![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,... |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#3921 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Gelukkig kom ik in de helft van de wereld, en ontmoet ik degenen die niet buigen, en die respekt verdienen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3922 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Zou je je beter niet zenuwachtig maken over het hyenagedrag en de hoge cirminaliteitsgraad bij je geloofsbroeders? Laatst gewijzigd door Sunny : 6 oktober 2010 om 20:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3923 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Nochtans, ik las eerst wat anders:
Citaat:
![]()
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 6 oktober 2010 om 20:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3924 | |
|
![]() Over welke geloofsbroeders heb je het?
![]() |
![]() |
![]() |
#3925 | ||
Banneling
|
![]() *knip*
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door The Quibbler : 7 oktober 2010 om 08:47. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3926 | |
|
![]() Uw eerste citaat zal ik bezien als een persoonlijke aanval, iets(het enige) waar jij goed in bent overigens.
Voor de rest, ik heb te snel gereageerd en heb dan ook mn reactie onmiddellijk gewijzigd.. Ik ben geen engel en durf me af en toe aan te passen aan het niveau van degene waarmee ik communiceer. Maar de verstandige persoon, is degene die zn fouten inziet, is het niet? Kritiek geven op iets daar heb ik geen problemen mee maar uw manier is niet de correcte. U rattelt over zaken waar u totaal geen kennis over heeft. Sterker nog, u wilt geen kennis opdoen en leeft in een wereldje waar alleen jouw mening de juiste is. Probeer een ander ook eens te begrijpen, doe op zn minst een poging..
![]() |
![]() |
![]() |
#3927 | |||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3928 | ||||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ge viel me onlangs nog aan omdat ik van mening ben dat de doodstraf iets barbaars is, volgens u had ik kritiek op de sharia en werd ik vervolgens bestempeld als een afvallige. En nu komt ge af met het feit dat ik totaal geen recht heb op het uiten van mijn mening binnen mijn 'islamwereld'. Ge spreekt uzelf wel tegen moet ik zeggen. Hopeloos geval.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 6 oktober 2010 om 21:33. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#3929 | |||
Banneling
|
![]() Laat dat staaltje taqqyia maar achterwege.
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Wat die afvalligheid betreft, dat was geen verwijt maar een vaststelling. Wie de wetten en voorschriften van allah niet genegen is, is afvallig. Wat de doodstraf betreft, ben je dus je allah afvallig. Wat is er mis met deze vaststelling te doen? Een katholiek doet niet zo grienerig en huilerig als jij als je hem zegt dat hij op het pad van secularisering zit. Nergens zeg ik dat je het recht niet hebt op het uiten van uw mening binnen uw islamwereld. Wat voor emotioneel geëmmer is me dat nu weer? Ge ziet ze echt vliegen. Nu ja, het zit in de islamfamilie. Uw profeet hoorde ook stemmetjes en beeldde zich ook van alles in. Ik nodigde u uit om de weg van de Verlichting in te slaan. An offer you should'nt refuse. U ziet toch ook wat de Verlichting het Westen gebracht heeft en kan toch ook wel de vergelijking maken met islamlanden die nog in het obscurantisme leven. Laatst gewijzigd door Sunny : 6 oktober 2010 om 21:47. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3930 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
