Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2010, 10:16   #141
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Da's gewoon ranzig. Hoe uw ouders aan kinderen geraakt zijn, is mij een mysterie. Bij mijn grootouders was er ook geen badkamer, maar ze hadden tenminste nog de properheid om hun genitaliën te wassen. Wat voor geur moet er daar bij jullie niet uit de onderbroeken gekomen zijn? Wat voor smurrie zat zich daar te verzamelen onder de voorhuiden? Bwèkes. Ik ga me zelfs geen voorstelling maken wat het geeft als je je maandstonden hebt maar het daar maar 1 keer in de week opfrist. En er hier dan nog mee te koop lopen al was het de normaalste zaak van de wereld.
Dat was het toen dan ook ...
Mensen hadden toen wel andere kopzorgen dan een proper pietje en waren niet zo van die slappe planten zoals nu. (en/of gingen vroeger dood)
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 10:18   #142
Anna List
Banneling

Standaard

een proper pieteke/poezeke !
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 10:19   #143
eno2
Banneling

Standaard

oei, in verkeerde draad gepost.

Laatst gewijzigd door eno2 : 20 september 2010 om 10:23.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 10:30   #144
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Dat was het toen dan ook ...
Mensen hadden toen wel andere kopzorgen dan een proper pietje en waren niet zo van die slappe planten zoals nu. (en/of gingen vroeger dood)
ja, als ge rondloopt met een piemel gedoopt in de woekerende bacteriën en een vagina vol aangekoekt bloed van een week kan ik me voorstellen dat ge vroeger sterft. Volgens mij komt ne mens er dan toch zelf eens op om dat te verwijderen? Dan die woekerende stinkzwam in de schimmelgrot en 't is helemaal prijs. Of denk je soms dat mensen toen niet aan seks deden? Of dat ze op een gekke manier resistent waren aan alles maar ze om mysterieuze redenen toch vroeger het loodje legden?
Oud 20 september 2010, 10:30   #145
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Da's gewoon ranzig. Hoe uw ouders aan kinderen geraakt zijn, is mij een mysterie. Bij mijn grootouders was er ook geen badkamer, maar ze hadden tenminste nog de properheid om hun genitaliën te wassen. Wat voor geur moet er daar bij jullie niet uit de onderbroeken gekomen zijn? Wat voor smurrie zat zich daar te verzamelen onder de voorhuiden? Bwèkes. Ik ga me zelfs geen voorstelling maken wat het geeft als je je maandstonden hebt maar het daar maar 1 keer in de week opfrist. En er hier dan nog mee te koop lopen al was het de normaalste zaak van de wereld.
Het was de normaalste zaak van de wereld! Eén keer in de week in het grote zinken bad op zaterdag, iedere morgen wassen zoals hiervoor beschreven, als de maandstonden gedaan waren u wassen met een teiltje water - en zeep natuurlijk.
U gaat mij niet wijsmaken dat uw grootouders zich dagelijks volledig wasten indien ze geen badkamer hadden, dat was gewoon niet praktisch.
A propos, kindjes maken deden de mensen in de oertijd al hoor, toen er helemaal geen benul van hygiëne was.
En nog eens �* propos : wij hebben thuis nooit luizen of vlooien gehad. Sinds een 30-tal jaren - nu zowat iedereen een badkamer heeft - hebben kinderen regelmatig luizen. Bwèkes.
Oud 20 september 2010, 10:33   #146
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Het was de normaalste zaak van de wereld! Eén keer in de week in het grote zinken bad op zaterdag, iedere morgen wassen zoals hiervoor beschreven, als de maandstonden gedaan waren u wassen met een teiltje water - en zeep natuurlijk.
U gaat mij niet wijsmaken dat uw grootouders zich dagelijks volledig wasten indien ze geen badkamer hadden, dat was gewoon niet praktisch.
A propos, kindjes maken deden de mensen in de oertijd al hoor, toen er helemaal geen benul van hygiëne was.
En nog eens �* propos : wij hebben thuis nooit luizen of vlooien gehad. Sinds een 30-tal jaren - nu zowat iedereen een badkamer heeft - hebben kinderen regelmatig luizen. Bwèkes.
Aha , dat laatste komt omdat ze geen gastheer meer vinden in de kat/hond dus ....
Oud 20 september 2010, 10:35   #147
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
ja, als ge rondloopt met een piemel gedoopt in de woekerende bacteriën en een vagina vol aangekoekt bloed van een week kan ik me voorstellen dat ge vroeger sterft. Volgens mij komt ne mens er dan toch zelf eens op om dat te verwijderen? Dan die woekerende stinkzwam in de schimmelgrot en 't is helemaal prijs. Of denk je soms dat mensen toen niet aan seks deden? Of dat ze op een gekke manier resistent waren aan alles maar ze om mysterieuze redenen toch vroeger het loodje legden?
Doe ns normaal trezebeeze.
Het is nog niet zo lang dat de mens het belang van hygiene kent.
Piemel en vooral poesje zijn dan ook zelfreinigend. Anders had de mens er nu niet geweest.
Logisch toch?

