![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Mijn visie heeft dus niets met wereldvreemdheid te maken, maar wel met de goede ethische keuzes en inzet.
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik zou toch nog graag van artisjok horen waarom hoofddoeken overal en altijd toegelaten moeten zijn en cosmetica verboden moeten worden.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een veel voorkomende fout, de eigen toestand als "normaal" in de algemene zin bestempelen.
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Daar heb ik over gelezen. Ik neem er de openingspost even bij Ik werd weer kwaad toen ik vandaag veel reclame zag over parfum, make-up en cosmetica.Ik lees hierin geen pleidooi voor een verbod op make-up, parfum of cosmetica. Er mag gerust nagedacht worden over een verbod op dierproeven voor het ontwikkelen van producten die niet levensreddend en niet levens-verbeterend zijn. In navolging van een verbod op reclame voor tabak; en een minimale code voor reclame voor alcohol; kan er ook gepleit worden voor het aan banden leggen van de reclame voor make-up, parfum, cosmetica en dergelijke. Zeker in verband met de irreële schoonheidsidealen die ons opgedrongen worden; en de gevolgen die dit heeft. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Besmettingsgevaar is groter bij vaste zeep dan bij vloeibare zeep. Het ideale zou vloeibare zeep in een dispencer zijn maar dat zie ik niet direct gebeuren in een gewone huishouden. Dezelfde reden waarom je steeds minder droogblazers ziet in openbare toiletten en steeds meer wegwerpdoekjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je hebt mijn antwoord onderwijl gezien. http://forum.politics.be/showpost.ph...0&postcount=89 Je hebt ook genoteerd dat ik niet pleit voor een verbod voor cosmetica. Moet voor jou, naar analogie van een verbod op de hoofddoek op school (vooral omwille van de groepsdruk als ik het me goed herinner) er ook een verbod komen op cosmetica op school? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() Ik zou vooral willen pleiten voor een totaalverbod op stompzinnige analogieën en daaraan verbonden vraagstellingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Deepeco pleit volgens mij voor een verbod (naar analogie met zijn vorige oproepen tot allerlei onzinnige verboden). Dat zou je dan kunnen gelijkstellen met een algemeen verbod op hoofddoeken, dus ook thuis en op straat. Ongezonde bemoeizucht noem ik dat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
|
![]() Ik vind die analogie allesbehalve stompzinnig. Er zijn nl. nogal wat overeenkomsten: er is in beide gevallen sprake van druk, uiterlijkheden en beperkingen. Ik vond het frappant dat de grootste verdediger van zgn. vrijheden nu plots komt pleiten voor beperkingen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kan je a.u.b. reageren op wat ik werkelijk schrijf? Laatst gewijzigd door artisjok : 19 september 2010 om 12:41. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Vandaar dus. En ja, ik ben het met u eens dat het uiterst merkwaardig en inconsistent is dat de grootste verdediger van zgn. vrijheden nu plots komt pleiten voor beperkingen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ik vind het niet normaal dat cosmetica verboden is op school. Ik vind dit evenmin normaal voor piercings, tatoeages, kledingsvoorschriften en hoofddoeken en andere religieuze/levensbeschouwelijke kenmerken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Een ongebreidelde promotiecampagne waar bedrijven veel geld in steken, wordt nog altijd door dat bedrijf zelf betaald. Dit in tegenstelling tot de ongebreidelde promotiecampagnes van diverse overheden en daaraan geliëerde instellingen, politieke partijen en allerlei gesubsidiëerde clubjes, die geheel of gedeeltelijk door belastinggeld betaald worden.
|
![]() |
![]() |