Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 9 oktober 2010, 17:58   #4101
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Dat doet wiki niet.
Waar staat in die tekst dat die ontwikkeling dezelfde is?

Maar ik begrijpt het wel; dat komt je niet goed uit natuurlijk.
Dat staat in het gedeelte die ik voor je vanuit wikipedia naar hier kopieerde.

kijk maar:

De ontwikkeling van de hersenen verloopt niet lineair, maar is tijdsafhankelijk en ruimtespecifiek.

In de eerste twee levensjaren van de mens worden de bestaande hersencellen volwassen, worden de axonen gemyeliniseerd, en gaan zij steeds meer verbindingen met andere hersencellen maken door toenemende synapsvorming. Dit proces heet synaptogenese.

Het aantal synapsen is tegen het derde levensjaar opgelopen tot een maximum van zowat 15.000 per cel, wanneer ook de dendrieten een enorme groei hebben doorgemaakt.

Door deze toename zijn de hersenen in de jeugd het meest gevoelig voor leren. Pruning is een postnataal proces dat tijdens de kinderjaren en de adolescentie optreedt. Met relatief grote snelheid worden dan een groot aantal van de ongebruikte verbindingen weer ongedaan gemaakt, zodat het opnieuw aanleggen daarvan op latere leeftijd moeizamer zou verlopen, al is het niet onmogelijk. Synaptogenese treedt, in tegenstelling tot wat wetenschappers tot de jaren zestig van de twintigste eeuw geloofden, ook bij volwassenen op. Bijvoorbeeld wanneer mensen in een nieuwe uitdagende situatie worden geplaatst, treedt dit proces opnieuw in werking. Dit is mogelijk dankzij de plasticiteit van de hersenen.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijke_hersenen

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2010, 19:14   #4102
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door illwill Bekijk bericht
Niets wat je doet op dit forum kan in de praktijk iets oplossen. Dat is het doel ook niet van een forum. Je gal spuwen is nu net het doel van een forum.
Maar je kan op een discussieforum wel discussiëren over oplossingen.
Want discussiëren is toch het doel van een discussieforum.

Ik zal er aan denken; wanneer ik je posts lees; dat voor jou "je gal spuwen" het doel is.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 oktober 2010, 19:19   #4103
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Dat staat in het gedeelte die ik voor je vanuit wikipedia naar hier kopieerde.

kijk maar:

De ontwikkeling van de hersenen verloopt niet lineair, maar is tijdsafhankelijk en ruimtespecifiek.

In de eerste twee levensjaren van de mens worden de bestaande hersencellen volwassen, worden de axonen gemyeliniseerd, en gaan zij steeds meer verbindingen met andere hersencellen maken door toenemende synapsvorming. Dit proces heet synaptogenese.

Het aantal synapsen is tegen het derde levensjaar opgelopen tot een maximum van zowat 15.000 per cel, wanneer ook de dendrieten een enorme groei hebben doorgemaakt.

Door deze toename zijn de hersenen in de jeugd het meest gevoelig voor leren. Pruning is een postnataal proces dat tijdens de kinderjaren en de adolescentie optreedt. Met relatief grote snelheid worden dan een groot aantal van de ongebruikte verbindingen weer ongedaan gemaakt, zodat het opnieuw aanleggen daarvan op latere leeftijd moeizamer zou verlopen, al is het niet onmogelijk. Synaptogenese treedt, in tegenstelling tot wat wetenschappers tot de jaren zestig van de twintigste eeuw geloofden, ook bij volwassenen op. Bijvoorbeeld wanneer mensen in een nieuwe uitdagende situatie worden geplaatst, treedt dit proces opnieuw in werking. Dit is mogelijk dankzij de plasticiteit van de hersenen.

Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Menselijke_hersenen

Paulus.
Ik lees in deze tekst niet dat de ontwikkeling gelijk is; voor kinderen als voor volwassenen.
In tegendeel. Ik lees :
Door deze toename zijn de hersenen in de jeugd het meest gevoelig voor leren. Pruning is een postnataal proces dat tijdens de kinderjaren en de adolescentie optreedt. Met relatief grote snelheid worden dan een groot aantal van de ongebruikte verbindingen weer ongedaan gemaakt, zodat het opnieuw aanleggen daarvan op latere leeftijd moeizamer zou verlopen, al is het niet onmogelijk.

