Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 17 februari 2010, 22:10   #501
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN

Diego Raga's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
zoek de eerste bron van je citaat maar eens.
Dat eerste citaat was wel een copy-past van het artikel waarbij ik de link erna plaatste, maar voor jou wsl niet duidelijk genoeg en dan doe je maar uitschijnen dat de rest van m'n post ook hieruit zou komen.
Maar soit, de dingen uit hun verband rukken is dan ook je favoriete hoofdregel, maar zo kennen we onze Fille dan ook weer, steeds bereid de rookmachine te bedienen.
Ach, waste of time...
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 februari 2010, 23:52   #502
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Hij was nu eenmaal eentalig.
Gaat ge hem daar op afrekenen ?
Neen, ik ben heel vergevingsgezind. In tegenstelling tot Allah.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 18:39   #503
Ito Nakamura
Vreemdeling

Standaard

Beste mensen 56% van de kinderen zijn allochtonen, Julie praten over allochtonen alzof het een probleem is, Natuurlijk is de opkomst van De Islam een probleem, Maar de Islam is geen senoniem voor 'allochtoon" Ik ben zelf een Japaner, Maar ik ben Katholiek en wil zelfs priester worden, En mijn nichtje is geadopteerd uit Korea maar ze is zo West-Vlaams als iets! Zoals je ziet is de Islam een probleem, maar niet de allochtoon.
En denk eraan met die "56% Allochtonen" mensen zijn nooit nummers maar geliefde kinderen van God, En ik wil julie nog vertelen, Of je nu Allochtoon bent of niet,
Of Moslim of Niet, We zijn allemaal een parel in Gods Hand!
Oud 19 september 2010, 18:46   #504
Ito Nakamura
Vreemdeling

Standaard

http://www.youtube.com/watch?v=xPmgOrUuBzY
Dit wil ik nog laten horen aan de mensen die niet houden van Allochtonen!
Oud 19 september 2010, 18:49   #505
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ito Nakamura Bekijk bericht
Ik heb niets tegen allochtonen. Het is belachelijk om op basis van ras te discrimineren. Niemand anno 2010 is racist. Behalve de volgelingen van de pedofeet. Dat zijn racisten en ze discrimineren er op los. Ze kunnen dit doen met hulp van de linkse dwaallichten. Stop met het pamperen van die barbaarse islam. Red europa uit de klauwen van de islam. Iedereen welkom in europa hoe je erook uitziet. Zolang je de islam barbaars vind is het ok !
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 20:04   #506
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Niemand anno 2010 is racist. Behalve de volgelingen van de profeet. Dat zijn racisten en ze discrimineren er op los. Ze kunnen dit doen met hulp van de linkse dwaallichten.
Vreemde stelling aangezien je niet alleen Arabische moslims hebt maar ook Perzische, Aziatische Afrikaanse, Europese, Noord-Amerikaanse, Zuid-Amerikaanse, en ik denk dat er ook in Oceanië en waarschijnlijk zelfs op Antartica wonen. Van alle rassen dus en alle werelddelen. Hoe kunnen die dan racist zijn?

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 20:51   #507
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Vreemde stelling aangezien je niet alleen Arabische moslims hebt maar ook Perzische, Aziatische Afrikaanse, Europese, Noord-Amerikaanse, Zuid-Amerikaanse, en ik denk dat er ook in Oceanië en waarschijnlijk zelfs op Antartica wonen. Van alle rassen dus en alle werelddelen. Hoe kunnen die dan racist zijn?
Die zijn racist in de tegenwoordig steeds meer uitgeholde definitie van het woord, waaronder ook het discrimineren van anders- en niet-gelovigen schijnt te vallen.
Immers, volgens de doctrines van de islam zoals geponeerd in hun onheilig boek de koran, wordt de mensheid verdeeld in gelovigen (=mohammedanen), en ongelovigen (in dat onheilig korangeschrift ook wel aangeduid als varkens, apen en honden).
Vandaar dus.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 21:40   #508
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Die zijn racist in de tegenwoordig steeds meer uitgeholde definitie van het woord, waaronder ook het discrimineren van anders- en niet-gelovigen schijnt te vallen.
Heeft dus niets met racisme te zien tenzij in de mate waarin u zelf het woord uitholt.

