Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 16 september 2010, 18:43   #301
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Ik heb samen met CAP in de tijd in de werkgroep "Armoede" gezeten.Daar hebben de Roma zigeuners eens uitgelegd tot welk land zij behoorde ,de uitleg van deze mensen sprak boekdelen.

Zij hebben gene thuis,geen land,nieks

Waar willen de Fransen hun naar toe sturen zeg?
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 19:08   #302
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Eva Brems is goed bezig (filmpje onderaan)

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 19:09   #303
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Volgens Verhofstadt moeten ze van Slovenië (of Slovakije ?) afkomstig zijn als ik me niet vergis. Toen hij premier was liet hij ze van Gent naar ginds deporteren. (bron Knack)
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 21:22   #304
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjaax Bekijk bericht
De Roma zijn eigenlijk helemaal geen probleem. Die paar zigeuners kan Frankrijk makkelijk opvangen.
Natuurlijk.
Maar waarom de andere illegalen dan niet ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 21:30   #305
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik heb samen met CAP in de tijd in de werkgroep "Armoede" gezeten.Daar hebben de Roma zigeuners eens uitgelegd tot welk land zij behoorde ,de uitleg van deze mensen sprak boekdelen.

Die uitleg geven toch alle illegalen ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 22:12   #306
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik zou de Roma begeleiden naar Luxemburg. Langs de oevers van de Sure ligt genoeg grasland. De Luxemburgers zijn rijk genoeg ; laat hen ze onderhouden. Als ik het goed begrijp , zullen ze daar dik tevreden mee zijn.
Mischien kunnen ze de Rom's wel integreren in Luxemburg, en er goede bankiers van maken ? Dan hoeven ze geen handtassen meer te stelen !
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 22:15   #307
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk.
Ze zijn dat aan het oplossen.
Sarcosy heeft gezegd ALLE illegalen te zullen uitwijzen, ZONDER onderscheid.
Allé uitwijzen is een verkeerd woord, het is eerder deporteren.

Laatst gewijzigd door Pericles : 16 september 2010 om 22:30.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2010, 22:18   #308
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is een kwestie van interpretatie. Volgens kwaadwillende interpretatie heeft Viviane Reding een vergelijking gemaakt met de jodendeportaties in WO-II.
Volgens mij deed ze dat niet. Ze zei dat ze niet had verwacht dat Europa nog van deportatie getuige zou zijn na WO-II (http://gu.com/p/2jkye).
Reding maakte op geen enkele wijze een vergelijking met de deportaties naar dodenkampen tijdens WO-II, slechts merkte ze op dat er weer sprake was van deportaties.

Als politicus moet je kwaadwillende interpretaties incalculeren. Daarom heeft ze excuses gemaakt.
Ze heeft dat geniepig geinsinueerd. Het kwaad is geschied, verontschuldigingen gaan daar niets aan veranderen. Dat Sarkozy die Roemeense nomaden het land uitstuurt vind ik op zich niet slecht, hij doet het enkel voor de verkeerde redenen : om het volk af te leidden van de financiële schandalen, en ander fratsen van zijn ministers, en van het volledig falen van zijn economisch beleid.
In feite is hij best tevreden dat er misdadige zigeuners en arabieren in Frankrijk zitten, op wie zou hij anders kunnen afgeven, als alles slecht gaat, en hij een zondebok nodig heeft...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 05:30   #309
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Natuurlijk.
De Roma zijn niet illegaal. Ze hebben het recht in Frankrijk te verblijven. Vrij verkeer van personen in de EU, weet je wel.

Laatst gewijzigd door Sjaax : 17 september 2010 om 05:31.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 09:18   #310
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht

Ze kijken waarschijnlijk eerst of ze een paspoort hebben, da's altijd makkelijk, en er zullen er wel een hoop zijn die er tegenwoordig een hebben. Indien niet dan verzinnen ze wel wat met welke taal ze spreken ofzo. De mensen die nu door Frankrijk uitgezet worden worden naar Roemenie gestuurd (wat misschien wel kllinkt als land van de Roma maar waar de staat ze ook kwijt probeert te raken). Belgie stuurt ze meestal liever terug naar Frankrijk. Dus misschien dat de Roemenen ze dan weer onze kant op kunnen sturen.
Dat Belgie er ook naar Slowakije uitgezet heeft geloof ik ook wel, daar woont ook een redelijk aantal.
He kijk: wikipedia heeft er een mooi kaartje van:

En om het nog eens te compliceren legt het artikel ook uit hoe dat dan zit met de verschillende groepen. In het kort: Sinti moet je naar Frankrijk of Duitsland uitzetten, en die sturen ze dan weer terug, en de andere groepen moet je allemaal een compleet andere richting uit schoppen.
Oud 17 september 2010, 09:27   #311
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik zou de Roma begeleiden naar Luxemburg. Langs de oevers van de Sure ligt genoeg grasland.
Mwah, beetje weinig land om door rond te trekken, niet?
Citaat:
De Luxemburgers zijn rijk genoeg ; laat hen ze onderhouden.
De Fransen ook.
Citaat:
Als ik het goed begrijp , zullen ze daar dik tevreden mee zijn.
Kunnen ze anders in de zomermaanden niet deze kant op trekken zodat er geen Turken/Marrokanen/Italianen/Polen/Bulgaren etc meer nodig zijn om in de tuinbouw te werken? Dan moeten ze in de winter maar sneeuw gaan ruimen in Zweden of campings opknappen in Zuid-Frankrijk ofzo. [/leve de keuzevrijheid, maar wel twee vliegen in een klap ]
Oud 17 september 2010, 11:46   #312
Mahalingam
Minister

Mahalingam's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Roma zijn niet illegaal. Ze hebben het recht in Frankrijk te verblijven. Vrij verkeer van personen in de EU, weet je wel.
Precies! Vrij verkeer maar niet vrij verblijf. Iedere natie in Europa heeft het recht om zelf te bepalen welke individuen niet welkom zijn in het land en uitgezet kunnen worden. Daar hebben ze wetten voor zoals in dit geval: na 3 maanden verblijf aantoonbaar een bron van inkomsten hebben.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 14:27   #313
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Precies! Vrij verkeer maar niet vrij verblijf. Iedere natie in Europa heeft het recht om zelf te bepalen welke individuen niet welkom zijn in het land en uitgezet kunnen worden. Daar hebben ze wetten voor zoals in dit geval: na 3 maanden verblijf aantoonbaar een bron van inkomsten hebben.
Hoe weet de Franse justitie (politie) dat ik drie maanden in Frankrijk ben? Dat ik tussendoor niet een weekje naar huis ging? Ik hoef mijn paspoort niet te tonen als ik Frankrijk binnenkom. Dat verhaal van het verblijf is met andere woorden gewoon een kutsmoes.
Oud 17 september 2010, 14:43   #314
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Hoe weet de Franse justitie (politie) dat ik drie maanden in Frankrijk ben? Dat ik tussendoor niet een weekje naar huis ging? Ik hoef mijn paspoort niet te tonen als ik Frankrijk binnenkom. Dat verhaal van het verblijf is met andere woorden gewoon een kutsmoes.
Dat is met de moderne technologie eenvoudig aan te tonen. Kwestie van even na te gaan waar, wanneer, en hoe lang u in de buurt van welke GSM-zenders met uw mobiele telefoon bent geweest. Eventueel nakijken waar en wanneer u met uw kredietkaart betaald heeft, etc.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 15:15   #315
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat is met de moderne technologie eenvoudig aan te tonen. Kwestie van even na te gaan waar, wanneer, en hoe lang u in de buurt van welke GSM-zenders met uw mobiele telefoon bent geweest. Eventueel nakijken waar en wanneer u met uw kredietkaart betaald heeft, etc.
Ik meen dat er nog zoiets als privacy bestaat. Of zijn we die 'ouderwetse' notie al gepasseerd en is Big Brother ruling?
Oud 17 september 2010, 15:46   #316
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik meen dat er nog zoiets als privacy bestaat. Of zijn we die 'ouderwetse' notie al gepasseerd en is Big Brother ruling?
Mede dankzij de door u zo vaak bewierookte EU is Grote Broer inderdaad steeds meer aan het heersen ja, en kunt u steeds meer en steeds vaker fluiten naar uw zogenaamde privacy.

Fijn he?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 15:52   #317
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ze heeft dat geniepig geinsinueerd. Het kwaad is geschied, verontschuldigingen gaan daar niets aan veranderen. Dat Sarkozy die Roemeense nomaden het land uitstuurt vind ik op zich niet slecht, hij doet het enkel voor de verkeerde redenen : om het volk af te leidden van de financiële schandalen, en ander fratsen van zijn ministers, en van het volledig falen van zijn economisch beleid.
In feite is hij best tevreden dat er misdadige zigeuners en arabieren in Frankrijk zitten, op wie zou hij anders kunnen afgeven, als alles slecht gaat, en hij een zondebok nodig heeft...
Ik geef die Europees commissaris groot gelijk, en Sarkozy heeft hier getoond dat hij op de internationale scene een boer is: hij heeft namelijk niet gesnapt waar de verontwaardiging van kwam, en blijkbaar zijn er hier ook die dat niet snappen.