De medicatie die gegeven wordt aan kinderen met ADHD heeft toch ook een andere werking voor die kinderen dan voor volwassenen.
Oud 9 oktober 2010, 19:32   #4104
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik lees in deze tekst niet dat de ontwikkeling gelijk is; voor kinderen als voor volwassenen.
In tegendeel. Ik lees :
Door deze toename zijn de hersenen in de jeugd het meest gevoelig voor leren. Pruning is een postnataal proces dat tijdens de kinderjaren en de adolescentie optreedt. Met relatief grote snelheid worden dan een groot aantal van de ongebruikte verbindingen weer ongedaan gemaakt, zodat het opnieuw aanleggen daarvan op latere leeftijd moeizamer zou verlopen, al is het niet onmogelijk.

De medicatie die gegeven wordt aan kinderen met ADHD heeft toch ook een andere werking voor die kinderen dan voor volwassenen.
Je bent toch wel echt ongelooflijk koppig hé?!

Waarom laat je deze zin weg uit de geciteerde tekst:

Citaat:
"Synaptogenese treedt, in tegenstelling tot wat wetenschappers tot de jaren zestig van de twintigste eeuw geloofden, ook bij volwassenen op. Bijvoorbeeld wanneer mensen in een nieuwe uitdagende situatie worden geplaatst, treedt dit proces opnieuw in werking. Dit is mogelijk dankzij de plasticiteit van de hersenen."

Je onderbouwt je eigen stelling helemaal niet, brengt daarvoor geen gram bewijsvoering aan en de argumentatie van je discussiepartner, doe je van de hand door er opzettelijk en welbewust zinnen uit weg te laten uit zijn fundering van dat argument...

... en dan reageer je met: "Ik lees in deze tekst niet dat..."

Tja?!

Ik geef het op Artisjok. Er zijn leukere discussiepartners op dit forum, die wél voor rede vatbaar zijn en wél iets verder durven gaan dan het welles-nietes spelletje.

En uit diverse reacties te zien, uit verschillende threads overigens, blijkt dat ik niet de enige ben, die dat over jou denkt. Je bent voorspelbaar geworden.

Het zij zo.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 9 oktober 2010 om 19:35.
Oud 9 oktober 2010, 20:12   #4105
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Je bent toch wel echt ongelooflijk koppig hé?!

Waarom laat je deze zin weg uit de geciteerde tekst:
Omdat ik wilde citeren uit je tekst wat het tegengestelde aantoont
En omdat ik daar al op geantwoord heb.
Je hebt aangetoond dat er ook nog sprake is van enige ontwikkeling; maar je gaat mee toch niet wijsmaken dat de ontwikkeling nog altijd dezelfde is als bij kinderen.
http://forum.politics.be/showthread....20#post5023420

Citaat:
Je onderbouwt je eigen stelling helemaal niet, brengt daarvoor geen gram bewijsvoering aan en de argumentatie van je discussiepartner, doe je van de hand door er opzettelijk en welbewust zinnen uit weg te laten uit zijn fundering van dat argument...
Waarom zou ik mijn stelling nog onderbouwen?
http://forum.politics.be/showpost.ph...postcount=4086

Citaat:
... en dan reageer je met: "Ik lees in deze tekst niet dat..."

Tja?!
Als je een tekst aanhaalt waarin volgens jouw staat dat de ontwikkeling van de hersenen van kinderen dezelfde is als die van volwassenen; en dat staat er niet in; wat verwacht je dan?

Citaat:
Ik geef het op Artisjok. Er zijn leukere discussiepartners op dit forum, die wél voor rede vatbaar zijn en wél iets verder durven gaan dan het welles-nietes spelletje.
Dan wens ik je nog veel aangename discussies.

Citaat:
En uit diverse reacties te zien, uit verschillende threads overigens, blijkt dat ik niet de enige ben, die dat over jou denkt. Je bent voorspelbaar geworden.

Het zij zo.

Paulus.
Het is dan ook een gekende tactiek.
Oud 10 oktober 2010, 06:44   #4106
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Nog ééne die dank zij 'Arti' een iets mindere prettige zondag zal meemaken.

Typisch gedragspatroon van die 'bepaalde mensen' van 'voddemadam Suqar': Eender wat uitkramen en steeds gelijk willen hebben.

