Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2010, 09:35   #61
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Geybels : "De partij heeft mij afgemaakt."
Jezus, wat een huilebalk...
Oud 28 september 2010, 09:42   #62
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Le nouveau CVP est arrivé. Hoe hij deze nieuwe slogan kan rijmen met zijn vorige NVA = VB light, dat weet alleen system zelf.
Oud 28 september 2010, 09:45   #63
giserke
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fredo2008 Bekijk bericht
Voorbereiding overstap naar OVLD natuurlijk = winwin

win OVLD: extra senaatszitje
win GEYB: poltitieke 'toekomst'

Easy
Dit zal niet, want dat zitje is gegan naar een opvolger.
Dat zitje zal ze nooit kunnen bekomen.

Ik denk niet dat kopen VLD haar in haar rangen zal opnemen. of ze moeten daar wel compleet debiel zijn
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 09:46   #64
De gemuilkorfde
Perm. Vertegenwoordiger VN

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Ik vind dat de VRT hier een vuile rol in speelt.
Ze stelt het van in het begin voor dat de N-VA veel te hard geweest is voor Kim Geybels, en alleen maar de schade wou beperken.

Laat ons eventjes het omgekeerde scenario voorstellen, waarbij de partij de senator niet zou aan de deijk gezet hebben.
Toch niet moeilijk om de kritiek van de VRT te voorspellen ?

1) De N-VA heeft een dubbele moraal, want enerzijds zijn ze heel streng qua drugs in hun partijprogramma, tenzij het één van hun is natuurlijk, dan wordt dat met de mantel der liefde bedekt.

2) Is er geen belangenvermenging als ze haar vriend medewerker maakt (dik betaald natuurlijk) ?

De schandalen rond Bas zouden zij dan zelf in stukjes en in beetjes op het publiek losgelaten hebben, om de N-VA zoveel mogelijk te beschadigen.
Met iedere keer de vraag van "is de N-VA wel zo zuiver als ze wil doen uitschijnen ?" en "moet Dewever geen orde in eigen huis scheppen ?".

Kortom, wat de N-VA ook gekozen had voor aanpak, het was altijd fout.
Ofwel te streng tegenover dat arme jonge senatricetje, ofwel niet consequent en met vriendjespolitiek tov. de eigen leden.
De gemuilkorfde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 09:46   #65
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Dit zou wel eens de start kunnen zijn van haar echte politieke carriere. Underdogs kunnen nu eenmaal rekenen op de sympathie van de man in de straat.
De Anciaux'en van deze wereld hebben hun tijd toch wel gehad, vrees ik.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 09:48   #66
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik denk dat ze nog serieus genomen zal worden
de meeste mensen gunnen iemand wel een tweede kans.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 09:48   #67
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
LOL! Ik wil haar wel eens serieus nemen. Twee keer, zelfs.
Oud 28 september 2010, 09:50   #68
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Ik weet niet. Ik denk dat er wat meer zit aan te komen. De Peuk heeft niet voor niets een pak meer gevraagd he
idd de Peuk vond het nodig om 50% eigen inkomsten te (dixit) 'vragen'

50% ... bijzonder intelligent uitgangspunt bij een onderhandeling ... dat komt er op neer van 'mogen we aub 25% zelf doen' ...

zulke bedelaars verdienen mijn respect niet, ze krijgen ook, TERECHT, geen respect van Franstaligen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 09:51   #69
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
ik dacht dat niemand die post ging zien
Oud 28 september 2010, 09:54   #70
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Oud 28 september 2010, 10:05   #71
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...ew=popupPlayer

Wat wil dat kind eigenlijk bereiken?

Ze weet toch ook dat als ze zo uithaalt naar BDW en de NVA dat ze daar geen toekomst meer heeft? Ze bewijst hier toch wel even dat de NVA haar beter kwijt dan rijk is...

Wat centjes ophalen?
Het eigenaardige is dat ze wel de N-VA aanvalt voor haar schorsing als volksvertegenwoordiger, maar met geen woord rept over haar schorsing als arts in het ziekenhuis.

Ze heeft trouwens ook bekend drugs te zijn gaan halen in Nederland en medicijnen te hebben toegediend aan haar drugsverslaafde gehuwde minnaar.

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/...t-Luyten.dhtml

En dat ze nu zo spartelt om als politica te kunnen aanblijven is heel normaal.
Er zijn immers klachten bij de Orde van Geneesheren, waar ze de kans loopt haar diploma als arts te moeten inleveren en nooit meer als arts te mogen werken wegens zware medische fouten tegenover een hulpbehoevende.

Ze had alles in het werk moeten stellen op haar minnaar van zijn verslaving af te helpen en in een instelling binnen te krijgen, in plaats van hem tussen haar benen te willen hebben.
Daarnaast wil de N-VA zich profileren als gezinspartij en kan zij het dus niet gebruiken dat de voorzitster van de jongerenafdeling een koppelbreekster is en gezinnen vernielt.

Ze had maar eerst aan haar carrière moeten denken en dan pas aan haar bed.

En ik denk dat ze bij De Croo ook niet zal moeten gaan aankloppen, die kan haar echt niet gebruiken als reklame bord voor de O-VLD.

