Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2010, 23:40   #181
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht

Wat denk je van dit stukje uit " de oorlogsbuit " ?
65. O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten. Als er twintig onder u zijn die stand houden, zullen zij tweehonderd overwinnen en als er honderd uwer zijn zullen zij duizend der ongelovigen verslaan, omdat zij een volk zijn dat niet wil begrijpen
Toch redelijk duidelijk wat ongelovigen betreft ? En er zijn natuurlijk véél andere voorbeelden...
Nu, ik zeg niet dat alle moslims de koran 100 % letterlijk opnemen, maar in dat geval zijn ze dan volgens andere moslims geen goede gelovigen. Dissidenten dus om het met een beschaafd woord te zeggen. " Verraders ", of " hypocrieten ", in de meer kleurrijke extremistische imam's taal.
Kerel hou je met zaken bezig waar je intellectueel geschikt voor bent, mmm laat me denken: Sesamstraat.

En trek die verzen niet uit hun context. De geliefkoosde bezigheid van moslimbashers: verzen uit hun context rukken om er dan hun ongezoute mening over te geven.

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.

Laatst gewijzigd door Hoogmoed : 4 oktober 2010 om 23:45.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 09:31   #182
Lincola
Burger

Lincola's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Hetzelfde superieure wezen dat de andere straffen bepaald heeft.
Juist, wat in een democratie dus iedereen behalve het staatswezen zelf zou moeten zijn.

Citaat:
Links gezever, straffen = onmacht. Een persoon mag dus gerust kinderen vermoorden, vrouwen verkrachten, ... maar als je die persoon dan wilt straffen dan vertoon je onmacht. Begrijpen wie begrijpen kan.
Waar heb ik dat ooit gezegd? Me geen woorden in de mond leggen he.
Ik zeg nérgens dat zo'n misdaden niet bestraft moeten worden, ik zeg alleen niet op zo'n manier. Waarom zou moord vanuit de positie van de staat wél moeten goedgekeurd worden, en de daden van een moordenaar niet? Begrijpen wie begrijpen kan.

Citaat:
Dieren <> mensen.
Ja, dus, waarom hebben zij minder rechten? De enige reden waarom zij zonder serieuze consequenties mogen afgeslacht worden, zelfs massaal, is omdat dieren op zich geen bijdrage leveren aan de samenleving. Zij gaan niet werken, zijn niet productief, draaien niet mee, valt ook nauwelijks winst op te maken. Indien zij dit wel deden zou een dierenleven veel meer waard zijn. Tot zover de hyperhumanistische verklaring voor dit afschuwelijk feit.

Citaat:
Nope, dat gaat om een strijd tegen terrorisme. Geen misdaad.
Ja, want elke burger van het Midden-Oosten is een terrorist, zoniet een potentiële terrorist. Vrouwen en kinderen die het slachtoffer zijn van roekeloze bombardementen zijn oorlogsmisdadigers. Volgens die logica is élke Amerikaanse burger een hamburger- en colaverslaafde met een serieus overgewicht, Fox als hoofdzender en een IQ onder de 100.
Ik hoop echt dat jij er ooit eens middenin zit, en dan nog zo'n stoere praat verkoopt. Je zou de eerste zijn die uit machteloosheid in tranen uitbarst, grote jongen. Jouw koelbloedigheid spreekt boekdelen, ook over meer dan jezelf.

Citaat:
Dat is eerder van toepassing in een staat waar moordenaars en pedo's na een paar maanden staatshotel terug vrij worden gelaten alsof er nooit iets is gebeurd.
Wat heeft men dan ook te bieden buiten van hogeraf goedgekeurde moord en enkele maanden/jaren gevangenis. Zoals ik al eerder zij, dergelijke gevallen moeten serieus begeleid worden. Het hiervan opgeven duidt, and I'll say it again, op de machteloosheid van de overheid in zo'n situaties.

Laatst gewijzigd door Lincola : 5 oktober 2010 om 09:34.
Lincola is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 09:37   #183
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Dat is gemakkelijk gezegd vanuit je luie zetel. Beschik jij over de ultieme oplossing ?
Hoort de pot de ketel verwijten.
Ik heb het al gezegd, een serieuze begeleiding zou vele levens kunnen sparen.
Helaas "is't crisis" en beschikt men nu enkel over de financiën om de andere helft van de wereld plat te bombarderen ipv te helpen waar het nodig is.

Maar ik ben zeker dat jij ondertussen een véél betere en onfeilbaarder oplossing hebt bedacht.
Oud 5 oktober 2010, 09:49   #184
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht
Kerel hou je met zaken bezig waar je intellectueel geschikt voor bent, mmm laat me denken: Sesamstraat.

