![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3841 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Toch leg jij meer de nadruk op het bestraffen van inbraken dan op het bestraffen van idiotie in het verkeer.
![]() |
![]() |
![]() |
#3842 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]() Je hebt inbraken en je had door het rood rijden. Nu verzin je een klein aantal wat op inbraken slaat en neem je het aantal slachtoffers van alle verkeersongevallen op 1 hoop. Zo kan ik het ook als je wil. Er sterven globaal meer dan 1.000.000 mensen door criminele feiten en maar 1300 mensen in het verkeer in Belgie en toch leg jij de nadruk op het bestraffen van verkeersongevallen. En nogmaals, ik kies niet tussen beide omdat beiden niets met elkaar te maken hebben. Ik heb dit al meerdere malen gezegd en toch blijf jij doen alsof ik ze vergelijk. Straks ben ik weer degene die niet duidelijk genoeg was zekers. ![]()
Laatst gewijzigd door illwill : 5 oktober 2010 om 17:06. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3843 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3844 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Onderandere...maar er is gewoon niets vergelijkbaar aan.
![]() |
![]() |
![]() |
#3845 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3846 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Idd. 1300 doden in het verkeer zijn er 1300 te veel. Maar ik denk dat U de impakt van een inbraak -zeker terwijl u rustig in hetzelfde huis ligt te slapen- op een gezin en bepaalde personen, ver onderschat. Ik ben ervan overtuigd dat het een zeer traumatiserende ervaring kan zijn, zeker voor kindjes en papa's die machteloos stonden en de veiligheid van hun dierbaren over moesten laten aan de willekeur van de inbrekers... Daar moet ook zeker niet licht overgegaan worden.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3847 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik denk dat we prioriteiten moeten leggen waar ze moeten liggen: daar waar veel slachtoffers vallen, moeten we dringend ingrijpen. Daar waar weinig slachtoffers vallen, hoeven we niet alle dagen alle gazetten en fora over vol te schrijven. Natuurlijk is een inbraak of een overval op straat erg vervelend en traumatiserend. Ik weet dat want ik heb het meegemaakt. Maar de dood van 1.300 mensen elk jaar, dat is voor al die families veel erger en veel traumatiserender. Maar daar worden geen fora over vol gezeverd en gazetten over vol geschreven. Want hoewel het een structureel probleem is, blijven we dat zien als een ongeluk. De dodelijke slachtoffers zijn gewoon collateral damage van onze mobiliteit; jammer maar helaas. Wie met andere mensen inzit, zou zich beter daarop concentreren.
![]() |
![]() |
![]() |
#3848 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Waarom zaag jij over verkeersdoden en maak je geen prioriteit van doden door kanker? Citaat:
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3849 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je hebt inbraken en je had door het rood rijden. Nu verzin je een klein aantal wat op inbraken slaat en neem je het aantal slachtoffers van alle verkeersongevallen op 1 hoop. Zo kan ik het ook als je wil. Er sterven globaal meer dan 1.000.000 mensen door criminele feiten en maar 1300 mensen in het verkeer in Belgie en toch leg jij de nadruk op het bestraffen van verkeersongevallen. En nogmaals, ik kies niet tussen beide omdat beiden niets met elkaar te maken hebben. Ik heb dit al meerdere malen gezegd en toch blijf jij doen alsof ik ze vergelijk. Straks ben ik weer degene die niet duidelijk genoeg was zekers.
![]() |
![]() |
![]() |
#3850 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nochtans wordt ons welzijn veel meer bedreigd door de manier waarop we onze mobiliteit organiseren want behalve die 1.300 doden zorgt dat elk jaar in ons land ook nog eens voor 10.000 zwaar gewonde mensen die vaak de rest van hun leven gehandicapt blijven. Wat me daarbij opvalt is dat de kranten en fora volstaan met incidenten rond allochtonen die een chacoche pikken of een dronken man overvallen op straat terwijl al die incidenten samen een veel kleinere impact hebben op de samenleving. Ik haal verkeersongelukken aan omdat we dat op een bizarre manier een normale kostprijs vinden voor onze mobiliteit terwijl het een veel moorddadiger moordmachine is dan alle allochtonen samen. Ik denk dus dat de afkeer van allochtonen minder te maken heeft met de concrete impact van de door sommige allochtonen gepleegde feiten dan door de perceptie die gecreëerd wordt. Citaat:
Wat mij betreft is dat dus hetzelfde en zou ik in een beleid en in communicatie de nadruk leggen op verkeer en mobiliteit en niet op allochtonen. Duidelijk zo? Als je overigens onveiligheidsgevoelens meet dan merk je dat mensen vooral bang zijn om: 1) hun job te verliezen 2) ziek te worden 3) een ongeluk mee te maken
![]() |
![]() |
![]() |
#3851 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
het zijn dan ook ongevallen, accidenten. Inbraken zijn daden gepleegd door mensen die moedwillig uw huis en leven overhoop halen.
Are we not savages innately destined to maim and kill? blame it on the environment, heredity or evolution - we're still responsible our intelligence may progress at geometric rates yet socially we remain BELLIGERENT NEONATES! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3852 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
We vinden dat normaal, terwijl de impact ervan veel groter is dan die van criminaliteit. We staren ons blind op allochtonen terwijl zij natuurlijk niet de oorzaak van de belangrijkste problemen zijn maar er - net als de doorsnee autochtoon - het slachtoffer van zijn. We moeten de structurele problemen in onze samenleving aanpakken en ophouden met de symptomen te bestrijden.
![]() |
![]() |
![]() |
#3853 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Allochtonen zijn ook slachtoffer van ongevallen, allochtonen veroorzaken ook ongevallen. Geen enkel verschil met autochtonen. Uw vergelijking slaat op niets. Gelieve terug on topic te gaan.
![]() |
![]() |
#3854 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3855 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3856 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laat me iets weten indien er evenveel criminelen rondlopen als dat er elke dag autobestuurders zijn en dan zullen we nog eens gaan vergelijken. ![]() En ja, het zijn enkel maar chacoche dieven ofzo ![]() Suc6 met je pleidooi hier.
![]() |
![]() |
![]() |
#3857 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Stop toch met zeveren, de kranten staan vol met ongevallen, elke dag komen er wel ongevallen aan bod in de journaals...dat kan je niet zeggen van chacochediefstallen. Wanneer heb jij nog een vermelding gezien van een chacochedief in het nieuws? Je beweerd wel weer een hele boel maar het slaat nergens op en is gewoonweg niet waar.
Laatst gewijzigd door illwill : 6 oktober 2010 om 11:19. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3858 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#3859 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat kan pas als het waar zou zijn wat ie zegt, maar het zijn gewoonweg leugens en verzinsels.
![]() |
![]() |
![]() |
#3860 |
Minister-President
|
![]() Laat het ook eventjes duidelijk wezen dat een crimineel ook echt zijn zinnen heeft gezet om diefstallen te plegen en dus de eigendommen van anderen te beschadigen.
Verkeersongelukken zijn meestal niet te wijten aan opzet, maar aan menselijke (of soms mechanische) fouten. Dat zijn appelen met peren vergelijken.