Als ze dus niet slaagt in haar opzet om haar zetel terug te winnen, zal ze mogen gaan werken als kuisvrouw in het ziekenhuis, als ze haar daar nog vertrouwen.
Anders zal ze mogen gaan doppen en na enkele jaren een leefloon moeten gaan aanvragen bij het plaatselijke OCMW.
Voor haar is het nu dus alles of niets. En ik vrees dat het niets zal worden.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 10:14   #72
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Maar dat was dan ook een capitale fout van NVA waar ze nu waarschijnlijk erg verveeld mee zitten.
Ik begrijp echt niet waarom politieke partijen hun lijst kandidaten vooraf niet screenen. Dit getuigt toch van weinig serieux t.o.v. de kiezer, de instellingen en het politieke bedrijf in het bijzonder.
BDW zou direct na de verkiezingen iets gezegd hebben in de aard van "Iedereen die verkozen moest worden is verkozen, maar iedereen die niet verkozen mocht worden is ook verkozen"
sjarel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 10:15   #73
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Kijk, het lijkt me duidelijk dat ze haar erop hebben gezet omdat ze een mooi snoetje heeft en dus wel wat stemmen kon opleveren. Het was echter een mirakel dat ze die zetel daadwerkelijk gehaald heeft, dat hadden ze helemaal nooit verwacht. Het was dus inderdaad een fout, maar een capitale fout is natuurlijk weer veel te dramatisch geformuleerd.
Afgaande op de gevolgen is dat zeker een grote fout geweest.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 10:17   #74
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als ze dus niet slaagt in haar opzet om haar zetel terug te winnen, zal ze mogen gaan werken als kuisvrouw in het ziekenhuis, als ze haar daar nog vertrouwen.
Anders zal ze mogen gaan doppen en na enkele jaren een leefloon moeten gaan aanvragen bij het plaatselijke OCMW.
Voor haar is het nu dus alles of niets. En ik vrees dat het niets zal worden.
Maar enfin zeg, overdrijven en dramatiseren is een hobby van u zeker? Ze is helemaal niet geschorst. Ze gaat in oktober gewoon weer aan de slag

http://www.skynet.be/nieuws-sport/ni...werk?id=699074
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 10:17   #75
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er zijn immers klachten bij de Orde van Geneesheren
Bron ???

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 28 september 2010 om 10:17.
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 10:19   #76
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Afgaande op de gevolgen is dat zeker een grote fout geweest.

Je moet dat los van de gevolgen zien. Moest Geybels die drugsaffaire niet meegemaakt hebben was er helemaal geen sprake geweest van heel dit debacle terwijl het toch nog altijd een fout zou geweest zijn. Je mag dus helemaal niet afgaan op de gevolgen maar je moet de fout an sich evalueren. Haar op die lijst zetten was dus helemaal GEEN capitale fout al snap ik maar al te goed waarom jij dat wel zo ziet. Het is echter wel heel erg zielig.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 10:20   #77
backfire
Minister-President

Standaard "Afdalen in de modderput"

BDW reageerde slechts kort op de aantijgingen van KG. "Wie mij beschuldigt, moet mij maar voor de rechter dagen".

Hij betreurt dat Geybels nu 'afdaalt in de modderput'.

Lees het zelf, hé: http://www.demorgen.be/dm/nl/5036/We...odderput.dhtml
Oud 28 september 2010, 10:22   #78
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Je moet dat los van de gevolgen zien. Moest Geybels die drugsaffaire niet meegemaakt hebben was er helemaal geen sprake geweest van heel dit debacle terwijl het toch nog altijd een fout zou geweest zijn. Je mag dus helemaal niet afgaan op de gevolgen maar je moet de fout an sich evalueren. Haar op die lijst zetten was dus helemaal GEEN capitale fout al snap ik maar al te goed waarom jij dat wel zo ziet. Het is echter wel heel erg zielig.
er was zelfs geen drugzaak, er was een poging tot afpersing van de medewerker en Geybels is daarin te ver betrokken geraakt

had de partij haar 'cool' bewaard, was er niks gebeurd.

again : paniekvoetbal
Oud 28 september 2010, 10:24   #79
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Het eigenaardige is dat ze wel de N-VA aanvalt voor haar schorsing als volksvertegenwoordiger, maar met geen woord rept over haar schorsing als arts in het ziekenhuis.

.
Heeft de orde van geneesheren haar geschorst of heeft haar werkgever dat gedaan?
Haar diploma moeten inleveren is zever he Jantje. Wel kan ze voor een bepaalde tijd geschorst worden door de Orde van Geneesheren, maar dan kan ze nog altijd in het buitenland gaan werken. Dr. De Koopman die ook geschorst is geweest in Belgie heeft ook gedurende al die tijd in Nederland gewerkt.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2010, 10:26   #80
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
er was zelfs geen drugzaak, er was een poging tot afpersing van de medewerker en Geybels is daarin te ver betrokken geraakt

had de partij haar 'cool' bewaard, was er niks gebeurd.

again : paniekvoetbal
Klopt. Verkiezingen gewonnen, plots grootste partij, moeilijke onderhandelingen, iedereen kijkt en leest mee ... en dat gebeurt dit.
Maar, nogmaals, er zat al stront aan de knikker voor haar Thailandtripje. De affaire-Luyten was nog achter de schermen geregeld maar toen kwam zij daar tussenfietsen. Ze was op een stevige collision course met de partijtop. En dan dat fatale Thailand verhaal ...
Ach, whatever, zie mijn post in andere KG-draad/ Good riddance, ondertussen heeft ze het gi-gan-tisch verbrod.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be