Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 23:25   #181
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door flatliner Bekijk bericht
Als ik kijk in mijn leef omgeving,

Vele vrienden zijn principeel niet tegen een open grenzen beleid, zijn gastvrij, en hebben geen schrik van een vreemdeling. Ik heb dezelfde waarden.

Wat velen echter tegen de borst stoot, mij ook, is het pamper beleid dat hier in belgie wordt toegepast. Niemand heeft er iets op tegen dat een vreemdeling komt werken hier in belgie, zijn eigen zaakt opstart of noem maar op. Maar als je kijkt hoe illegalen ineens "mensen zonder papieren" worden en daarna gewoon erkenning krijgen en leven van het OCMW, zij geven dan een slechte naam aan de buitelander.
klopt ook, er schort iets aan onze asielprocedure. De realiteit is dat de overgrote meerderheid economische migranten zijn. Men zou dan mensen die in België iets kunnen doen een job kunnen aanbieden, zeker in sectoren waar er niet genoeg kandidaten zijn, en na een aantal jaar zouden ze dan geregulariseerd kunnen worden. Mensen die politieke vluchteling zijn zouden asiel kunnen aanvragen in een Belgische ambassade, in het land van oorsprong of een buurland, die dan in het land zelf de claim onderzoekt. Iedereen weet dat 99% van de zogezegde politiek vluchtelingen in BelgiË via mensensmokkel of een toeristenvisum het land zijn binnengekomen. Als ze echt politieke opposanten zijn, is de kans trouwens zeer klein dat ze een reispaspoort krijgen.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 05:35   #182
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Vele vrienden zijn principeel niet tegen een open grenzen beleid, zijn gastvrij, en hebben geen schrik van een vreemdeling. Ik heb dezelfde waarden.

Wat velen echter tegen de borst stoot, mij ook, is het pamper beleid dat hier in belgie wordt toegepast. Niemand heeft er iets op tegen dat een vreemdeling komt werken hier in belgie, zijn eigen zaakt opstart of noem maar op. Maar als je kijkt hoe illegalen ineens "mensen zonder papieren" worden en daarna gewoon erkenning krijgen en leven van het OCMW, zij geven dan een slechte naam aan de buitelander.
Stoot het hen en jou ook tegen de borst dat die vreemdelingen in hun eigen land geen waardig werk kunnen vinden?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 09:24   #183
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Stoot het hen en jou ook tegen de borst dat die vreemdelingen in hun eigen land geen waardig werk kunnen vinden?
Dat ze een sociale strijd in eigen land voeren in plaats van de weg van de minste weerstand te bewandelen en recht naar de Belgische ocmw's te lopen.
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 12:04   #184
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals Sunny al zei: waarom de ene in dat land wel opvangen en de andere niet? Of ben je van plan in West-Europa >4 miljard mensen op te vangen (allé omdat jij het bent, zal ik ook de USA toevoegen).

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 12:10   #185
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sunny Bekijk bericht
Dat ze een sociale strijd in eigen land voeren in plaats van de weg van de minste weerstand te bewandelen en recht naar de Belgische ocmw's te lopen.
Goede stelling. Laat ons hen daarbij helpen en de sociale strijd veralgemenen over de hele wereld. Door hoge eisen te stellen aan producten die we importeren, aan landen waarmee we samenwerken, aan bedrijven die hier hun zetel hebben. En door praktische, financiële en organisatorische steun te leveren aan vakbonden en organisaties die die sociale strijd elders voeren en hier solidaire acties te voeren.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 12:45   #186
Gerre
Burger

Standaard

Citaat:

Het is toch niet de schuld van die buitenlander? Die probeert een beter leven op te bouwen net zoals jij en ik. Je kunt het niet eens zijn met het beleid hier, maar dat is iets anders dan de buitenlander zelf daarvoor een slechte naam te geven.
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 14:01   #187
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Geef mij eens een definitie van waardig werk?

En over welke landen spreek je?

De nationale autofabriek in Malaysia is moderner dan de meeste europese.