'We are the best, we are the champions' = alleen in uw dromen hoor Arti!!!

Laatst gewijzigd door bruggeman : 10 oktober 2010 om 06:47.
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 06:57   #4107
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bruggeman Bekijk bericht
Nog ééne die dank zij 'Arti' een iets mindere prettige zondag zal meemaken.

Typisch gedragspatroon van die 'bepaalde mensen' van 'voddemadam Suqar': Eender wat uitkramen en steeds gelijk willen hebben.

'We are the best, we are the champions' = alleen in uw dromen hoor Arti!!!
Bedankt voor uw steun, maar mijn gevoel naar Arti toe is er meer één van medelijden.

Een bekend filosoof (Schopenhauer) zei eens dat er volgens hem twee soorten dwazen bestaan. Zij die niet kunnen en zij die niet willen begrijpen.

Als hij Arti had gekend, voegde hij daar waarschijnlijk als derde soort aan toe: "Zij die het niet willen kunnen begrijpen."

De ergste vorm, denk ik.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 10 oktober 2010 om 07:04.
Oud 10 oktober 2010, 07:11   #4108
artisjok
Banneling

Standaard

@ Bruggeman en Paulus; roddelen en kletsen doen jullie beter per PM
Oud 10 oktober 2010, 08:51   #4109
artisjok
Banneling

Standaard

Voor Paulus die wil kunnen begrijpen.
Geen alcohol voor kinderen en jongeren in de groei

Kinderen en jongeren zijn volop in de groei. Er is niet alleen sprake van lengtegroei, ook de hersenen en het botstelsel ontwikkelen zich nog.
http://alcoholengezondheid.nl/kinderen_en_jongeren
Wat zijn de gevolgen van drinken op jongere leeftijd?
De risico's.
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?...a=3&b=33&c=116

Met een animatie over de gevolgen op de hersenen.
Vroeger dacht men dat de hersenen al op jonge leeftijd af waren, maar sinds kort weten we uit wetenschappelijk onderzoek dat dit niet zo is.
http://www.alcoholinfo.nl/index.cfm?...hersenanimatie
(derde slide)
Oud 10 oktober 2010, 10:56   #4110
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kinderen en jongeren zijn volop in de groei. Er is niet alleen sprake van lengtegroei, ook de hersenen en het botstelsel ontwikkelen zich nog.
De risico's.

Vroeger dacht men dat de hersenen al op jonge leeftijd af waren, maar sinds kort weten we uit wetenschappelijk onderzoek dat dit niet zo is.
(derde slide)
Niet dat ik me echt wil moeien, ik ken weinig van de materie - heb er wel mijn idee over - ook al omdat het volledig off topic is, maar vroeger was wijn de gewone dagelijkse drank in Frankrijk. Die zure, goedkope wijn werd door iedereen inclusief kinderen gedronken.
Gelukkig zijn niet alle franse kinderen achterlijke idioten geworden met onontwikkelde hersenen
Oud 10 oktober 2010, 11:01   #4111
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Niet dat ik me echt wil moeien, ik ken weinig van de materie - heb er wel mijn idee over - ook al omdat het volledig off topic is, maar vroeger was wijn de gewone dagelijkse drank in Frankrijk. Die zure, goedkope wijn werd door iedereen inclusief kinderen gedronken.
Gelukkig zijn niet alle franse kinderen achterlijke idioten geworden met onontwikkelde hersenen
Alcoholisme is dan ook - in tegenstelling tot wat vaak beweerd wordt - een enorm probleem in Frankrijk.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 11:32   #4112
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

-

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 10 oktober 2010 om 11:33. Reden: .
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 11:35   #4113
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad off topic en het wordt nog steeds off topic-er als ik het bezie. De discussie tussen Arti en mezelf ging aanvankelijk over drugs die zij uit de illegaliteit wil halen. Nu argumenteert ze met de gevolgen van alcohol.

Nog maar eens van onderwerp veranderen dus....

Ik doe niet meer mee, zul je wel begrijpen.

Paulus.
Oud 10 oktober 2010, 11:42   #4114
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik zal er aan denken; wanneer ik je posts lees; dat voor jou "je gal spuwen" het doel is.
Je doet maar.

