Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Bekijk resultaten enquête: Schuldig of onschuldig?
Schuldig 48 38,71%
Onschuldig 76 61,29%
Aantal stemmers: 124. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Discussietools
Oud 3 oktober 2010, 11:23   #561
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Oh, voor Jan Van Doren geldt het vermoeden van onschuld dan weer niet?
Welk vermoeden van onschuld? Hij acht het dus niet bewezen dat zijn vrouw seks had met die Marcel? Dat ze een relatie hadden?
Dat werpt meteen een ander licht op de verdachtheid en motief van Els C. ,of niet soms?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 11:27   #562
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Welk vermoeden van onschuld? Hij acht het dus niet bewezen dat zijn vrouw seks had met die Marcel? Dat ze een relatie hadden?
Dat werpt meteen een ander licht op de verdachtheid en motief van Els C. ,of niet soms?
Jan Van Doren heeft altijd volgehouden dat hij niet wist dat zijn vrouw een buitenechtelijke relatie had en de speurders hebben geen enkele aanwijzing gevonden van het tegendeel. Ik stel alleen maar vast dat sommigen hier heel verschillende standaarden hanteren als het op bewijslast aankomt. Ik vind ook dat EC moet vrijgesproken worden als er geen bewijs tegen haar is. Ik vind evenzeer dat als er geen bewijs bestaat dat Jan Van Doren iets afwist van de buitenechtelijke relatie van zijn vrouw, we dan moeten aannemen dat de man daar niets van wist.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 11:32   #563
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Als deze discussie gaat blijven duren zal het proces al lang voorbij zijn tegen dat men er hier aan uit is.
Oud 3 oktober 2010, 12:55   #564
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Vermits in Belgie vermoeden van schuld voldoende is wordt het levenslang.
Oud 3 oktober 2010, 13:51   #565
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ga eerlijk zijn, ik heb geen voeling met de nabestaanden van Els V.D.
Kan cru klinken, maar het is nu eenmaal zo.
Ze schilderen haar haast af als een halve heilige ,terwijl ze elk weekend man en kinderen achterliet om te rampetampen met diene Marcel.
Moest ik haar man zijn , ik zou mij schamen om in die rechtzaal te gaan zitten. Hij doet alsof hij niks van het vreemdgaan afwist. Komaan, laat me niet lachen. Dat je als koppel dingen afzonderlijk doet, oke..volledig mee eens. Zelfs eens een weekendje afzonderlijk weg moet kunnen.
Maar toch niet elk weekend?
OK, ik zie vanwaar je komt. "Moest ze geen sexmaniak geweest zijn dan leefde ze nog, het zal haar leren."
Het verbaast u misschien, maar je kan een polygaam sexleven hebben en dan nog altijd een goede mens zijn. Ik kan u "the ethical slut" aanbevelen als leesvoer.

Verder zijn er geen aanwijzingen dat De Wilde liegt, terwijl er massa's aanwijzingen zijn dat Clottemans niet eens weet wat het woord waarheid betekent.

Laatst gewijzigd door Travis66 : 3 oktober 2010 om 13:52.
Travis66 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 16:57   #566
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
. Ik vind evenzeer dat als er geen bewijs bestaat dat Jan Van Doren iets afwist van de buitenechtelijke relatie van zijn vrouw, we dan moeten aannemen dat de man daar niets van wist.
Mss dat er wel bewijzen zouden zijn indien men daar een keertje deftig onderzoek naar zou verrichten of zo ...
Tot hiertoe is er niet veel anders gedaan dan een lichtje te schijnen naar EC , net dat maakt de hele toestand een beetje onwezenlijk en onredelijk ...
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 18:24   #567
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Travis66 Bekijk bericht
OK, ik zie vanwaar je komt. "Moest ze geen sexmaniak geweest zijn dan leefde ze nog, het zal haar leren."
Het verbaast u misschien, maar je kan een polygaam sexleven hebben en dan nog altijd een goede mens zijn. Ik kan u "the ethical slut" aanbevelen als leesvoer.

Verder zijn er geen aanwijzingen dat De Wilde liegt, terwijl er massa's aanwijzingen zijn dat Clottemans niet eens weet wat het woord waarheid betekent.
Ooo jij bent helderziende en kan zien vanwaar ik kom?
Wie zegt dat ik geen seksmaniak ben?
Ik ben bisexueel ; met medeweten van mijn man.
Dus vertel nu eens....vanwaar kom ik?

