Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 21 september 2010, 19:28   #8021
Miguelito
Minister

Miguelito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De persoonlijke invulling van iemands seksueel leven staat totaal los van de reden waarom de soorten met seksualiteit zijn uitgerust. En dat is weldegelijk omwille van de voortplanting.

Paulus.
neen, ze dient OOK voor het plezier en de intersexe omgang. Heeft u enig wetenschappelijk bewijs dst ze primair voor de voortplanting dient?
Volgens u zouden dus andere dan de alpha-dieren hin sexualiteit verliezen.
Miguelito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 20:37   #8022
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Miguelito Bekijk bericht
neen, ze dient OOK voor het plezier en de intersexe omgang.
Dat de soorten met seksualiteit zijn uitgerust voor de intersekse omgang lijkt me nogal wiedes. Daar hoeft geen uitleg bij; dat begrijpt iedereen. Maar of ze ook tot doel heeft plezier te maken, daar heb ik mijn twijfels over. Ik leg uit:...

Volgens mij verwar je motivatie met doelstelling.

Wij hebben een voortplantingstelsel dat tot doel heeft om samen met een partner van het andere geslacht, ons voort te planten. Neemt inderdaad niet weg, dat het ook leuk is, dat het bevredigd, dat het voor een zekere intimiteit zorgt enz... daarin heb je gelijk.

Maar het is leuk, het bevredigd enz... om de voortplanting te stimuleren. Dat zijn geen functies op zich, maar elementen met een doel. En als je het toch functies wil noemen, dan staan ze ten dienste van een grotere functie, nl het voortplanten.

Een zaadlozing is er niet als uiterlijk teken van klaarkomen, maar een lichamelijke reactie op prikkelingen met als lichamelijk doel iets te bevruchten. Niet elke man wil bij elk orgasme eigenlijk 'bevruchten' natuurlijk, maar het lichaam blijkbaar wel.

Net zoals het spijsverteringstelsel tot doel heeft om voedingstoffen om te zetten in energie voor ons lichaam, eten wij niet uitsluitend tot dat doel. Wij eten ook omdat we trek hebben bijvoorbeeld, of omdat het leuk en sociaal is om samen te eten, of omdat we onze smaakpapillen eens willen testen en strelen, noem maar op...

Maar uiteraard zijn we daarom niet met een spijsvertering uitgerust. We zijn uitgerust met een spijsverteringstelsel om ons te kunnen voeden. Smaak en zo hebben daarmee te maken.

Het ademhalingsstelsel, krak hetzelfde. Dat dient om het lichaam van zuurstof te voorzien voor de verbranding. Maar je kunt het natuurlijk ook gebruiken om nicotine mee op te nemen. Dat is een persoonlijke keuze een persoonlijke invulling voor persoonlijk plezier. Maar laten we wel wezen. We zijn niet uitgerust met een ademhalingsstelsel met als doel te kunnen sigaretten roken.

Zo ook hebben het plezier, het goed gevoel, de eventuele intimiteit enz... te maken met het voortplanten.

Uiteraard, is de persoonlijke invulling van het seksuele leven bij de mens een persoonlijke keuze. En dat mag ook. Men mag seks hebben louter voor het plezier en men mag dat zelfs als enig doel van de seksualiteit gaan invullen. Dat is een persoonlijke zaak. Al gaat men in de meeste gevallen moeten grijpen naar voorbehoedsmiddelen, precies om de normale natuurlijke gang van zaken te stremmen naar de persoonlijke invulling.

Ik hoop goed uitgelegd te hebben, dat er een groot verschil is tussen de persoonlijke invulling van het persoonlijke seksuele leven en de reden waarom de soorten met seksualiteit zijn uitgerust.

Citaat:
Heeft u enig wetenschappelijk bewijs dst ze primair voor de voortplanting dient?
Moet dat wetenschappelijk bewezen worden? Wijzelf bestaan bij gratie van anderen die zich voortgeplant hebben en zonder voorplanting is er binnen de pakweg 150 jaar geen enkel leven meer.