Laatst gewijzigd door Cdude : 20 september 2010 om 10:35.
Oud 20 september 2010, 10:35   #148
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegenwoordig barst iedereen van schimmels en allergische huiduitslag maar toen ik jong was, heb ik nooit van schimmels gehoord.
Mijn moeder is 88 geworden. Nooit in haar leven had ze schimmel, het mens wist amper wat ermee bedoeld werd! Tot ze op haar 87ste in een rusthuis kwam waar ze iedere dag volledig gewassen werd. Op haar 87ste moest ze de ergste jeuk van haar leven meemaken.
Oud 20 september 2010, 10:37   #149
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Aha , dat laatste komt omdat ze geen gastheer meer vinden in de kat/hond dus ....
Ah ja !
Oud 20 september 2010, 10:45   #150
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel, dat werd in de keuken gedaan. Iedere ochtend waste iedereen zich helemaal. Mijn twee grootouders, hun drie kinderen, en de broer van m'n grootvader. Ik heb daar als kind ook nog vaak gestaan, onder het keurend oog van m'n grootmoeder. Ook de genitaliën werden gewassen - duurt een minuut of zelfs nog niet.
Bij de tante van m'n vader - die nog wat ouder is - stond de pomp ook nog buiten. Dus eerst water halen, en dan wassen van kop tot teen.
Ook zij heeft nooit een badkamer gehad. Toen ik er bleef logeren stond er een grote kan water onderaan de trap, die ik mee moest doen naar boven om me te wassen op de kamer. Als ik alleen was (zonder mijn ouders) kwam ze ook regelmatig kijken of ik me wel goed waste (toen ik nog klein was). Daar moest ik precies ook m'n genitaliën wassen.

Je ouders vergelijken met oermensen is niet zo netjes.
Ondertussen is er een hele evolutie geweest, zo met baden en dergelijke.
We spreken hier ook niet over de middeleeuwen.
Oud 20 september 2010, 10:49   #151
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Doe ns normaal trezebeeze.
Het is nog niet zo lang dat de mens het belang van hygiene kent.
Piemel en vooral poesje zijn dan ook zelfreinigend. Anders had de mens er nu niet geweest.
Logisch toch?
de buitenkant is niet zelfreinigend hoor.
Oud 20 september 2010, 10:51   #152
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ah ja !
Die dragen vlooiebandjes eh
Meende dat ergens eens te hebben gelezen dat ze dieren verkiezen maar als het niet anders kan ...hup
Oud 20 september 2010, 10:52   #153
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Luizen zijn nogal gastheerspecifiek.
Dat er vroeger minder luizen waren is trouwens complete onzin.
Oud 20 september 2010, 10:53   #154
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Tegenwoordig barst iedereen van schimmels en allergische huiduitslag maar toen ik jong was, heb ik nooit van schimmels gehoord.
Mijn moeder is 88 geworden. Nooit in haar leven had ze schimmel, het mens wist amper wat ermee bedoeld werd! Tot ze op haar 87ste in een rusthuis kwam waar ze iedere dag volledig gewassen werd. Op haar 87ste moest ze de ergste jeuk van haar leven meemaken.
ze was misschien allergisch aan zeep.
Oud 20 september 2010, 10:56   #155
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
ze was misschien allergisch aan zeep.
Allergieën en schimmels zijn wel erg verschillende dingen.
Oud 20 september 2010, 11:00   #156
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jawel, dat werd in de keuken gedaan. Iedere ochtend waste iedereen zich helemaal. Mijn twee grootouders, hun drie kinderen, en de broer van m'n grootvader. Ik heb daar als kind ook nog vaak gestaan, onder het keurend oog van m'n grootmoeder. Ook de genitaliën werden gewassen - duurt een minuut of zelfs nog niet.
Bij de tante van m'n vader - die nog wat ouder is - stond de pomp ook nog buiten. Dus eerst water halen, en dan wassen van kop tot teen.
Ook zij heeft nooit een badkamer gehad. Toen ik er bleef logeren stond er een grote kan water onderaan de trap, die ik mee moest doen naar boven om me te wassen op de kamer. Als ik alleen was (zonder mijn ouders) kwam ze ook regelmatig kijken of ik me wel goed waste (toen ik nog klein was). Daar moest ik precies ook m'n genitaliën wassen.