Els Van Doren was elk weekend weg, zogenaamd om dichter bij de paraclub te zijn. Oke, klinkt aannemelijk. Had haar man dan totaal geen interesse in haar hobby zodat hij eens een weekendje meeging? En zeker bij een hobby als skydiven waarbij het gevaar en de kans op fatalisme toch groot is. Het was geen kantklosclub of een vinkenzetting waar ze naar toe ging he.
Stelde die man zich dan nooit vragen? Of was hij echt zo bitter weinig geintresseerd in zijn vrouw?

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 3 oktober 2010, 18:35   #568
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ooo jij bent helderziende en kan zien vanwaar ik kom?
Wie zegt dat ik geen seksmaniak ben?
Ik ben bisexueel ; met medeweten van mijn man.
Dus vertel nu eens....vanwaar kom ik?

Els Van Doren was elk weekend weg, zogenaamd om dichter bij de paraclub te zijn. Oke, klinkt aannemelijk. Had haar man dan totaal geen interesse in haar hobby zodat hij eens een weekendje meeging? En zeker bij een hobby als skydiven waarbij het gevaar en de kans op fatalisme toch groot is. Het was geen kantklosclub of een vinkenzetting waar ze naar toe ging he.
Stelde die man zich dan nooit vragen? Of was hij echt zo bitter weinig geintresseerd in zijn vrouw?
Je zegt dat Els VD geen heilige kan gaan, want ze gaat "rampetampen". In mijn ogen kan iemand die "rampetampt" best een heilige zijn hoor. Voor jou moet haar man er zelfs beschaamd over zijn.

Dus als ik mag gokken, je komt vanuit sexuele frustratie.
Oud 3 oktober 2010, 18:37   #569
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Nog altijd bezig aan wat de langste draad in de historie van dit forum gaat worden in een zaak waar nog altijd niets geweten (althans niet voor niet-onderzoekers) is? Als 5 "nieuwe belgen" zonder reden iemand dood/half-dood of tenminste levenslang kreupel slaan en stampen, dan lees ik daar 1 berichtje over in de krant en vanaf dan is het radiostilte (of het moet gaan om een sympathieke jongeling met een mp3 spelertje). Clottemadam en consoorten zijn goed voor elke dag 20 artikels. Laat het gerecht en speurders hun werk doen en niet de media en evenzeer ook wij niet.

Steek je vinger op als je erbij was op het moment dat die parachute onklaar werd gemaakt. Licht ons dan in (oh... en vergeet de onderzoekers ook niet in te lichten). Je zal vast wel een gsm met zo'n cameraatje erin hebben gehad bij zulks chantage-gevoelige gebeurtenissen. Zo niet, stop met (ver)oordelen.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 3 oktober 2010 om 18:40.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 18:53   #570
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Nog altijd bezig aan wat de langste draad in de historie van dit forum gaat worden in een zaak waar nog altijd niets geweten (althans niet voor niet-onderzoekers) is? Als 5 "nieuwe belgen" zonder reden iemand dood/half-dood of tenminste levenslang kreupel slaan en stampen, dan lees ik daar 1 berichtje over in de krant en vanaf dan is het radiostilte (of het moet gaan om een sympathieke jongeling met een mp3 spelertje). Clottemadam en consoorten zijn goed voor elke dag 20 artikels. Laat het gerecht en speurders hun werk doen en niet de media en evenzeer ook wij niet.

Steek je vinger op als je erbij was op het moment dat die parachute onklaar werd gemaakt. Licht ons dan in (oh... en vergeet de onderzoekers ook niet in te lichten). Je zal vast wel een gsm met zo'n cameraatje erin hebben gehad bij zulks chantage-gevoelige gebeurtenissen. Zo niet, stop met (ver)oordelen.

Probeer even te begrijpen waar de interesse vandaan komt. Het is net OMDAT er geen bewijzen zijn dat deze zaak zo interessant is.
Trouwens, uw vergelijking gaat perfect op voor de moord op Joe Van Holsbeek, dat ze met 1 klein berichtje hebben afgehaspeld.
Oud 3 oktober 2010, 19:28   #571
kameleon
Minister

Standaard

Deze zaak is inderdaad interessant omdat men hier een misschien onschuldig persoon op basis van vage vermoedens 20 jaar van haar leven kan afpakken.
Dat is een gevaarlijke tendens.
kameleon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 19:34   #572
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Probeer even te begrijpen waar de interesse vandaan komt. Het is net OMDAT er geen bewijzen zijn dat deze zaak zo interessant is.
Trouwens, uw vergelijking gaat perfect op voor de moord op Joe Van Holsbeek, dat ze met 1 klein berichtje hebben afgehaspeld.
Ik denk dat u de verwijzing naar Joe Van Holsbeek iets verkeerd hebt begrepen. Ik wou net zeggen dat zo een case wel veel aandacht krijgt maar iemand die door wat voor-ons-pensioen-gaan-zorgende nieuwe belgen gerust iemand voor dood op de sporen van een metro kunnen gooien. De dag erop zal je er niets meer over lezen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 oktober 2010, 19:36   #573
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In deze... waarom gaat iedereen dan oordelen over dat triootje? Er zijn geen bewijzen en toch heeft iedereen zijn oordeel al klaar. Nuance...