Is dat geen bewijs genoeg?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 september 2010 om 20:49.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 september 2010, 20:38   #8023
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Mag het?
ja, maar 't is hopeloos zenne.
mocht ik van u zijn, ik zou daar mijn tijd niet aan verspillen.
maar goe, heel dit forum is tijdverspilling.
Oud 21 september 2010, 20:59   #8024
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Heftruck Bekijk bericht
Speciaal voor die mensen die blijven volhouden dat homoseksualiteit onnatuurlijk is, dat de waargenomen fenomen in de dierenwereld komen door een gebrek aan aanwezigheid van het andere geslacht, etc, etc..
Nu gaan we ophouden dat argument te gebruiken, ok?
Ik was eens in gesprek met een homo:
Ik zei; ja, homoseksualiteit zit in neurologische factoren, zie maar naar dieren, ik ben zo eens een homo-hond tegengekomen.
Den homo: Ja, mijne scheper dat is ook nen homo.
Nog voordat ik iets kon zeggen.
Den homo: En ik heb het hem niet geleerd .

Maar homo honden komen inderdaad frequent voor.
Oud 21 september 2010, 21:27   #8025
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik was eens in gesprek met een homo:
Ik zei; ja, homoseksualiteit zit in neurologische factoren, zie maar naar dieren, ik ben zo eens een homo-hond tegengekomen.
Den homo: Ja, mijne scheper dat is ook nen homo.
Nog voordat ik iets kon zeggen.
Den homo: En ik heb het hem niet geleerd .

Maar homo honden komen inderdaad frequent voor.
Allee gij?!

Paulus.
Oud 22 september 2010, 02:16   #8026
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Is er eigenlijk sprake van een homoseksuele geaardheid bij dieren? Kan het niet zijn dat het een drang is naar seksuele omgang zonder rekening te houden met het geslacht van de ander, gewoon om hun instinctieve lust te botvieren?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 14:02   #8027
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg niet van "iemands" seksualiteitsbeleving Raf. Ik zeg van "de" seksualiteitsbeleving. De persoonlijke invulling van iemands seksueel leven staat totaal los van de reden waarom de soorten met seksualiteit zijn uitgerust.

Paulus.
Je slaagt er nog steeds niet in voortplanting los te zien van seksualiteit. Spijtig.
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 14:06   #8028
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
ja, maar 't is hopeloos zenne.
Ik ben me daar van bewust...

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
mocht ik van u zijn, ik zou daar mijn tijd niet aan verspillen.
maar goe, heel dit forum is tijdverspilling.
Voila. Zo is dat.
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oud 25 september 2010, 14:06   #8029
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allee gij?!

Paulus.
Ja, Paulus, homoseksualiteit blijkt onder zowat alle soorten frequent voor te komen. Wist je dat niet?

Citaat:
Oud 25 september 2010, 14:08   #8030
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je slaagt er nog steeds niet in voortplanting los te zien van seksualiteit. Spijtig.
Ben mss heel dom,maar ge heb voor voort te planten nog steeds een manneke en een vrouwtje nodig,kan mss anders,maar de natuur zal dat niet blijven goed ving(een geluk maaral)
Oud 25 september 2010, 15:31   #8031
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ben mss heel dom,maar ge heb voor voort te planten nog steeds een manneke en een vrouwtje nodig,kan mss anders,maar de natuur zal dat niet blijven goed ving(een geluk maaral)
Inderdaad. Raf slaagt er nog steeds niet in om in te zien dat voortplanten weldegelijk onder de noemer seksualiteitsbeleving valt. Ik vraag me af, waar hij met zijn gedachten zat, toen hij als 12-jarige op school leerde over het voortplantingsstelsel van de mens.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 25 september 2010 om 15:35.
Oud 25 september 2010, 16:07   #8032
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkel probleem om de persoonlijke invulling van het seksuele leven los te zien van de voortplanting der soorten. Ook ikzelf beleef mijn seksuele leven niet louter met het doel om me voort te planten uiteraard. Precies om dit laatste te vermijden zijn mijn vrouw en ik genoodzaakt om voorbehoedsmddelen te gebruiken

Maar zoals reeds zo vaak gezegd in deze thread, staat de persoonlijke invulling van het seksuele leven totaal los van de reden waarom de soorten met seksualiteit zijn uitgerust. En dat is weldegelijk omwille van de voorplanting der soorten. Dat is de functie van het voortplantingstelsel.

Een functie waaraan homoseksualiteit niet tegemoet kan komen. Zoals je weet kunnen homofielen geen kinderen krijgen van elkaar binnen hun relatie. Heteroseksuelen kunnen dat wel; en daarom is heteroseksualiteit funtioneler dan homoseksualiteit.

Tot spijt van wie het benijdt.

