook:
Citaat:
mijnheer de pastoor uit de prille jaren van de Belgische staat.
Oud 16 september 2010, 23:32   #207
Cunning linguist
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Het is omdat bijde talen afkomstig zijn van het Diets http://nl.wikipedia.org/wiki/Diets dat we elklaar verstaan.
Welke bijde talen?
Oud 16 september 2010, 23:37   #208
Hertog van Gelre
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Raar... de meeste peilingen geven aan dat zeker 60% van Nederland Vlaanderen weer wil heringen. Heb ik iets gemist? Nochtans waren die peilingen vrij recent.
Nee, hebt niets gemist. Dat is nog steeds zo.
Wat onze Belgicistische vrienden vergeten te vermelden is dat dit een Belgisch onderzoek in Nederland was en dat de vraagstelling NIET was: Moet Vlaanderen herenigd worden met Nederland?
Hertog van Gelre is offline  
Oud 16 september 2010, 23:48   #209
Hertog van Gelre

Hertog van Gelre's schermafbeelding

Standaard

De vraag was:
Citaat:
Ook in Belgie is de formatie vastgelopen. Discussies over splitsing zijn in alle hevigheid losgebarsten. Wat moet men doen om uit deze impasse te komen?
32% - Weet ik niet
34% - Net zolang onderhandelen tot ze er uitkomen.
20% - Vlaanderen bij Nederland, Wallonie bij Frankrijk
16% - Splitsen.
Hertog van Gelre is offline  
Oud 17 september 2010, 01:07   #210
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
1. Dat correct Duits, djimi, lukt dat zo een beetje?
2. Als ik u zo af en toe hoor, spreekt het gros mijn gedacht zelfs geen correct Frans, wat toch verondersteld wordt hun moedertaal te zijn.
1. Het zijn leerlingen van het secundair onderwijs, hé, Pericles. Waarom zie ik er zo moe uit, denk je?

2. Voor de meesten is het Frans niet de moedertaal, maar wel de lingua franca, én de taal waarin ze onderwijs 'genieten'.

Het spreken van het Frans valt wel mee (al zijn er wel 'accenten' te horen), maar schrijven is nog een ander paar mouwen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 01:17   #211
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De vraag was:

Citaat:

Ook in Belgie is de formatie vastgelopen. Discussies over splitsing zijn in alle hevigheid losgebarsten. Wat moet men doen om uit deze impasse te komen?

32% - Weet ik niet
16% - Splitsen.
Dat is dan toch wel wat anders dan wat de topic-starter er van maakte, me dunkt.

Bedankt voor deze toelichting, Hertog!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 02:02   #212
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hertog van Gelre Bekijk bericht
De vraag was:

32% - Weet ik niet
16% - Splitsen.
Bedankt voor deze bijdrage.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 17 september 2010, 03:50   #213
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik als buitenstaander bespeur geen enorm verschil tussen "de Nederlander" en "de Vlaming". Verder zijn de Nederlanders en de Vlamingen elk als groep ook niet zo homogeen. Maar jullie passen steeds dezelfde truc van intellectueel oneerlijke mensen voor dombo's toe: de verschillen tussen deze twee groepen uitvergroten en die binnen de groepen verzwijgen.
Maar net zoals de geschiedenis de nederlanders gevormd heeft, is hetzelfde gebeurd met Vlaanderen en is er wel degelijk een apart gevoel in deze volkeren. Je kan niet ontkennen dat dit bestaat, anders zou de wil of zin om damen te gaan, toch wel beter naar voor komen in de peilingen, nietwaar? Je kan nu eenmaal de realiteit niet ontkennen. Ja, we waren OOIY eens samen, maar dat is een seconde in het bestaan van Vlaanderen/brabant/Limburg. Jet huidige Vlaanderen heeft zijn geschiedenis en is een apart volk. Jammer dat de orangisten het volk beledigen dat ze zo graag meesleuren naar nederland. Het overtuigd geenszins.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 17 september 2010, 03:51   #214
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

dubbel
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.

Laatst gewijzigd door EddyBal : 17 september 2010 om 03:51.
EddyBal is offline  
Oud 17 september 2010, 04:50   #215
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Waarom dit waarom dat: Als aangesloten Europees territorium en bovendien fungerend onder het gezag van het Wereld kapitalisme, heeft België dan nog wel behoefte aan een of meerdere verdrukkers?

Dat deze rood, zwart, blauw of groen getint zijn, staat 'citroen-geel' voor de modale burger, welke sowieso systematisch word uitgeperst.
.
bruggeman is offline  
Oud 17 september 2010, 06:12   #216
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het enige standpunt dat wij delen is dat we beiden onze menig moeten kunnen verdedigen zonder daarom uitgescholden te moeten worden. En als ik daarbij termen gebruik zoals, "dat de Vlamingen mossels zijn", dan is dat niet persoonlijk maar mijn mening in het algemeen.
Uw mening in het algemeen? Wat moeten we ons daarbij voorstellen?

U mag 6 miljoen Vlamingen uitschelden voor mossel, maar u mag niet uitgescholden worden, is het dat?
Oud 17 september 2010, 06:15   #217
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Wij hebben ooit een Nederlander in dienst genomen. Een Amsterdammer die bij zijn Belgische vriendindie in Antwerpen woonde.
Qua profiel, opleiding, ervaring en vooral competentie was dat in onze ogen de meest geschikte man voor de job. Toch hebben wij deze kerel moeten ontslaan, helemaal niet vanwege zijn competentie verre van zelfs, maar vanwege zijn sociale omgangsvormen met de andere werknemers. Zijn directe ietwat hautaine zelfs brutale omgang met de andere personeelsleden maakte van hem een man die ze liever kwijt dan rijk waren. De situatie liep zo uit de hand dat zelfs de vertegewoordigers van de werknemers in de ondernemingsraad erop aandrongen dat de directie maatregelen zou nemen.
Uiteraard was dit een eenmalig geval waarmee ik niet wil beweren dat alle Nederlanders zulk karakter hebben
Waarom haalt u het hier op een politieke site in een politieke discussie dan aan?
Oud 17 september 2010, 06:18   #218
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Het was ook Luiks krapuul dat mee het separatisme van 1830 heeft helpen voltrekken en destijds in Voeren op Vlamingen begon te schieten.

En het heeft nu weer van zich laten horen:

http://forum.politics.be/showthread.php?t=143766

Ik begin stilaan zo'n donkerbruin vermoeden te krijgen dat de dag dat er problemen zouden komen indien het einde van belgique onafwendbaar zou blijken, de wind dan wel eens opnieuw vanuit dezelfde richting zou kunnen waaien.
In Luik vieren ze ook al sinds jaar en dag de Franse nationale feestdag met een groots volksfeest betaald door de overheid.

Het zijn genetisch bepaalde incivieken, aldaar.
Oud 17 september 2010, 06:20   #219
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik ben toch niet alleen die de Vlamingen knechtjes vindt.
Als "de Vlamingen" knechtjes zijn, wat bent u dan?

En indien u wel Vlaming maar desondanks geen knechtje zou zijn, wat maakt u dan zoveel beter dan de rest van ons?
Oud 17 september 2010, 06:30   #220
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Doe het wel anoniem, want mijn leerlingen zullen het écht niet waarderen dat ik ontslagen word omwille van het feit dat ik hen au sérieux wens te nemen.
Beware of the terrible Milicia!

Laatst gewijzigd door Arbiter : 19 september 2010 om 11:13.
E. Gidius is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be