En leg jij me dan eens uit, hoe een uitgebuite arme sloeber de reis kan betalen tot hier. Hoe kan iemand van de sloppenwijken in india tot hier geraken? Zou het dan niet beter zijn om die mensen ter plaatse te helpen in plaats van ze allen naar hier te halen?
flatliner is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 14:09   #188
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Goede stelling. Laat ons hen daarbij helpen en de sociale strijd veralgemenen over de hele wereld. Door hoge eisen te stellen aan producten die we importeren, aan landen waarmee we samenwerken, aan bedrijven die hier hun zetel hebben. En door praktische, financiële en organisatorische steun te leveren aan vakbonden en organisaties die die sociale strijd elders voeren en hier solidaire acties te voeren.
Het lukt links nog niets eens om in vlaanderen iets nuttigs uit voeren. Waarom dat dan exporteren naar de rest van de wereld?

Hoe noemt onze drankorgel weer, minister van de pensioenen, Daerden? Denk je nu echt dat mensen in de wereld daar op aan het wachten zijn?
Of een flahaut, een abbu Jaja, een bertje bleit. Een wallonie over de ganse wereld.
Oud 8 oktober 2010, 15:10   #189
Gerre
Burger

Standaard

Citaat:

En leg jij me dan eens uit, hoe een uitgebuite arme sloeber de reis kan betalen tot hier. Hoe kan iemand van de sloppenwijken in india tot hier geraken? Zou het dan niet beter zijn om die mensen ter plaatse te helpen in plaats van ze allen naar hier te halen?
Die arme sloeber en de rest van zijn familie sparen daarvoor, jarenlang, om nadien door een of andere uitbuiter in een container, in de meest onhygiënische en ongezonde omstandigheden dagenlang opgesloten te zitten, om zo hier te geraken. Of dacht jij dat hij in businessclass, flesje champagne erbij, naar hier kwam?
En over mensen ginder helpen... hoe denken de meesten over ontwikkelingshulp?
Je moet wel een eerlijke discussie voeren...

Laatst gewijzigd door Gerre : 8 oktober 2010 om 15:11.
Gerre is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 oktober 2010, 16:41   #190
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gerre Bekijk bericht
Die arme sloeber en de rest van zijn familie sparen daarvoor, jarenlang, om nadien door een of andere uitbuiter in een container, in de meest onhygiënische en ongezonde omstandigheden dagenlang opgesloten te zitten, om zo hier te geraken. Of dacht jij dat hij in businessclass, flesje champagne erbij, naar hier kwam?
En over mensen ginder helpen... hoe denken de meesten over ontwikkelingshulp?
Je moet wel een eerlijke discussie voeren...
Je spreekt jezelf tegen. Als de mensen al te weinig verdienen om rond te komen, hoe kunnen ze dan jaren lang sparen?

En dan zijn het volgens jouw ook allemaal economische vluchtelingen dewelke het begrip "asiel" volledig misbruiken en de echte asielzoekers daarmee een slechte naam geven.

Van mij mag iedereen komen werken, niets op tegen. Maar gewoon naar hier komen, leven in de illigaliteit, dan papieren in orde, en dan leven van het ocmw, vind ik niet direct een goede manier om de problemen ter plaatse op te lossen.

Ik ben ervan overtuigt dat de echt arme mensen helemaal niet de middelen hebben om hierheen te komen. Daarom ook dat je geen indiers uit de sloppenwijken hier terug vindt.

En wat versta je onder ontwikkelingshulp?

Geld geven aan de regimes in het land?
Ga je india geld geven om de armen te helpen? Hoe ben je er zeker van dat dit niet gaat naar het atoomprogramma? Idem voor pakistan.

Hoe ga je de mensen in Noord - Korea helpen? Ze allemaal naar hier sturen?

Ter plaatse hulp gaan bieden en ze direct indoctrineren met het linkse/catolieke gedachte goed? Ze een vis geven, of ze leren vissen?

Maar als ze al jaren plannen om illegaal naar hier te komen, hoe ga je ze dan overtuigen om dat niet te doen?
Oud 8 oktober 2010, 18:44   #191
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

De definitie :
WAT IS WAARDIG WERK?

Waardig Werk is werk waarvoor men vrij kiest en met een Waardig Inkomen (een inkomen dat de behoeften van zichzelf en van het gezin dekt).

Waardig Werk respecteert de arbeidsrechten. Hiertoe behoren de syndicale rechten zoals het recht op organisatie, op collectieve arbeidsonderhandelingen en sociale dialoog.