- beurskrach 1929 - kredietcrisis 2008 De wereld beleefde in de jaren 20 van de 20e eeuw een hoogconjunctuur. Als gevolg hiervan stegen de koersen van aandelen en andere effecten tot enorme hoogten, aandelen werden op de beurs veel meer waard dan redelijk was. De onderliggende economie was echter ongemerkt in kracht verminderd, zonder dat dit op de beurs tot uiting kwam. Beleggers verkeerden in euforie, en de prijzen van de aandelen werden steeds maar verder opgejaagd, dit tegen alle economische logica in. - Weimarrepubliek - regeringsvorming De republiek was zwaar belast door het Vredesverdrag van Versailles en conflicten die op een burgeroorlog leken. Politieke extremisten wonnen veel aanhang, vooral sinds de Grote depressie (1929 en volgende jaren). Het politiek extremisme bestond voort, het Rijnland was tot 1929/1930 nog bezet, en de relatieve welvaart baseerde op geld van het buitenland dat maar voor de korte termijn was geleend. Duitsland bestond nog steeds voor twee derde uit Pruisen, wat een echt federalistisch systeem belemmerde. Het grote aantal partijen in de Rijksdag maakte het vormen van stabiele regeringen moeilijk. - Antisemitisme - Anti-islamisme Als 'minderwaardige elementen' werden onder meer homoseksuelen, politiek andersdenkenden, vrijmetselaars en gehandicapten gezien. Vooral Joden moesten het ontgelden. Het antisemitisme richtte zich via populistische toespraken tot de massa om hen te winnen voor het Duitse nationalisme en antisemitisme. De schuld van de sociale misstanden lag in hun ogen 'natuurlijk' bij de Joden. De manier waarop Hitler zijn boodschap 'aan de man bracht', namelijk via goed georganiseerde en voorbereide toespraken, maakte hem mateloos populair. Hitler begreep de mogelijkheden van de moderne massamedia zoals kranten, radio en film. Door een goed geoliede propagandamachine bewerkte hij de Duitse bevolking en werd populair.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 6 oktober 2010 om 22:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3931 | |||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
De vrijmetselarij stelt het bijzonder wel. De Vlaamse Overheid heeft onlangs nog eens een pak middelen uitgetrokken voor de gehandicaptenzorg. Nergens worden ze beter behandeld en verzorgd dan in dit land. Alleen met de politiek anderdenkenden is het minder goed gesteld ten gevolge van fascistische praktijken als cordons, muilkorfwetten en politieke processen. Wat dat betreft moet de propaganda van de linkse kerk niet onderdoen voor die van hun voorvader Goebbels en kan de lijn inderdaad doorgetrokken worden naar de jaren 30. Laatst gewijzigd door Sunny : 6 oktober 2010 om 22:12. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#3932 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Sinds wanneer houdt alleen 'links' Vangheluwe uit de gevangenis? De naiviteit en goedpraterij tov criminaliteit stopt helaas voor u niet bij 'links'. En voor de goede orde: Alle politieke partijen in Vlaanderen worden gerund door het eigen volk. Alle postjes worden vergeven aan het eigen volk, en alle rechters zijn van het eigen volk. De selectiviteit tav de criminaliteitsbestrijding trekt zich niets aan van partijlijnen. De witman moet zoveel mogelijk buiten de gevangenis worden gehouden. Dat lijkt het vooropgestelde doel. Doodrijden van andere mensen, kinderen verkrachten, frauderen, de belasting oplichten, en graaien. Het mag allemaal als de blanke man het doet, want onbestraft. Een reden om aan te nemen dat er meer mensen iets krijgen tegen autochtonen. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 6 oktober 2010 om 23:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3933 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik wens u niet te beledigen en het wordt op dit forum veel te streng bestraft. Anders zou ik u een volslagen idiiot noemen die zich voordoet als een alfabeet maar niet in staat is te lezen wat er staat en niet bereid of in staat is zijn voorgekauwde en vastgeroeste waandenken te toetsen aan verifiëerbare feiten. In uw geval zou dat niet eens een belediging zijn maar een vaststelling. Maar gezien de regels op dit forum zal ik het maar zo laten. Ten gronde: ik schets gelijkenissen in context: een economische en politieke crisis (niet alleen of zozeer in België maar even duidelijk in de rest van Europa en de VS) die haar impact heeft op de manier waarop de bevolking de realiteit ervaart en derhalve op de