Je ouders vergelijken met oermensen is niet zo netjes.
Ondertussen is er een hele evolutie geweest, zo met baden en dergelijke.
We spreken hier ook niet over de middeleeuwen.
Dus terwijl grootvader, zijn broer en de drie kinderen daar rondliepen, waste uw grootmoeder zich volledig? Deed ze het misschien onder haar nachtpon of stond ze gewoon in haar blekke bloteke? U kon meegenieten van het zicht op grootvaders' en grootvaders' broers' piemels als ze zich wasten? Alle kinderen vonden het niet erg om in hun blote te paraderen? Ook niet als ze in de puberteit kwamen, een periode waarin de meeste kinderen zich gewoonlijk wat afkeren van de ouders, hen zelfs niet graag meer een kusje geven maar bij u thuis lieten ze zich dan wel naakt bewonderen?
Oud 20 september 2010, 11:05   #157
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
En jij gelooft echt dat je niet beïnvloed bent door de reclame ? Je stelt je zelfs geen vragen meer inzake je parfum- en deodorantgebruik want "voor jouw parfum wordt niet eens reclame gemaakt."

Dat mag nog waar zijn, het feit dat je automatisch zowel parfum en deodorant gebruikt bewijst dat je onbewust gezwicht bent voor de reclame en hun impact op het sociale leven en op je denken. Het feit dat men voor jouw producten geen reclame maakt, is onbelangrijk.
Boo-fucking-hoo. Ik zal het anders nog een keertje herhalen: als jij graag de ongewassen provo wil uithangen, dan moet je dat vooral doen. Als ik graag fris ruik, eventueel aangevuld met een lekker geurtje, dan doe ik dat toch lekker. Reclame heeft daar overigens geen sikkepit mee te maken, ik heb dat meegekregen van mijn ouders, beiden mensen die zich ook graag wasten en parfumeerden. Wellicht waren zij dan "gezwicht voor de reclame". Stoute reclamemakers toch!

Wat een boel gehuil om niets. Maar dan in andere draden wel lopen wenen omdat er mensen klagen over fietsers zonder lichten of fietsers die voetgangers van het voetpad rijden. Dat is triviaal en niet de moeite om over te schrijven. De wereld volgens de ecofascist.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 11:35   #158
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dus terwijl grootvader, zijn broer en de drie kinderen daar rondliepen, waste uw grootmoeder zich volledig? Deed ze het misschien onder haar nachtpon of stond ze gewoon in haar blekke bloteke? U kon meegenieten van het zicht op grootvaders' en grootvaders' broers' piemels als ze zich wasten? Alle kinderen vonden het niet erg om in hun blote te paraderen? Ook niet als ze in de puberteit kwamen, een periode waarin de meeste kinderen zich gewoonlijk wat afkeren van de ouders, hen zelfs niet graag meer een kusje geven maar bij u thuis lieten ze zich dan wel naakt bewonderen?
met een verplaatsbaar scheidingswandje eh, slimme. Vooral om wat tocht tegen te houden.
gewoon wat houten planken tegen elkaar, oud stuk stof ertussen, en klaar.
maar ik zie niet in wat er mis is met naaktheid.
met een vieze leuter / foef rondlopen is volgens u normaal, maar dat uw naasten u in uwe pure zien is vreemd?
En om alles sneller te laten gaan kon er ook een teiltje water meegepakt worden naar de voorplaats. Of naar de kamers boven. Mijn moeder sliep trouwens samen met haar twee broers - of denk je dat je plaats kan toveren in een huis met twee slaapkamers waar 6 mensen in wonen?
Die zal, in al die jaren, ook wel eens een piemel van één van haar broers gezien hebben in die situatie. Ze is niet getraumatiseerd.
Toen ik er logeerde wat de broer al dood en mijn moeder en haar broers al lang uit huis. Een gesloten deur geeft prima aan dat je niet moet binnenkomen.
Oud 20 september 2010, 11:41   #159
Anna List
Banneling

Standaard

ik heb nog in de keuken in de zinke tobbe gezeten de zaterdag, kuisdag

en ik mocht eerst ! (als gast)
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 11:44   #160
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat voor een onnozele uitspraak is dat nu?

Toiletbezoeken, de buitenkant, aangekoekt smegma, zweet, ...

Dat gij het hoe vettiger en stinkender hoe prettiger vindt, betekent nog niet dat zo'n overtuiging logisch, hygiënisch óf historisch verantwoord is.

Romeinen en vele Middeleeuwers gingen wekelijks meerdere keren in bad. Pas in de negentiende eeuw kwamen er serieuze problemen wat betreft sanitaire voorzieningen in steden (daarvoor ook maar de steden waren gewoon veel minder groot)... En dat leidde tot het in de hoogte opsteken van cholera, tal van venerische aandoeningen.

Ga dus niet vertellen dat een harige, vuile foef is wat elke echte vent verlangt of een smegmatische urineruikende penis een ware vrouw. Dat slaagt gewoon op niks.

Laatst gewijzigd door lombas : 20 september 2010 om 11:47.
lombas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be