En trek die verzen niet uit hun context. De geliefkoosde bezigheid van moslimbashers: verzen uit hun context rukken om er dan hun ongezoute mening over te geven.
Grappig , terwijl moslims dan wel dan niet de verzen letterlijk interpreteren.
Als je ze in contect moet bekijken is het een historisch geschrift, hopeloos verouderd en absoluut niet van toepassing in ONZE moderne westerse maatschappij.
Dus steek dat boek where the sun don't shine.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 09:54   #185
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
niet van toepassing in ONZE moderne westerse maatschappij.
Waar zit jouw aandeel daarin verstopt dan?
Oud 5 oktober 2010, 14:03   #186
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoogmoed Bekijk bericht

Haha, wat beledigingen aangaande mijn vermeende intellectuele gebreken Verder kom je echt niet, hé, hoogmoedige ? De waarheid is dat ik geheel niets uit zijn context trek. Ik gaf zelfs mijn al dan niet ongezouten mening niet, ik vroeg suqar wat ze daarover te zeggen had...Zij bleef daarop het antwoord schuldig, en in de plaats kwam jij wat onbeleefd zijn ( grote specialiteit precies van brutaal gebekte allochtonen ), en mij eventjes vertellen waar ik mij wel en niet moet mee bezig houden...?! Ik zou zo zeggen dat ik doe wat ik wil, en als het je niet aanstaat, dat je naar de maan kan lopen...
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 14:17   #187
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Naast de discussie over pro of contra doodstraf stel ik mij de vraag hoe het komt dat wanneer er in de VS iemand de doodstraf krijgt er hieromtrent een discussiedraad over wordt geopend.

In vele landen in de rest van de wereld worden dagelijks mensen ge-executeerd, vooral in moslimdictaturen, niet in het minst in Iran (waar zelfs kinderen worden opgehangen, soms alleen maar wegens vermeende homosexualiteit).
Iran telt het hoogste aantal executies per capita in de wereld.
En dan heb ik het nog niet over de executie-kampioen China, duizenden mensen per jaar.

Om consequent te zijn zouden we in feite hiervoor per dag tientallen discussiedraden moeten beginnen.

Maar dat is dan geen US-bashing en bijgevolg minder interessant, zo blijkt...
Ik ben het vaak met je eens, maar dit keer niet.
Doodstraf is voor elk gecultiveerd land iets onaanvaardbaars.
Dan liever echt levenslang.
Derk de Tweede is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 16:24   #188
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lincola Bekijk bericht
Ik heb het al gezegd, een serieuze begeleiding zou vele levens kunnen sparen.
In Fabeltjesland misschien.

Citaat:
Maar ik ben zeker dat jij ondertussen een véél betere en onfeilbaarder oplossing hebt bedacht.
Integendeel, ik benadrukte het feit dat het zeer moeilijk, misschien zelfs onmogelijk, is om een aanvaardbare oplossing te vinden, maar die nuance zal je ontgaan zijn vermoed ik.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 16:33   #189
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
Integendeel, ik benadrukte het feit dat het zeer moeilijk, misschien zelfs onmogelijk, is om een aanvaardbare oplossing te vinden, maar die nuance zal je ontgaan zijn vermoed ik.
Misschien dan in het vervolg meer de nuance leggen op je ongelijk ipv je arrogantie? Hintedi hint hint.
Oud 5 oktober 2010, 16:43   #190
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Misschien dan in het vervolg meer de nuance leggen op je ongelijk ipv je arrogantie? Hintedi hint hint.
1. Ik wist niet dat je op iets "de nuance kunt leggen", maar zo leren we elke dag wat bij.

2. Waar heb ik ongelijk ? Laat jezelf gerust gaan en zeg het me maar eens goed.
Oud 5 oktober 2010, 17:05   #191
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Jij had natuurlijk verwacht dat ik als moslima een voorstander zou zijn van de doodstraf natuurlijk. Jammer, maar ik ben een tegenstander.

Hoe kunt ge nu een voorstander zijn van de doodstraf, in godsnaam? Die vrouw heeft berouw getoond en heeft tot de laatste momenten van haar leven spijt gehad voor de grote fout die ze heeft gemaakt. Uiteraard zal haar berouw de slachtoffers niet terug tot leven wekken. Maar een individu het leven ontnemen omdat zij hetzelfde heeft gedaan, is erover. Ze hadden haar gewoon levenslang moeten geven..
In Gods naam dan nog ! En zoals u zelf al aangeeft : berouw brengt de slachtoffers niet terug.