keuzes die ze maken. Ja natuurlijk zijn er verschilpunten tussen de crisis van '29 en die van vandaag, tussen de Weimar-republiek en de politieke crisis in België, Nederland, het VK en andere Europese landen en natuurlijk zijn er verschillen tussen antisemitisme en anti-islamisme. Maar daar gaat het nu juist niet om, het gaat om de gelijkenissen, de paralellen en de gevolgen daarvan. Onze samenleving (en daarmee bedoel ik heel onze economische organisatie en de burgerlijke democratie die er de uitdrukking van is) maakt een zeer diepgaande en fundamentele crisis door. Economisch staat het hele systeem op wankele fundamenten en het heeft niet veel nodig voor het een nieuwe knik krijgt of een serieuze klap. Of het nu de goudprijs die de volgende bubbel is, of de dollar die onderuit schuift, Ierland dat failliet gaat of een grote bank in de VS die het laatste derde van haar verliezen niet kan afschrijven. Zowat alle regeringen zitten door de crisis met een staatsschuld die nauwelijks nog af te lossen is en die afgewenteld wordt op de middenklasse, op zij die werken. Het betekent concreet dat de sociale voorzieningen zoals de arbeidersklasse die bevochten heeft, niet meer financierbaar zijn omdat de prioriteit gelegd wordt bij de speculanten, de bankiers wiens schulden we overnemen terwijl we toelaten dat ze de winsten voor zich houden. Dat verandert de sociale relaties binnen de samenleving met een zichtbare verarming en dus een grotere spanning en meer conflicten tot gevolg. De politieke uitdrukking van die economische ordening ligt op apengapen. Niet alleen en zozeer in België maar evengoed in Nederland, in Frankrijk, in Italië, in de VS en er ontwikkelen zich daarom populistische en rechtsradicale partijen die grote aanhang krijgen. Er is een polarisatie bezig die die samenlevingen in tweeën deelt. Die polarisering is pas begonnen en er is geen einde in zicht, zeker niet naarmate ze dichterbij de macht komen. Denk aan de NV-A, WIlders en de Tea-Party. Je mag wat mij betreft blij staan roepen om die zogenaamde ruk naar rechts maar het betekent evenzeer een grotere polarisering en dus minder stabiliteit en derhalve meer conflicten en meer armoede. De morele autoriteiten die het Westen koesterde, - met als duidelijkste maar niet het enige voorbeeld - de katholieke kerk, heeft zichzelf van elke morele autoriteit beroofd. Zelfs de meeste beate wijvekes die tot voor kort op zondagochtend zaten te prevelen in een verder lege kerk en wachtten op hun pastoor die eerst nog drie andere parochies moest bedienen, vloeken en schelden nu op de schijnheiligheid van Mijnheer Den Bisschop die ze tot voor kort met Monseigneur aanspraken. We zien dus een crisis van de leiding van de bourgeoisie: op economisch, politiek en moreel vlak. Je merkt die crisis ook in de reacties van de bevolking die de autoriteiten nog weinig autoriteit toekent. Daarom baseert die autoriteit zich gaandeweg meer op macht dan op autoriteit. Geweld dus in plaats van argumenten, met een erodering van burgerrechten overal in het Westen en een versterking van het repressie-apparaat. De bevolking is onder de indruk en verward door die evolutie. Veel mensen geloven nergens nog in. Niet in hun kerk, niet in hun politieke vertegenwoordiging, niet in hun bank of hun pensioenfonds. Dat maakt mensen onzeker over hun toekomst en vooral die van hun kinderen. Op zulke momenten zien je grote schommelingen, bijvoorbeeld in stemgedrag of allianties. Dat vertaalt zich in België in zwevende stemmen die nu eens naar Leterme gaan, dan naar het VB en dan weer naar de NV-A; Die stemmen zijn niet geconsolideerd en volgende keer (afhankelijk van schandaal zus of zo) kunnen ze weer een andere richting uitgaan. Het maakt het land moeilijk regeerbaar en dat geldt ook voor andere landen zoals het VK dat voor het eerst sinds mensenheugenis op een coalitieregering beroep moet doen, op Nederland dat een minderheidsregering heeft en in Frankrijk en Italië waar de Presidenten als volleerde populisten meer belang hechten aan hun imago dan