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 oktober 2010, 19:40   #574
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kameleon Bekijk bericht
Deze zaak is inderdaad interessant omdat men hier een misschien onschuldig persoon op basis van vage vermoedens 20 jaar van haar leven kan afpakken.
Dat is een gevaarlijke tendens.
Daarom is het belangrijk dat onderzoekers het blijven onderzoeken. Nu is er al iemand mediatiek aan het kruis zonder bewijzen maar wel met motieven.

In de VS kan je 20 jaar op Death Row zitten om dan ineens vrijgesproken te worden.

Daarom net moet onderzoek er aan blijven werken en niet wij en zeker niet de media.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Oud 3 oktober 2010, 19:48   #575
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In deze... waarom gaat iedereen dan oordelen over dat triootje? Er zijn geen bewijzen en toch heeft iedereen zijn oordeel al klaar. Nuance...
Dikke 2
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 20:06   #576
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Had haar man dan totaal geen interesse in haar hobby zodat hij eens een weekendje meeging? En zeker bij een hobby als skydiven waarbij het gevaar en de kans op fatalisme toch groot is. Het was geen kantklosclub of een vinkenzetting waar ze naar toe ging he.
Volgens wat ik gelezen heb sprong De Wilde vroeger ook, bij dezelfde club. Hij kende Marcel Somers ook van toen.

Laatst gewijzigd door discuz : 3 oktober 2010 om 20:20.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 20:17   #577
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
De leden van de jury waren er ook niet bij, en toch zullen ze moeten oordelen. Ik ben voorlopig nog niet overtuigd van schuld of onschuld, en daarom probeer ik te volgen.

Wat de zaak denk ik voor velen interessant maakt is het grote whodunit-gehalte. En de mega-show is jammer genoeg inherent aan een jury-proces. Daar doen de advocaten en familieleden binnen en buiten de rechtzaal trouwens maar al te graag aan mee.

Laatst gewijzigd door discuz : 3 oktober 2010 om 20:20.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 oktober 2010, 20:27   #578
Travis66
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik denk dat u de verwijzing naar Joe Van Holsbeek iets verkeerd hebt begrepen. Ik wou net zeggen dat zo een case wel veel aandacht krijgt maar iemand die door wat voor-ons-pensioen-gaan-zorgende nieuwe belgen gerust iemand voor dood op de sporen van een metro kunnen gooien. De dag erop zal je er niets meer over lezen.
Ik vind het niet echt abnormaal dat deze zaak zoveel aandacht krijgt. Omdat de moord op een erg uitzonderlijke en spektaculaire manier gebeurde, omdat de enige verdachte onschuldig beweert te zijn én er geen bewijs is dat haar tegenspreekt. Als Clottemans had bekent was de aandacht allang geluwd hoor, dan was de spanning weg geweest.
Oud 3 oktober 2010, 20:27   #579
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Ik oordeel helemaal niet over hun triootje. Voor mijn part deden ze een orgie met de hele paraclub.
Ik vind het gewoon raar dat haar man achteraf zogenaamd "uit de lucht viel"...voor hem was het blijkbaar doodnormaal dat zijn vrouw elk weekend weg was voor een paar dagen en stelde hij zich daar geen vragen bij.

Oud 3 oktober 2010, 20:31   #580
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Je zegt dat Els VD geen heilige kan gaan, want ze gaat "rampetampen". In mijn ogen kan iemand die "rampetampt" best een heilige zijn hoor. Voor jou moet haar man er zelfs beschaamd over zijn.

Dus als ik mag gokken, je komt vanuit sexuele frustratie.
Wat komt sexuele frustratie hier nou bij kijken?

Ze beloog en bedroog haar man langs alle kanten, dus ja het stoort mij dat ze Els V.D. als heilig boontje afschilderen. Als het dan toch zo'n "liefhebbende" echtgenote en moeder was....waarom was ze dan elk weekend liever bij die Marcel ipv bij haar man en haar kinderen?

Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be