Oud 19 september 2010, 21:54   #509
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Heeft dus niets met racisme te zien tenzij in de mate waarin u zelf het woord uitholt.
I don't think so. De opdeling gelovigen en niet-gelovigen in de islam, gestaafd met tal van oproepen to haat jegens de niet-gelovigen in de koran, valt helemaal onder de uitgeholde definitie van racisme. Laten we vooral niet vergeten wie de betekenis van dat begrip helemaal uitgehold heeft door er te onpas mee te intimideren om haar multiculdoctrine ongestoord op te dringen.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 21:59   #510
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ito Nakamura Bekijk bericht
ken de tien geboden christen, maak geen afbeeldingen van God!
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 22:33   #511
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Moslims zijn van nature uit racist. Ze verdragen geen andere kijk op het leven. Hun doel is en blijft de gastlanden te vervormen. Veroveren zoals hun pedofeet het van hen verlangt.
Oud 19 september 2010, 22:34   #512
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Jawel racisme op en top. De islam is en blijft de xenofobe religie bij uitstek.
Oud 19 september 2010, 22:36   #513
grimbergen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
I don't think so. De opdeling gelovigen en niet-gelovigen in de islam, gestaafd met tal van oproepen to haat jegens de niet-gelovigen in de koran, valt helemaal onder de uitgeholde definitie van racisme. Laten we vooral niet vergeten wie de betekenis van dat begrip helemaal uitgehold heeft door er te onpas mee te intimideren om haar multiculdoctrine ongestoord op te dringen.
Natuurlijk. De moslims en hun linkse dwaallichtjes zeggen het zelf. Iedereen is racist volgens hun als de moslims hun barbaarse zin niet krijgen. Als je verder kijkt en die lijn doordrukt is de islam xenofoob en racistisch.
Oud 19 september 2010, 22:46   #514
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Een stad waar kinderen geboren worden, is nooit ten dode opgeschreven. Het tegendeel is waar: een stad met een omgekeerde leeftijdspiramide is ten dode opgeschreven.

Als je het artikel goed gelezen zou hebben, had je gemerkt dat 5% van die kinderen van West-Europese oorsprong is en 5% Oost-Europees. Die hebben met Mekka evenveel te maken als u en ik.
West Europees en West Aziatisch, anders gezegd Turks. Plus 10 % noordafrikanen...Dan is het einde van een Antwerpen zoals ik dat gekend heb in mijn jeugd zelfs geen toekomstbeeld meer, maar wel de harde en triestige realiteit. Vooral die 10 % noraf's zijn betreurenswaardig...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 22:47   #515
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
is de islam xenofoob en racistisch.
Wat een stompzinnige onzin.

Oud 19 september 2010, 22:50   #516
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is het argument, in de vorm van een illustratie: de hele wereld bestaat uit allochtonen, het hangt er maar vanaf vanuit welk standpunt je de dingen bekijkt.

We zijn ook zelf allemaal afstammelingen van allochtonen. Eén generatie, twee generaties, drie of vijf generaties of nog iets langer geleden. Mensen hebben altijd gemigreerd en ze zullen het altijd doen.

Dat is dus het punt niet. Veel belangrijker lijkt me hoe je vandaag die migratiestromen kan sturen in een gewenste richting. We zien dat veel mensen hun land en regio ontvluchten om tal van redenen. Een belangrijke reden is natuurlijk economisch. Als we die migratie willen afremmen, dan moeten we dat bijzonder praktisch aanpakken. Ter plekke dus. Ons budget voor ontwikkelingssamenwerking optrekken tot 0,7% van het bnp zoals afgesproken, zou al een eerste stap zijn.

Verder doen we er goed aan om een aantal politieke ontwikkelingen die migratie veroorzaken tegen te gaan. Zoals onze steun aan oorlogen en dictatoriale regimes.

Op die manier is er voldoende ruimte en sociaal draagvlak om alle slachtoffers van oorlogen, onderdrukking, vervolging of natuurrampen hier (tijdelijk) gastvrij te onthalen en het te integreren.

Het heeft verder geen enkele zin om de Ondergang des Avondlandes af te kondigen noch om Noord-Afrikanen of moslims als probleem te beschouwen.