Jouw woorden...

Citaat:
Je kan dan bijvoorbeeld hier op het forum je gal komen spuwen. Maar dat lost niets op.
Mijn woorden dan...Je kan dan bijvoorbeeld hier op het forum discussieren. Maar dat lost niets op.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 11:45   #4115
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Het is inderdaad off topic en het wordt nog steeds off topic-er als ik het bezie. De discussie tussen Arti en mezelf ging aanvankelijk over drugs die zij uit de illegaliteit wil halen. Nu argumenteert ze met de gevolgen van alcohol.

Nog maar eens van onderwerp veranderen dus....

Deze discussie begon bij een krantenartikel dat illwill aanhaalde waaruit bleek dat ook allochtonen actie voeren tegen overlast.

Deze overlast wordt veroorzaakt door drugsdealers en gebruikers.

Ik vond deze alinea uit het krantenartikel opmerkelijk.
Tino Ruyters, baas van drugscentrum Free Clinic aan de Schijnpoortweg, vindt dat er genoeg gestreden wordt op het terrein, maar hij onderstreept dat de strijd tevergeefs is. 'Misschien moeten we het wettelijk kader veranderen waardoor de overheid een eerder actieve in plaats van repressieve rol krijgt. Zo kan drugs op dezelfde manier behandeld worden als tabak en alcohol en verdwijnt het automatisch uit de criminele sfeer.'
Sunny achtte het nodig mij te beschuldigen van het promoten van drugs; inclusief aan kinderen.

Iets waar jij graag op inpikte.

Citaat:
Ik doe niet meer mee, zul je wel begrijpen.

Paulus.
Ik begrijp dat je niet meer mee doet.
Zeker nadat je dit gelezen hebt.

Citaat:

De risico's.

(derde slide)
Je zou ook kunnen toegeven dat de risico's voor kinderen, om drugs te gebruiken, groter zijn.
Oud 10 oktober 2010, 15:26   #4116
bruggeman
Parlementslid

Standaard

Citaat:
Heel wat toch: zie maar naar Françoistje, Jacquestje en de laatst bijgekomen Nicolastje!!! allen schoolgevallen.

Alcoholische dranken zijn voor sommigen mss. wel lekker en psychisch bevrijdend; ze zijn niettemin vernietigend voor neutronen en synaps.

De boodschap luidt dus: vooral zoveel mogelijk afblijven en vooral 'Moslims' wiens brein de evolutie van de westerse nog niet hebben evenaart. (?)

Dat zal dan ook de logische reden zijn waarom 'Momo' den 1ste' (en hopelijk de laatste), Per Coran het Alcohol gebruik door Moslims voor eeuwig heeft verboden.

Wijn, is bij uitstek de geliefkoosde drank bij onze volksvertegenwoordigers en Senatoren: het resultaat hiervan is gemakkelijk meetbaar!
bruggeman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 15:45   #4117
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
@ Bruggeman en Paulus; roddelen en kletsen doen jullie beter per PM
Roddelen en kletsen ?
Het is verdorie niets dan de waarheid.
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 16:36   #4118
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

Oplossingen ? Immigratiestop, terugkeerbeleid, en kwijtspeling van de Europese nationaliteiten voor genaturaliseerden, zo zij zich meer dan 3 maal aan een misdrijf schuldig maken, en daarvoor veroordeeld werden. Aan de laatste veroordeling word dan verbonden dat de schuldige na het uitzitten van zijn straf Europa uit gezet word, met verbod ooit nog terug te komen. Op schending van dit verbod staat levenslange dwangarbeid.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2010, 16:38   #4119
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Oplossingen ? Immigratiestop, terugkeerbeleid, en kwijtspeling van de Europese nationaliteiten voor genaturaliseerden, zo zij zich meer dan 3 maal aan een misdrijf schuldig maken, en daarvoor veroordeeld werden. Aan de laatste veroordeling word dan verbonden dat de schuldige na het uitzitten van zijn straf Europa uit gezet word, met verbod ooit nog terug te komen. Op schending van dit verbod staat levenslange dwangarbeid.
Waarvoor zou dit een oplossing moeten zijn?
Oud 10 oktober 2010, 16:38   #4120
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:

De risico's.

(derde slide)
Hedde gij veel gezope in uw kinderjaren ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be