![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#141 | ||
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
Citaat:
De vernedering die steniging met zich meebrengt is een feit, dat ontken ik toch niet? Ik zeg toch duidelijk dat ik tegen steniging ben. Ik zou niet weten waarom u mijn religie hierbij betrekt, u doet alsof de islam me voorschrijft om mn medemensen te stenigen. U verwart een religie met plaatselijke culturen en tradities. Maar dat is een andere discussie. Ofwel leest ge niet wat ik typ ofwel leest ge gewoon wat ge wilt lezen, nogmaals: ik ga me niet uitspreken over welke manier de ergste is, ik spreek over totaal iets anders.
|
|
|
|
|
#142 | |
|
Banneling
|
Citaat:
En hou je in dit land op afstand van negers, allochtonen, marrokkanen en moslims, da's ook gevaarlijk. |
|
|
|
|
|
|
#143 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Het gaat er niet om of ze goed en kwaad kan onderscheiden, uiteindelijk. Het gaat erom dat sommige personen qua "Zelf" zo ontzettend zwak staan dat ze hun eigen keuzes niet kunnen maken. Als je als zwakbegaafde of mentaal gehandicapte met een bijkomende persoonlijkheidsproblematiek in de handen van manipulators valt, ben je een vogel voor de kat. Ik heb dit hier al eens gevraagd, maar toen antwoordde er natuurlijk niemand: wie van de verdedigers van de doodstraf in dit specifieke geval, heeft ervaring met mensen met een mentale handicap en bijkomende persoonlijkheidsproblematieken? Kan je je enigszins voorstellen wat een invloed dat heeft op het functioneren van die mensen? Voor mij is dit een jammerlijk geval van veel te weinig begeleiding. Ik kan me een aantal van m'n ex-cliënten voorstellen die zonder begeleiding helaas zouden afzakken in de criminaliteit, waar ze als speelbal mogen dienen van criminelen die maar al te graag misbruik maken van iemand die niet voor zichzelf kan opkomen. Ik vermoed dat jij die mensen graag preventief de doodstraf zou geven, want oh wee als we mensen met een handicap zouden moeten verzorgen!!
|
|
|
|
#144 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#145 | |||
|
|
Citaat:
Citaat:
|
|
|
|
|
#146 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
ja.
je mag ook reageren op de rest. het lijkt me geen toeval dat je standpunten op diverse punten zo goed convergeren.
|
|
|
#147 | |
|
|
Ja, dat mag maar dat moet niet. Ik heb even geen zin meer in deze discussie. Het 'lijkt' misschien wel zo, maar je kan u ook vergissen natuurlijk. Fijne nachtrust!
|
|
|
|
|
#148 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Voor mij is hij in elk geval toerekeningsvatbaar. Die vrouw daar in Amerika, die is toch ook getrouwd geraakt ? Is die nu écht zo diep debiel, dan kom je toch niet aan een man ? Dan kan je toch niet door het leven zonder toezicht ? |
|
|
|
|
|
|
#149 |
|
Banneling
|
Hey, nu heb je nog steeds niet gezegd wat je kiezen zou, moest je voor de keuze staan : steniging of het pijnloos spuitje ? Niet moeilijk toch ?
|
|
|
|
|
|
#150 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Verder : als je de doodstraf afschaft wereldwijd, dan laat je al die moordenaars in leven. Gaat dat op termijn niet nog meer mensenlevens kosten ? En levens van onschuldigen dan ? Van slachtoffers ?...Hum hum, toch het nadenken waard... |
|
|
|
|
|
|
#151 | ||
|
|
Citaat:
Maar komaan, het gaat mij niet om de manier waarop ze u het leven ontnemen. Wat snap je daar niet aan? Soit, doe maar het spuitje als ge toch blijft aandringen.
|
|
|
|
|
#152 |
|
Banneling
|
|
|
|
|
|
|
#153 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Bij hetgeen je in 't vet gezet had staat niet per toeval "bijkomende persoonlijkheidsproblematiek". Ik heb genoeg mensen met een lichte mentale handicap of zwakbegaafdheid zien passeren die zichzelf betrekkelijk konden redden en een partner hadden. Gaat ook heel vaak mis trouwens hoor. Vrouwen met een mentale beperking worden bijv. beduidend vaker slachtoffer van partnermishandeling - ze zijn een heel gemakkelijk doelwit. Een persoonlijkheidsproblematiek verandert wel �*lles. Zeker de combinatie afhankelijke PS + mentale beperking = dubbel vatbaar voor manipulatie, misbruik,... Ik kan me voorstellen dat het voor veel mensen niet duidelijk is 'wat dat precies inhoudt', maar wees dan toch tenminste zo slim om stil te staan bij het feit dat je dat niet weet, en niet meteen de botte bijl te pakken
|
|
|
|
#154 | |
|
Banneling
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#155 |
|
Secretaris-Generaal VN
|
al gehoord van de kleur grijs?
|
|
|
#156 |
|
Banneling
|
jaja, ze moet niet doodgemaakt worden, en ook niet vrijgelaten, het zal dat wel zijn dat je wil zeggen. Waar is haar plaats dan, als zwakbegaafde moordenares ? Gevangenis of gesticht ? En is dat eigenlijk wel een goede oplossing ?
|
|
|
|
|
|
#157 | |
|
Banneling
|
Citaat:
Zo te zien vind je het niet fijn om op je afvalligheid gewezen te worden. Bang dat je op de 'dag des oordeels' geen ticketje krijgt naar het eeuwige orgieparadijs voor het mannelijk deel van moslimwereld? |
|
|
|
|
|
|
#158 |
|
Banneling
|
Natuurlijk. Ik ben benieuwd of ge uw afvalligheid aan de wetten van allah (de strafwetten althans, of de sharia) ook duidelijk uitgesproken of beter uitgeschreven durft te stellen. Of vreest ge uw god zo erg dat je bang bent dat je eeuwig zal branden in de hel als je allahs straffen afkeurt?
Was is het nu. Beken maar kleur. |
|
|
|
|
|
#159 |
|
Banneling
|
|
|