Belangrijk om van Waardig Werk te kunnen spreken is dat het recht op sociale bescherming is vervuld; wanneer iemand om welke reden dan ook geen werk heeft, moet hij/zij kunnen terugvallen op een minimum inkomen.
http://www.waardigwerk.be/
Oud 8 oktober 2010, 18:48   #192
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je spreekt jezelf tegen. Als de mensen al te weinig verdienen om rond te komen, hoe kunnen ze dan jaren lang sparen?

En dan zijn het volgens jouw ook allemaal economische vluchtelingen dewelke het begrip "asiel" volledig misbruiken en de echte asielzoekers daarmee een slechte naam geven.

Van mij mag iedereen komen werken, niets op tegen. Maar gewoon naar hier komen, leven in de illigaliteit, dan papieren in orde, en dan leven van het ocmw, vind ik niet direct een goede manier om de problemen ter plaatse op te lossen.

Ik ben ervan overtuigt dat de echt arme mensen helemaal niet de middelen hebben om hierheen te komen. Daarom ook dat je geen indiers uit de sloppenwijken hier terug vindt.

En wat versta je onder ontwikkelingshulp?

Geld geven aan de regimes in het land?
Ga je india geld geven om de armen te helpen? Hoe ben je er zeker van dat dit niet gaat naar het atoomprogramma? Idem voor pakistan.

Hoe ga je de mensen in Noord - Korea helpen? Ze allemaal naar hier sturen?

Ter plaatse hulp gaan bieden en ze direct indoctrineren met het linkse/catolieke gedachte goed? Ze een vis geven, of ze leren vissen?

Maar als ze al jaren plannen om illegaal naar hier te komen, hoe ga je ze dan overtuigen om dat niet te doen?
Natuurlijk moet je geen geld geven aan die regimes.

EISEN van de campagne:

1.
We willen weten welke arbeid er schuil gaat achter de spullen die we kopen. Waardig werk of uitbuiting?

De in België gevestigde bedrijven moeten bij wet verplicht worden om kenbaar en controleerbaar te maken onder welke arbeidsomstandigheden zij produceren. Dit voor de hele productieketen, dus ook hun onderaannemers en toeleveranciers binnen- en buitenland moeten hierbij in beeld komen.

2.
We willen een Europa dat niet alleen denkt aan winst en competitiviteit, en werknemers de tol laat betalen.

Het beleid van de Europese Unie leidt tot de afbouw van wetten en regels die werknemers beschermen. Wij eisen het tegendeel. Europa moet binnen de eigen grenzen en daarbuiten een economisch beleid voeren dat het respect voor de arbeidsrechten stimuleert.

3.
België en Europa beschikken over hefbomen om druk uit te oefenen op bedrijven. Nu nog de politieke wil om ze te gebruiken.

België en Europa moeten in hun handels- en investeringsbeleid bedrijven voortdurend ertoe aanzetten om de fundamentele arbeidsrechten te respecteren en moet landen steunen en stimuleren om die afdwingbaar te maken.

4.
Het IMF en de Wereldbank moeten stoppen met het ondermijnen van de bescherming van werknemers.

Het Internationaal Muntfonds en de Wereldbank oefenen druk uit op landen om regelgeving ter bescherming van de werknemers af te bouwen. Het IMF en de WB moeten dit beleid radicaal omgooien en richten op het promoten van waardig werk.

5.
Bij financiële crisissen betalen werknemers steeds de rekening. Stop financiële speculatie.

Door de financiële crisis zullen in 2009 in Noord en Zuid naar schatting 150 miljoen banen verloren gaan. Financiële speculatie speelt een belangrijke rol bij het ontstaan van dergelijke crisissen. Alle maatregelen moeten genomen worden om financiële crisissen in de toekomst te vermijden.
Oud 8 oktober 2010, 19:29   #193
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

hoe zou het komen, staken om de gehele sociale zekerheid naar de verdoemenis te doen gaan!?

Sorry, maar voor mij dient de SZ nog wel wat langer mee te gaan dan nog 3 tot 5 jaar, geef mij dan maar een beleid met toekomst i.p.v. het kortzichtige, irrationele gedoe van de vakbonden.
Oud 8 oktober 2010, 20:14   #194
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De definitie :
WAT IS WAARDIG WERK?

Waardig Werk is werk waarvoor men vrij kiest en met een Waardig Inkomen (een inkomen dat de behoeften van zichzelf en van het gezin dekt).