Paulus.
Oud 25 september 2010, 16:16   #8033
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Laatst op de Nederlandse tv gezien dat men met bewijzen aankwam draven dat je niet als homo geboren kunt worden,dit wordt veroorzaakt door de beïnvloeding tijdens de jeugd van het kind
De genen zouden op deze wijze veranderd worden in een erg vroege levensfase

Dus Homo zijn is geen natuurlijk gedrag volgens die uitzending,voor wat ze waard was hé
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 16:35   #8034
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Zoals je weet kunnen homofielen geen kinderen krijgen van elkaar binnen hun relatie. Heteroseksuelen kunnen dat wel; en daarom is heteroseksualiteit funtioneler dan homoseksualiteit.

Paulus.
maar blijkbaar hebben homo's toch een nuttige functie want anders waren ze allang uitgesorteerd door de evolutie. en de mens is een dier en zowat alle beesten amuseren zich met hun geslachtsgenoten
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2010, 16:43   #8035
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
maar blijkbaar hebben homo's toch een nuttige functie want anders waren ze allang uitgesorteerd door de evolutie. en de mens is een dier en zowat alle beesten amuseren zich met hun geslachtsgenoten
Uit wat bestaat die nuttige homo-functie dan?
Oud 25 september 2010, 16:48   #8036
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Uit wat bestaat die nuttige homo-functie dan?
Oud 25 september 2010, 16:51   #8037
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
Ik denk niet dat homoseksualiteit een functie zou hebben waaraan heteroseksualiteit niet tegemoet zou kunnen komen. Het is eerder omgekeerd. Uiteraard is dit geen reden om door de evolutie uitgesorteerd te worden. Er zijn tal van voorbeelden die nog steeds voorkomen, zonder speciale functie en/of zonder reden van bestaan. Denk maar aan mongolisme, albino's enz... Ze zijn van alle tijden en culturen

Maar u mag het me zeggen: Welke speciale functie zou homoseksualiteit dan wel mogen hebben, waar heteroseksuelen niet zouden kunnen aan voldoen?

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 25 september 2010 om 16:53.
Oud 25 september 2010, 16:55   #8038
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik denk niet dat homoseksualiteit een functie zou hebben waaraan heteroseksualiteit niet tegemoet zou kunnen komen. Het is eerder omgekeerd. Uiteraard is dit geen reden om door de evolutie uitgesorteerd te worden. Er zijn tal van voorbeelden die nog steeds voorkomen, zonder speciale functie en/of zonder reden van bestaan. Denk maar aan mongolisme, albino's enz... Ze zijn van alle tijden en culturen

Maar u mag het me zeggen: Welke functie zou homoseksualiteit dan wel mogen hebben, waar heteroseksuelen niet zouden kunnen aan voldoen?

Paulus.
Ik kan mij wel inbeelden dat mensen als ik die heel duidelijk een haat hebben tegenover vrouwen homo worden,maar ik niet dus
Oud 25 september 2010, 17:26   #8039
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Maar u mag het me zeggen: Welke speciale functie zou homoseksualiteit dan wel mogen hebben, waar heteroseksuelen niet zouden kunnen aan voldoen?

Paulus.
ze helpen mee in de opvoeding van de kinderen.
daardoor maken de kleintjes in de familie een grotere kans om oud te worden en gezond te blijven, zodat ze zelf kunnen voortplanten.
dit zie je ook bij apen, trouwens.

Aangezien het dan om familie gaat, zit je met een familiale genenpool met gevoeligheid voor homoseksualiteit.
Met het uiteenvallen van de familiale levenswijze is die functie nu weggevallen. Ze willen hun 'taak' nog steeds opnemen, via adoptie, maar dat mag blijkbaar niet overal.
Oud 25 september 2010, 17:29   #8040
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik heb geen enkel probleem om de persoonlijke invulling van het seksuele leven los te zien van de voortplanting der soorten. Ook ikzelf beleef mijn seksuele leven niet louter met het doel om me voort te planten uiteraard. Precies om dit laatste te vermijden zijn mijn vrouw en ik genoodzaakt om voorbehoedsmddelen te gebruiken

Maar zoals reeds zo vaak gezegd in deze thread, staat de persoonlijke invulling van het seksuele leven totaal los van de reden waarom de soorten met seksualiteit zijn uitgerust. En dat is weldegelijk omwille van de voorplanting der soorten. Dat is de functie van het voortplantingstelsel.

Een functie waaraan homoseksualiteit niet tegemoet kan komen. Zoals je weet kunnen homofielen geen kinderen krijgen van elkaar binnen hun relatie. Heteroseksuelen kunnen dat wel; en daarom is heteroseksualiteit funtioneler dan homoseksualiteit.

Paulus.
Hoe situeer jij in dit kader de functionaliteit van werksterbijen?

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be