hun praktijk en daardoor van het ene schandaal naar het andere sukkelen en vooral voer zijn voor roddelrubrieken. De crisis is niet louter economisch, ze gaat veel dieper. Het is de periode waarin populisten die een grote bek opzetten en n'importe quoi uit hun nek klesten en met een papvette vinger willekeurig een zondebok aanduiden, grote sier maken. Waarin escapisme hoogtij viert en mensen willen ontsnappen uit die verwarrende realiteit en zich tegelijkertijd willen terugplooien op wat ze kenne, op zichzelf en de Hunnen. In zekere zin worden ze Hunnen en ze onderscheiden zich zo van de andere Barbaren. Het is voorspelbaar en verklaarbaar dat men dan die Barbaren/Joden/moslims/Roma/Walen/leefloners/Turken/pedofielen/dragers van hoofddoeken/doppers/... met de vinger wijst en in alles een aanwijzing voor het eigen grote gelijk ziet. Wat regeert vandaag is de angst. Het is een onbestemde angst en men vult die naargelang het opleidingsniveau in met min of meer complexe gehelen van zondebokken. Dat is waarom steeds meer mensen iets krijgen tegen allochtonen.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 6 oktober 2010 om 23:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3934 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() En neen dat zijn geen versprekingen of aanpassingen. Als volgeling van een veroveringsreligie zit je volgens mij al op de bodem. ![]() rattelen? Heb je ergens een bron van dat woord. ![]() ![]() ![]() Laatst gewijzigd door grimbergen : 7 oktober 2010 om 00:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3935 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Als het is om ruzie te maken, zoek je dan ergens een speelplaats van een kleuterschool. 's Avonds en in het weekend staan die leeg. Daar ben je met dit soort onzin op ja plaats.
![]() |
![]() |
![]() |
#3936 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3937 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Nog een beetje en behalve het blaffen gaat hij ook nog bijten. Uit Agitatie's reactie is duidelijk merkbaar hoe links het moeilijk heeft met mensen die niet meegaan in het grote linkse gelijk en de grote linkse waarheid over maatschappelijke problemen, in casu allochtonenproblemen . Hoe langer je tegen repliceert hoe meer venijn en agressie. Ongetijfeld zou hij niets liever doen dan me ergens in een Goelag steken ter heropvoeding zodat ik fijntjes zijn totaal van de pot gerukte en ge-out-date communitische visie in het hoofd geramd krijg. Maar zo werkt het gelukkig niet meer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3938 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3939 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit heeft allemaal niets te maken met jouw belachelijke vergelijking tussen criminelen en autobestuurders. Dit heeft niets te maken met het feit dat hier nooit iemand heeft beweerd dat doden door criminele feiten erger zijn dan doden door verkeersongevallen. Dit heeft niets te maken met jouw leugen dat er meer aandacht gegeven word aan criminelen dan aan verkeersveiligheid. Niemand zegt dat allochtonen de oorzaak zijn van kredietcrisis, de voedselcrisis, de klimaatcrisis of de watercrisis en de klimaatveranderingen Niemand zegt dat allochtonen de oorzaak zijn van de vroegtijdige dood van slachtoffers van verkeersongelukken of kanker. In deze topic worden criminele feiten aangehaald waardoor de styelling van de topic word bevestigd en er word gezegt dat een te groot % van de criminele feiten worden vertegenwoordigd door allochtonen. Dat is alles...dus wat je hierboven allemaal raaskalt slaat nergens op. Meer dan wat rond de pot draaiien doe je dus niet. Is dit om je belachelijke vergelijking nu te proberen te verdoezelen ofzo?
![]() |
![]() |
![]() |
#3940 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is nog geen reden om te zeggen dat criminelen hetzelfde zijn dan autobestuurders. Je moet schuldige niet tussen haakjes plaatsen. Welke schuldige doodrijders heeft het systeem dan al vrijgesproken?
![]() |
![]() |