Wat zijn de behoeften van een gezin? Internet, auto, 2 auto's, eigen woonst, 2 keer per jaar op vakantie? En welk gezin neem je als referentie? Een belgisch gezin? Een gezin ergens uit Kenia? En gezin in Iran? En ga je dat bepalen op nationaliteit of afkomst?

Waardig Werk respecteert de arbeidsrechten. Hiertoe behoren de syndicale rechten zoals het recht op organisatie, op collectieve arbeidsonderhandelingen en sociale dialoog.

En wat als de werknemers dat niet willen? Zelfs in belgie weigeren werknemers bij een vakbond te gaan, en wordt de bestaansreden voor vakbonden door een groot deel van de bevolking in twijfel getrokken

Belangrijk om van Waardig Werk te kunnen spreken is dat het recht op sociale bescherming is vervuld; wanneer iemand om welke reden dan ook geen werk heeft, moet hij/zij kunnen terugvallen op een minimum inkomen.
Plak daar eens een bedrag op? Moet dat minimum inkomen voldoende hoog zijn als in punt 1, dus genoeg om een gezin waardig te laten leven? Indien ja, waarom ga ik dan nog werken als ik meer als genoeg krijg met niets te doen? Indien nee, hoe los je dan het waardig inkomen voor het gezin op?

En wordt dat ook toegepast op "mensen zonder papieren", asiel zoekers, economische vluchtelingen en zo verder, op alle mensen dewelke hier toekomen?
Oud 8 oktober 2010, 20:19   #195
flatliner
Gouverneur

Standaard

@ artisjok

Hoe ga je die regels opleggen aan landen waar zich de grootste armoede en onrecht zich voordoet?

Neem als voorbeeld, Noord-Korea, Soedan, Iran, Libie, Zimbabwe, Myanmar, Laos, ...

Hun leiders zullen echt beven van schrik als jij en je clubje bij hun ambassade gaat protesteren.

Laatst gewijzigd door flatliner : 8 oktober 2010 om 20:31.
Oud 8 oktober 2010, 20:24   #196
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat zijn de behoeften van een gezin? Internet, auto, 2 auto's, eigen woonst, 2 keer per jaar op vakantie? En welk gezin neem je als referentie? Een belgisch gezin? Een gezin ergens uit Kenia? En gezin in Iran? En ga je dat bepalen op nationaliteit of afkomst?

En wat als de werknemers dat niet willen? Zelfs in belgie weigeren werknemers bij een vakbond te gaan, en wordt de bestaansreden voor vakbonden door een groot deel van de bevolking in twijfel getrokken

Plak daar eens een bedrag op? Moet dat minimum inkomen voldoende hoog zijn als in punt 1, dus genoeg om een gezin waardig te laten leven? Indien ja, waarom ga ik dan nog werken als ik meer als genoeg krijg met niets te doen? Indien nee, hoe los je dan het waardig inkomen voor het gezin op?

En wordt dat ook toegepast op "mensen zonder papieren", asiel zoekers, economische vluchtelingen en zo verder, op alle mensen dewelke hier toekomen?
De behoeften van een gezin; dat is voeding, water, een dak, kledij, onderwijs, gezondheidszorg. En kunnen deelnemen aan het reguliere openbare leven.

Niemand is verplicht om bij een vakbond te gaan; maar iedereen moet wel het recht hebben zich te verenigen met anderen in een vakbond.
Het recht om zich te verenigen is een mensenrecht dacht ik.

Waardig werk zou voor iedereen op deze wereldbol moeten afgedwongen worden.

Laatst gewijzigd door artisjok : 8 oktober 2010 om 20:25.
Oud 8 oktober 2010, 20:28   #197
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
@ artisjok

Hoe ga je die regels opleggen aan landen waar zich de grootste armoede en onrecht zich voordoet?

Neem als voorbeeld, Noord-Korea, Soedan, Iran, Libie, Zimbabwe, Myanmar, Laos, ...

