![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#3581 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3582 | |||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Als je leest wat ik schrijf zou je dat weten. Citaat:
|
|||
|
|
|
|
|
#3583 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Overigens lijkt veel van deze discussie me (niet alleen hier) op de fameuze Two Minutes' Hate.
|
|
|
|
|
#3584 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
|
|
|
|
|
|
#3585 | |
|
Staatssecretaris
|
Citaat:
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
|
|
|
|
|
#3586 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Dat is belangrijk omdat je daarmee een vorm van sociale controle creëert. Die sociale controle is veel belangrijker en efficiënter dan politionele controle omdat ze altijd overal aanwezig is, wat we van de politie niet kunnen verwachten. We hebben de sociale controle vervangen door camera's en ordediensten, maar dat werkt natuurlijk langs geen kanten. De oorzaken van het wegvallen van die sociale controle zijn divers, maar enkele zeer belangrijke facetten zijn enerzijds het autoverkeer en anderzijds de televisie. Het autoverkeer heeft alle sociaal verkeer op straat verdrongen. Men heeft de straat gereduceerd van de plek bij uitstek waar het publieke leven zich afspeelde tot de kortste weg van punt A naar punt B. De functie van de straat is veranderd. Zo zagen straten er vroeger uit, zonder auto's: ![]() Dat heeft een gigantische impact en het maakt ook het verschil met vele allochtone culturen, omdat zij vanuit hun thuisland (of dat van hun grootouders) gewend zijn om een groot deel van hun tijd door te brengen in de publieke ruimte en dat hier nog steeds doen. Televisie heeft ongeveer dezelfde impact: het heeft de mensen in hun huizen gelokt en hen als konijnen voor een lichtbak gevangen gezet, gefascineerd door beelden van een realiteit die niet bestaat en die hen vertelt hoe gevaarlijk het op straat wel is. Ze staren naar Familie maar gaan niet op bezoek bij hun familie. Ze kijken gehypnotiseerd naar Thuis maar spreken thuis niet met elkaar. Ze volgen gefascineerd Buren maar hun eigen buren zijn onbekenden. Dat klinkt grappig maar het heeft een erg grote impact op onze samenleving omdat we ons allemaal oplsuiten in ons huis alsof het een zelfgekozen gevangenis is. Wat er daarbuiten gebeurt, daarmee willen we ons niet moeien, we zijn er bang van en we laten de rolluiken neer, schuiven de gorduinen dicht en doen de deur op grendel. We hebben onder druk en invloed van de auto en de televisie (en nog een paar zaken) het publieke leven en de openbare ruimte afgegeven en ons teruggetrokken op ons privé-eilandje waar we de illusie creëren dat alles wel is in de beste der werelden. De straten hebben we overgelaten aan mensen met minder eerbare bedoelingen, aan de meute jonge honden op zoek naar gemakkelijke prooien. De enige oplossing is het heropwaarderen van de sociale controle, de organisatie van straat- en wijkcomité's, buurtfeesten. Het autoluw of -vrij maken van de straten, ze herinrichten zodat het meer wordt dan de kortste afstand tussen punt A en punt B. Stoelen buitenzetten, praten met buren, de jonge gastjes uit je wijk leren kennen, hen aanspreken op hun gedrag, hun ouders betrekken bij sociale activiteiten. En de televisie buitengooien (zoals ik al meer dan 20 jaar geleden heb gedaan). Wie overigens iets wil weten over de nefaste impact van televisie op je perceptie van de realiteit kan altijd het interview beluisteren of lezen dat ik daarover heb gemaakt met de Amerikaanse Prof. George Gerbner. Hij heeft 25 jaar lang het verband onderzocht tussen televisie kijken en de perceptie van de realiteit en kwam tot de vaststelling dat mensen die meer televisiekijken de indruk hebben dat de buitenwereld een erg gevaarlijke plaats is. Hij noemt dat de 'Mean World Syndrome'. Ze zijn doorgaans voor een rechtsere politiek, pleiten meer voor de doodstraf, hebben meer wapens in huis, meer sloten op hun deur, nemen minder het openbaar vervoer en houden er vaker een waakhond op na dan mensen die minder televisie kijken. Die visie (de wereld is een gevaarlijke plek vol slechte mensen) is een rechtstreeks gevolg van veelvuldig tv kijken. Dat is wat dat met je hersens doet. Gewoon afzetten en buitengooien dat ding. Citaat:
Paul Van Ostayen
|
|
|
|
|
#3587 |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Ik mankeer op bovenstaande oude fotos de zogenaamde 'jongeren'
Dit zijn starten in Parijs vandaag de dag. http://www.youtube.com/watch?v=vYc0k6f5iCk En neen, bejaarden durven buiten de steden nog steeds op straat s'avonds. Televisie of niet. Dus daar kan het niet aan liggen
http://www.exmoslim.org/http://www.youtube.com/watch?v=jHnxdgk3P68 Laatst gewijzigd door smiley : 24 september 2010 om 09:34. |
|
|
|
|
|
#3588 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Naar verluidt was dat een ware plaag tijdens en kort na het interbellum. Ik heb daarover verschillende oudere mensen bezig gehoord en zij trekken zelf de vergelijking met vandaag. Het gaat daarbij om de economische achtergrond van die jongeren.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 24 september 2010 om 09:54. |
|
|
|
|
|
|
#3589 |
|
|
Dus zodra je een jihadi maar genoeg geld geeft stopt die zijn jihad tegen de ongelovigen ? Is dat wat je ons tracht wijs te maken ?
