![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#61 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#62 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Wat als het immigratiebeleid ertoe geleid heeft dat de Brusselse stad uitbreidt? En dat het "toevallig" franstalige partijen zijn die hiervoor verantwoordelijk zijn? Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 9 oktober 2010 om 22:41. |
|
![]() |
![]() |
#63 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Trouwens, om Brussel als stad uit te breiden (ik heb het hier niet over de politiek) is de uitbreiding van het Brussels Gewest niet eens nodig. Vlaanderen kan perfect toestaan dat Brussel, als stad, wordt uitgebreid in Vlaanderen. Het gevolg is enkel dat dit uitgebreid gebied onder mandaat valt van Vlaanderen, dit wil dus zeggen: met het Nederlands als officiële taal. Maar daar is het de franstaligen net om te doen, ze willen de stad Brussel niet uitbreiden, ze willen gewoon de franstalige invloedssfeer uitbreiden.
![]() |
#64 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 9 oktober 2010 om 22:44. |
![]() |
![]() |
#65 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Den Duisteren Duikboot : 9 oktober 2010 om 22:53. |
||
![]() |
![]() |
#66 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
#67 |
Minister-President
|
![]() Duiktboot ik stel me de vraag, ben je een Belg? Ik kan je posts uiterst moeilijk kaderen tenzij je geen kennis hebt van de Belgische geschiedenis en de sociologische gevolgen. Je lijkt bepaalde gevoeligheden totaal te negeren waardoor je posts hier vaak weinig realistisch zijn. Een voorbeeld hiervan is je posts over de uitbreiding van Brussel. In theorie zou het voordelig kunnen zijn maar door historische beslissingen en een attitude die tot op de dag voortgaat zie ik enkel Groen! en SP-A snel instemmen met een uitbreiding van Brussel.
Brussel uitbreiden? Het gebied besturen dat ze nu hebben lukt nauwelijks. Ik vermoed dat het vlotter zou gaan moesten ze hun beleid beter kunnen afstemmen op de situatie maar dat lijkt niet te gebeuren. Hoe verwacht je dat we een fan zijn van een uitbreiding van Brussel wanneer de FR regelmatig praten over het afschaffen van de tweetaligheid van Brussel? Ga aub niet doen alsof het niet zo isde wens om: de financiëringsvoorstellen 93/7 te maken terwijl NL onderwijs een veel groter % vertegenwoordigt, tweetaligheid van "diensten" (hoe dat geïnterpreteerd zou worden weten we al) ipv tweetaligheid v/h personeel etc. spreken me niet direct tegen. |
![]() |
![]() |
#68 | |||
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het gaat hem om het volgende: Er komt een corridor van Brussel naar Wallonië die Waals grondgebied is. Vervolgens splitst België en pakt Wallonië Brussel bij zich, wat het enkel kan omwille van die corridor. Stel dat België splitst en die corridor is er niet, dan kunnen ze naar Brussel fluiten. Net zoals Gent bijvoorbeeld geen deel van Duitsland kan zijn. Dat is de reden waarom ze die corridor absoluut willen hebben. Als ze dat eenmaal hebben, dan hebben ze Brussel, de economische grootmacht. Dan zijn alle andere onderhandelingpunten feitelijk bijkomstig. Wat nu een zij-effect schijnt te zijn(het grondgebied wordt waals), zal later beslissend zijn.
Laatst gewijzigd door Nexer : 9 oktober 2010 om 23:34. |
|||
![]() |
![]() |
#69 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Allé doe eens je best, waarom zijn er 3 officieele talen in Belgie en in de ons omringende landen slechts 1 officieele taal......denk er eens over na......... ik zou zeggen het antwoord is "omdat Belgie kunstmatig is en ....het is nu aan het uiteenvallen"...........ge moet daarvoor echt niet met het OT komen zwaaien zunne !
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA "Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale" SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011 Tiocfaidh ár lá |
|
![]() |
![]() |
#70 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#71 |
Europees Commissaris
|
![]() Luxemburgers krijgen Frans opgedrongen en voelen zich eerder Duitstalig (het Luxemburgs is een dialect dat men officieel heeft gemaakt, maar velen zien zichzelf wel degelijks als Duitstalig). Nederland heeft een provincie waar het Fries officieel is, evenzeer een Germaanse taal ja en waarvan alle sprekers ook zo goed als Nederlandstalig daar bovenop zijn. Uiteraard wil dat niet zeggen dat Fries genegeerd moet worden, maar je ziet de vergelijking wel.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 oktober 2010 om 00:42. |
![]() |
![]() |
#72 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() En Zwitserland 4, wie bied er meer?
Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 10 oktober 2010 om 00:31. |
![]() |
![]() |
#73 |
|
![]() Nabat beweert dat onze buurlanden een officiële taal hebben. Dat is pertinent onwaar. Ik mag daar dan toch op wijzen.
EDIT: ik zou het ook wel fijn vinden dat de Vlaams-nationalisten de moeite zouden nemen hun moerstaal een beetje te respecteren. Laatst gewijzigd door Steve_M : 10 oktober 2010 om 00:43. |
![]() |
![]() |
#74 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#75 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Citaat:
Wat luxemburg betreft heb je gelijk. Maar het andere ding dat hij zegt vind ik wel juist, ons land is kunstmatig opgesteld. Vroeger werd nog geprobeert dit te corrigeren door heel vlaanderen te verfransen: niet gelukt tot hun grote spijt. Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 10 oktober 2010 om 00:46. |
||
![]() |
![]() |
#76 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Zwitserland werkt bovendien wel goed, alleen vind ik de plaatselijke mentaliteit soms bekrompen. Zeker wat betreft de Duitstaligen. Die hebben een minderwaardigheidscomplex jegens 'arrogante' Duitsers. Waar was dat anti-Duits vijandbeeld eigenlijk voor nodig? Maar - het dient gezegd - de gemeenschappen respecteren elkaar er relatief goed.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 oktober 2010 om 00:54. |
|
![]() |
![]() |
#77 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#78 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#79 |
Europees Commissaris
|
![]() Daar ga ik niet mee akkoord. De Nederlandstalige gebieden hebben sowieso meer contact met elkaar en hun unie is minder kunstmatig voor mij; minder gedwongen is een beter woord. De voormalige Graafschap- en Hertogdomgrenzen en huidige provinciegrenzen (min of meer) zijn niet godgegeven.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 10 oktober 2010 om 01:09. |
![]() |
![]() |
#80 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat doormaken was onterecht. Het is als zeggen dat de inquisitie nog moet bestaan omdat ze toch zo sterk stonden. Bandje terugspoelen en eens nuchter kijken naar wat vandaag gebeurt. En dat is niet fraai.
|
![]() |