Hun leiders zullen echt beven van schrik als jij en je clubje bij hun ambassade gaat proteseren.
Samenvattend: de EISEN volgens BELEIDSNIVEAU

We willen een bindend wettelijk kader om arbeidsrechten af te dwingen; nationaal en internationaal. We hebben 5 ‘nagels’ gekozen om op te hameren:

Europees:

* We willen een Europa dat niet alleen denkt aan winst en competitiviteit, en werknemers de tol laat betalen. Het beleid van de Europese Unie stuurt aan op de afbouw van wetten en regels die werknemers beschermen. Wij eisen het tegendeel. Europa moet binnen de eigen grenzen en daarbuiten een economisch beleid voeren dat het respect voor de arbeidsrechten stimuleert.

Belgisch:

* We willen weten welke arbeid er schuil gaat achter de spullen die we kopen. Waardig werk of uitbuiting? De in België gevestigde bedrijven moeten bij wet verplicht worden om kenbaar en controleerbaar te maken onder welke arbeidsomstandigheden zij produceren. Dit voor de hele productieketen, dus ook hun onderaannemers en toeleveranciers in binnen- en buitenland moeten hierbij in beeld komen.

* België, Europa en ook Vlaanderen beschikken over hefbomen om druk uit te oefenen op bedrijven. Nu nog de politieke wil om ze te gebruiken. België en Europa moeten in hun handels- en investeringsbeleid bedrijven er voortdurend toe aanzetten om de fundamentele arbeidsrechten te respecteren en moet landen steunen en stimuleren om die afdwingbaar te maken.

Multilateraal:

* Het IMF en de Wereldbank moeten stoppen met het ondermijnen van de bescherming van werknemers. Het Internationaal Muntfonds en de Wereldbank oefenen druk uit op landen om regelgeving ter bescherming van de werknemers af te bouwen. Het IMF en de WB moeten dit beleid radicaal omgooien en richten op het promoten van waardig werk.

* Bij financiële crisissen betalen werknemers steeds de rekening. Stop financiële speculatie. Door de financiële crisis zullen in 2009 in Noord en Zuid naar schatting 59 miljoen banen verloren gaan. Financiële speculatie speelt een belangrijke rol bij het ontstaan van dergelijke crisissen. Alle maatregelen moeten genomen worden om financiële crisissen in de toekomst te vermijden.
Oud 8 oktober 2010, 20:38   #198
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
De behoeften van een gezin; dat is voeding, water, een dak, kledij, onderwijs, gezondheidszorg. En kunnen deelnemen aan het reguliere openbare leven.

Met andere woorden, dat is dus veel minder als een gewoon belgisch gezin. Moeten wij dan inleveren om uit te delen aan de anderen?

En je draait rond de de pot
. Wat is een dak? Is dat een huis met tuin voor iedereen? Of is een apartement voldoende? Ieder kind een eigen slaapkamer? Wat doe je als de kinderen uit huis gaan, mogen de ouders blijven wonen in het te grote huis? Deelnemen aan het reguliere leven, is dat met auto? Zonder auto?

Niemand is verplicht om bij een vakbond te gaan; maar iedereen moet wel het recht hebben zich te verenigen met anderen in een vakbond.

Stel je voor, bedrijfje X, 10 werknemers. Geen enkele wil bij de vakbond. Moet in dat bedrijf toch een vakbondsafvaardiging voorzien zijn? Moet dat bedrijf meedoen met de bestaande CAO's?

Oud 8 oktober 2010, 20:41   #199
flatliner
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Samenvattend: de EISEN volgens BELEIDSNIVEAU

We willen een bindend wettelijk kader om arbeidsrechten af te dwingen; nationaal en internationaal. We hebben 5 ‘nagels’ gekozen om op te hameren:

Opnieuw, hoe ga je dat opleggen aan landen dewelke niet willen?

Neem als voorbeeld Noord - Korea, Myanmar, Soedan. Belgie heeft daar geen of minimale economische betrekkingen mee. Met je regeltjes ga zij eens goed lachen.

Zou je achter het idee staan van een gewapend invallen in noord - korea om jouw normen en waarden op te leggen aan de bevolking?

Of hoe ga je dat doen?

Veronderstel dat we morgen het IMF afschaffen, hoe verbeterd dat de levensomstandigheden in Noord Korea, of in Myanmar, of in Soedan?

Laatst gewijzigd door flatliner : 8 oktober 2010 om 20:43.
Oud 8 oktober 2010, 20:42   #200
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Die zaken zijn allemaal betaalbaar, zelfs zeer betaalbaar met een leefloon of minimumloon

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:47.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be