Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 20 september 2010, 19:46   #101
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Albrecht Bekijk bericht
Jouw Islamhaat is ook onwaardig voor de 21ste eeuw.
Geen islamhaat, wel gezonde en terechte islamkritiek.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 19:54   #102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door grimbergen Bekijk bericht
Het is barbaars achterlijk en onwaardig voor de 21ste eeuw. Een verbod nu !
Bovendien discriminerend want alleen 1 van de haatbaarden mag de barbaarse slachting uitvoeren. Ondertussen in onze scholen komt dat barbaars vlees op de borden van de autochtone kinderen. Dat is een groot discriminatiepunt.
"HalalPlus verdooft eko-dieren voor de slacht

Voor het meest diervriendelijke gefokte vlees zullen we straks naar een islamitische slager moeten. De stichting HalalCorrect Certification start met een nieuw diervriendelijk halalkeurmerk. HalalPlus combineert halal met EKO. Directeur Ben Ali-Salah van HalalCorrect Certification is initiatiefnemer van dit islamitische keurmerk. “De manier waarop de Nederlandse bio-industrie met dieren omgaat strookt niet met de regels van de Islam, zeker niet als je praat over kippen en kalveren.” Het gaat bij halal niet alleen om de slachtmethode maar ook om de omstandigheden waaronder een dier gefokt is, de kwaliteit van het vlees, het onderdak dat het dier kreeg, de wijze van transport en de afgelegde afstand. Eerder waren er protesten omdat de rituele islamitische slachtmethoden niet diervriendelijk waren, omdat de dieren niet eerst verdoofd werden. Dat is met HalalPlus dus wel het geval. Vanaf volgend jaar februari-maart in de betere islamitische slagerij verkrijgbaar. "
http://www.p-plus.nl/artikel.php?IK=1620
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 19:55   #103
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Geen islamhaat, wel gezonde en terechte islamkritiek.
*Schaterlach*

Njah, eigenlijk zou ik niet mogen lachen, ik dacht vroeger ook zo.
Albrecht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 19:55   #104
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
"HalalPlus verdooft eko-dieren voor de slacht

Voor het meest diervriendelijke gefokte vlees zullen we straks naar een islamitische slager moeten. De stichting HalalCorrect Certification start met een nieuw diervriendelijk halalkeurmerk. HalalPlus combineert halal met EKO. Directeur Ben Ali-Salah van HalalCorrect Certification is initiatiefnemer van dit islamitische keurmerk. “De manier waarop de Nederlandse bio-industrie met dieren omgaat strookt niet met de regels van de Islam, zeker niet als je praat over kippen en kalveren.” Het gaat bij halal niet alleen om de slachtmethode maar ook om de omstandigheden waaronder een dier gefokt is, de kwaliteit van het vlees, het onderdak dat het dier kreeg, de wijze van transport en de afgelegde afstand. Eerder waren er protesten omdat de rituele islamitische slachtmethoden niet diervriendelijk waren, omdat de dieren niet eerst verdoofd werden. Dat is met HalalPlus dus wel het geval. Vanaf volgend jaar februari-maart in de betere islamitische slagerij verkrijgbaar. "
http://www.p-plus.nl/artikel.php?IK=1620
Een begin van evolutie! Eindelijk!
Oud 20 september 2010, 20:10   #105
Sus Iratus
Banneling

Standaard

Citaat:
*Schaterlach*

Njah, eigenlijk zou ik niet mogen lachen, ik dacht vroeger ook zo.
Maar tegenwoordig heeft u het licht gezien? Zich bekeerd wellicht?
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 20:15   #106
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Leysley Deckers achterna ...
Oud 20 september 2010, 20:28   #107
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Een begin van evolutie! Eindelijk!
Begin?
"Meestal beperkt de discussie zich dan tot de vraag of het dier vooraf moet verdoofd worden of niet en of dit kan volgens de religieuze voorschriften? De islam schrijft voor dat dierenleed zoveel mogelijk vermeden dient te worden. De mens heeft daarbij de verantwoordelijkheid het dierenwelzijn zo maximaal mogelijk te houden. Er bestaan geen religieuze regels die zeggen of het dier al dan niet verdoofd moet zijn. Wel moet een dier 'gaaf' en 'onbezoedeld' zijn. Bovendien wordt in de Koran nergens gewag gemaakt van een verbod op verdoven. In praktijk wordt er overigens al heel wat halal vlees geproduceerd in landen waar de voorafgaandelijke verdoving wel verplicht is. Nieuw –Zeeland is een van de voorbeelden en heeft een grote afzetmarkt in het Midden-Oosten."
http://www.meyremalmaci.be/index.php...e-scholen.html
Oud 20 september 2010, 20:34   #108
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat kaloten eerder tegen Islam zouden zijn.
je bent dus de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.

