Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 september 2010, 22:44   #21
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Zever. Dikke zever. Het pad voor de N-VA is door anderen geëffend. Het VB komt daar nog niet van ver bij kijken.
Komaan. Doen alsof het VB geen impact heeft gehad op de opinievorming in Vlaanderen is de waarheid geweld aandoen maar ik begrijp dat je dat als links-nationalist moet zeggen.
solidarnosc is offline  
Oud 17 september 2010, 22:54   #22
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Nope :

- VB = SA
- NVA= SS

Grappig genoeg konden SA en SS elkaar ook niet zo luchten.
( http://nl.wikipedia.org/wiki/Nacht_van_de_Lange_Messen )

Of hoe de geschiedenis zich aan het herhalen is.

mvg. Sint ignacius
kelt is offline  
Oud 17 september 2010, 23:29   #23
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
Nope :

- VB = SA
- NVA= SS

Grappig genoeg konden SA en SS elkaar ook niet zo luchten.
( http://nl.wikipedia.org/wiki/Nacht_van_de_Lange_Messen )

Of hoe de geschiedenis zich aan het herhalen is.

mvg. Sint ignacius
Wat een opluchting...ik heb een heel zware werkweek achter de rug....daarom was ik even in de waan dat u een jota had begrepen van wat u hier schrijft...quod non blijkt nu...maar laat uw gebrek van kennis van de geschiedenis vooral niet tegenhouden om te blijven gekscheren hé A'tje.
Oud 17 september 2010, 23:56   #24
Den Ardennees

Den Ardennees's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
VB is niet de arbeiderspartij van het Vlaams-nationalisme maar de wannebe's van de Vlaamse burgerij. Mensen die hun best doen om er bij te horen maar er nooit zullen bijhoren ondanks al het vuil werk dat ze voor hen opknappen. Dan heb ik het uiteraard niet zozeer over de passieve achterban van het VB (dat inderdaad heel wat arbeiders telt) maar de kaders en top van de partij.
ach kom, geef toch es toe dat de meeste leidende NVA'ers diep vanbinnen VB'ers zijn, maar het voor zichzelf niet durven toegeven.
-Ivan De Vadder: wij vinden alvast dat u één van die keien bent
Den Ardennees is offline  
Oud 18 september 2010, 00:30   #25
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Ardennees Bekijk bericht
ach kom, geef toch es toe dat de meeste leidende NVA'ers diep vanbinnen VB'ers zijn, maar het voor zichzelf niet durven toegeven.
Dit zou in Le Soir kunnen staan denk ik dan

toccata is offline  
Oud 18 september 2010, 00:57   #26
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:

ah zo, de typische Vb mentaliteit : wij zullen u wel dikteren wat u denkt en anderen denken....
.
roodhaar is offline  
Oud 18 september 2010, 01:07   #27
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Wat een bullshit, geef toch gewoon eens toe dat het Vlaams Blok/Belang jarenlang de weg heeft geëffend voor de NVA, zonder het VL. Belang zaten we nu nog met een soort van Volksunie en waren er nog jaren van meer toegevingen aan de Franstaligen gekomen. Geef toch gewoon je ongelijk toe.

nee, het Vb heeft het beschamend palmares dat ze de Vlaamse beweging decennia heeft tegengehouden en zelfs tegengewerkt door haar beschamend racistisch gedoe waar de walen en anderen makkelijk en dankbaar gebruik van gemaakt hebben.
Gelukkig heeft de NVA de Vlaamse beweging en Leeuw uit die racistische wurgstrop gehaald!

enkel obsessieve Vbfanatici die dat niet inzien .
hetzelfde psychologische type zoals de taliban; alleen de toevallige plaats van geboorte en methoden verschillen; maar hun obsessief fanaticaal gedrag is hetzelfde.
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 18 september 2010 om 01:09.
roodhaar is offline  
Oud 18 september 2010, 06:37   #28
Bob
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
ah zo, de typische Vb mentaliteit : wij zullen u wel dikteren wat u denkt en anderen denken....
...alsof de gesubsidieerde media u niet dikteert wat ge moet denken...
Bob is offline  
Oud 18 september 2010, 07:03   #29
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Die zit.
Mooie repliek.

