![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#461 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Overigens staat het de Roma, dankzij die 'fantastische' Europese regelgeving waar het volk nooit over is geraadpleegd, vrij om zich vanaf 1 januari 2012 hier vrij te vestigen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#462 |
Banneling
|
![]() Roma versie van de Flodders ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#463 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#464 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#465 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stond die video hier al ?
Verhofstadt verdient nobelprijs voor hypocrisie... http://www.hbvl.be/nieuws/buitenland...ypocrisie.aspx http://www.standaard.be/video/videop...ideoid=8210283
![]() |
#466 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#467 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#468 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het feit dat het nomaden zijn, maakt ze nog niet tot een soort van oerbevolking zoals de eveneens nomadische Samen in Noord-Scandinavië of de Nenetsen dat in Noordwest-Rusland dat wél zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#469 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ah ja dat zal 'economisch' niet verantwoord zijn zeker...
![]() |
![]() |
#470 |
Banneling
|
![]() Omdat de mens nu eenmaal een territoriaal dier is, alle goedbedoelde, doch enorm naïeve luchtfietserij ten spijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#471 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het ironische is dat deze mensen wel graag mensen van de territoriale overtuiging hierheen halen, wat op termijn leidt tot een keiharde botsing van culturen. Wat dat betreft hadden we in de jaren 70 al moeten beginnen met assimilatiecontracten.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#472 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gitanos - zigeuners Volgens de oudste bronnen verschenen, waarschijnlijk via Egypte en Noord-Afrika, in 1447 de eerste gitanos (aanvankelijk egyptanos genoemd) zigeuners in Spanje. In 1514 bereikten andere groepen zigeuners, de cingaros via de Noord-Europese route, Barcelona. Zij werden ook wel flamencos genoemd. In de paar honderd jaar erna zouden er nog meer in Spanje arriveren. Dit elegante volk had een uitgebreide traditie van muziek en dans, waarom ze al ver voor hun vertrek uit India bekend waren. Hun manier van dansen, in het bijzonder de arm- en handbewegingen, maar ook het voetenwerk is kenmerkend voor de Indiase Kathak(dans). Flamenco verschilt met de Kathak vooral in het feit dat flamenco niet verhalend is; Indiase dansen zijn veelal een soort toneelstukjes. Bron :http://nl.wikipedia.org/wiki/Flamenc...os_-_zigeuners Duidelijk, Dude ? Die zwerven sinds 500 jaar door onze landen en gewesten, steeds met lange vingers , en enkel gehoorzamend aan hun eigen regels. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#473 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#474 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() Persoonlijk heb ik veel meer last van politiekers genre Sarkozy die volgens mij veel nefaster zijn voor de veiligheid binnen onze maatschappij.
![]() |
![]() |
#475 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Als je je nu al moet beredden met zulke zever te vertellen, doe maar. Je maakt je er enkel belachelijk mee. Tussen haakjes : ik heb niet de minste genegenheid voor Sarkozy en zijn bende Uitzuigers, maar van zigeuners moet ik evenmin veel hebben. Ik ken er namelijk meerdere persoonlijk in Frankrijk, waar ik geregeld verblijf voor mijn zaken, en geloof me, veel positiefs ga je bij hen niet vinden. Vandaag nog minder als gisteren, want daar waar ze vroeger in stamverband leefden, onder de leiding van een patriarch, was er nog enige sociale controle, die vandaag totaal ontbreekt, en dit wel naar eigen zeggen van de oudere generatie zigeuners. Vroeger waren het plantrekkers en paardendieven en maquilleurs ( = bedriegers die paarden zo opmaken dat een ouwe knar een jong volwassen paard lijkt ), vandaag meer en meer georganiseerde misdadigersbendes die zich overgeven aan overvallen, drughandel en smokkel, en grootschalige zwendel met verzekeringen. Voor moord draaien ze hun hand niet om zo je in hun weg loopt. Hoe minder je er mee omgaat, hoe beter voor jou. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#476 | |
Minister
|
![]() Een tijdje geleden (ze zijn inmiddels verder getrokken nadat ze bekendheid kregen) hadden we nepgoudverkopers uit Roemenië.
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#477 |
Europees Commissaris
|
![]() Duitsland heeft trouwens in april een akkoord getekend met Kosovo om 10.000 Roma terug te sturen.
Er komt op korte termijn een meeting van de Raad van Europa over het onderwerp. Kosovo is echter geen lid van de EU. Daarmee is het probleem te vergelijken met die van een inwoner uit een willekeurig niet-Europees land. Maar dan nog mag geen uitwijzing plaatsvinden op collectieve gronden. Artikel 4 van Protocol 4 van de EVRM stelt: ‘Collective expulsion of aliens is prohibited.’ |
![]() |
![]() |
![]() |
#478 |
Minister
|
![]() Als je deze draad zo leest begin je toch ergens de indruk te krijgen dat heel Frankrijk, nee, wat zeg ik, héél Europa overspoelt is met Roma die het leven van de rest van de bevolking onmogelijk maken. De werkelijkheid ziet er ergens een beetje anders uit.
We hebben problemen (voor zover je het over problemen kunt hebben) met verarmde Oost-Europeanen. 'Les gens du voyage' zoals de Franse zigeuners (van welke afkomst dan ook) worden genoemd verdienen op de een of andere manier allemaal hun kost, er zit enorm veel kermisvolk tussen. Voor de rest zijn het gewoon mensen. Met dezelfde rechten als iedereen! |
![]() |
![]() |
![]() |
#479 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
[/doet mee met wie was er al langer-discussie]
Dit onderschrift is pretentieus en kan (soms) bekend overkomen! Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 27 september 2010 om 14:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#480 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Bovenbuur
Francientje probeert te nuanceren. In de basis heeft ze gewoon gelijk. Toen ik jong was ging ik met een halve zigeunerjongen om die een passie had voor snelle auto's en dito paarden. Het is een afgesloten gemeenschap waar je heel moeilijk in komt. Maar soms zitten er fenomenale talenten tussen. Ik kan me voorstellen dat iemand die andere ervaringen heeft het op een andere manier bekijkt.