Er is NIEMAND van de commissie die Frankrijk ook maar wat dan ook verwijt om illegalen aan de deur te zetten. Waar het om gaat is inderdaad (en die commissaris had gelijk) het schokkende aan die circulaire van 5 augustus, waar een "voorkeursbehandeling" officieel werd voorgeschreven voor een zekere ETNISCHE groep. DAT is schokkend. Het is niet schokkend om mensen die de wet overtreden uit te wijzen of te straffen. Het is niet schokkend dat dat in de praktijk een groep is die door een of andere ethnische achtergrond sterk is vertegenwoordigd. Maar een officiele circulaire die de politie opdraagt PRIORITAIR naar de illegaliteit gaan te zoeken bij een specifieke ethnische groep, dat hebben we inderdaad in Europa niet meer meegemaakt sinds WO II.

Ga het vergelijken met een circulaire die zou verstuurd zijn aan het ministerie van financien, waarin staat: "fiscale fraude moet streng aangepakt worden, en we dringen aan dat de inspecteurs van belastingen PRIORITAIR bij mensen van Joodse afkomst inspecties gaan doorvoeren".

Er is iets helemaal anders tussen een circulaire die zegt dat men streng moet optreden tegen illegale campementen, en daarvan alle illegalen terug te sturen naar hun land, en zeggen dat men hetzelfde moet doen, maar prioritair naar 1 ethnische groep toe. Dat laatste doet INDERDAAD denken aan praktijken waarvan men had gehoopt dat het de laatste keer gezien was in Europa zo een 70 jaar geleden.

Had Sarkozy een KLEIN BEETJE staatsmanschap gehad, dan had hij zich plat geexcuseerd, een of andere minister buitengegooid samen met die kabinetsmedewerker die de circulaire had opgesteld, zichzelf uitgeroepen als de kampioen van de mensenrechten en nu eens aan zijn buren gevraagd hoe zij het probleem met die kampementen aanpakken. Maar nee, hij heeft den onnozelaar uitgehangen die op zijn teentjes getrapt was.

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2010 om 15:59.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 16:08   #318
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het punt is natuurlijk dat je geen voorzieningen mag hebben die er duidelijk op wijzen dat je een langdurig verblijf hebt. Trouwens, JIJ mag wel zo lang in Frankrijk blijven als je zelf wil, omdat er het Schengen akkoord is. Roemenie is (nog) niet in het Schengen verdrag opgenomen, vandaar dat er nog die 3 maanden regel geldt. Maar jij mag gaan en staan waar je wil in Europa, zo lang je maar wil:

http://en.wikipedia.org/wiki/Visa_po...European_Union

http://en.wikipedia.org/wiki/Directi..._reside_freely

Citaat:
EEA citizens have the right of free movement and residence across the European Economic Area, as long as they are not an undue burden on the country of residence and have comprehensive sickness insurance cover.[4] This right also extends to close family members that are not EEA citizens.
Dat ganse gedoe met die Roma is dik belachelijk, want op het ogenblik dat Roemenie tot dat akkoord zal toetreden binnen een paar jaar, is gans dat expulsie gedoe onmogelijk geworden.

Het punt is "as long as they are not an undue burden".

Laatst gewijzigd door patrickve : 17 september 2010 om 16:10.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 16:19   #319
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat ganse gedoe met die Roma is dik belachelijk, want op het ogenblik dat Roemenie tot dat akkoord zal toetreden binnen een paar jaar, is gans dat expulsie gedoe onmogelijk geworden.

Het punt is "as long as they are not an undue burden".
Laat ons hopen dat ze niet toetreden dan, het is hier nu al erg genoeg, het OCMW barst uit zijn voegen.

Ik heb overigens een donkerbruin vermoeden dat bepaalde landen (ik noem geen namen) het enkel om die reden al landen als Roemenië en Bulgarije moeilijk of zelfs onmogelijk willen maken om hiertot toe treden.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2010, 16:51   #320
respublica
Minister

Standaard

Oorspronkelijk komen de Roma helemaal niet van Roemenië, maar uit Indië. Hun taal is het Romani, een Indo-Europese taal verwant aan het Indisch.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be