Mits omkadering hoeft migratie geen grote problemen te veroorzaken. Het belangrijkste punt is de integratie. en die hoeft niet cultureel te zijn, ze moet in eerste instantie economisch zijn. Mensen die economisch geïntegreerd zijn, worden dat ook sociaal en dus ook cultureel.
Maar als men het zo organiseert dat in sommige Brusselse en Antwerpse wijken de werkloosheid rond de 40 �* 50% schommelt en een hele generatie geen toegang krijgt tot de arbeidsmarkt en de daaraan gekoppelde consumptie, dan ontwikkelt zich (altijd en overal) een parallelle economie met alle negatieve gevolgen die daar bij horen. Criminaliteit bijvoorbeeld.
Dat komt niet uit de lucht gevallen, het is het resultaat van ons eigen handelen. In die zijn zijn de jongeren die overlast veroorzaken onze eigen, kleine Frankensteins. Wij hebben ze gecreëerd.
Wat een hoop dooddoeners bij mekaar gesmeten!
Ik denk dat oorzaken helemaal niet te zoeken zijn met wat wij moeten doen, nu volgens u voor de voordeur ergens in Marokko of Turkije want anders zakken die mensen massaal af...wat een redenering!
De reden waarom mensen afzakken en waarom we dus sinds de jaren zeventig een massale toeloop kennen van voornamelijk migranten die zelf economisch achtergesteld zijn en kansarm in eigen land is eenvoudig, ons sociaal stelsel.

Je kunt dus evengoed en noodgedwongen redeneren dat je daar niet onmiddellijk iederen in moet toelaten. Maar dan zetten we een andere belangrijk principe van solidariteit op de tocht, het is dus beter doodeenvoudig economische migratie moeilijker te maken. Zoals Amerika en Australie doen.
Ondertussen moet je druk uitoefenen op landen waarbij een elite rijk is, amper middenklasse bestaat in vergelijking met het aantal kanslozen.
Geen oorlogen steunen, dat ben ik wel met u eens. Maar nog meer mensen hier naartoe halen en "integreren??" Dat lukt al niet voldoende met wie er is, tot de derde generatie toe, dat probleem moet je inperken door die migratie minder vanzelfsprekend te maken en dat is ze nu echt wel.

Valt het u niet op hoe het aantal Afrikenen toeneemt? Momenteel weten ook zij hoe je dit doet, bovendien krijgen we ook nog eens extra Marokkanen omdat in Nederland de regeling rond huwelijksmigratie al verstrengd is, laten we eerst maar eens beginnen te zorgen voor kansen voor idereen die hier is, maar nog meer is echt niet wat de samenleving nog aankan.

En die migratie hoeft geen grote problemen te veroorzaken? Het is maar hoe je dat bekijkt, waar je woont, in welke wijk!
Ik woon zelf in een migrantenwijk, herinnert u zich nog hoe een tijd geleden een groepje jongeren drie mensen overhoop staken in Antwerpen Zuid?
Ze zijn voorwaardelijk vrij en hangen iedere avond op het plein, en een groep van vijftien jongeren, kappen en petten...hoe intimederend is dat denkt u voor ouderen die hun hond willen uitlaten, meisjes die thuiskomen, vrouwen die na 10.00 uur over dat plein moeten?

Wat denkt u , is dat gevoel van intimidatie onzin? Uiteindelijk staken ze in de wijk al een aantal mensen neer, stijf van de drugs...nu hangen ze iedere avond in groep op het plein..kappen op en petten, staren naar iedereen die het aandurft een poot buiten de deur te zetten...en gaat die intimidatie weg met geleuter zoals dit van u of Arti? Ik kan best begrijpen dat mensen zich door een groep jonge criminelen die iedere avond vanaf donker het plein bezetten ongemakkelijk worden. Blijkbaar werkt niemand en moet er ook niemand naar school..iedere avond hangen, auto af en aan, wat denkt u , wisselen ze sollicitatiebrieven uit?
En hoe zit het met ouders? Zegt u tegen uw zoon wanneer hij stijf van de drugs wat mensen neersteekt en voorwaardelijk vrij is" ga maar lekker iedere avond de hort op?"
DE cliché's hoeven niet voor iedere Marokkaanse migrant op te gaan maar hoe dan ook al voor teveel, overal in iedere aandachtswijk loopt die soort straattuig rond!
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 september 2010, 22:58   #517
den dinges
Banneling