Sommigen hadden het over ubermenschen en superieure rassen; nu hebben ze het over untermenschen en inferieure rassen, namelijk de flaminganten.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 september 2010, 07:11   #30
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
http://www.youtube.com/watch?v=I0VZj-85E5o

"Well, isn't that true?"

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline  
Oud 18 september 2010, 08:33   #31
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Op het forum van Le Soir, dat van La Libre Belgique en dat van Le Vif bestaat daar voor niet weinigen niet de minste twijfel meer over:

'les flamoutchs nazillons' hebben verschillende nieuwe 'Führers': De Wever, Bourgeois, Peumans, ...

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 18 september 2010, 08:37   #32
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
nee, het VB heeft het beschamend palmares dat ze de Vlaamse beweging decennia heeft tegengehouden en zelfs tegengewerkt door haar beschamend racistisch gedoe waar de walen en anderen makkelijk en dankbaar gebruik van gemaakt hebben.
Gelukkig heeft de N-VA de Vlaamse beweging en Leeuw uit die racistische wurgstrop gehaald!

...
In Vlaanderen zelf lijkt het ondertussen toch langzaam door te dringen dat N-VA inderdaad niet in het hokje van de 'racisten' en 'fascisten' past.

Elders, en dan vooral aan de andere kant van de taalbarrière in ons land, is dat besef nog lang niet voldoende doorgedrongen.

Bezoek maar eens het forum van Le Soir, dat van La Libre Belgique, of dat van Le Vif.

djimi is offline  
Oud 18 september 2010, 08:44   #33
Hot Marijke
Staatssecretaris

Hot Marijke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
VB is de SA van de Vlaamse Beweging. Nuttig om het vuil werk op te knappen maar voor de rest gemeden als de pest door de kleinburgers binnen NVA en VOKA.
De Vlaamse partijen met SA en SS vergelijken is niet erg subtiel en uiteraard het stokpaardje van links. Helaas heeft links zichzelf verraden door te heulen met de Islam, de enige echte nieuwe nazi's. Maar ok, laat ons toch even een vergelijking proberen tussen SA en SS <-> VB en NVA.

Wat al niet klopt is dat Bartje eerder lijkt op strandjanet Ernst, en dat ik geen enkele overeenkomst zie tussen Filip en Heinrich. Dat voor het fysieke gedeelte.

Volgens het totaal overbodige LSP is het VB een straatvechtersgroepering, zoals de SA, en het NVA een intellectuele partij zoals de SS. Totale bullshit! Gerolf heeft een intellectueel niveau waar Bartje nog een grote punt aan kan zuigen en Heinrich, Reichsführer SS, was van "opleiding" een kippenkweker, niet direct een intellectueel hoogstaande job. Bovendien hadden de nazi's geen last van Walen maar van extreem-linkse partijen, geen salonroden zoals de LSP die (terecht) maar bestaat uit 5 man en één paardekop. Het liquideren van Ernst was gewoon de totale Machtsgreep van Adolf, die terecht inzag dat de steun van de Wehrmacht interessanter was dan het SA-crapuul van Ernst.

Over naar Vlaanderen nu. Vergeet niet dat vele VB-ers VOORLOPIG hun stem hebben gegeven aan Bartje om te zien wat hij ervan gaat bakken. Helaas lijkt het een misbaksel te worden. De 2e Slimste Mens kan de mislukking van het Belgisch Huwelijk niet redden met Elio als partner. Met geen enkele partner trouwens. Gevolg: de verloren zonen & dochters van het VB zullen terugkeren naar de Heimat van Filip, de enige die de Vlamingen consequent blijft verdedigen. De enige die ook de juiste standpunten inneeemt over de Islamisering, hetgeen ik nergens bespeur in het zwalpende programma van Slim Bartje.