Berouw is dan ook geen argument in dit geval

Terechte executie.

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 17:09   #192
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De VS met zijn miljoenen gedetineerden kan onmogelijk een serieuze rehabilitatie opzetten voor hun aanzienlijke criminele bevolking. Ze zijn al niet in staat om ze een normale opvang te geven, laat staan die van een sociaal aangepaste. Het is een onbeheersbare massa en een uiterst klein percentage belandt ooit weer in het maatschappelijke aanvaardbare spoor. Ik schrijf uiterst klein maar het is in feite verwaarloosbaar. Er is geen geld en geen budget. En ideale situaties doen zich in de VS niet voor. Zie o.a. Parchman.
Kijk naar Guantanamo - gewoon een simpel voorbeeld van de manier waarop de VS met gedetineerden omspringt. Mensen die geen zelfrespect hebben, kunnen dat ook voor anderen niet opbrengen.
Oud 5 oktober 2010, 17:10   #193
Noorman
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Alsof wij iedere moordenaar na en aantal jaren fluitend de gevangenis uit zien wandelen!

Nee, klopt, sommigen zie je al binnen het jaar op een voetbalinterland !

Herintegreren, weet u wel ?

Schande dus ! Herinvoeren dat spuitje !

Noorman
Noorman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 17:25   #194
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
De VS met zijn miljoenen gedetineerden kan onmogelijk een serieuze rehabilitatie opzetten voor hun aanzienlijke criminele bevolking. Ze zijn al niet in staat om ze een normale opvang te geven, laat staan die van een sociaal aangepaste. Het is een onbeheersbare massa en een uiterst klein percentage belandt ooit weer in het maatschappelijke aanvaardbare spoor. Ik schrijf uiterst klein maar het is in feite verwaarloosbaar. Er is geen geld en geen budget. En ideale situaties doen zich in de VS niet voor. Zie o.a. Parchman.
Kijk naar Guantanamo - gewoon een simpel voorbeeld van de manier waarop de VS met gedetineerden omspringt. Mensen die geen zelfrespect hebben, kunnen dat ook voor anderen niet opbrengen.
Ja 't is al goed, het leven in de VS is pure horror, we weten het ondertussen al.
Oud 5 oktober 2010, 18:03   #195
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja 't is al goed, het leven in de VS is pure horror, we weten het ondertussen al.
Voor gevangenen wel, ja.

aantal gevangenen in 1970: 250.000
aantal gevangenen in 1990: 2.250.000
aantal gevangenen in 2010: 6.500.000

Een groot deel daarvan zit levenslang via het systeem 'three strikes you're out'. Dat betekent drie keer een misdrijf plegen, de derde keer krijg je levenslang zonder mogelijkheid op vervroegde vrijlating. Onder dit systeem zijn mensen tot levenslang veroordeeld voor de diefstal van een fiets of een stuk pizza. In sommige gevallen heeft de rechter zich verontschuldigd ten opzichte van de veroordeelde; hij kon wettelijk gezien niet anders dan de man tot levenslang veroordelen.

Anderen zitten via het systeem van mandatory sentencing. Dat betekent dat de rechter verplicht is om een vooraf bepaalde straf uit te spreken voor een bepaald misdrijf. Zo krijg je wegens het bezit van 5 gram crack gegarandeerd 5 jaar gevangenisstraf. Hoe die crack in je bezit is gekomen, wat je voorgeschiedenis is, je blanco strafbmad, enz, dat doet allemaal niet meer terzake.
Om dezelfde mandatory sentencing te krijgen voor het bezit van cocaïne (het basisbestanddeel van crack) moet je al 500 gram op zak hebben. Het is geen toeval dat crack vooral door armere Afro-Amerikanen wordt gebruikt terwijl de zuivere cocaïne meer in trek is bij rijkere Blanken. Op die manier institutionaliseer je racisme in je samenleving.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 19:34   #196
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
En zagen horen thuis in de gereedschapskast en niet op internet.
Oud 5 oktober 2010, 19:50   #197
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
En zagen horen thuis in de gereedschapskast en niet op internet.
Kruip maar in de kast dan, en BLIJF ER .
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 19:56   #198
Lincola
Burger

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Kruip maar in de kast dan, en BLIJF ER .
Gij dan ook, in uw kot. Of hebben ze in Midgard ook al internet misschien
Oud 5 oktober 2010, 20:18   #199
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja vandaar dat mensen vanuit de hele wereld er zo massaal naar toe proberen te migreren ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 oktober 2010, 20:30   #200
Lincola
Burger

Standaard

Ja, want elke persoon is een crimineel en dient de doodstraf te vrezen...

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be