|
|
|
#3590 | ||
|
Banneling
|
Citaat:
Citaat:
Evenwel is het mijn stellige indruk dat het er buiten op straat de laatste 20-25 jaar wel degelijk gevaarlijker en beslist minder prettig toeven op is geworden. En die indruk is niet gebaseerd op 'van horen zeggen bij de kapper', maar op zowel eigen ervaringen als op officiële cijfers, rapporten, onderzoeken en berichtgeving. |
||
|
|
|
|
|
#3591 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Je kon wel gewoon over straat als meisje of vrouw, buurten werden niet geterroriseerd en uw verhaal over aanpappen met iemand uit een andere wijk is larie en apekool! Dat was misschien zo in dorpen maar zeker niet in steden, uw vergelijking gaat niet op. |
|
|
|
|
|
|
#3592 | ||
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Ik ben er van overtuigd dat tewerkstelling veel belangrijker is en dat een groot deel van de problemen opgelost zouden zijn indien met zou streven naar volledige tewerkstelling. Citaat:
Belangrijk is wel de sociale controle die is weggevallen en die we vervangen hebben door politionele controle en camera's. We moeten de straten heroveren, op de auto's, op de vervreemding en daardoor op de schoften die er hun jachtterrein van gemaakt hebben.
|
|
|
|
|
#3593 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Kom op zeg. Dit soort marxistisch geïnspireerde praat waarbij alles herleid wordt tot economische achterstelling, is allang achterhaald. U weet net zo goed als ik dat de economische achtergrond weliswaar meespeelt, maar dat de cultureel-religieuze achtergrond minstens een net zo belangrijke factor is. Elke straathoekwerker kan u dat bevestigen. Net zoals de nodige rapporten en onderzoeken dat bevestigen. |
|
|
|
|
|
|
#3594 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
Allochtone jongeren uit de Chicagowijk in Brussel komen bijvoorbeeld niet in Anneessens omdat ze daar problemen hebben met andere allochtone jongeren. Het gaat om territorium, een bijzonder primaire reflex dus, van dieren die met teveel op een te kleine oppervlakte leven en een systematische armoede kennen.
|
|
|
|
|
#3595 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3596 | |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#3597 |
|
Eur. Commissievoorzitter
|
Het is dat soort paternalisme dat ik bedoel.
|
|
|
|
#3598 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Ik stelde toch duidelijk dat naast cultureel-religieuze ook economische factoren meespelen? Bijgevolg zal tewerkstelling vast wel enig soelaas bieden, maar daarmee zijn de cultureel-religieuze factoren van dat soort gedrag nog altijd niet aangepakt. Overigens, wat bedoelt u precies met 'tewerkstelling'? Is dat verplichte plantsoenendienst en kanalen graven in ruil voor een uitkering, zoals de werkverschaffing van het interbellum dat was? Is dat wat in Nederland 'Melkert-banen' (typisch voorbeeld van verborgen werkloosheid overigens) genoemd worden? Of bedoelt u iets anders? |
|
|
|
|
|
|
#3599 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
En mijn ex was een zogenaamde "foorloper". Ik heb er geen problemen mee gehad dat hij niet van mijn "wijk" was.
Zo is 't. Laatst gewijzigd door Marie van de koster : 24 september 2010 om 10:34. |
|
|
|
|
|
|
#3600 | |
|
|
Citaat:
|