De Republiek Vlaanderen is de enige oplossing. Ik heb infeite maar één vraag waar niemand mij een bevredigend antwoord op kan geven: wat gebeurt er met het Koningshuis? Wie kan mij hier een écht realistisch antwoord op geven? Geen flauwe grappen over Bert Bibber enzo. Alvast bedankt!
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  Deutschland Vlaanderen.jpg‎
Bekeken: 65
Grootte:  218,8 KB
ID: 73044  

Hot Marijke

A Day without Sex is a Day without Sunshine

Laatst gewijzigd door Hot Marijke : 18 september 2010 om 08:49.
Hot Marijke is offline  
Oud 18 september 2010, 09:01   #34
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hot Marijke Bekijk bericht
...
De Republiek Vlaanderen is de enige oplossing. Ik heb infeite maar één vraag waar niemand mij een bevredigend antwoord op kan geven: wat gebeurt er met het Koningshuis?
Pensioen.

Citaat:
Wie kan mij hier een écht realistisch antwoord op geven? Geen flauwe grappen over Bert Bibber enzo. Alvast bedankt!
Waarom niet ??? Flauw doos dat ge zijt.

Dus toch: pensioen en opvang gelijk Van Gheluwe, het bischoppelijk pedofielke: in een mooi maar vooral rustig klooster ... vb in Senegal of Gambia, zoals dat kalotenblad voorstelde.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 18 september 2010, 09:05   #35
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Pensioen.

Waarom niet ??? Flauw doos dat ge zijt.

Dus toch: pensioen en opvang gelijk Van Gheluwe, het bischoppelijk pedofielke: in een mooi maar vooral rustig klooster ... vb in Senegal of Gambia, zoals dat kalotenblad voorstelde.
Dat is nu precies wat ik bedoel: onzin en flauw gelul als antwoord. NIEMAND kan hier een blijkbaar een SERIEUS antwoord op geven en het lijkt mij toch een cruciaal probleem als Vlaanderen onafhankelijk zou worden. Nog iemand?

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 18 september 2010, 09:16   #36
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... Filip, de enige die de Vlamingen consequent blijft verdedigen...
Met een 'verdediger' als Filip hebben de Vlamingen geen tegenstanders meer nodig.

Overigens sta ik mezelf toe met dat 'de enige' eens hartelijk te lachen.

djimi is offline  
Oud 18 september 2010, 09:20   #37
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is nu precies wat ik bedoel: onzin en flauw gelul als antwoord. NIEMAND kan hier een blijkbaar een SERIEUS antwoord op geven en het lijkt mij toch een cruciaal probleem als Vlaanderen onafhankelijk zou worden. Nog iemand?
Wat is het probleem?

In een republiek is er geen plaats meer voor een koningshuis.

De leden van de familie Van Saksen-Coburg zullen moeten wennen aan "Vrijheid, Gelijkheid, Broederlijkheid", net als elke andere burger van het land.

Als ze dat te moeilijk vinden, kunnen ze altijd emigreren.

Van zodra ze hun schulden en achterstallige belastingen hebben betaald, zal niemand hen nog tegenhouden.

djimi is offline  
Oud 18 september 2010, 09:27   #38
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zie de koninklijke familie vertrekken naar Spanje of Italïe om daar in ballingschap te leven.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 18 september 2010, 09:53   #39
Hot Marijke
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Ik zie de koninklijke familie vertrekken naar Spanje of Italïe om daar in ballingschap te leven.
Jullie zien de Koninklijke familie dus gewoon hun valies pakken en het afbollen? Zonder tegensputteren, zonder slag of stoot verlaten ze hun Paleizen, hun Machtspositie en druipen ze af naar een villa in Spanje? Dit is geen antwoord op mijn vraag, dit is een droomscenario voor de republikeinen onder ons.

Hot Marijke

Hot Marijke is offline  
Oud 18 september 2010, 09:57   #40
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Jullie zien de Koninklijke familie dus gewoon hun valies pakken en het afbollen? Zonder tegensputteren, zonder slag of stoot verlaten ze hun Paleizen, hun Machtspositie en druipen ze af naar een villa in Spanje? Dit is geen antwoord op mijn vraag, dit is een droomscenario voor de republikeinen onder ons.
De geschiedenis leerde ons dat in de meeste gevallen de koning wegvlucht naar een ander land, dus ja...;zonder slag of stoot.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:28.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be