de enige mogelijke consequente houding : zich van iedere godsdienst distantiëren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 20:36   #109
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Begin?
"Meestal beperkt de discussie zich dan tot de vraag of het dier vooraf moet verdoofd worden of niet en of dit kan volgens de religieuze voorschriften? De islam schrijft voor dat dierenleed zoveel mogelijk vermeden dient te worden. De mens heeft daarbij de verantwoordelijkheid het dierenwelzijn zo maximaal mogelijk te houden. Er bestaan geen religieuze regels die zeggen of het dier al dan niet verdoofd moet zijn. Wel moet een dier 'gaaf' en 'onbezoedeld' zijn. Bovendien wordt in de Koran nergens gewag gemaakt van een verbod op verdoven. In praktijk wordt er overigens al heel wat halal vlees geproduceerd in landen waar de voorafgaandelijke verdoving wel verplicht is. Nieuw –Zeeland is een van de voorbeelden en heeft een grote afzetmarkt in het Midden-Oosten."
http://www.meyremalmaci.be/index.php...e-scholen.html
Verkondig het nieuws bij uw achterban Artisjok! Spread the news! Rep u! En neem de Gaia-film mee waarin het verschikkelijke dierenleed bij halalslachtingen te zien is.
Oud 20 september 2010, 20:36   #110
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik heb mij niet bekeerd tot de Islam, maar ik ben me wel aan het verdiepen in de Koran.
Citaat:
Leysley Deckers achterna ...
Er zijn veel bekeerlingen die niets te maken hebben met gangsters.
Oud 20 september 2010, 20:38   #111
Albrecht
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
je bent dus de pot die de ketel verwijt dat ie zwart ziet.

de enige mogelijke consequente houding : zich van iedere godsdienst distantiëren.
Leg jouw vergelijking eens uit...wat is de pot en wat is de ketel?
Oud 20 september 2010, 20:40   #112
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb mij niet bekeerd tot de Islam, maar ik ben me wel aan het verdiepen in de Koran.

Ik hintte niet eens naar haar gangstervriendjes. Wel naar haar euh ... nee, laat maar. Er is toch geen verhelpen aan.
Oud 20 september 2010, 20:41   #113
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Verkondig het nieuws bij uw achterban Artisjok! Spread the news! Rep u! En neem de Gaia-film mee waarin het verschikkelijke dierenleed bij halalslachtingen te zien is.
Ik heb geen achterban.

Vertel jij het aan jouw medestrijders. Dan kan je de haat wat temperen.
Oud 20 september 2010, 20:43   #114
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Voor sommige forummers is iedereen; die niet meedoet aan Moslim bashen; een bekeerling.
Oud 20 september 2010, 20:45   #115
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik heb geen achterban.

Vertel jij het aan jouw medestrijders. Dan kan je de haat wat temperen.
Haat? Islamkritiek Arti. Dat mag in een democratie! We zitten nog niet in je gedroomde islamitische theocratie. Nog even geduld en je droom komt uit en dan kan je lastige andersdenkenden beginnen handjekappen. Of stenigen. Of zweepslagen geven, geheel conform de instructies van je geliefd woestijngeloof.
Oud 20 september 2010, 20:49   #116
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Dat is gruwelijk maar het is in ieder geval niet islamitisch; in de islam mag je niet zomaar de keel van een dier opensnijden, er zijn bepaalde regels die gevolgd dienen te worden in het slachten.

De islamitische jurist Dr. Yusuf al-Qaradawi verkondigde meermaals via zijn programma, ash-Shariah wal-Hayat ("Shariah and Life") van Al Jazeera TV, zijn fatwa dat de verdoving niet in tegenstrijd met de islam maar, maar integendeel; hij zei dat hij op hoogte was gebracht dat het dier niet door verdoving dood gaat, dus je mag verdoven en dan slachten.

Dat is wat betreft de islamitische jurisprudentie omtrent het slachten van een dier, maar laten we het nu een klein beetje hebben over het atheïsme.
Wat is het probleem of wat is mis of goed of "lang" of "groen" of "balablaa" met het slachten van een dier en/of mens met of zonder verdoving?
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 september 2010, 20:49   #117
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Haat? Islamkritiek Arti. Dat mag in een democratie! We zitten nog niet in je gedroomde islamitische theocratie. Nog even geduld en je droom komt uit en dan kan je lastige andersdenkenden beginnen handjekappen. Of stenigen. Of zweepslagen geven, geheel conform de instructies van je geliefd woestijngeloof.
Citaat:
Altijd één en al vriendelijkheid die dogmatici van ....
Oud 20 september 2010, 20:52   #118
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Volgens een studie van het VB (don't shoot me) is er in 1 op 10 Nederlandstalige scholen in Brussel enkel nog halal eten te verkrijgen:

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...el-halal.dhtml

Voor diegenen die niet weten hoe halal vlees geslacht wordt, raad ik U dit filmke aan van Gaia (zou verplichte kost moeten zijn voor iedereen om dit minstens 1 keer te zien): http://www.youtube.com/watch?v=HQOKQ__3vQw

Hoe kan een beschaafd land als Belgïe zo'n gruwel toestaan?!
Enne, voor mij geen kebabs meer....
In plaats van de scholen te subsidiëren zouden ze het geld beter aan de ouders geven, die daar dan een school mee betalen die ze goed vinden, of zelf hun kinderen gaan onderwijzen.

Het kan toch niet zijn dat onze kinderen in ons eigen land daar tussen moeten gaan zitten.
Oud 20 september 2010, 20:55   #119
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze lijden niet onnodig. Ik denk dat we ons beter druk kunnen maken over de kwaliteit van het dierenleven, dan om de slachting.
Echt consequent is allemaal vegetariër worden, en waarom niet? Zonder het opeten van kadavers is er veel meer voedsel voor iedereen.
Oud 20 september 2010, 20:56   #120
Sunny
Banneling

Standaard

Islamkritische mensen zijn geen dogmatici. Dat zijn nuchtere mensen met gezond verstand die in tegenstelling tot dogmatici van de linkse kerk, en in het bijzonder extreem linkse pvda-erkes, niet bereid zijn oogkleppen te dragen ten aanzien van een verderfelijke fascistoide ideologie met dun religieus laagje die Europa teistert.

Laatst gewijzigd door Sunny : 20 september 2010 om 20:59.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be