Standaard

Vanaf vandaag : volledige immigratiestop vanuit moslimlanden. En dan geraken we er mischien nog terug bovenop. Zoniet : vaarwel West Europese autochtonen.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 00:24   #518
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
De reden waarom mensen afzakken en waarom we dus sinds de jaren zeventig een massale toeloop kennen van voornamelijk migranten die zelf economisch achtergesteld zijn en kansarm in eigen land is eenvoudig, ons sociaal stelsel.
De zever loopt uit uw bek. De migratie is georganiseerd in functie van de industrie, met name de steenkool en staalnijverheid naarmate de Belgische bevolking zich meer toelegde op de tertiare sector.
Eerst Grieken, Spanjaarden en Italianen en in mindere mate Portugezen. Naarmate de toestroom uit die landen stil viel is men gaan onderhandelen met de koning van Marroko en de Turkse regering. Er werden toen collectief heelder contigenten migranten naar hier gehaald, vooral van het platteland, dus ongeschoolde arbeiders, de zgn. gastarbeiders met als bedoeling hen aan het werk te zetten en na gedane arbeid met een mooi pensioentje terug naar huis te sturen. Men had er (blijkbaar) niet bij stil gestaan dat die mensen zich hier zouden vestigen, hun familie laten overkomen en zich integreren en derhalve volledige burgerrechten zouden opeisen.

In eerste instantie deden die mensen helemaal geen beroep op de sociale zekerheid - waar ze zelfs nog nooit over gehoord hadden - maar ze droegen er toe bij.
Dat is veranderd vanaf midden jaren zeventig omdat we sindsdien onafgebroken van het ene economisch 'dipje' in het andere sukkelen. Ze werden dus werkloos en vooral de tweede en derde generatie werd werkloos. En derhalve deden ze een beroep op de sociale zekerheid waar hun vader voor had bijgedragen.

Citaat:
Het is dus beter doodeenvoudig economische migratie moeilijker te maken. Zoals Amerika en Australie doen.
Ik ben tegen georganiseerde en collectieve migratie zoals die in het verleden werd toegepast, juist omdat je op dat moment aan een vorm van social engeneering doet waarvan je de gevolgen niet kan inschatten. Die spelen zich af op twee, drie generaties. Niet aan beginnen dus.

Verder moet je opvangen wie opvang nodig heeft: iedereen die vervolgd wordt, het slachtoffer is van geweld, discriminatie, oorlog, natuurrampen en racisme, vervolging, sexisme of dat dreigt te worden.

Citaat:
Ondertussen moet je druk uitoefenen op landen waarbij een elite rijk is, amper middenklasse bestaat in vergelijking met het aantal kanslozen.
Jaja, natuurlijk. Ik ben ook tegen het kapitalisme.

Citaat:
Maar nog meer mensen hier naartoe halen en "integreren??" Dat lukt al niet voldoende met wie er is, tot de derde generatie toe, dat probleem moet je inperken door die migratie minder vanzelfsprekend te maken en dat is ze nu echt wel.
Daar ben ik het mee eens, hoewel het er sterk op lijkt dat we migranten zullen nodig hebben naarmate onze bevolkingspiramide zich omkeert en de vergrijzing toeslaat.

Citaat:
laten we eerst maar eens beginnen te zorgen voor kansen voor idereen die hier is, maar nog meer is echt niet wat de samenleving nog aankan.
Absoluut.

Citaat:
En die migratie hoeft geen grote problemen te veroorzaken? Het is maar hoe je dat bekijkt, waar je woont, in welke wijk!
Ik woon in Borgerhout en werk al zes jaar in Brussel Noord (aan de grens met Molenbeek). Ik weet er alles van.

Citaat:
DE cliché's hoeven niet voor iedere Marokkaanse migrant op te gaan maar hoe dan ook al voor teveel, overal in iedere aandachtswijk loopt die soort straattuig rond!
Ja, en men laat dat niet alleen gebeuren, men organiseert het zo. Dat is niet per ongeluk, dat is een strategie, namelijk die van de verrotting.

Oud 20 september 2010, 06:17   #519
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mekka ligt vanaf nu ergens in antwerpen. Janssens loves it.
Daar heeft hij wel naar gewerkt.
Het zijn zowat nog de enige kiezers voor de SPA.
De rest zijn naievelingen en dromers.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 08:41   #520
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
De zever loopt uit uw bek. .
Altijd één en al vriendelijkheid die dogmatici van de linkse kerk ....
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be